Тема. Зимові розваги.
Мета: повторити раніше вивчені зимові ігри та естафети;
розвивати спритність, швидкість, кмітливість, волю, витримку, розвивати пізнавальну активність, пам'ять, увагу;
виховувати повагу до товаришів, культуру поведінки між собою та на подвір’ї;
виховувати любов до фізичної культури та спорту, бажання бути здоровим.
Інвентар: санчата, клюшки, м’ячі, скакалки, мішки.
Список джерел:
Складова моделі успішного випускника: громадянин.
Орієнтир: здоровий спосіб життя.
Форма роботи: година здоров’я.
План заняття
І. Організаційна частина.
ІІ. Цілі та завдання «години здоров’я».
ІІІ. Комплекс загально розвиваючих вправ під музичний супровід «Розкажи, Снігуронько, де була?»
ІV. Основна частина.
а) «Трійки»;
б) «Санчата - швидкоходи»;
в) «Хокеїсти»;
г) «Сороконіжки»;
д) Стрибки в мішках;
е) «Сніговий тир».
3. Ігри на заспокоєння та дихальні вправи. «Струмочок».
V. Заключна частина.
1. Підведення підсумків.
2. Нагородження переможців.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
Діти одягнені в спортивну форму і шикуються для проведення «Години здоров’я».
ІІ. Цілі та завдання «години здоров’я».
- Сьогодні «година здоров’я» - незвичайна. Вона буде носити назву «Зимові розваги».
Ми повторимо раніше вивчені ігри та естафети зимового сезону, розвиваючи при цьому фізичні здібності (спритність, швидкість, кмітливість, волю, витримку). А головне завдання «години здоров’я» полягає у зміцненні здоров’я і підвищенні рівня фізичного розвитку.
- Але я не можу розпочати наше заняття без одного важливого гостя, який повинен з хвилини на хвилину (дивлюсь на годинник) до нас завітати.
- Сьогодні вранці я відправила термінову телеграму до лісу з запрошенням відвідати «Зимові розваги».
- А ось і наш гість!
Сніговичок:
- Добрий день Вам, любі друзі,
Сніговик до Вас прийшов
Телеграму я отримав й ледве шлях до Вас знайшов.
Це ж школа БНВО? (Так)
Правда ж я туди попав? (Так)
Будем грати, веселитись, кожен щоб перемагав!
А для тих, хто дужий. Спритний
В мене є призи в мішку.
Й переможець буде мати золоту медаль таку (показ).
Коли в ліс я повернуся, щоб було що розказать.
Друзі, всі лісовички,
Зможуть в ігри теж пограть.
А, щоб ігри нам почати – треба м’язи розім’яти!
Тож стаємо всі рівненько, починаємо дружненько!
(Діти стають за руки у велике коло. А Сніговик стає у середину і спостерігає як діти виконують вправи).
ІІІ. Комплекс загально розвиваючих вправ під музичний супровід «Розкажи, Снігуронько, де була?»
Комплекс №4 (стор. 22)
(А.Ф.Борисенко, С.Ф.Цвек. Руховий режим учнів)
1. В.п. – основна стійка.
1-руки вперед-угору, права нога назад на носок (вдих);
2-в.п.- видих;
3-4- те саме другою ногою.
Виконуючи вправу, слідкувати за правильним положенням рук (долонями всередину). Вправу виконати 8-10 раз у середньому темпі.
2.В.п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони.
1-нахил уперед, торкнутись руками носків ніг (видих);
2-в.п.- вдих.
Нахиляючись, ноги не згинати. Вправи виконати 8-10 разів у середньому темпі.
1-нахил тулуба ліворуч, руки ковзають по тулубу і стегну (ліва – вниз по стегну, права – вгору по тулубу) – (видих);
2-в.п.- (видих);
3-нахил тулуба праворуч, руки ковзають по тулубу і стегну (видих);
4-в.п.- (вдих).
Тулуб вперед не нахиляти, ніг від підлоги не відривати. Вправу виконати 10-12 разів у повільному темпі.
4.В.п.- стійка ноги нарізно, руки вгору.
1-2- лицеві кола всередину;
3- нахил уперед, руки в сторони;
4- в.п.
Під час виконання лицевих кіл не хитатись, нахиляючись. Не згинати ноги, спину тримати рівно, голову відвести назад. Вправу виконати 8-10 разів у повільному темпі.
5. В.п.- основна стійка.
1- змах правою ногою вбік, руки в сторони (вдих);
2- в.п. - видих;
3- змах правою ногою вперед руки в сторони (вдих);
4- в.п. - видих.
Те саме в інший бік. Мах ногою робити якнайвище. Тулуб тримати рівно. Вправу виконати 8-10 разів у середньому темпі.
6.В.п.- основна стійка.
1- руки вгору, потягнутися (вдих);
2- нахил вперед торкнутися носка лівої ноги (видих);
3- присісти на носках, руки вперед;
4- в.п.;
5- руки вгору потягнутись (вдих);
6- нахил вперед торкнутися носка правої ноги (видих);
7- присісти на носках, руки вперед;
8- в.п.
Нахиляючись, ноги не згинати. Вправу виконати 8-10 разів в середньому темпі.
7. В.п. – основна стійка.
Стрибки на обох ногах – ноги нарізно, ноги схресно. Виконати до 35 стрибків і перейти на ходьбу на місці. Слідкувати за правильним диханням.
ІV. Основна частина.
Значення гри: розвиває спритність, швидкість, навички орієнтування у просторі.
Інтенсивність: середня.
Зміст
Двоє ведучих – «морози» - звертаються до гравців:
Ми два брата молодці, два морози удальці
Я – Мороз – Червоний ніс,
Я – мороз – Синій ніс.
Хто з Вас не боїться
В путь-дорогу пуститься?
Учні відповідають:
«Не боїмося ми погроз,
Не страшний для нас Мороз!»
І перебігають на протилежний бік майданчика. По дорозі «Морози» заморожують гравців, доторкуючись до них.
Правила гри
- Для того, щоб провести естафети нам потрібно розділитися на дві команди.
Командам прикріплюються відповідні стрічки. Команди шикуються один за одним.
а) Естафета «Трійки»
Члени команд групуються у «трійки». Один гравець сідає на санчата, а два везуть його до назначеного місця і назад. І так кожна «трійка».
б) Естафета «Санчата - швидкоходи»
Кожний гравець повинен взятися руками за санчата і вперед себе везти їх до назначеного місця і назад, передавши їх наступному гравцеві. Переможці отримують 1 бал.
в) Естафета «Хокеїсти»
Кожний гравець повинен провести між прапорцями, розміщеними на однаковій відстані один від одного, м’яч (чи шайбу) клюшкою до назначеного місця і назад. Команда, яка перемогла отримує 1 бал.
г) Естафета «Сороконіжки»
Гравці команд одночасно взявшись правою рукою за скакалку чи мотузку (яка витягнута по довжині всієї команди), біжать за направляючим до назначеного місця і стають назад в тому ж порядку. Переможці отримують 1 бал.
д) Естафета «Стрибки в мішках»
За сигналом перші номери кожної команди одягають через ноги мішок і, тримаючи його в руках, стрибають до назначеного місця. Назад біжать без мішка і передають його наступному гравцеві, а самі стають у кінці команди. Виграє команда, яка першою закінчила естафету, отримуючи 1 бал.
е) Естафета «Сніговий тир»
Всі гравці зліпили собі по одній сніжці (або взяли вже заготовлені раніше). На стовпах прикріплені або помічені цілі, у які потрібно кожному учаснику з кожної команди попасти сніжкою. Кожне попадання – це принесений бал для команди.
Гра «Струмочок»
Гравці кожної команди стають парами, взявшись за руки. Один гравець, що без пари пробігає між дітьми і забирає собі когось в пару. Той, хто залишився сам, знову вибирає собі пару. «Струмочок» чиєї команди дотече до фінішу першим – принесе команді 1 бал.
V. Заключна частина.
1. Підведення підсумків.
- Ось і завершились конкурси. Журі підводить підсумки, підраховує бали.
2. Нагородження переможців.
Сніговичок:
- Любі друзі! Мені дуже сподобалася Ваша конкурсна програма. Всі Ви молодці! Учасники команд отримують «золоті» солодкі медалі за активність.
- А команда, яка виборола перемогу в чесному бою, отримує грамоту.
- Дякую Вам за запрошення на цікаве свято, але мені вже час до лісу.
- я розповім своїм лісовим друзям про спритних і кмітливих учнів школи БНВО і обов’язково проведу такі «Зимові розваги» серед лісових мешканців.