Виховна година з профілактики Інтернет-залежності "Цінність часу"

Про матеріал

Виховна година з елементами тренінгу для 9-11 класів. Заняття зосереджує увагу на Інтернет-залежності, кількості часу, витраченого на "серфінг" сторінок в Інтернет, допомагає дітям проаналізувати самостійно кількість часу, проведеного в соціальних мережах. В кінці заняття учні мають змогу разом знайти здорову альтернативну заміну онлайн-іграм та соціальним мережам.

Перегляд файлу

Виховна година з профілактики Інтернет-залежності (з елементами тренінгу)

«Цінність часу»

 

Вправа:  Гра «Хто більше?»

Варіант 1. Яку Інтернет-термінологію ви знаєте?

  • Тренер пропонує учасникам назвати два улюблених фрукта.
  • По черзі „через одного” діти поділяються на дві групи:

    «Апельсини»   знаходяться в одній стороні, а «Яблука» - в іншій.

  • Кожній з команд видається маркер та лист ватману.
  • Тренер пропонує командам написати за 3 хвилини якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна.

Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.

  • Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.
  • Перемагає той, в кого найбільша кількість незакреслених слів.

 

Вправа «Портрет користувача»

Мета: створити портрет сучасного Інтернет-користувача, визначити доцільність діяльності молодих людей в мережі Інтернет, почати розглядати можливі ризики і небезпеки, які існують в мережі для користувачів.

Ресурси: ватмани, маркери, вирізки з журналів, газет.

Хід проведення

Учасники об’єднуються у кілька груп і їм пропонується створити колаж - портрет сучасного Інтернет-користувача, який навчається у старших класах школи.

Презентація груп.

Обговорення:

Наскільки ваші портрети є реальними?

Які риси характеру «прочитуються» з ваших портретів?

Чи є у ваших користувачів інші хобі, інтереси?

Активне користування Інтернетом допомагає їм чи шкодить?

Які небезпеки можуть спіткати ваших користувачів? (після цього питання переходимо до наступного обговорення)

 

Інтернет-залежність: симптоми та наслідки

  • постійне бажання бути онлайн;
  • роздратованість при відсутності доступу до мережі;
  • відсутність бажання відволікатися від віртуального простору;
  • максимальне фіксування подій життя у віртуальній реальності (світлини, переміщення, думки тощо)
  • порушення уваги;
  • відмова від їжі або нерегулярне харчування;
  • відмова від «живого» спілкування;
  • конфлікти з оточуючими, які не розділяють надмірне захоплення інтернетом тощо.

Вправа «Погоджуюсь, не погоджуюсь»

Мета: актуалізувати потребу в обміні думками між учасниками,та сприяти самовираженню підлітків з актуальної проблеми.

Учасникам зачитуються твердження, якщо вони з ним погоджуються, то займають місце біля таблички «Погоджуюсь», якщо не погоджуються із даним твердженням, то займають місце біля таблички «Не погоджуюсь», якщо учні не визначилися із власною позицією залишаються в центрі кола біля таблички «Вагаюсь». Після цього відбувається обговорення тверджень за бажанням.

  1. Ви настільки часто користуєтесь Інтернетом, що відчуваєте дискомфорт, якщо не маєте доступу до Інтернету принаймні день.
  2. Чи можете ви назвати комп’ютер своїм другом?
  3. Чи погоджуєтеся ви з цим твердженням: «Залежності від Інтернету не існує?»
  4. Чи жертвуєте ви сном, сидячи в Інтернеті допізна?
  5. Чи згодні ви, що життя без Інтернету було б безцільним, нецікавим і сумним?
  6. Чи відчуваєте ви сильну роздратованість і агресію, якщо хтось намагається відволікти вас від перебування в Інтернеті?
  7. Чи роблять вам зауваження батьки, друзі, вчителі з приводу того, що ви забагато часу проводите перед комп’ютером?

 

Вправа «Домашнє завдання»

Мета: розвивати вміння контролювати тривалість свого перебування в Інтернет – мережі.

Учасникам роздаються таблиці та ручки. Їм потрібно підрахувати, скільки часу вони проводять перед комп’ютером щодня протягом тижня. Результати вписують в таблицю.

Тривалість

Пн

Вт

Ср

Чт

Пт

Сб

Нд

Слухаю музику

 

 

 

 

 

 

 

Переглядаю фільми

 

 

 

 

 

 

 

Граю в ігри

 

 

 

 

 

 

 

Спілкуюся(форуми, чати, сайти знайомств)

 

 

 

 

 

 

 

Навчаюся

 

 

 

 

 

 

 

Працюю з робочими , науковими програмами

 

 

 

 

 

 

 

Безцільно «гуляю» в Інтернет - мережі

 

 

 

 

 

 

 

Усього

 

 

 

 

 

 

 

 

Етап 2. Робота в групі. Індивідуальна робота з таблицями.

Інструкція. Порівняйте, скільки часу за день, тиждень ви використали раціонально і скільки часу ви змарнували. Визначте кількість змарнованого часу за день, тиждень. Складіть перелік корисних справ, які можна зробити за цей час.

Обговорення.

Етап 3.Робота в групах «Правила раціонального використання часу в Інтернет – мережі»

Інструкція.Проаналізуйте отримані результати і за допомогою  методу «мозкового штурму» спробуйте розробити правила раціонального використання часу в Інтернет – мережі. Для цього учасники об’єднуються в три групи.

  1. Узгодьте тривалість перебування в Інтернеті , можна контролювати себе за допомогою будильника;
  2. Навчіться критично ставитися до інформації в  Інтернеті, не повідомляйте свої особисті дані в онлайн. Навчіться отримувати інформацію з різних перевірених джерел.
  3. Якщо вам важко контролювати своє перебування в Інтернеті, попросіть дорослих вам допомогти.
  4. Тренуйте свою силу волі, намагаючись використовувати Інтернет для навчання та пошуку корисної інформації, а онлайн – ігри та спілкування  замінити на реальне спілкування з друзями та хобі.

Обговорення. Чи існують способи, правила чи прийоми раціонального використання часу в Інтернет – мережі, певні обмеження, які? Запис названих способів на ватмані (дошці,фліпчарті)

 

 

doc
Додано
5 травня 2018
Переглядів
3403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку