Виховна година “Здоров'я -це скарб”

Про матеріал

Виховна година “Здоров'я -це скарб”. ознайомити учнів з формулою здоров'я, сформувати бажання бути здоровим і застосовувати знання в реальному житті.

Перегляд файлу

Вчитель Іванова К.О.                              5 клас

Виховна година

Здоров'я -це скарб”

 

 

Тема: Здоров'я — це скарб.

Мета та завдання: ознайомити учнів з формулою здоров’я, сформувати бажання бути здоровим і застосовувати знання в реальному житті.

Методи і прийоми: інформаційний, наочний, практичний.

Хід заняття:

З’ясувати рівень обізнаності учнів щодо проблем здоров’я.

Розглянути квітку здоров’я і заповнити її схематично (робота у групах):

Духовне — що ти найбільше цінуєш і чого прагнеш, як ставишся до себе та інших людей.

Емоційне — як ти розумієш свої почуття і виявляєш їх, як долаєш невдачі та стреси.

Інтелектуальне — як ти набуваєш і застосовуєш свої знання, як умієш приймати виважені рішення.

Соціальне — як ти ладнаєш з різними людьми, умієш дружити і працювати у команді.

 

Складові фізичного здоров’я: (робота у групах)

  • правильне харчування;
  • рухова активність;
  • гігієна та загартування;
  • відмова від шкідливих звичок;
  • відпочинок.

 

Питання для групи №1.

  1. Як правильно харчуватись?
  2. Що таке вітаміни? (назвіть їх).
  3. Які продукти необхідні організму? Які речовини входять до складу їжі?
  4. Правила культурної поведінки за столом.

Питання для групи №2.

  1. Що таке гігієна?
  2. Назвіть основні компоненти режиму дня.
  3. Гігієна ротової порожнини.
  4. Назвіть види загартування.

Питання для групи №3.

  1. Для чого необхідні фізичні вправи? Які фізичні якості вони розвивають?
  2. Принципи побудови ранкової гігієнічної гімнастики.
  3. Назвіть види фізичних вправ, які ви знаєте.
  4. Розкажіть свій режим дня.

Проведення “хвилинки здоров’я”.

Вправа “Ковпак”

Викладач пропонує повторювати за ним: «Ковпак ти мій трикутний. Трикутний  мій ковпак. А якщо ти не трикутний, то це не мій ковпак».

Відтак він пропонує повторити сказане, але замість слова «ковпак» двічі поплескати себе по голові, не вимовляючи цього слова. Потім студенти заміняють жестами інші слова. Слово «трикутний» показують, роблячи трикутник пальцями. Слово «не» — відповідний рух головою, а замість слів «це», «ти», «мій» показують пальцем на щось, на когось, на себе.

Питання для всіх.

  1. Що таке шкідливі звички?
  2. Шкода від тютюнопаління.
  3. Шкода від вживання алкоголю.
  4. Шкода від вживання наркотиків.
  5. Для чого треба відпочивати?
  6. Що таке стрес?

Відпочинок буває активний й пасивний. Об’єднай види відпочинку за видами:

  • рухливі ігри;
  • читання;
  • настільні ігри;
  • перегляд телепередач;
  • прогулянка;
  • купання в басейні;
  • подорож, похід;
  • заняття живописом.

Очі втомлюються від будь-якої діяльності. Найбільш поширеними є фактори, що включають погану освітленість, роботу за комп’ютером, тривале читання, діяльність, під час якої очі змушені перебувати в стані фокусування довгий час.

Регулярні вправи для очей, допомагають зняти напругу і втому, зберегти, і навіть у якійсь мірі, поліпшити зір та уникнути багатьох різних очних захворювань.

Проведення гімнастики для очей.

  1. «Метелик». Поморгай очима 20 сек.
  2. «Світлофор». По черзі закривай то ліве, то праве око (по 5 раз кожне око).
  3. «Вгору-вниз». Подивися спочатку вгору, потім донизу, не нахиляючи голови.
  4. «Годинник». Нехай очі дивляться то вправо, то вліво. Повтори цю вправу 20 разів.
  5. «Хрестики-нулики». Намалюй очима велике коло за годинниковою стрілкою, а потім – проти. Тепер намалюй хрестик: спочатку подивися вправо вгору, потім вліво-донизу, а потім навпаки.
  6. «Моргання». Моргай очима як можна довше. Коли моргнеш, закрий очі і розслабся.
  7. «Масаж». Закрий повіки і акуратно масажуй очі кінчиками пальців.
  8. «Далеко-близько». Сфокусуй погляд спочатку на предметі, який знаходиться у протилежному кінці кімнати й дивись на нього протягом 10 секунд. Потім повільно переведи погляд на ближній предмет (наприклад, на свій палець) і також дивись на нього 10 секунд.
  9. «Фокус». Дивись, не відриваючи погляду, на рухомий предмет (свою руку). При цьому рука повинна бути видна чітко, а всі інші предмети вдалині – розмито. Потім сфокусуй погляд, навпаки, на предметах заднього плану.

Назвіть приказки, прислів'я, вислови про здоровий спосіб життя (робота у групах).

Релаксація допомагає відновитися після навчального дня, зняти стрес, втому, звільнитися від важких думок. Які ви знаєте способи релаксації? Чи застосовуєте їх?

Ефективні способи релаксації:

  • Розслаблення через дихання.

Дана вправа ґрунтується на наступній фізіологічної закономірності: при вдиху тонус м'язів підвищується, при видиху - знижується, м'язи розслаблюються. Встановлення міцного зв'язку між диханням і розслабленням допомагає краще управляти процесом релаксації.

  • Розслаблення через образ.

Ця практика базується на методах візуалізації. Нею приємно займатися, особливо під відповідну музику для медитацій.

Для початку треба знайти свої образи, що допомагають відчути розслаблення (ви знаходитесь у теплій ванні, на березі моря, на м'якій хмарі та ін.). Навіть швидкоплинне «занурення» в приємну ситуацію цілюще впливає на наше самопочуття.

  • Розслаблення через словесне навіювання.

Цю методику ще називають аутогенним тренуванням або самонавіюванням. Вона дуже добре підходить тим людям, що довіряють тільки логіці.

  • Розслаблення через напругу.

Дана вправа базується на наступній фізіологічної закономірності: після інтенсивної м'язової напруги автоматично настає м'язова релаксація.

Слід зазначити, що дана техніка підходить не кожному. І якщо вона викликає у вас неприємні відчуття, то виберіть собі інший спосіб розслаблення.

 

Тренінг: “Австралійский дощ”.

Учасники стають у коло. Викладач запитує: «Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Коли вони повернуться до мене, я передам наступні. Будьте уважні».

В Австралії піднявся вітер (ведучий тре долоні).

  • Починає накрапати дощ (клацання пальцями).
  • Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах).
  • Починається справжня злива (плескання по стегнах).
  • А ось і град та справжня буря (тупіт ногами).
  • Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).
  • Дощ стихає (плескання долонями по плечах).
  • Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями).
  • Тихий шелест вітру (потирання долонь).
  • Ура! Сонце! (руки догори).

Висновки:

  1. Відчуття здоров’я приносить нам радість, задоволення, тому ми робимо все, щоб бути досконалими-це допоможе нам піднятися на вищій рівень, досягти найкращих результатів у навчанні, бізнесі, у будь яких справах.
  2. Здорова людина відчуває гармонію у своєму житті, максимально можливий фізичний і психологічний комфорт не тільки сьогодні, а й завтра і впродовж тривалого часу.
doc
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку