Виховне заняття на тему: "Емоції та здоров'я"

Про матеріал

Виховне заняття спрямоване на формування в учнів поняття емоції, розвиток у дітей уміння розрізняти емоційні стани людини, виховання культури спілкування.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Виховне заняття

на тему: «Емоції та здоров’я»

 

 

Розробила: вчитель початкових класів

Вівсянської ЗОШ І-ІІ ступенів

Мазурик Галина Львівна

 

 

 

 

 

 

Тема: «Емоції та здоровя»

Мета: формувати в учнів поняття емоції; розвивати у дітей уміння розрізняти емоційні стани людини; виховувати культуру спілкування.

Завдання:

  •                 розвивати здатність оцінювати власний настрій і настрій інших;
  •                 познайомити учнів з позитивними і негативними емоціями, показати їх вплив на людину;
  •                 створити емоційно – позитивний клімат в колективі;
  •                 формувати згуртованість класу;
  •                 збагатити емоційну сферу позитивними переживаннями.

Устаткування: тема «Емоції та здоров’я», скриньки позитивних і негативних емоцій, пам’ятки з порадами як можна поліпшити настрій, ІКТ (Фізкультхвилинка, мультфільм «Емоції»), зображення сумної і веселої людини, різнокольорові «пелюстки» для «квітки почуттів».

Хід уроку:

І. Організаційний етап

1. Привітання.

Встаньте рівно діточки,

І дівчата, й хлопці,

Руки в вгору протягніть,

Мені мило посміхніться.

Здоровя всім ми побажаємо

І урок наш починаємо.

Діти сідають за парти.

ІІ. Повідомлення теми

2.1. Мотивація діяльності учнів.

Подивіться уважно мультфільм і скажіть про що піде мова на нашому уроці? (Мультфільм «Емоції»)

Так вірно, хлопці, сьогодні ми з вами вирушимо в незвичайний світ – Світ Емоцій. Ми будемо говорити про емоції, як вони можуть вплинути на здоровя людини і як навчитися ними керувати. Для цього вам знадобляться ваша кмітливість, винахідливість, уміння знаходити спільну мову з іншими людьми. Я бажаю вам, щоб кожен знайшов щось цікаве для себе!

ІІІ. Основна частина

3.1. Бесіда «Що таке емоції?».

А як ви думаєте що таке емоції?

Емоції – це переживання, в яких виявляється ставлення людей до навколишнього світу і до самого себе.

Всі емоції виражаються на обличчі людини за допомогою очей, брів і рота. Від цього зовнішність, в залежності від емоційного стану, змінюється. Часто емоції супроводжуються виразними рухами. Емоції – це короткочасна міміка обличчя у людини, яка пережила якесь почуття. Якщо нам радісно, ​​то і емоція на обличчі радісна, якщо сумно, то і емоція на обличчі сумна і вони діляться на позитивні і негативні.

Діти, а ви хочете дізнатися які це позитивні, а які негативні?

3.2. Завдання «Чарівні скриньки».

У нас є дві чарівних скриньки, а у кожного на парті є певна назва емоції, вам потрібно вийти до дошки і покласти її в відповідну скриньку і пояснити чому саме в цю скриньку.

Міні підсумок: Молодці! Які емоції у нас в першій скриньці? А які у другій?

3.3. Розповідь про позитивні і негативні емоції.

Отже, ви дізналися, що емоції бувають позитивними і негативними.

— Зараз розгляньте картинки. (Сумний, веселий)

— Розкажіть про емоції дітей і як емоції відбиваються на здоровї людини?

— Що відчувають діти?

Позитивні емоції корисні для людини і для оточуючих людей. Вони несуть в собі заряд енергії, заряджають іншу людину хорошим настроєм. Гарний настрій зміцнює здоровя.

Негативні емоції – це стрес для психіки, вони шкодять здоровю людини.

(Може голова боліти, серце.., настрій поганий буде..)

Міні підсумок: Діти, скажіть, в школі бувають у вас позитивні емоції? Наведіть приклад.

(Коли отримуємо «12», коли розуміємо урок, коли НЕ бємося, а дружимо, коли добре відповідаємо...)

Діти, коли в школі ви відчуваєте негативні емоції?

(Коли «2» отримуємо, коли боїмося контрольної (страх відчуваємо), коли лаємося (злість), коли урок не розуміємо, коли підручник забуваємо (жаль ...)

3.4. Вправа «Покажи емоцію».

Вам потрібно за допомогою міміки і жестів відповісти на питання:

  • З яким настроєм я прокинувся вранці?
  • Яким я прийшов в школу?
  • Я отримав двійку.
  • Я отримав пятірку.
  • Я образив друга.
  • Уроки закінчилися, пора додому.

Міні підсумок: Длопці, я помітила, що зараз кожен з вас по-різному передавав свої почуття.

Як ви думаєте, чому? (Всі ми різні, по-різному сприймаємо навколишній світ, у кожного свої емоції).

3.5. Гра «Раз, два, три ... покажи».

Гра «Раз, два, три ... покажи». Давайте пограємо. Я вам буду давати команди.

1 парта - раз-два-три, як я злякався, покажи. Ви повинні показати на обличчі і своєю позою страх.

2-раз-два-три, як я здивувався, покажи.

3 раз-два-три, як я образився, покажи.

4 раз-два-три, засумував, покажи.

Міні підсумок: Молодці! У вас все дуже добре вийшло! А що ми з вами тільки що робили?

3.6. Фізкультхвилинка.

А тепер давайте трохи відпочинемо і проведемо фізкультхвилинку.

3.7. Гра «Гусениця».

Я пропоную пограти в гру «Гусениця». Гра допоможе нам зрозуміти, наскільки ми можемо виконувати завдання дружно. Встаньте в колону, візьміть один одного за талію, тепер ви гусениця. Гусениця має виконувати команду дружно, що не розриваючись. У гусениці багато ніг і всі вони роблять однакові рухи. Перший – це голова, вона управляє тулубом. Слідкуйте за головою і робіть так само. Покажіть як гусінь спить .... як вмивається правою лапкою ... як стрибає на лівій нозі.

Міні підсумок: Молодці!

— Чому ви так раділи, коли грали разом?

Ось такий настрій і емоції допоможуть нам в нашому класі створити комфортні умови для навчання і роботи.

Дуже важливо щоб у класі всім було добре, але для цього треба вміти розуміти один одного і бути дружними.

3.8. Памятка з порадами, як можна поліпшити настрій.

Діти, я принесла вам памятки з порадами, як можна поліпшити настрій, а значить, здоровя. Я роздам ці памятки кожному, щоб ви могли познайомити з ними ваших батьків, друзів.

Памятка:

  •                 Потопати ногами на місці, 10 разів (Ви даєте вийти своїй негативній енергії, разом з нею піде і поганий настрій.).
  •                 Підскочити високо кілька разів.
  •                 Закрити очі, порахувати до 10 і назад.
  •                 Змити поганий настрій. (Умитися і відчути, як вода змиває поганий настрій).
  •                 Кілька разів глибоко подихати.
  •                 Надути злістю кульку і відпустити її, а разом з нею поганий настрій полетить далеко.
  •                 Заспівати бадьору пісеньку, станцювати швидкий танець.
  •                 Посміхатися потрібно частіше. (Сміх продовжує життя, 1хв сміху = 15 хв життя).

Міні підсумок: Ось такі способи розрядки існують, щоб позбутися від негативних емоцій.

 

IV. Підсумок уроку

4.1. Вправа «Квітка почуттів».

На нашому занятті було багато вправ і багато різних почуттів та емоцій. Подумайте, які емоції ви відчували сьогодні на занятті.

  Дітям пропонуються різнокольорові «пелюстки». На цих пелюстках вони пишуть почуття і емоції, які відчули. Потім кожен називає свої емоції і приклеює пелюстку в центр кола на плакаті. Таким чином, виходить квітка почуттів всього класу.

4.2. Вправа «Закінчи речення», рефлексія.

Закінчи речення.

Я дізналася (-вся) …

Я зрозуміла (-в) …

Було цікаво …

Було важким ...

  • Я хочу сказати всім за заняття «Спасибі!», Ви всі «Молодці!».

 

docx
Додав(-ла)
Мазурик Галина
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
3461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку