Виховна година"Здоров'я не все, але без здоров'я все інше ніщо"Пре

Про матеріал

Позакласне заняття з елементами тренінгу має на меті формування в учнів бережливого ставлення до власного здоров'я як найвищої цінності життя, позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя, залучати учнів до обговорення та висловлювання власних думок, аналізу чинників ризику порушення психічної рівноваги, вміння цінувати людську досконалість.



Перегляд файлу

Здоров’я – не все, але без здоров’я

 все інше ніщо

Позакласне заняття з елементами тренінгу

Мета:

  формувати в учнів бережливе ставлен­ня до власного здоров'я як найвищої ціннос­ті життя, позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя;

залучати до обговорення та висловлення власних думок, аналізу чинників ризику пору­шення психічної рівноваги;

   продовжити формувати вміння аналізува­ти, робити висновки;

   виховувати стійку потребу в знаннях, відповідальне ставлення до себе і свого здоров'я, любов до мистецтва і поезії, вміння цінувати людську досконалість.

Обладнання: маркери, олівці, аркуші, пла­кати, ножиці, клей, скотч, серветки, мультимедіапроектор, намальовані моделі органів (го­ловний мозок, серце, легені, шлунок, печінка, нирки, статеві органи), таблиці.

Девіз заняття: «Скажи мені, і я забуду. Покажи мені, і я запам'ятаю. Дай можливість діяти самому, і я навчусь» (китайська мудрість).

 

Добути і зберегти своє

здоров’я може лише сама людина

М.М. Амосов «Кодекс здоров’я»  

 

Зміни ставлення до речей, що хвилюють

тебе, і ти убезпечиш себе від них

Марк Аврелій

 

ХІД  ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент.

Учитель. Добрий день! Щиро рада віта­ти вас на нашому занятті. Щодня ви, молоді, завзяті й кмітливі, пізнаєте життя, відкрива­єте для себе світ і розкриваєте світ у себе. Ви маєте багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє. Ви хочете все осягнути, зрозуміти ти і бути зрозумілими. Ви прагнете все спро­бувати, випробувати себе і свої сили,утверди­тись як людина і особистість, усього досягти. Ви рухаєтесь уперед, наближаючи своє май­бутнє. Ви мрієте про успіх, кохання і щастя, бо ви — молоді! Усе ваше життя попереду.

Тому вже сьогодні ви тримаєте у власних руках своє майбутнє. І лише ви відповідаєте за нього. Від ваших сьогоднішніх рішень зале­жить, яким буде ваш завтрашній день.

Пам'ятайте, вилюди нового тисячоліття.

Сьогодні ми здійснимо мандрівку, шукаючи чарівний ключ, що відмикає двері до можли­востей прагнути і досягати, мріяти і здійснюва­ти, розвивати себе, встановлювати орієнтири на майбутнє. Отже, пропоную налаштуватися на співпрацю та взаєморозуміння.

Візьміть із собою знання, розум і чуйне сер­це. Вони допоможуть вам приймати рішення, долати труднощі, вдало обходити «підводні рифи та течії», яких сповнене «життєве море». Будьте наполегливими та впевненими у своє­му особистому та нашому спільному успіху.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Знання складаються з дрібних

крихт щоденного досвіду.

Д. Писарєв

Мозковий штурм «Що таке здоров’я?» (5 хв)

Мета: підготувати учасників заняття до сприйняття теми, актуалізувати їхнє розу­міння поняття «здоров'я»; дати визначення тер­міна «здоров'я».

Учитель. Психологи зазначають, що коли учні вітаються, то вони бажають одне одному здоров'я, тобто чогось дуже важливого.

(На дошці вчитель записує всі думки учнів про те, що, на їхню думку, асоціюється зі здоров'ям.)

Учитель. Всесвітня організація охоро­ни здоров'я подає таке визначення поняття

«здоров'я».

Здоров’я — це стан повного фізичного, духовного та соціального добробуту, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад.

Учитель. Усе вже відоме нам про здоров'я допоможе оволодіти новою інформацією про нього.

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

Ніхто не знає так багато, як усі ми разом

Народна мудрість

  1.           Кросворд.

Учитель. Розгадайте кросворд. Із перших літер кожного слова утвориться слово, яке пояснить тему нашого заняття.

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

б

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

Запитання

  1.          Яку медаль мріє отримати ко­жен спортсмен?
  2.          Хто підтримує тебе у будь-якій ситуації?
  3.          Які змагання відбуваються раз на 4 роки?
  4.          Що відчуває людина, коли дося­гає перемоги?
  5.          Як називають людину, яка завжди налаш­тована в житті позитивно?

     6.  Що допомагає досягти мети?

     7.  Який снаряд штовхають атлети?

(Із перших літер кожного слова утворюється слово «здоров'я» )

 

 2. Вправа «Асоціації»

Учасники сидять у колі. Передають одне одному уявний мікрофон, називаючи якомога більше асоціацій до слова «здоров'я». Наприклад, успіх, спокій, спілкування, упевненість, стабіль­ність, життєрадісність, гармонія, хороше само­почуття тощо.

Учні висловлюють свої думки щодо розу­міння теми заняття.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

(Учитель визначає очікування учнів від участі в занятті та приймає правила роботи в групах)

 

1. Робота в групах

Учитель. Об'єднайтесь, будь ласка, у чоти­ри групи. Кожній групі я роздам аркуші паперу формату А4, на яких уже написані запитання.

Як ви хочете, щоб учасники ставились до вас?

Ваші побажання щодо роботи на тренінговому занятті?

Які знання та навички ви хотіли б набути на цьому занятті?

Як би ви хотіли почувати себе протя­гом заняття?

Учитель. Учасники групи повинні спільно відповісти на запитання та зробити відповід­ні записи на аркуші. Потім кожна група за го­динниковою стрілкою передає аркуш, на яко­му написані очікування учасників від заняття. Група, яка отримала аркуш, по черзі дописує свої очікування. Отже, на кожному аркуші буде написано по чотири очікування. Після виконання завдання я прикріплю ці аркуші до дошки.

2. Складання правил роботи в групах

Учитель. На нашому занятті ми прагнемо, з одного боку, створити демократичну, до­брозичливу і невимушену атмосферу, а з іншо­го — підтримувати дисципліну. У цьому нам допоможуть правила групи.

Для чого потрібні різні правила? Вони необ­хідні для створення такої ситуації, щоб ко­жен учасник:

  •             міг відкрито висловлювати свої думки та виражати почуття і погляди;
  •             не боявся стати об'єктом глузувань і критики;
  •             був упевненим у тому, що все особис­те, що обговорюється на занятті, не вийде за межі групи;
  •             отримував інформацію сам і не заважав отримувати її іншим.

(Правила записуються на плакаті.)

 

ПРАВИЛА РОБОТИ В ГРУПАХ

1. Бути позитивним.

2. Говорити по черзі.

3. Бути активним.

4. Слухати і чути кожного.

5. Толерантно ставитись один до одного.

6. Забезпечувати конфіденційність.

7. Діяти з а принципом «тут і зараз».

8. Користуватися «правилом руки».

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

 1. Інтерактив «Сніжинка» (15 хв)

Мета: вчитися бачити та цінувати різ­номанітність; формувати навички творчо­го мислення.

Обладнання та матеріали: серветки.

Учитель. Станьте в коло, повернувшись спиною одне до одного. Я роздам вам сер­ветки. Виконуйте завдання, не перепитуючи, а так, як вважаєте за потрібне.

Завдання:

  •         розгорніть серветку;
  •         складіть серветку вдвоє, відірвіть верхній лівий кутик серветки;
  •         складіть серветку вдвоє, відірвіть нижній правий кутик;
  •         складіть серветку вдвоє, відірвіть нижній лівий кутик;
  •         складіть серветку вдвоє, відірвіть верхній правий кутик;
  •         складіть серветку вдвоє, відірвіть правий нижній кутик;
  •         поверніться одне до одного обличчям, сядьте на свої місця;
  •         розгорніть сервет­ки та покажіть їх.

Обговорення

  •              Яка зі «сніжинок» най­правильніша? Чому?
  •              Чи можна взагалі ставити запитання про правильне чи неправильне виконання вправи? Чому?
  •              Чому серветки надірвані по-різному?
  •              Яким би був світ, якби всі бачили його однаково?
  •              Чому світ цікавіший, коли існує бага­то поглядів?
  •              Чому ми починаємо основну частину за­няття саме з цієї вправи? (Ця вправа дає змогу нам побачити, які ми різні.)

(Учитель пояснює учасникам складові здоров'я. Усі складові висвічуються на мультимедійному про­екторі (схема 1).

 

Складові здоров’я

1. Фізична

Виявляє індивідуальні особли­вості організму людини, його красу, силу та витривалість, генетичну спадковість, рівень фізичного розвитку органів і функціональних систем, стійкість до інфекційних хво­роб, відсутність чи наявність тілесних вад або недуг.

2. Духовна

Передбачає сприйняття духовної культури людства – освіти, науки, мистецтва, релігії, моралі, етики, - що визначає цінності людини, її віру, ідеали, принципи, правила, світогляд, переконання тощо. Крім того, важливо не лише їх усвідомлювати чи проголошувати, а й активно впроваджувати в життя.

3. Інтелектуальна

Це допитливість, кмітли­вість, творчість, здатність людини знаходити потрібну їй інформацію, аналізувати її, засвоювати нові знання, використовувати їх, прий­маючи ті чи інші життєві рішення.

4. Психологічна (психічна)

Віддзеркалює вміння людини пристосовуватися до мінливих умов життя, розвиватися та само­вдосконалюватися; відчуття гармонії із собою та оточенням.

5. Професійна

Професійне самовизна­чення, відчуття «пере­бування на своєму місці», самореалізація в обраній професії а задоволення від того, що робиш.

 

6. Емоційна

Уміння людини адекватно переживати все, що з нею відбувається, розуміти емоції й почуття інших людей, керувати своїм емоційним станом, бути емоційно врівноваженою.

7. Соціальна

Визначається здатністю людини формувати та підтримувати позитивні відносини з іншими людьми, рівнем комфорту її самопочуття серед інших, кількістю близьких людей, на допомогу яких вона може розраховувати  в складних ситуаціях.

8. Екологічна

Характеризується ставленням людини до природи, її впливом на навколишнє середовище.

 

2. Вправа «Колесо життя»

Мета: пояснити поняття «здоров'я», «здоро­вий спосіб життя»; з'ясувати, які чинники впли­вають на здоров'я.

Учитель. Психологи наголошують, що існує багато визначень поняття «здоров'я». Зокрема Білл Райн — професор школи соціальної ро­боти Університету Мак Гілла (Канада) — про­понує концепцію поняття здоров'я, в основу якої покладено світогляд перших поселенців Канади, які сприймали життя у вигляді коле­са. Відповідно до цього світогляду все у житті має бути в гармонії.

Завдання учням (схема 2):

1. Намалюйте на аркуші паперу велике коло (аркуш формату А4 або в зошитах на віль­ній сторінці);

2. Позначте в ньому центр;

3. Через центр проведіть вісім спиць, кожна з яких є протилежною іншій і може продовжу­ватись за межами великого кола;

4. Позначте кожну спицю:

  •         духовна;
  •         інтелектуальна;
  •         емоційна;
  •         фізична;
  •         соціальна;
  •         професійна;
  •         екологічна;
  •         психологічна;

5. Кінець і початок спиць позначте так, щоб біля центру зібралися назви з негативним за­барвленням, тобто зі знаком « - », а біля вели­кого колеса — назви позитивного забарвлення зі знаком « + »:

  •           духовна (пасивний активний);
  •           інтелектуальна (самовдоволений - допитливий);
  •           емоційна (нестійкий стійкий);
  •           фізична (нездоровий здоровий);
  •           соціальна (самотній причетний до бага­тьох соціальних груп);
  •           професійна (незадоволений задово­лений);
  •           екологічна (небережливий бережливий);
  •           психічна (непристосований присто­сований).

Учитель. Уявіть, що це колесо вашого жит­тя, яке заповнене різними аспектами, які за­лежно від обставин можуть розвиватися або гальмуватися. Тому ви повинні позначити на спицях розвиток цих аспектів на певному етапі позначками. Коли поставите позначки, то з'єднайте їх суцільною лінією

 

Обговорення

  •         Чи утворилося коло?
  •         Уявіть, що ви рухаєтесь автомобілем під назвою «Життя», а він має такі колеса, які у вас утворилися фігури. Чи комфортно вам рухатись таким автомобілем?
  •         У якому з аспектів життя ви най­більш здорові?
  •         Які сфери вашої життєдіяльності необ­хідно удосконалювати?
  •         Як ви можете це зробити?
  •          

Учитель. Кожна зі спиць утримує наше ко­лесо в рівновазі. Кожна вимагає нашої уваги. Нам необхідно розвивати спиці рівномірно, щоб наше життя було гармонійним.

 

Інтелектуальна

C:\Users\9E39~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image15.jpeg

 

 

 

3. Робота в групах

Учні повинні розповідати одне одному

та світові про те,

що вони знають, для того щоб виявити,

що саме вони знають.

 Дж. Рен’ї

Вправа «А чи знаєте ви?»

Учитель. Об'єднайтесь, будь ласка, у чо­тири групи. Кожній групі дається аркуш папе­ру формату А4, на якому накреслена таблиця. Кожна група, працюючи з двома моделями органів, заповнює її. Після завершення завдан­ня представник групи висловлює думку всієї групи.

Таблиця

Орган

Наші дії, які…

 

шкодять органу, тому він «хворіє»

корисні для органа і допомагають йому бути здоровим

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. З'ясуйте, користуючись дани­ми таблиць, які дії трапляються найчастіше, що негативно чи позитивно впливають на всі органи людини.

(Після обговорення учитель робить висновок, що всі наші дії, які негативно впливають на роботу органів, є однаковими.)

Учитель. Наше життя дуже стрімке. У ньому існують речі, які люди цінують понад усе. Їх називають безцінними тому, що  придбати їх не можна ні за які гроші. Як ви вважаєте, що це може бути?

(Учитель звертав увагу учнів на плакат, на яко­му позначено чинники, що найбільше впливають на здоров'я людини.)

Учитель. Спосіб життя це той чинник здоров'я, який цілком залежить від нашої по­ведінки. Тому здоров'я насамперед залежить від нас самих.

(Називаючи чинники, від яких залежить здо­ров'я, учитель не зазначає процентне співвідношення, а просить назвати учнів, ставлячи запитання «як ви вважаєте, який відсоток припадає на той чи інший чинник?».

Наше здоров'я залежить від таких основних чинників:

  •            спадковість — на 20 %;
  •            рівень медицини — на 10 %;
  •            екологія — на 20 %;
  •            спосіб життя — на 50 %

4. Творче завдання. Складання сенкану

Правила складання сенкану

1. Слово, що позначає тему (іменник).

2. Опис теми двома словами (два прикметники).

3. Три слова, які визначають дію, пов'язану з темою (три дієслова).

4. Фраза, що утворюється з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття до обговорюваного (речення з чотирьох слів).

5. Слово, синонім до теми, у якому висловлюється зміст теми, робиться висновок.

Теми: життя, здоров'я, спосіб життя.

5. Інформаційне повідомлення «Почни думати позитивно»

Учитель. Напевно, тепер уже ніхто не за­перечуватиме силу позитивного мислення. Про силу думок свідчать досліди Масару Емото, який сфотографував кристали води. Коли рідина стояла в приміщенні, де сварились і злились, то її кристали були деформовани­ми, а коли стояла в кімнаті, де проговорювали слова любові, то утворювався кристал, схо­жий на прекрасну сніжинку.(Демонстрація кристалів води)

 

Учитель. Наш організм утворений із води приблизно на 80 %. Отже, своїми думками ми змінюємо себе! Усмішка дарує відчуття радості, організм реагує на позитивні емо­ції. Усе це, зрештою, позитивно впливає на наше здоров'я. Тому частіше усміхайтеся та мисліть позитивно, з оптимізмом дивля­чись уперед.

 

 

 6. Прийом «Мікрофон»

Учитель. Нині дуже багато говорять про стре­си. Як кожен із вас розуміє це поняття?

(Учні висловлюють свої думки.)

Учитель. Стрес (від англ. stress — напруга, тиск) — це реакція тіла та психіки на ситуацію, що вимагає функціональної перебудови орга­нізму, відповідної адаптації. Це комплексний процес, який містить як фізіологічні, так і пси­хологічні компоненти. За допомогою стресу організм ніби мобілізує себе на самозахист, на пристосування до нової ситуації, запускає неспецифічні захисні механізми, які забезпе­чують протидію впливові стресу чи адаптацію до нього.

7. Робота в групах

Учитель. Об'єднайтеся у дві групи: «Цукер­ка» і «Тістечко». Кожна отримає своє завдання, а після його виконання один учасник від групи презентує напрацювання своєї групи.

Завдання для групи «Цукерка». Назвати основні чинники чи причини стресу.

Завдання для групи «Тістечко». Запропо­нувати власні поведінкові способи боротьби зі стресовим напруженням.

Учитель. Зі стресом можна впоратися, вар­то лише мати бажання та трохи вільного часу. Справжнє фізичне та психічне здоров'я поля­гає не в тому, щоб відповідати чиїмсь нормам та стандартам, а в тому, щоб прийти до згоди із самим собою.

Мудра людина і чудовий лікар Пол Брегг сказав: «За гроші можна купити ліжко, але не сон; їжу, але не апетит; ліки, але не здоров'я; дім, але не домашній затишок; книжки, але не розум; прикраси, але не культуру; розваги, але не щастя; релігію, але не порятунок». Тому кожна людина своїми думками, словами і діями визначає тривалість свого життя.

Здоров'я — це праця, праця з собою і над собою.

8. Вправа «Модель здоров'я»

Мета: актуалізувати відчуття важливості здоров'я та необхідності дбайливого і відповідального ставлення до нього.

 

 

Причини стресу

1. Проблеми у відносинах

Конфлікт є основною типовою причиною стресу.

2. Навколишнє середовище

Наш мозок страждає від нестачі світла та яскравих речей. Восени та взимку в ор­ганізмі виробляється більше гормона сну — мелатоніну.

Саме він відповідає за поганий настрій і бажання спати. Депре­сії, ожиріння, ревматичні болі — це неповний перелік симптомів, спричинених «сезонним емоційним розладом», викликаним браком природного освітлення. Крім того, в похмурі дні організм людини недоотримує достатньої кількості вітаміну Д, який синтезується за допомогою сонячного світ­ла. Його брак уповільнює синтез гормона лептину, який сигналізує мозкові про те, що нам уже досить вживати їжу — а це призводить до переїдання. Тому потрібно виходити вдень на подвір'я, хоча б на деякий час, одягати яскраві речі.

Брак простору. Ця причина властива мешканцям великих міст, а також людям, які працю­ють у тісних приміщеннях.

Шум. Постійний низько­частотний шум, викликаний офісним устаткуванням чи ву­личним транспортом, також є причиною стресу.

3. Шкідливі звички

4. Екстремальні умови:

  •             новизна, незвичайність, раптовість впливу;
  •             складність завдання, дефіцит часу, моно­тонність.

 

 Поведінкові способи боротьби зі стресовим напруженням

1. Сон

Узимку фахівці рекомендують продовжи­ти тривалість сну на одну годину. Не забувай­те: мозок відпочиває уві сні до 12-ї години ночі, а потім відпочиває лише тіло, тож ніяких засиджувань до пізньої ночі! До того ж у людини, яка постійно недосипає, у крові під­вищується рівень гормона стресу, безсоння призводить до переїдання і зайвої ваги. Засинаючи, не думайте про щось серйоз­не, а згадуйте приємне.

2. Здорова збалансована їжа

Неправильне харчування — найкоротший шлях до розладу в роботі нашого організму, а відповідно і до поганого настрою. В орга­нізмі людини, яка переживає стресове напру­ження, «згорають» вітаміни групи В. Вітаміни В і В6 беруть участь у синтезі гормона щастя — серотоніну, а брак В 12 призводить до розвитку депресії. Споживайте більше їжі, багатої на трипофан — амінокислоту, яка теж бере участь в утворенні серотоніну. Цитрусові, банани, морепродукти, томати, горіхи, капуста, гречана каша, м'ясо, яйця, шоколад — споживайте ці продукти, якщо почуваєтеся не так добре, як вам би хотілося.

3. Відпочивайте, не чекаючи втоми

Більшість людей вважає, що серце працює постійно. Насправді, після кожного скоро­чення настає фаза відпочинку, і за добу серце відпочиває в середньому 15 годин!

Наприклад, робітник, який працює фізично, може виконати більший обсяг роботи, якщо він витрачатиме більше часу на відпочинок. Ф. Тейлор продемонстрував це, працюючи інженером у сталеливарній компанії «Бетлегем стіл». Він помітив, що кожен працівник вантажив приблизно 12,5 т чавуну на день, але до опівдня всі падали з ніг від утоми. Він провів науковий аналіз усіх чинників, які спричинюють утому, і заявив, що робітни­ки здатні вантажити не 12,5, а 47 т на день! Ф. Тейлор вибрав для експерименту одного робітника — Шмідта, якому було запропоновано працювати за секундомі­ром. Коли Шмідт працював, поряд із ним стояв хронометрист із секундоміром і відда­вав команди, коли вантажити, а коли відпо­чивати. Що ж відбувалося? Шмідт щоденно вантажив 47т чавуну, тоді як інші робітники вантажили лише 12,5 т. Шмідт дотримував­ся такого ритму протягом трьох років, доки Ф. Тейлор працював на службі в цій компа­нії. Шмідту це вдавалося тому, що він відпо­чивав до того, як відчував утому. Працював 26 хв на годину, а відпочивав 34 хв. Він від­почивав більше, ніж працював, але продук­тивність його праці була майже в чотири рази вищою, ніжу інших.

Тому робіть те, що робить ваше серце, — відпочивайте, не чекаючи втоми.

4. Рух

Активність нормалізує гормональний обмін, тому «гормони радості» будуть виро­блятися в необхідній кількості. Давно збира­лися записатися в басейн чи на танці? Уже час!

Для жінок шопінг підвищує рівень вироб­лення ендорфінів, причому, на думку вчених, задоволення приносить не так сама купівля, як процес вибору.

 

Учитель. Об'єднайтеся у дві групи: «Сон­це» і «Повітря». Кожна група отримає завдан­ня створити свою модель здоров'я відповідно до власного бачення цієї проблеми.

Допоміжні запитання

  •              Що, на вашу думку, є складовими части­нами здоров'я?
  •              Із чого формується здоров'я людини?
  •              Без чого неможливо було б уявити здо­рову людину?

Учитель. На виконання завдання відво­диться 7-10 хв, після чого кожна з груп пре­зентує свої розробки. Після презентації учні обмінюються своїми моделями. Учасники кожної групи по черзі називають чинники, що руйнують здоров'я. Необхідно зруйнувати здоров'я (розірвати той плакат, що є в учасни­ків) і повернути модель авторам, які повинні відновити зруйноване здоров'я.

Обговорення

  •              Що ви відчували, коли створювали мо­дель здоров'я?
  •              Що відчували, коли руйнували?
  •              Що відчували, коли отримали свою мо­дель зруйнованою?
  •              Уявіть, що це була не модель, а ваше здоров'я. Чи можна відновити те, що вже зруйновано?
  •              Чи буде це мати той самий вигляд?
  •              Що легше — запобігти чи відремонтувати?

Учитель. Відновлювати зруйноване дуже важко, тому слід берегти те, що маємо. Отже, налаштовуйте себе на здоровий спосіб життя, спрямовуйте зусилля на збереження та зміц­нення здоров'я. Адже саме здоров'я є тим чарівним ключем, який відмикає двері мож­ливостям чогось прагнути і досягати, мріяти і здійснювати, розвивати себе, встановлювати орієнтири на майбутнє.

Учитель. Отже, лише від вас залежить, чи будете ви здоровими і щасливими у своєму житті. Вибір за вами.

10. Рефлексія «Мені сьогодні...»

Кожен учасник заняття завершує фразу: «Мені сьогодні...».

Учитель. Чи справдилися ваші очікування?

 

Релаксація «Водоспад» (під музику)

Учитель. Виберіть зручну позу, заплющте очі. Дихайте рівномірно, спо­кійно. Звільніться від напруження. Глибоко вдихніть, повільно видих­ніть. Ви спокійні, ви задоволені.

Уявіть поле й себе на ньому. Ви стоїте босоніж на теплій землі. Погляньте навкруги, зауважте все, що потрапляє вам на очі. Підніміть голову й подивіться на лагідне сонечко. Воно яскраво-золотисте, тепле. Відчуйте тепло й енергію сонця.

 Поверніть голову вправо, знайдіть поглядом водоспад. Це лагід­ний гірський водоспад. Підійдіть до нього. Подивіться, яка прозора вода, відчуйте його свіжість. Станьте під водоспад і прийміть чистий гірський душ. Відчуйте, як гірська вода омиває ваше тіло з голови до ніг. Вода змиває все неприємне, очищає ваше тіло й душу. Відчувши приємне очищення й задоволення, вийдіть з-під водоспаду. Поверніться на луг і станьте обличчям до сонця.

Глибоко вдихніть і повільно видихніть. Ви змили з себе всі емоційні хвилювання, непри­ємні спогади й думки. Уявіть, що сонце вам усміхається. Усміхніться й ви йому. Простягніть руки назустріч сонячному промінню, пориньте в нього. Прийміть «сонячний душ» з голови до ніг. Відчуйте, як промінь поступово торкається кожної частини вашого тіла, наповнюю­чи його сонячним світлом, енергією. Ви насичені чистою енергією здоров'я, вам приємно, добре. Вдихніть і, не видихаючи, розплющте очі.

 

 

Притча «Усе залежить від тебе»

Колись давно у Стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий Мандарин. Цілими днями він приміряв бага­те вбрання та розмовляв із підданими про власний розум, згаду­вав про минулу зустріч із імператором. Так минали дні за днями, роки за роками... Аж ось з'явилися чутки, що неподалік від кор­дону живе чернець, розумніший за всіх на світі. Дійшли ці чутки і до Мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати яко­гось там ченця найрозумнішою людиною на світі?! Але вигляду він не подав, а запросив ченця до себе в палац. Сам же задумав обдурити його: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках — живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе — я роздавлю метелика, а якщо мертве — випу­щу його».

 

Настав день зустрічі. Багато людей зійшлося подивитися на му­дрого чоловіка. Прийшов чернець, привітався з народом, підійшов до Мандарина і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його за­питання. І тоді, усміхаючись, Мандарин запитав: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках — живе чи мертве?». Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Усе в твоїх руках!». Збентежений Мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

 

11. Вправа

 

Мета: поставити «емоційну крапку».

Наприкінці заняття всі стають у коло, кладуть ліву руку на плече сусіда, по черзі дякують сусідові зліва за плідну роботу та позитивні емоції;  висловлюють побажання.             

Учитель. Прислухайтесь до законів природи. Здоров'я — це великий дар. Пізнавайте себе в чистоті та розумі, роблячи добрі справи. Тримайте свої думки, слова, емоції в спокійному і доброму стані. Живіть без насилля над собою й іншими. Не клич­те заздрість, ненависть, образу в свій дім. Бережіть своє здоров'я.

 

VI. Підбиття підсумків заняття

 


 


 

 


 


 

 

1

 

docx
Додано
28 липня 2018
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку