Виховна година з елементами тренінгу для 9-11 класів. Заняття зосереджує увагу на Інтернет-залежності, кількості часу, витраченого на "серфінг" сторінок в Інтернет, допомагає дітям проаналізувати самостійно кількість часу, проведеного в соціальних мережах. В кінці заняття учні мають змогу разом знайти здорову альтернативну заміну онлайн-іграм та соціальним мережам.
Виховна година з профілактики Інтернет-залежності (з елементами тренінгу)
«Цінність часу»
Вправа: Гра «Хто більше?»
Варіант 1. Яку Інтернет-термінологію ви знаєте?
«Апельсини» знаходяться в одній стороні, а «Яблука» - в іншій.
Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.
Вправа «Портрет користувача»
Мета: створити портрет сучасного Інтернет-користувача, визначити доцільність діяльності молодих людей в мережі Інтернет, почати розглядати можливі ризики і небезпеки, які існують в мережі для користувачів.
Ресурси: ватмани, маркери, вирізки з журналів, газет.
Хід проведення
Учасники об’єднуються у кілька груп і їм пропонується створити колаж - портрет сучасного Інтернет-користувача, який навчається у старших класах школи.
Презентація груп.
Обговорення:
Наскільки ваші портрети є реальними?
Які риси характеру «прочитуються» з ваших портретів?
Чи є у ваших користувачів інші хобі, інтереси?
Активне користування Інтернетом допомагає їм чи шкодить?
Які небезпеки можуть спіткати ваших користувачів? (після цього питання переходимо до наступного обговорення)
Інтернет-залежність: симптоми та наслідки
Вправа «Погоджуюсь, не погоджуюсь»
Мета: актуалізувати потребу в обміні думками між учасниками,та сприяти самовираженню підлітків з актуальної проблеми.
Учасникам зачитуються твердження, якщо вони з ним погоджуються, то займають місце біля таблички «Погоджуюсь», якщо не погоджуються із даним твердженням, то займають місце біля таблички «Не погоджуюсь», якщо учні не визначилися із власною позицією залишаються в центрі кола біля таблички «Вагаюсь». Після цього відбувається обговорення тверджень за бажанням.
Вправа «Домашнє завдання»
Мета: розвивати вміння контролювати тривалість свого перебування в Інтернет – мережі.
Учасникам роздаються таблиці та ручки. Їм потрібно підрахувати, скільки часу вони проводять перед комп’ютером щодня протягом тижня. Результати вписують в таблицю.
Тривалість |
Пн |
Вт |
Ср |
Чт |
Пт |
Сб |
Нд |
Слухаю музику |
|
|
|
|
|
|
|
Переглядаю фільми |
|
|
|
|
|
|
|
Граю в ігри |
|
|
|
|
|
|
|
Спілкуюся(форуми, чати, сайти знайомств) |
|
|
|
|
|
|
|
Навчаюся |
|
|
|
|
|
|
|
Працюю з робочими , науковими програмами |
|
|
|
|
|
|
|
Безцільно «гуляю» в Інтернет - мережі |
|
|
|
|
|
|
|
Усього |
|
|
|
|
|
|
|
Етап 2. Робота в групі. Індивідуальна робота з таблицями.
Інструкція. Порівняйте, скільки часу за день, тиждень ви використали раціонально і скільки часу ви змарнували. Визначте кількість змарнованого часу за день, тиждень. Складіть перелік корисних справ, які можна зробити за цей час.
Обговорення.
Етап 3.Робота в групах «Правила раціонального використання часу в Інтернет – мережі»
Інструкція.Проаналізуйте отримані результати і за допомогою методу «мозкового штурму» спробуйте розробити правила раціонального використання часу в Інтернет – мережі. Для цього учасники об’єднуються в три групи.
Обговорення. Чи існують способи, правила чи прийоми раціонального використання часу в Інтернет – мережі, певні обмеження, які? Запис названих способів на ватмані (дошці,фліпчарті)