Виховна година з інформатики "День безпечного інтернету"

Про матеріал
Дистанційна виховна година з інформатики для учнів 5-9 класів "День безпечного інтернету"
Перегляд файлу

Дистанційна виховна година з інформатики
Тема: День безпечного Інтернету

Мета:

  • розвивати логіку, кмітливість, навички роботи з комп’ютером та в мережі Інтернет;
  • сприяти обізнаності батьків про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх домогтися засвоєння батьками правил безпечної роботи в Інтернеті;
  • навчитися відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки в Інтернеті;
  • дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;
  • мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі;
  • виховувати інформаційну культуру батьків та їх дітей.

 

Хід заходу

  1. Вітання з використанням jamboard
    Перейдіть за посиланням в чаті та привітайтеся за допомогою слів або смайлика.

https://jamboard.google.com/d/1GkZmo_wqaDc5BchkUIYV6KeuSRwnwqYJfgAsLHuXl0c/viewer?f=0

  1. Повідомлення вчителя

Діти, а чи знаєте ви що сьогодні відзначають в світі?

7 лютого 2023 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”. Це буде вже 20 День безпечного Інтернету. Цей день проводиться з метою залучити до дій кожного та кожну, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення найкращого цифрового досвіду.

Інтернет – корисна справа,

 Розважальна і цікава,

Пізнавальна, бо про все

 Інформацію несе.

Він простий в користуванні

 І поради бездоганні

Роздає, мов щирий друг,

 Всім бажаючим навкруг.

Він потрібен щохвилини

Для цікавої дитини

І на безліч запитань

Відповість їй без вагань.

 В час прогресу неодмінно,

Хто навчається сумлінно,

 Не цурається його,

Знань здобуде – о-го-го!

Зберігає у архівах

Безліч файлів він, на диво.

 Скористайся, друже, цим –

 Подружися швидше з ним. (Алла Гавришко-Бабічева)

У давні часи, щоб отримати якусь інформацію про країну, життєвий статус про її народ та інше, люди використовували листи. А листи відправляли човном, пароплавом. «Доставка» інформації тривала місяць – півроку. Потім стільки ж люди чекали відповіді. З появою літаків на відправку листа і відповіді чекали вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

Отже, Інтернет – перспективний сектор економіки, який швидко розвивається.

У наш час сучасна молодь вільно володіє можливостями Інтернету та мобільних телефонів, а школярі, можливо, не розуміють, як без цього жив світ 20-22 роки тому.

На початку 1996 року по всьому світу нараховувалось 30 млн. користувачів Інтернету.

У даний час Інтернетом користується 710 029 070 людей. Найбільше зростання користуванням Інтернетом відбувається серед молоді.

У всьому світі діти та підлітки є найбільшими користувачами інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ). Вони широко користуються мобільними телефонами, включаючи пересилки МSМ і  SМS, шукають інформацію на Інтернет-сторінках (повідомлення чи біографію письменників, композиторів, спортсменів та інших видатних людей), розвивають свій кругозір знань (шукають в Інтернеті ребуси, шаради, кросворди, головоломки та інші розвиваючі завдання для вивчення якої-небудь теми). Прочитують письменників твори, мають гарну підготовку до кожного уроку різних предметів.

Можна цікаво підготувати виховні чи інші класні, шкільні та позакласні заходи, які мають позитивні результати у вихованні молодого покоління. Можна ретельно самостійно підготуватись до іспитів (старшокласникам). Брати активну участь в електронних конкурсах, олімпіадах, конференціях… не тільки міських, обласних, але й у Всеукраїнських, Міжнародних. Школярі пишуть листи та відправляють їх через електронну пошту, створюють свої блоки, спілкуються в чатах та соціальних мережах, обмінюються музикою та фільмами, обговорюють проблеми в форумах, розвиваючи своє мовлення, пам’ять, використовують веб-камеру, skype, та грають в он-лайнові ігри.

Ніколи раніше не було так легко, швидко та зручно знайти людей будь-якого віку, соціального статусу, статі, національності, рівня досвіду й дискутувати ними на якісь завгодно теми, що є цікавими для певних груп.

Безумовно, Інтернет може бути не тільки безпечним, але й небезпечним. Надмірне перебування дітей за комп’ютером може призвести: до ізоляції сором’язливих дітей, відволікати їх від інших видів діяльності, таких як виконання домашньої роботи, заняття спортом, сон, спілкування з іншими дітьми, особливо нецензурною лексикою

В Інтернеті швидко розвивається злочинне спілкування. Агресивно налаштовані особи у своїй діяльності. Вони розповсюджують віруси, торгівлю людьми та дітьми через он-лайн, розповсюджують фільми з насильства та жорстокості над неповнолітніми, порнографії, зокрема, дитячої, залякування та приниження. Намагаються залучити неповнолітніх дітей до наркотичних засобів, суїциду, міжнаціональну та релігійну ворожнечу, расизм, фашизм, молодіжну агресивну течію, ігрову залежність з негативним змістом.

Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми наче виходимо з дому на вулицю, та нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже. Ми свідомо здійснюємо пошук потрібної нам інформації. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є хороші та погані сторони.

Дуже часто ми чуємо «– Дотримуйся правил дорожнього руху», «- Дотримуйся правил поводження з газом, пожежної безпеки», і ми спокійно реагуємо на це і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На заводі, чи на фабриці, і взагалі на будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі.

Так і ми працюючи в Інтернет, повинні з’ясувати, а які тут існують правила, і що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.

Тому і тема батьківського уроку присвячена «Безпечному Інтернету».

Ви прослухали інформацію про «Безпечний Інтернет і когось ця інформація зацікавила, хтось задумався над своїм майбутнім життям, проблемами, а хтось із вас трішки, можливо, втомився слухати інформацію, тому я вам пропоную завдання, які ми разом з вами виконаємо.

 

3. Вправа «Чат спілкування»

- Кожного дня в сучасному світі за допомогою інтернету ми з вами надсилаємо повідомлення, пропоную вам в чаті написати побажання учасникам заходу.

(Вправа виконується 2-3 хвилини)

  • Супер! Всі впоралися з завданням! А тепер давайте пригадаємо з вами які ж є правила спілкування в мережі Інтернет.

4. Вправа «Слід – не варто»

https://learningapps.org/view1984580

 

Інтернет є небезпечним каналом для обміну інформацією, що призводить до високого ризику вторгнення або шахрайства, таких як фішинг, віруси в мережі, троянські програми, хробаки тощо. Хочу виділити такі проблеми як:

  • Торгівля людьми. Враховуючи вищенаведені ризики, легко змоделювати декілька ситуацій в Інтернеті, які можна використати з метою торгівлі людьми: від сайтів, що пропонують роботу (роботодавці можуть виявитися звичайними торговцями людьми), до шантажу з метою викрадення жертви та її подальшого продажу.

    -  Недостовірна інформація. Більшість рефератів, статей в мережі Інтернет є недостовірними, неповними або застарілими. Учні, які ними користуються не замислюються над достовірністю отриманої інформації, не вміють аналізувати та узагальнювати її, тому що у них відсутнє або недостатньо розвинене критичне мислення. Але це не так страшно, як неправильна інформація, яка стосується життя або здоров’я людини. Проблеми, що стосуються здоров’я, як фізичного, так і психічного, повинні обговорюватися лише у родині, із дорослими та фахівцями. В Інтернеті на різноманітних форумах досить легко знайти інформацію, яка є не лише антинауковою, а й життєво небезпечною, якщо нею скористатися.

    - Соціальні мережі. Соціальні мережі шкодять здоров'ю людей через те, що ті перестають спілкуватися з реальними людьми. А брак спілкування негативно впливає на роботу імунної системи організму, гормональний баланс, процеси мислення і навіть роботу артерій. Що в довгостроковій перспективі підвищує ризик появи і розвитку серцево-судинних захворювань, а також недоумства і раку. Дослідження показало, що за 20 останніх років британці стали витрачати на спілкування з рідними, товаришами по службі і друзями всього 2 години замість 6 на день. І в той же час число годин, проведених у мережі, зросла з 4 до 8 на день.
     

Тож, насправді, не все так прекрасно в світі Інтернет. І це повинні знати навіть найменші його користувачів. Світ Інтернету не буде нести небезпеку, а лише приємні моменти і емоції якщо правильно та в міру ним користуватися.

Не дивлячись на всі негаразди з якими ми стикаємося як у цьому так і віртуальному світі потрібно пам’ятати, що наші близькі та рідні завжди нас підтримають та допоможуть, а нам потрібно цінувати наше життя!

 

Перегляд навчально-анімаційного ролика «Цінуй життя!»
https://www.youtube.com/watch?v=GYjkgg7JO-M

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Виховна робота
Додано
30 січня 2023
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку