Тема: « Правила безпеки знай – про здоров’я завжди дбай!»
Мета: повторити правила дорожнього руху; навчати правилам поведінки з незнайомими предметами, вибухово-небезпечними речовинами; виховувати обережність поведінки з газовими та електроприладами; ознайомити із порядком дій учнів під час повітряної тривоги.
Обладнання:презентація, ноутбук, телевізор, пам’ятки про правила безпеки.
Хід заняття
І. Вступна частина
1. Привітання.
Добрий день, діти! Мене звати Роксолана Миколаївна.
А мене Діана Юріївна. Ми студентки педагогічного коледжу і сьогодні дуже важливий для нас день, не тільки тому, що сьогодні ми проводимо нашу першу виховну годину, але й тому, що ми будемо говорити на важливу тему.
2. Повідомлення теми і завдання заняття.
(Слайд 1)Отже , тема нашого заняття перш за все важлива для нашого здоров’я та безпеки і звучить так « Правила безпеки знай – про здоров’я завжди дбай!».
- Як ви розумієте тему нашого заняття?( відповідь учнів)
-Які правила безпеки ви знаєте?( відповідь учнів)
-Чому їх потрібно дотримуватись?( відповідь учнів)
Знаючи найголовніші правила безпеки ви можете уникати багатьох небезпек які нас оточують, як на вулиці та і вдома.
ІІ. Основна частина
1. Бесіда
Тож ми розпочнемо з того, що пригадаємо правила дорожнього руху.
-Діти які правила дорожнього руху ви вже знаєте?(відповіді дітей)
-Як слід переходити дорогу на неконтрольованому перехресті? ( відповіді дітей)
2. Робота з малюнками
-Дякуємо за відповіді, ви добре впоралися . Але для кращого запам’ятовування пропонуємо вам скласти правила дорожнього руху за малюнками.
(Слайд 2)Правила дорожнього руху
• Переходь вулицю тільки на зелене світло світлофора, по зебрі або по підземному переходу.
• Не грай в ігри поряд з проїжджою частиною. Не катайся на велосипеді по проїжджій частині.
• Перед пішохідним переходом подивись ліворуч. Переходь дійшовши до середини подивись на право, якщо шлях вільний переходь.
• Не переходь дорогу в не дозволеному місці.
• При відсутності пішохідних доріжок потрібно іти по узбіччю, по лівій стороні дороги.
• Трамвай, тролейбус, автобус не потрібно обходити ні спереду ні ззаду, почекай поки він поїде а потім переходь дорогу.
• На тротуарі або узбіччі розташовані спеціальні посадкові майданчики на них слід очікувати автобус.
Ми бачимо, що ви знаєте правила дорожнього руху і сподіваємось, що ви їх дотримуєтесь. А ми рухаємось далі.
3. Вправа « Будь обережним»
(Слайд 3) На даний час на території України проходять військові дії і можна знайти багато небезпечних предметів, які руйнують наші будівлі, таких як артилерійські снаряди, артилерійські та реактивні міни, авіаційні бомби, інженерні міни, ручні гранати, бойові патрони.
-На вашу думку, чи можна до них підходити, торкатися, розглядати та збирати? Чому? ( відповіді дітей)
(Слайд 4)
А зараз ми вам пропонуємо переглянути відео «Правила поводження при виявленні невідомих предметів». (https://youtu.be/DmtnGFlEgwo)
4. Бесіда
-Які небезпечні предмети ви запам’ятали?
-Які дії ви повинні знати при виявленні небезпечного предмета?
-Що заборонено робити при виявленні небезпечного предмета?
Отож, запам’ятайте при виявлені незнайомих небезпечних предметів заборонено підходити до них занадто близько, чіпати руками чи робити з ними будь які інші дії, адже це небезпечно для вашого життя та життя оточуючих. Сподіваємось ви запам’ятали ці правила та будете їх дотримуватись.
5. Бесіда « Правила безпеки з газовими та електроприладами»
Але пам’ятайте, що небезпека можу бути не лише на вулиці але й у вашому будинку. І тому ми вам пропонуємо поговорити про газові та електроприлади.
-Які у вас є дома електроприлади? Чи дозволяють вам батьки ними користуватися?(відповіді дітей)
-Яких правил ви дотримуєтесь під час користуватися ними? ( відповіді дітей)
(Слайд 5)
6. Ознайомлення з правилами
Отже, діти давайте ми ще раз ознайомимось із правилами користування електроприладами. (Зачитування правил із слайду)
Ну що ж ми гадаємо ви все запам’ятали і будете обов’язково дотримуватись цих правил.
7. Бесіда з елементами розповіді
- А чи є в когось дома газова плита ?(відповіді дітей)
- Газ приніс у квартири міст і в будинки селян затишок і тепло. По-перше, швидше можна їсти зварити, по-друге, можна швидше обігріти квартиру. Але газ — це вогонь, а вогонь — це завжди небезпека. А для цього треба знати і виконувати правила протипожежної безпеки, вміти правильно користуватися газовими печами і плитами. Про це ми і поговоримо.
Пропонуємо вам розглянути проблемні ситуації, які можуть виникнути від газових приладів.
8. Проблемні ситуації
(Слайд 6)
Ви знаходитесь самі вдома, і ось раптом ви відчули запах газу. Ваші дії? (Коли відчули запах газу, негайно відчиняйте вікна і двері та не вмикайте світла, не запалюйте сірників.)
Ви готували їжу і побачили як загорілася штора на кухні. Що ви будете робити? Яку службу потрібно викликати перш за все?
Для того щоб ви не потрапляли в такі ситуації вам потрібно знати правила. Ми гадаємо, що ви вже однозначно їх знаєте, але давайте ми їх ще раз повторимо, щоб ви точно їх не забули.
Запам’ятайте правила! (Слайд 7)
Вогню боятися не треба, якщо порядок в домі в тебе
Якщо працюють справно речі: магнітофони, праски, печі.
І телевізор, й газ плита- пожежа в дім не завіта!
Якщо підете в гості з дому надовго до своїх знайомих,
Про газ та струм не забувайте: ретельно ви перевіряйте,
Без нагляду не залишайте і прилади всі вимикайте.
Дерев'яний сам, легенький, в капелюшку він темненькім –
До роботи малюк звик. Упізнали? Це – сірник
Та ось тільки малі діти не повинні з ним дружити.
Будеш з ним необережний - може трапитись пожежа!
9. Впізнай знак знак повітряної тривоги
(Слайд 8) Погляньте на знак який ви бачите на слайді.
-Що він означає?( відповідь дітей)
-Які дії під час повітряної тривоги? ( відповіді дітей)
Зараз ми з вами переглянемо відео про правила поведінки під час повітряної тривоги.
(Слайд 9)Слухайте уважно, адже це дуже важливо на даний час.
(Відео-https://youtu.be/HEirZI8bQCo )
(Слайд 10)
1. Яка ваша поведінка на уроці коли пролунав сигнал повітряної тривоги?
Без паніки виконуємо вказівки вчителя та прямуємо до укриття.
2. Якщо ви знаходитесь вдома та чуєте сигнал повітряної тривоги, ваші дії?
Я вимикаю комп'ютер, світло, телевізор, тобто всі електроприлади та без паніки, але швидко беру речі та прямую до укриття.
3. Яких правил ви повинні дотримуватися коли ви йдете до шкільного укриття?
Спокійно (але швидко) прямуємо за вчителем згідно з маршрутом евакуації.
4. Що потрібно мати із собою?
Тривожний рюкзак із необхідними речами (вода, ліки, їжа).
Заряджений телефон. Записку з іменами та телефонами батьків.
5. Як себе поводити коли вчитель проводить перекличку?
Одразу відповідаю. Повідомлю вчителя, якщо не бачу когось із однокласників, а також скажу, де та коли бачив його до цього.
6. Ваша поведінка в укритті під час повітряної тривоги?
Спокійно зайняти своє місце та чекати на подальші інструкції вчителя.
Ви все правильно відповідали ,ми сподіваємось, що вразі повітряної тривоги ви будете дотримуватися всіх цих правил. Адже найголовніше це ваше життя та здоров’я і всіх хто вас оточує.
ІІІ Заключна частина
1 Рефлексія
(Слайд 11)
-Сьогодні на уроці я запам’ятав…
-Сьогодні на уроці я зрозумів що…
-Сьогодні на уроці я навчився…
Ну що ж наша виховна година підходить до завершення. Ми сьогодні плідно попрацювали та повторили всі правила безпеки, сподіваємось кожен із вас буде дотримуватися.
(Слайд 12)
Пам’ятайте вислів «Немає нічого дорожчого за життя і здоров’я людини».
Для того, щоб ви не забували всі правила про які ми говорили на уроці. Ми для вас підготували ось такі пам’ятки. ( роздаємо пам’ятки)
- Отже, ми вдячні вам за цей урок, сподіваємось ви винесли багато корисного з нього.
-Допобачення!
-До нових зустрічей!