Тема: Основні правила поведінки учнів на вулиці і дорозі. Дитячий
дорожньо-транспортний травматизм.
Мета: Закріпити знання учнів з Правил дорожнього руху, учити орієнтувати-
ся на перехрестях, розвивати увагу, спостережливість, вміння швидко
приймати рішення у складних ситуаціях, виховувати навички свідомої
дисциплінованої поведінки на вулиці і дорозі.
Засідання
в «Клубі Світлофора Моргайка»
Виховна година
2 клас
Тема: Основні правила поведінки учнів на вулиці і дорозі. Дитячий
дорожньо-транспортний травматизм.
Мета: Закріпити знання учнів з Правил дорожнього руху, учити орієнтувати-
ся на перехрестях, розвивати увагу, спостережливість, вміння швидко
приймати рішення у складних ситуаціях, виховувати навички свідомої
дисциплінованої поведінки на вулиці і дорозі.
Форма проведення. Засідання в «Клубі Світлофора Моргайка
Організація класу.
Щоб не потрапити в біду,
життя й здоров`я зберегти,
на вулиці уважним будь
і правила дорожні не забудь.
Вчитель. Розпочинаємо засідання в «Клубі Світлофора Моргайка». Ви вже здогадалися про що піде мова? Сьогодні ми згадаємо основні правила поведінки учнів на вулиці і дорозі, дорожні знаки. А допоможе нам в цьому Світлофор Моргайко.
Місто в якому ми живемо, можна порівняти з цікавою книгою. А щоб розумно її читати, щоб не підстерігала нас біда, знати азбуку вулиць, проспектів, дворів повинні і дорослі і малі.
Світлофор. Правила дорожнього руху – це своєрідна дорожня грамота. Володіти нею повинні всі. Але спочатку відгадайте мої загадки.
Світить він зеленим оком – ми ідемо.
Світить він червоним оком – стоїмо.
Світлофор
Особа, яка перебуває поза транспортним засобом.
Пішохід
Частина дороги призначена для руху пішоходів.
Тротуар
На який сигнал світлофора людині забороняється рух?
Червоний
На який сигнал можна рухатись?
Зелений
Двоколісний механічний транспортний засіб.
Мопед
Маненькі будиночки по місту біжать
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
Трамвай
Світлофор. Молодці. А зараз я перевірю, як ви виконуєте мої накази.
Гра «Сигнали Світлофора» (сигнальні картки). На зелений – діти йдуть по кругу, на жовтий-уповільнюють хід, на червоний – зупиняються.
Заходить Незнайко.
- Добрий день діти. Йшов я до вас у гості і ледве під машину не потрапив. Така небезпечна дорога біля вашої школи, а я не знаю, як переходити її.
- Світлофор. Давайте розкажемо Незнайці правила дорожнього руху.
- Хлопчик. Ходи тільки по тротуару, притримуючись правого боку.
Там, де немає тротуару, іти треба по лівій стороні дороги назустріч рухові транспорту.
Світлофор вішає плакат «Дорожні знаки».
Наші діти їх добре знають.
Гра «Допоможи Незнайкові розставити дорожні знаки»
Світлофор. На які групи поділяються дорожні знаки?
Забороняючі, забов`язуючі, попереджувальні, інформаційно-вказівні, знаки сервісу, знаки пріоритету.
Діти вибирають потрібні знаки і розташовують їх навпроти запису.
Світлофор. Уявіть собі, що ви стали працівником ДАЇ. Який знак ви додали б до існуючих дорожніх знаків.
Конкурс малюнка «Незвичайний дорожній знак»
Виявлення переможців.
Вчитель. Пора прощатися із нашими гостями. У них ще багато своїх справ. Світлофорові Моргайку треба слідкувати за порядком на дорогах, а Незнайкові розказати своїм друзям про правила, дорожнього руху.
До побачення, друзі!
А ви, діти, дайте відповіді на мої питання. Якщо ви дієте відповідно до правил дорожнього руху, дружно відповідайте: «Це я, не я, це усі мої друзі», а якщо ні, то мовчіть.
Тільки в місці переходу?
Що не бачить світлофора?
Означає, що путь відкрито?
Пішоходам заборона?
Держить путь по мостовій?
Уступить старенькій місце?
Вчитель. Молодці! За те, що ви гарно знаєте правила дорожнього руху і так активно допомагали Незнайкові, кожен отримає пам`ятку пішохода. Роздають пам`ятки.
Пам`ятка