Тварини наші вірні друзі
Тема: Тварини наші вірні друзі.
Мета: розширити знання учнів про домашніх тварин; розвивати уяву, мислення, фантазію; виховувати любов до тварин, бажання добре до них ставитися.
Обладнання: загадки, правила-пам’ятка "Пам'ятаю про тебе мій друже", вірш “Улюблений Бровко”, зображення героїв, що згадуються у вірші, історії про тварин, що врятували людей і їх фото.
Хід заняття
Добрий день, діти, я дуже рада вас бачити на сьогоднішньому занятті. Поверніться один до одного, запитайте у свого сусіда по парті який у нього настрій, що він очікує від цього заняття, а ще побажайте один одному приємно та корисно провести час.
От ми й встигли поспілкуватися. Безумовно, один з найцінніших дарів, яким наділена людина, - це можливість спілкуватися. Ми можемо передати один одному інформацію словами чи за допомогою жестів. Тому дехто гадає, що спілкуватись властиво тільки людям. Проте, як показують вчення, тварини також вміють обмінюватися інформацією. Як ви думаєте, чи вміють наші домашні улюбленці спілкуватися та що б вони розповіли? (відповіді учнів)
Саме про домашніх улюбленців ми сьогодні і поговоримо.
А тепер кожен з вас задумайтесь на хвилинку, як би оцінили вашу поведінку тварини, що живуть з вами: вони б вас похвалили як хорошого і дбайливого господаря, чи пожалілися на байдужість та погане ставлення.
Справді, тварини «говорять» не словами, а подають сигнали, приміром, виляють хвостом, б’ють крилами, спілкуються звуками: собаки – гавкають, коти – нявчать, а як гарно співають птахи.
3.1. Робота над загадками.
Давайте пригадаємо, які тварини вважають домашніми, відгадавши загадки.
Лагідна і муркотлива.
Чеше лапкою животик,
Наш маленький рижий... (котик).
Вірно людям я служу.
Зуби гострі маю,
Всіх чужих кусаю. (Пес).
Сіра шубка, гарний ніс.
Я всього, всього боюсь,
Відгадай же як зовусь. (Кролик).
Цей маленький колобок.
Ніжно носиком форкоче,
Молочка він дуже хоче. (Їжак).
В цих краях я вже відомий.
Я співати хоч люблю,
Краще слово промовлю. (Папугай).
3.2. Складання правил поводження з тваринами.
Поміркуйте, чому тварин називають нашими меншими братами? (відповіді учнів).
Так, братами їх називають тому, що вони справді стають маленькою частинкою сім'ї. А меншими, тому що вони потребують нашої уваги, турботи і піклування.
Давайте пригадаємо як поводитися із тваринами і складемо для себе пам'ятку, яку назвемо: "Пам'ятаю про тебе мій друже".
Діти, скажіть чи важкі ці правила? Якого правила вам найважче дотримуватися?
Часто нам не вистачає часу, щоб погратися чи просто погладити тваринку.Сучасний світ де широко розповсюджені телевізори, комп’ютери, телефони не залишають час на спілкування не тільки з маленьким другом, а часто навіть з сім’єю. Замість тихої сімейної вечері ми обираєм перегляд фільму, спілкування з друзями замінили соціальні мережі, а весь час який ми могли б провести з домашнім улюбленцем ми витрачаєм на телефонні ігри.
3.3. Робота з віршем.
Послухайте вірш про двох хлопчиків і собаку Бровка, зверніть увагу на те як вони поводяться з твариною.
Улюблений Бровко
Маленькому Колі принесли щеня,
І хлопчик одразу узяв цуценя.
Поглянув на нього і так, і сяк,
Мама не знала, що відповісти на це.
Та сказала: “Собака людям радість несе”.
Кілька днів грався хлопчик з Бровком,
Поки йому ремонтували телефон.
Та тільки гаджет у руки узяв,
Собака одразу ж засумував.
Ось день минає, минуло вже два,
Не помічає наш Коля малого Бровка.
Бровко сам до хлопця підходить,
Виляє хвостом, лапу підводить.
Та хлопець розлючено на нього кричить:
Собака цих слів не взяв до уваги,
“Невже з телефоном йому краще грати?”
У цю секунду закінчилась гра,
На жаль не в користь нашого гравця.
Коля собаку мерщій схопив,
Викинув на вулицю, ще й насварив.
Бровко жалібно заскавчав:
Чимдуж наш собака від Колі тікав,
Такої дружби від хлопця він не чекав.
Що робить далі, куди Бровку йти
Немає для цуценяти більшої біди.
Сидить на дорозі, похнюпив ніс
Аж ось до нього якийсь хлопчик прибіг...
Який же ти гарний, хороший ти мій.
Хлопчик собаку взяв у дім свій.
Відтоді у світі є правда одна,
Що хлопчик любить свого Бровка.
Про кого цей вірш? Назвіть всіх героїв, що згадуються у вірші. (відповіді дітей).
3.4. Порівняльна характеристика персонажів вірша.
Давайте порівняємо ставлення двох хлопчиків до собаки. Погляньте на дошку, на ній ми бачимо двох хлопчиків і собаку, як ви думаєте хто з цих хлопчиків Коля і чому ви так вважаєте.
А тепер нижче під зображеннями наших хлопців запишемо слова, що характеризують відношення кожного з них до Бровка. (доброзичливий, неуважний, співчутливий, люблячий, байдужий, жорстокий).
3.5. Історії про тварин-рятівників.
На відміну від людей, які можуть зовсім не дбати про свою тваринку, наші улюбленці є дуже вірними і завжди готовими допомогти людині. Про це свідчать безліч випадків коли тварини рятували життя людей, навіть втрачаючи при цьому своє. Послухайте деякі історії про тварин рятівників та погляньте на їх фото.
Коли будинок наповнився чадним газом, Вінні застрибнув на сплячу господиню і почав дряпати її і голосно нявкати. Коли та ледве-ледве прокинулася, то вже з трудом могла піднятися з ліжка і набрати 911. “Якщо б не Вінні, який кричав і дряпався, нас би не було тут сьогодні”, - сказала господиня кота.
Родина вважає, що витік газу стався через поломку газорозподільної системи в підвалі будинку. Медики сказали, що ще 5 хвилин - і у цієї історії був би сумний кінець.
Не встиг Хан пробути в новому будинку й чотирьох днів, як він вже врятував 17-місячну доньку свого господаря. Шарлотта грала на задньому дворі будинку, як раптом Хан почав гарчати. Як пізніше з’ясувалося, пес побачив у траві королівську коричневу змію. Він спробував відштовхнути дівчину в сторону, щоб прибрати її якомога далі від цього місця, але у нього не вийшло. Тоді він обережно взяв її за пелюшку і відкинув на метр позаду себе.
Різкий рух Хана злякав змію, і вона вкусила його за лапу, але після наданої йому медичної допомоги доберман-герой повністю відновився.
Джо Сталнекер взяв до себе Бадді, коли псові було всього 8 місяців. Джо навчив його користуватися телефоном, щоб викликати 911, коли почав відчувати симптоми майбутніх нападів. якщо Джо втратить свідомість і буде не в змозі викликати службу порятунку, то Бадді повинен буде викликати 911 шляхом натискання зубами на кнопку швидкого виклику.
У 2008 році у службу порятунку надійшов дзвінок, але на іншому кінці лінії ніхто не говорив, а було чутно тільки, як хтось голосно скиглив і вив. Медики прибули на місце події через кілька хвилин і виявили Джо Сталнекера на підлозі власного будинку без свідомості. Через пару днів Джо вийшов з лікарні. Так його друг Бадді врятував йому життя.
Одного разу Майкл Бош разом зі своєю собакою Хані потрапили в аварію на позашляховику. Незабаром Майкл зрозумів, що вони з Хані залишилися замкненими в перевернутому автомобілі. Якось чоловік зміг випустити собаку на волю, щоб та змогла привести кого-небудь на допомогу, хоч і сам не дуже в це вірив. 5-місячний англійський кокер-спанієль привернув увагу людини, що знаходилася в півмилі від перевернутого автомобіля, і привів її до місця аварії. Пізніше рятувальники сказали, що якби не Хані, Майкл би помер.
Кіт по імені Паддінг врятував життя своїй господині Емі Юнг в той же день, в який був узятий додому з притулку.
Емі Юнг страждала від цукрового діабету, і коли у неї стався напад, вона впала в діабетичну кому. Як тільки це сталося, Паддінг відразу став кусати і штовхати господиню, поки вона трохи не прийшла в себе. Емі була дуже слабка і тому не могла голосно покликати свого сина Ітана, який спав у сусідній кімнаті. Тоді Паддінг вбіг у кімнату Ітана і почав кусати і підштовхувати вже його, поки той не прокинувся і не викликав службу порятунку для своєї матері. Всі лікарі погодилися, що кіт врятував Емі життя.
У польському місті Бидгощ, у ветеринарній клініці проживає кіт-медбрат, на прізвисько Радеменес. Він дивом врятувався сам, а тепер обіймає інших тварин, які опинилися на “лікарняному”.
За словами ветеринара Люцини, чорний кіт потрапив до них у дуже важкому стані. В котика виявили запалення верхніх дихальних шляхів, господарі хотіли приспати тварину. Вони відмовились від кота і залишили його у ветлікарні.
Він перебував у окремій клітці, бо страждав на облисіння. Тим не менше, тварина боролася за життя і врешті-решт, перемогла.
Тепер котик приходить до хворих тварин, незалежно, собака це чи кіт, і надає свою підтримку.
Часто люди сперечаються кого краще взяти собаку чи кота. І серед вас є ті хто більше любить котика, чи хто більше любить собачку. Ті, хто більше любить котів підійдіть до дошки, а ті хто більше любить собак станьте в протилежному боці біля дверей. Тепер ви по черзі називаєте по одній причині чому краще кіт чи собака і робите один крок вперед, побачимо хто перший прийде до середини класу, хто зможе більше назвати позитивних якостей тварини. (виконання завдання)
Насправді неважливо кого ви візьмете собаку чи котика, будь хто з них стане для вас вірним другом, і віддячить вам за ваше щире серце і дбайливе ставлення.
4. Підсумок заняття.
Пограємо у гру доповни вірш, ви повинні вставити назву тваринки відповідно до змісту вірша.
Коли зимно на дворі
Ляжу я біля печі.
Ніжно гладять мій животик,
Здогадались, хто я?... (котик)
Хоч мороз, хоч сніг і вітер
Вже такий є мій характер.
Не пройде людина ніяка,
Бо я дуже зла… (собака)
Я мисливець і хижак,
Миш впіймати я мастак.
Маю пишний хвостик
Звичайно я… (котик)
Хочу я з тобою грати,
Лапу вмію я подати.
Зі мною безліч чудес,
Бо я вірний, добрий… (пес)
Ти мене сметаною вгости,
Ніжно на руки візьми.
Не смикай мої вуса й хвіст,
Бо я поважний чорний… (кіт)
На кінець нашого заняття я хочу побажати, щоб у кожній вашій сім’ї з’явилося справжнє маленьке щастя, вірний друг і надійний помічник - улюблена тваринка, для якої ви станете хорошими і дбайливими господарями.