Виховний проект "Люби і знай всій рідний край"

Про матеріал

Виховний позакласний захід, який містить тест для визначення рівня ціннісного ставлення до суспільства і держави, проект "Люби і знай свій рідний край", родинне свято "Рід. Родина. Україна"

Перегляд файлу

Виховний позакласний захід

Ціннісне ставлення до суспільства і держави у молодшому шкільному віці формується у  здатності пізнавати себе як члена сім’ї, родини, дитячого колективу; як учня, жителя міста чи села; виховується любов до рідного дому, школи, вулиці, своєї країни, її природи; до рідного слова та державної мови, побуту, традицій, культурних особливостей як українського, так і інших народів.

Тест для визначення рівня ціннісного ставлення до суспільства і держави

  1.   Моя Батьківщина – це:

а) Овруч;

б) Україна;

в)  планета.

  1.   Столиця нашої держави -

а) Київ;

б) Житомир;

в) Овруч.

  1.   Назви державні символи України.
  2.   Назви народні символи України.
  3.   Закінчи прислів’я :
  4.   Рідна земля дорожча за … (чуже золото)
  5.   Людина без Вітчизни, …(як соловей без пісні).
  6.   Кожному мила …(рідна сторона).
  7.   Як називають людину, яка любить свою Батьківщину?

а) патріот;

б) друг;

в) співвітчизник.

  1. Що належить до національних скарбів України?

а)  будинки;

б) люди;

в) історичні та природні пам’ятки .

  1. Коли було прийнято Акт проголошення незалежності України?

а)  24 серпня 1991 року;

б)  2 вересня1991 року;

в)  28 січня 1992 року.

  1. Що символізують кольори прапора України?
  2. Що символізує герб України?
  3. Як називається національний гімн України? 
  4. Поясни значення назви свого населеного пункту.

Проект «Люби і знай свій рідний край»

Мета проекту

  •     розширити і поглибити знання дітей про рідну землю;
  •     ознайомити з національними особливостями українців;
  •     виховувати в дітей ціннісне ставлення до суспільства і держави;
  •     виховувати почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідної землі.

Змістові питання:

  1.   Як ви розумієте значення слова «патріот»?
  2.   Що означає слово «громадянин»?
  3.   Шанобливе ставлення до традицій рідного народу.
  4.   Державна символіка України.
  5.   Символи України.
  6.   Прислів’я та приказки.
  7.   Колективна творча робота «Я – громадянин України і пишаюся цим».
  8.   Родинне свято.

Тривалість проекту: один місяць

Кінцевий результат:

  1.   Колективна творча робота «Я – громадянин України і пишаюся цим».
  2.   Засвоєння матеріалу по темі «Люби і знай свій рідний край».
  3.   Формування навичок роботи з додатковою літературою.
  4.   Родинне свято.

Хід реалізації проекту

  1.   Вибір теми, отримання завдань.

 

  1.   Опрацювання літератури (з допомогою батьків). Робота в творчих групах. Створення      банку даних.

Група 1. Учасники готують інформацію про Україну.

Група 2. Учасники готують інформацію про державні і народні символи України.

Група 3. Учасники виконують вправу «Мікрофон» (Патріот – це той, хто …), (Я – громадянин України і пишаюся цим …). Підбирають прислів’я та приказки про рідну землю.

Група 4. Учасники готують фотографії, малюнки з зображенням по темі.

 

  1.   Захист проекту (презентація творчих надбань, виготовлення альбому «Славетні українці»).

 

  1.   Рефлексія.

Оцінка вчителя, вихователя, батьків. Самооцінка: що вдалося зробити легко, що зацікавило? Що було виконувати важко?

 

 

 

 

Рід. Родина. Україна

(родинне свято)

Мета

 Поглибити знання про рідний край, сприяти усвідомленню того, що Україна – це ми, наші родини, це дружний український народ, який має свою мову, звичаї, традиції, створювати комфортні умови для формування національної свідомості  дитини.

Вчитель

Погляньте, діти, все довкола

Так щиро усміхається тобі

І сонце, й небо, ліс і поле -

Ти теж у відповідь їм посміхнись.

Ти привітайся з днем чудовим,

Пташками, травами, струмочком голубим,

І знай,  усе це Батьківщина

Люби її і бережи!

Вихователь

Україна - це наш рідний край, місце, народилися ви, ваші батьки, бабусі і дідусі, місце, де нам комфортно і добре жити.

-А що означає Україна для кожного з вас? (Вправа «Асоціативний кущ» з участю батьків і дітей.)

Вчитель

Все, що ми з вами назвали, об’єднує наша держава. А якби ви відповіли на питання, велика чи маленька держава Україна?

На це питання важко дати відповідь. У світі є багато країн, які більші за розміром, але є країни і менші. Україна за світовими мірками і не велика, і не маленька. За територією у світі Україна знаходиться на 40 місці.

Учень

На білому світі є різні країни,

Де ріки, ліси і лани…

Та тільки одна на землі Україна,

А ми - її доньки й сини.

Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,

І квіти усюди цвітуть…

Та тільки одну Батьківщину

Ми маєм . Її Україна зовуть.

(Інсценізація вірша Ю. Шкрумелюка «Українські діти»)

Вихователь

Наша Україна – щедра і багата земля, здавна була місцем проживання для представників більше 130 національностей, крім самих українців. Терпимість, бажання жити в злагоді з усіма народами, які населяють Україну, завжди було притаманне українському народу. А  головне - ми ,українці, дуже дружний народ.

(Звучить пісня)

Учень

Любі друзі, хоч маленькі,

Та вже добре знаєм,

Що зовемось українці,

Й українських предків маєм.

 

Учениця

Батько, мати, брат, сестричка

І всі інші члени роду -

Всі належать до одного

Українського народу.

 

Вчитель

Сім’я, родина…Яке це щастя, коли дитина росте в атмосфері любові, ласки, доброти, турботи, уваги… Тоді всі щасливі, бо там не буває проблем, а коли вони виникають, то в дружній  Сім’ї легко долаються. Бо всі там на своєму місці: тато, мама, бабуся з дідусем та діти. Сьогодні ми зібралися на наше гарне родинне свято, щоб низько вклонитися татам, мамам, дідусям і бабусям, які ведуть своїх дітей і онуків у нелегке, але таке цікаве і бурхливе життя, вчать їх працювати, вчитися, творити добро і світити ясним промінчиком у житті для інших, нести у цей світ тепло, щастя, любов і доброту…

Учень.

Яке це щастя, коли мама й тато,

Брати і сестри у дитини є.

Дідусь, бабуся, родичів багато –

Життєве світло тут завжди своє.

Бо доброта повсюди проглядає,

Струмить любов із кожного кутка,

Дитину ласка ніжно обнімає,

І атмосфера радості така,

Що хочеться і Всесвіт обійняти,

Добро творити і любов нести.

 

Учениця.

Бо тільки там і радісно, і світло,

Де є любов гаряча і палка.

Де серце людське сонячно розквітло

Й біжить від нього стежечка в’юнка.

 

Учень.

До всіх сердець, щоб ніжність передати,

Любов правдиву, щирість, доброту…

Щоб почуттями тими світ весь обійняти,

Й нести у Всесвіт серця чистоту.

 

Гра – змагання

(участь в змаганні беруть діти і батьки)

« Я вважаю себе українцем, якщо я …» На слайдах допоміжні запитання для учнів:

  • Як називається основний закон України? (Дотримуюсь статей Конституції України)

– Які символи Української держави ти знаєш? (З повагою ставлюсь до державних символів України: прапору, гербу і гімну).

 – Якою є державна мова в Україні? І як треба до неї ставитися? (Намагаюсь досконало оволодіти державною мовою – українською, намагаюсь боротись за її чистоту).

 – Не забувайте про ставлення до природи рідного краю, культурної спадщини

  •  (Бережливо ставлюсь до природи рідного краю, культурної спадщини українського народу).

 (Виграє той,хто зможе назвати якомога більше ознак справжнього патріота України).

Учень.

Як добре жити, коли є родина,

Є добре слово і любов свята.

Тоді завжди захищена людина,

Щаслива, світла в будні і в свята.

Бо є підтримка, добре й мудре слово,

А щира ласка душу зігріва.

То ж дітям у сім’ї завжди чудово

І затишно, що краще й не бува.

 

Колаж із фотографій під музику «Родина, родина…»

 

Учениця

А світ для кожної дитини починається від мами, від її тепла, любові, ласки, доброти…

Бо в кожної людини на всій Землі була своя мама – найкраща, найдобріша…

Все починається в житті від мами,

Від пісні колискової і слова,

Вона ж пригорне діточок руками,

І захистити їх від бід готова.

Вона говорить до дітей пестливо,

Розкаже казку і навчить, як жити.

Любов матусі – це найбільше диво!

Хіба матусю можна не любити?

 

Пісня «у моєї мами очі наче зорі»

 

Учень

А як же добре, коли тато поруч. Все що завгодно можна змайструвати, куди завгодно піти, бо тато – це сила і надія, це любов і щастя. З ним завжди спокійно і затишно!

Татусеві руки підносять до неба!

Так добре, як таточко з нами.

І весело, й гарно,і все в нас, як треба.

Він нас захищає своїми руками!

Пісня «Таточко, татусю»

 

Учениця

 

Дідусь з бабунею – звичайні люди,

Та я обох всім серденьком люблю!

Їх вік земний хай довгим – довгим буде

І я про це у Боженька молю.

 

Учениця

 

Від них обох аж пахне добротою,

Тепло, любов і ласка аж струмить..

Вони наділені сердечністю святою.

І я це відчуваю кожну мить.

Бо очі їх любов’ю променяться,

А душі світлі, чисті і ясні..

Мені вони й вночі частенько сняться –

Я хочу присвятити їм пісні.

 

Пісня «Є у мене гарні друзі»

Вчитель.

Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама, бо –

 Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки батьківщину.

 

Вихователь

 

Так писав видатний син України Василь Симоненко, поет, патріот і мужній громадянин. Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної матінки , проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя.

Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності, бо всі ми громадяни нашої вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.

Вчитель

- Чому людину завжди приваблює рідна земля?

- Чому ж все-таки краще жити на рідній землі?

Робота з прислів’ями . Хто більше знає прислів’їв?

 

Учень

 

Шановні мами, тата, дідусі й бабусі,

Ми дуже раді, що на свято ви прийшли.

Що ви здорові, гарні всі, у доброму дусі,

Дай,Бог,щоб завжди ви здоровими були.

 

Учениця

 

Від діток-внуків серцем молоділи.

І весняними квітами цвіли.

А ще ми б дуже-дуже всі хотіли,

Щоб ви у світі довго прожили.

 

Учень.

 

Свій досвіт, мудрість нам передавали,

Вели із давнини у майбуття.

А ми від вас і силу, й мужність брали,

Й правдиво йшли дорогами життя.

 

Вчитель.

Тепер ми переконалися, що наша рідна сторона – найкраща. І ми маємо робити все для того, щоб зробити її ще кращою, ще багатшою. Адже Батьківщина в нас одна, і кожен має її любити. Бо людина без Батьківщини, як соловей без пісні.

Завантаження...
docx
Додано
28 квітня 2018
Переглядів
1252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку