Нові реалії життя в Україні, її поступове перетворення на демократичну, соціально орієнтовану країну обумовили глобальні зміни у філософії освіти, визначенні її мети, завдань, методів діяльності. Сьогодні створюється нова школа, де учень повноцінно живе, проектує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. При цьому особливого значення набуває креативність особистості, її здатність до творчого нестандартного мислення. Такі якості можуть бути сформовані у процесі спеціально організованих педагогічних впливів в системі освіти, яка сама є креативною, прагне до творчого вирішення проблем через використання сучасних інноваційних технологій.
Тема: "Давайте подумаємо про щастя."
Мета: Створення для дитини можливостей розширити уявлення про ситуацію, яка допоможе дітям налаштуватися на успіх і визначити етапи для досягнення успіху.
Завдання: Створити ситуацію для міркування з приводу щастя. Формування у дітей почуття єднання, згуртування з групою. Підвищення самооцінки учнів.
Матеріали: магнітофон із записом спокійної музики, ручки за кількістю дітей, квіти для оформлення "чарівної галявини", ватман 3 шт., кольорові олівці, або фломастери, ромашки-візитки, за кількістю учасників групи, пелюстки з кольорового паперу по 2 шт. на кожного, дзвіночок.
План заняття
1.Вступне слово вчителя(5хв.).
2.Знайомство (5хв.).
3. Мозковий штурм «Щастя -це…» (5 хв.).
Вправа «Незакінчене речення» (5 хв.)
4.Руханка (2хв.).
5. Колективний малюнок «Будинок щастя» (10 хв.).
6. Малювання автопортрету. (5 хв.).
7. Підведення підсумків (5хв.).
8. Рефлексія (5хв.).
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вправа № 1
Мета: Вітання, включення в роботу, створення позитивного, емоційного фону.
Вчитель:- Мені дуже приємно Вас привітати! Добрий день! Діти, ви любите казки? Сьогодні, я вас хочу запросити в цікаву подорож, в одну чарівну, казкову країну – Країна щастя. Для того щоб опинитися в цій країні, ми з вами повинні виконати одну умову. Потрібно буде зараз всім сісти зручніше, заплющити очі і не відкривати до тих пір, поки не почуєте дзвін чарівного дзвоника.
Вправа № 2
Мета: Вправа дає можливість розслабитися, зняти м'язове й емоційне напруження, розвинути уяву.
Вчитель: І так ... віки опускаються, оченята закриваються. Ми в чарівну країну з вами вирушаємо ... (звучить спокійна музика, в центрі кабінету на підлозі розкладаються великі "Чарівні квіти").
Діти, ось ми з вами і опинилися в Країні щастя на чарівній квітковій галявині. Тут квіти вміють розмовляти між собою. А ви хотіли б, почути, про що розмовляють квіти, як живеться їм на цій галявині? Для того щоб трохи поговорити з ними - потрібно уявити себе такими ж красивими квітами.
2.Знайомство (5хв.).
Вправа № 3
Мета: Підвищення впевненості в собі, зняття м'язового напруження.
Вчитель: Давайте, всі вийдемо за парт і зайдемо на чарівну галявину. Зараз нам потрібно буде присісти і уявити що ...ми маленьке насіннячко, насіння чарівних квітів. Теплий промінь сонця впав на землю, на цю галявинку. Він обігрів кожне зернятко, а з насіннячок проклюнулися пагінчики, вони росли, росли (діти повільно встають) і виросли, і стали прекрасними білими ромашками. А зараз ромашки, давайте познайомимося.(Діти прикріплюють ромашки зі своїми іменами у себе на грудях).
Які чудові ромашки! Сідайте будь ласка.
3. Мозковий штурм «Щастя -це…» (5 хв.). Вправа «Незакінчене речення» (5 хв.)
Вправа № 4
Мета: Створити умови для роздуму - що таке щастя?
Вчитель: Тепер, коли ми всі перетворилися на квіти, можна почути розмову чарівних квітів. А давайте спробуємо запитати у них що-небудь? Наприклад: чи не сумно їм ось так весь час рости на галявинці?
(Відповідь кольорів: аудіо запис)-
О ні, дорогі ромашки. Нам ніколи не буває сумно. Ми вміємо розмовляти і тому, часто розповідаємо один одному, лісові новини, обожнюємо грати в м'ячик крапельками роси, разом радіємо сонечку і теплому дощику. А якщо раптом комусь із квіточок стає сумно, це у нас буває дуже, дуже рідко, ми всі разом втішаємо і заспокоюємо квіточку, оточуємо його своєю турботою, любов'ю, ніжністю, ласкою і у квіточки відразу стає чудовий настрій, вона стає радісною від того, що її люблять. Ми дуже дружні між собою, і дуже любимо дарувати радість усім, хто опиняється поруч з нами ... удачі вам, будьте щасливі!
Вчитель:- Спасибі квіточки за ваш розповідь. Діти, а як ви думаєте, чи щасливі квіти на цій галявині? Давайте з вами спробуємо розібратися, що ж таке щастя?
(Вчитель зачитує уривок вірша "Що таке щастя?)
Так що ж таке щастя, хто, що думає з цього приводу?
(Заслуховуються висловлювання дітей).
А зараз на пелюстках, які у вас лежать на столі, запишіть ті моменти, коли ви, буваєте, щасливі (діти виконують завдання по типу "Закінчи пропозицію").
"Щастя це- ..."
На дошку вивішується ватман.
Діти: Діти, квіточкам цікаво дізнатися, що таке щастя? Хто хоче зачитати те, що він записав на пелюстці? Добре, молодці! Діти , фея мені по секрету сказала, що кожен, хто потрапить на чарівну галявину, може побудувати будинок, "Будинок щастя"? А давайте і ми з вами, спробуємо це зробити?
Вчитель:А от скажіть, будь ласка, чи можемо ми бути щасливі поодинці?
Запишіть на пелюстках, з ким би ви були особливо щасливі?
Метод незакінчених пропозицій "Я особливо щасливий, коли поруч зі мною ..."Перерахуйте тих, без кого ви не можете бути абсолютно щасливими.
Вправа № 6
Мета: Формувати в учнів уміння розуміти один одного, дати кожній дитині можливість відчути себе в центрі уваги, тим самим, тим самим підвищити свою самооцінку, відчути себе впевнено.
4.Руханка (2хв.).
Колективний малюнок «Будинок щастя» (10 хв.).
А зараз дітки, хотілося б звернути вашу увагу на ватман.
Давайте уявимо собі, що ми можемо побудувати "Дім щастя". Як він може виглядати?(Діти по черзі виходять і малюють контур будинку, кольору для малювання вибирають самі.)
6. Малювання автопортрету. (5 хв.).
Вправа № 7
Мета: Формувати почуття єднання з групою, сприяти згуртуванню групи.
Вчитель:- Діти, давайте на овальчиках, які лежать на партах, намалюємо свій автопортрет і обов'язково відобразимо в ньому свій настрій.(На готових шаблонах "обличчя" діти малюють очі, ніс, губи (посмішку)).
- А зараз, прийшов час заселитися в наш "Будинок щастя" (діти по черзі наклеюють мордочки на "Будинок щастя").
- Подивіться діти, який чудовий у нас вийшов будинок "Будинок нашого щастя".
Ще на цій чарівній галявині, ми з вами можемо згадати тільки одне бажання, таке, яке виявиться важливим і потрібним для кожного з нас. Давайте порадимося.(Діти висловлюють свої припущення з приводу бажання).
Вчитель: Діти, а хто з вас хоче бути по-справжньому, щасливою людиною? (Всі діти піднімають руки).- Давайте всі разом дружно побажаємо:
- Ми хочемо бути щасливі!(Звучить голос "квітів" аудіо запис).- Ви обов'язково будете щасливі! Ваше бажання обов'язково здійсниться!
7. Підведення підсумків (5хв.).
Вправа № 8
Мета: Сприяти згуртуванню групи, створити позитивний емоційний фон в кінці заняття
Вчитель: А зараз, давайте всі станемо в коло, і як тільки утворюється коло, подорож наше закінчиться. Зараз, ми будемо передавати ось цей букет по колу, поки він не повернеться знову до мене. Передаючи букет, нехай кожен з вас поділиться частинкою свого тепла і побажає добра, радості і щастя. Діти , ось цей будинок щастя, залишається з вами, і в пам'ять про нашу подорож на чарівну квіткову галявину, зараз кожен з вас, виходячи з класу, посадить свою ромашку на клумбу перед будинком.
8. Рефлексія (5хв.).
Перегляд відеоролика. Гостинець від квітів – цукерки «Ромашка».
1