Співпраця класного керівника і сім’ї у вихованні ціннісно-орієнтованої особистості
Аксьонова Л.В класний керівник 7 класу
Зайцівської гімназії-філії
Виховання у житті людей – первинне і головне, усе інше – його наслідки. Там, де виховання
відкладають “до кращих часів” і починають вирішувати інші,
загальніші і важливіші, як здається, проблеми, ці “кращі часи” не настають ніколи.
Класний керівник повинен прагнути створити таке виховне середовище, яке буде сприяти формуванню ціннісного ставлення учнів насамперед до самих себе. Адже, щоб
полюбити інших людей, потрібно спочатку полюбити себе,
цінувати себе як носія фізичних, духовних та соціальних сил. Одним із найактуальніших нТекст абзацаапрямів роботи класного керівника сучасної школи є налагодження дієвого взаємозв’язку і ефективної співпраці з батьківською громадськістю.
Система роботи з батьківською громадськістю може включати в себе такі напрямки:
підвищення безпосереднє вироблення
вивчення рівня залученнябатьків до виховногоєдиного
потенціалувиховногосімей; педагогічноїкультурибатьків; навчально-виховного боку батьків івпливу надитину з
процесу; школи.
Виховання дітей у сім’ї має, безперечно, суб’єктивний характер і залежить від рівня моральності і загальної культури батьків, їх життєвих планів, ідеалів, вчинків, родинних традицій тощо. Значну роль у цьому відіграє виховний потенціал сім’ї, який визначається внутрішньо притаманними конкретній сім’ї можливостями. Його важливо враховувати при виробленні стратегії співпраці школи з батьками учнів.
На сьогодні сім’я відіграє визначальну роль не лише у формуванні особистості дитини, а й суспільства в цілому. Сім’я разом
зі школою створює той найважливіший комплекс факторів і умов виховного середовища, який визначає ефективність всього освітнього процесу.
Діти здобувають освіту, виховуються і навчаються не лише в школі. Їх розвиток продовжується і поза стінами школи і насамперед – у сім’ї.
Сім’я – один із головних виховних інститутів, значення якого у формуванні особистості дитини важко переоцінити. Лише в сім’ї, під
керівництвом та з допомогою батьків дитина пізнає навколишній світ у всіх його складностях і багатогранних проявах, тут проходить її громадське становлення, формується світогляд та естетичні смаки
Значну роль у вихованні і навчанні школярів варто відвести спільним діям навчального закладу, класного керівника і сім’ї, ефективність яких
залежить від особливостей організації роботи з
батьками в сучасній школі. Проте, іноді в шкільному
та сімейному вихованні немає узгодженості. Це ускладнює процес формування свідомості та
поведінки дітей. Тісна співдружність класного
керівника та сім’ї допомагає забезпечити єдність вимог і виховних впливів.
Головними завданнями спільної діяльності класного керівника і сім’ї з питань виховання ціннісно-
орієнтованої особистості можна виділити наступні:
інтеграція зусиль сім’ї і класного керівника в діяльності щодо |
забезпечення участі батьків в організації навчально- |
мотивацію батьків до вивчення науковометодичної та психолого-педагогічної |
розвитку особистості виховного процесу і літератури з проблем
розвитку та виховання шкільному
дітей;
самоврядуванні;
Головними завданнями спільної діяльності класного керівника і сім’ї з питань виховання ціннісно-
орієнтованої особистості можна виділити наступні:
підвищення створення підвищення рівня
відповідальності системи профінформованості батьків та їхньої батьків за просвітницької компетентності з проблем виховання дітей, формування здорового способу
роботи,
ролі батька у життя, профілактики асоціальної
спрямованої на
поведінки та поширення шкідливих
підвищення звичок, репродуктивного здоров’я
правової культури дітей та молоді, організації батьків змістовного сімейного дозвілля;
Головними завданнями спільної діяльності класного керівника і сім’ї з питань виховання ціннісноорієнтованої особистості можна виділити наступні:
надання психолого- педагогічної підтримки та допомоги проблемним сім’ям |
підвищення психолого- педагогічної культури батьків, поповнення арсеналу їх знань, вмінь і |
навичок виховної взаємодії
з дітьми;
- Батьківські збори і конференції;
-Участь батьків у виховній роботі класу;
-Консультації (індивідуальні та колективні);
-Батьківські лекторії;
-Телефони довіри; -Анкетування батьків і учнів;
-Підсумкові збори за участю учнів.
Позитивна специфіка взаємодії класного керівнника і родини полягає у високому рівні зацікавлення обох сторін у вивчені дитини, розвитку її кращих якостей та спрямуванні в процесі встановлення життєвої позиції.
Принципи взаємодії класного керівника з батьками повинні включати:
Важливо!!!
комплексне вивчення сім'ї , особливостей і умов родинного виховання із використання різноманітних форм спільної діяльності.
Отож, співпраця родини і школи має ґрунтуватися на взаємоповазі, рівноправному партнерстві.
спільною метою, гуманними стосунками та високою відповідальністю.