Виховне заняття «Життя без агресії» для учнів 5-8 класів

Про матеріал
Мета: дати учням поняття про агресивну поведінку підлітків, вказати її прояви та форми, ознайомити учнів із загальнолюдськими цінностями,навчити контролювати себе у різних критичних ситуаціях, розширити свій словниковий запас, розвивати гнучкість мислення.
Перегляд файлу

«Життя без агресії»

Мета: дати учням поняття про агресивну поведінку підлітків, вказати її прояви та форми, ознайомити учнів із загальнолюдськими цінностями,навчити контролювати себе у різних критичних ситуаціях, розширити свій  словниковий запас, розвивати гнучкість мислення.

Обладнання: аркуші формату А4, фломастери, маркери, роздатковий матеріал для тесту

Хід уроку

І. Вступна частина

1.1 Привітання та оголошення теми

Доброго дня діти. Рада бачити вас у гарному настрої.

Сьогодні у нас з вами дуже цікавий урок. Ми будемо з вами вчитися як долати агресію та бути толерантним, сподіваюся на те,  що ви багато чого нового дізнаєтеся, і урок буде для вас цікавим, що наша спільна робота не буде марною, а знання, які ви отримаєте, знадобляться вам.

1.2 Вправа «Знайомство»

Учитель роздає всім учасникам аркуші А4, на яких кожному потрібно написати своє ім’я й намалювати власний образ (це може бути певний символ, предмет, будь-що). Слід наголосити, що вміння малювати тут не важливе. Коли всі виконають завдання, учитель пропонує кожному по черзі назвати своє ім’я й розповісти про власний образ. Після закінчення презентацій створюємо «галерею портретів» учасників.

Учитель. А тепер погляньмо на нашу галерею. Подумайте і скажіть, який висновок ми можемо зробити після виконання цієї вправи? (Усі люди різні.) А як же нам, таким різним, жити, навчатися й працювати разом, та ще й не сперечатись одне з одним? (Потрібно бути толерантними одне до одного.)

ІІ.Основна частина

2.1 Вправа «Мозковий штурм»

Що таке агресія?  Які її прояви?

Агресивність – це поведінка, яка спричинює шкоду іншим людям. Агресія проявляється у побитті інших людей, у вербальних образах, погрозах, ворожих насмішках, жартах, а також містить непрямі форми фізичної та вербальної агресії (бойкот, ворожа міміка та жестикуляція).

         Агресор – це людина, яка здійснює насильство.

          Жертва – це людина, яка зазнає насильства.

Основними формами агресивної поведінки є:

- фізична агресія, тобто застосування фізичної сили проти іншої особи;

- негативізм, спрямований проти керівництва і встановлення правил;

- підозрілість, тобто недовіра до оточуючих людей, яка ґрунтується на переконанні, що вони мають намір зашкодити;

- вербальна агресія, тобто вираження своїх почуттів через чвари, образи, приниження,агресивна поведінка підлітків постає як спосіб;

- досягнення значущої мети;

- самовираження і самоствердження;

- задоволення потреби спілкування;

- реакції на неблагополучну обстановку в сім'ї і на жорстоке ставлення з боку батьків.

2.2 Вправа „Міф чи реальність”

Завдання – дітям пропонується прослухати факти про насильство та виявити, що являється правдою, а що ні. Для цього їм надаються дві картки з позначками „так”, „ні”.  

Перелік запитань:

  1. Насильство має і позитивні сторони (НІ);
  2. Використання нецензурних слів дитиною по відношенню до іншої не є проявом насильства (НІ).
  3. Насильство – це коли видно сліди на тілі жертви (НІ).
  4. Б’ють заслужено (НІ).
  5. У школі найбільш розповсюджене психологічне насилля, використання нецензурних слів однієї дитини по відношенню до іншої (ТАК).
  6. Дитина, яка потерпає від насильства повинна мовчати про це (НІ).
  7. Хлопці схильні до проявів насильства більше, ніж дівчата (ТАК).
  8. Насильство не карається законом України (НІ).
  9. Насильство – це ознака мужності дитини у школі (НІ).                
  10.  З 11 років дитина несе адміністративну відповідальність перед законом (ТАК).
  11.  Розповідати, про те, що над Вам були здійснені насильницькі дії – це ознака слабкості дитини (НІ).        
  1.  Кримінальна відповідальність неповнолітніх настає з 16 років (ТАК).
  2.  Особи, які чинять насильство – психічно хворі (НІ).
  3.  Насильство – це не злочин, а нормальне явище у школі (НІ).
  4.  Міліція не повинна втручатися у вирішення проблеми насильства (НІ).

 

2.3 Анкетування на виявлення рівня агресії.

Людині властива здатність завищувати власну самооцінку. Але якщо чесно і правдиво, бо для себе ж, виконати елементарне тестування, то вам відкриється суть вашого характеру. Ви дізнаєтесь про рівень вашої агресивності, а це допоможе вам пізнати самих себе. Проведемо анкетування.

 (Роздатковий матеріал додається)

Бланк тесту

 

№ з/п

Запитання:

Варіант відповіді:

 Бали

Так

Ні

1

Чи терпляча ти людина?

 

 

 

2

Чи впевнений ти в пріоритеті сили над логікою?

 

 

 

3

Чи вважаєш, що оточуючі заздрять тобі з того чи іншого приводу?

 

 

 

4

Чи важко тобі утриматися від сварки, якщо ти з кимось категорично не згодний?

 

 

 

5

Чи подобається тобі іноді робити щось на зло іншим?

 

 

 

6

Чи буваєш ти неввічливим в тих чи інших ситуаціях?

 

 

 

7

Чи любиш ти читати детективи, дивитись бойовики та фільми жахів?

 

 

 

8

Чи подобається тобі кепкувати з інших, бути критичним і саркастичним?

 

 

 

9

Чи є поруч із тобою людина, яку ти по-справ-жньому ненавидиш?

 

 

 

10

Чи буваєш ти неприємним для оточуючих?

 

 

 

11

Чи вважаєш ти, що дітей слід карати за неслухняність?

 

 

 

12

Чи вважаєш ти, що застосування смертної кари у деяких випадках виправдане?

 

 

 

13

Чи відчував ти коли-небудь таку лють, що розбивав чи рвав якусь річ?

 

 

 

Загальна кількість балів:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обробка отриманих результатів.

За кожну позитивну відповідь нараховується 1 бал.

     0-4 бали.  Учень доброзичливий по відношенню до оточуючих, вважає, що найкращий спосіб спілкування – порозуміння. Він схильний вірити в душевне благородство людини, доброту, справедливість і любов як фактори, які визначають обличчя людства. Але вміння володіти власними емоціями і почуттями нерідко поєднується з недостатністю впевненості в собі.

     5-8 балів.  Учню властива стриманість, але вона не має нічого спільного з байдужістю чи невпевненістю в собі. У випадку необхідності він здатний підкоряти своїй волі інших людей, не дозволить їм керувати собою, вміє протиставити невмотивованій агресії власну активно-захисну поведінку.

     8-13 балів.  Учень явно схильний до агресивних імпульсів по відношенню до оточуючих і втрати самоконтролю. Його агресивність носить наступальний характер і досить часто є невмотивованою з боку інших. Він не завжди навіть сам усвідомлює, що його прагнення бути відвертим насправді часто означає прояв агресії. Він часто дає негативні оцінки оточуючим, підвищує тон і використовує лайливі слова.

 Кл. керівник:  Тепер, знаючи про себе, наскільки ви схильні до агресії, ви можете навчитися  володіти собою у конфліктних ситуаціях, контролювати свої емоції, вгамовувати наростаючу агресивність. У конфліктній ситуації агресор завдає шкоду не тільки жертві, а й собі. Він не хоче відповідати за свої вчинки, спеціально заподіює шкоду іншим, тим самим він руйнує своє здоров’я. Адже лють, жорстокість і злість руйнують його нервову систему - і хвороби неминучі.

ІІІ. Заключна частина

3.1  Пам`ятка

Сподіваюсь, що це заняття нікого з вас не залишило байдужим! І на останок пропоную вам пам’ятку «Як зупинити агресію»

Пам’ятка «Як зупинити агресію».
• Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства.
• Говори спокійно і впевнено.
• Дай агресору можливість зупинитися.
• Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!
• Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення.
• Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва!

3.2 Підсумок

Усе має причини і наслідки – такий закон філософії життя. І те, якою стане людина, залежить від неї самої. Готовність до самовдосконалення говорить про зрілість характеру.

Бажаю вам стати порядними людьми, стати гордістю ваших батьків, рідної школи, бажаю вам ніколи не отруювати своє здоров’я проявами агресивності. І хай у вашому житті панує добро. Примножуйте його…

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гаркуша Ольга Петрівна
    Дякую за гарну розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 січня 2020
Переглядів
2754
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку