Виховний тренінг
«Право дитини на здоров’я»
Мета. Повторити й закріпити знання дітей про права дитини,
згідно з Конвенцією ООН і Конституцією України.
Розвивати у дітей дбайливе відношення до свого здоров’я.
Прищеплювати бажання бути здоровим та вести здоровий
спосіб життя, усвідомлювати не тільки свої права, а й
обов’язки.
Виховувати піклування про своє здоров’я, повагу до рідних,
турботу про ближнього, співчуття до людей, які потребують
уваги та допомоги від інших.
Обладнання. Презентація, м’яка іграшка « Здоровчик», плакат та човники до
технології « Очікування», плакати « Шлях здоров’я» та « Храм
здоров’я», статті № 23 та №24 з Конвенції ООН, листи до дітей
« Путівник здоров’я» та « Здоровий спосіб життя»
Хід заходу
I Організація класу (Діти сидять по групах)
а)Психофізичний настрій (Тиха музика)
Сіли всі на свої місця, « неправильно» обійняв стілець ногами.
Заплющили очі. М’язи спини ненапружені, розслаблені.
Уявили білу маленьку кульку у себе в голові… Вона повільно
опускається до серця і заспокоює його… Тепер повільно опускається
в ноги та заходе в землю.
Глибокий вдох, відкрийте очі.
б) Налаштування на гарний настрій та доброзичливе відношення.
Візьміться за руки і посміхніться один одному.
II Основна частина тренінгу
1.Девиз нашого заняття
Зрозуміло, всім відомо,
Що приємно будь здоровим,
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.
2.Технологія « Здоровчик»
Діти стають в коло.
його розумієте. ( Їсти побільше фруктів, своєчасно відпочивати,гуля
ти на свіжому повітрі, займатися спортом)
3. Технологія « Очікування»
- Займіть свої місця, візьміть свої « човники» і напишить на них чого ви
очікуєте від сьогоднішнього заняття.
( Дошка поділена на є «Берег реалізованих сподівнь» та « Беріг надій»)
4. Кросворд
|
|
|
з |
і |
р |
|
|
|
|
|
|
|
|
д |
о |
п |
о |
м |
о |
г |
а |
А |
й |
б |
о |
л |
и |
т |
ь |
|
|
|
|
|
ф |
р |
у |
к |
т |
и |
|
|
|
|
|
|
о |
в |
о |
ч |
і |
|
|
|
|
|
|
в |
і |
т |
а |
м |
і |
н |
и |
|
|
М’ |
я |
з |
и |
|
|
|
|
|
1.Хай в тебе буде гострим, як в орла.( Зір)
2.Те, що ти чикаєш від лікаря при хворобі. ( Допомога)
3. Як звали найвідомішого лікаря, що лікував тварин? ( Айболить)
4.Дуже корисна їжа, що росте на деревах і кущах.( Фрукти)
5. Не менш корисна їжа, що росте на городі.( Овочі)
6.Те, що міститься у корисній та смачній їжі.( Вітаміни)
7.Вони зміцнюються, якщо вживатимеш багато того, що міститься
в їжі коли займаєшся спортом.
8. Що найважливіше для людини? ( Здоров’я)
5.Повідомлення теми
Сьогодні ми з вами проводимо виховний тренінг, який присвячується
повторенню прав дитини на здоров’я, згідно з Конвенцією ООН про
права дитини у світі та Конституцією України.
Майбутнє кожної нації – це діти. Якими вони виростуть- таким і буде
майбутнє. Виростити і захистити дитину, зберегти ії здоров’я, виховати
в злагоді і мирі- це значить для дорослих- забезпечити щасливе,
спокійне та стабільне майбутнє.
Ми з вами повторимо права та пригадаємо про свої обов’язки.
6. Технологія « Мозковий штурм»
Командири сформулюйте думку своєї групи.
Флип –чарт або дошка
Відкрийте свої папки. Прочитайте визначення поняття ЗДОРОВ’Я.
Визначення Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я, скорочено
ВООЗ.
Здоров’я – це стан повного фізичного,
духовного та соціального благополуччя,
а не тільки відсутність хвороб
або фізичних вад.
( Визначення ВООЗ)
А у Конвенції ООН про права дитини є стаття № 24. Прочитаймо її.
Стаття № 24: Охорона здоров’я
Дитина має право на послуги системи охорони здоров’я і на засоби
лікування хвороб та відновлення здоров’я, а також на поступову
заборону традиційних засобів лікування, які негативно впливають
на здоров’я дитини.
людини?
ФАКТОРИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ
НА ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’Я
СПАДКОВІСТЬ – 20%
РІВЕНЬ МЕДИЦИНИ - 10%
ЕКОЛОГІЯ - 20%
СПОСІБ ЖИТТЯ – 50%
Висновок: Найважливішим для людини є її здоров’я і її обовязок
зберегти його якомога довше. І дбати про своє здоров’я людина
повинна з дитинства.
7. Складання « Квіточки – семибарвиночки»
-Складіть із частин Квіточку –семибарвиночку, вона чарівна і
розповість нам про складові нашого здоров’я.(На кожній пелюстці
написані складові здоров’я: настрій, правила гігієни, оточуюче
середовище…)
-Що ви можете зробити, щоб зберегти своє здоров’я?
8. Вірш
Головне — здоровим бути
Головне — здоровим бути —
Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я й сила,
То весь світ людині милий.
Й думка в неї веселенька,
І тоді вона жвавенька.
Все їй хочеться робити,
І сміятись, і радіти.
А як тільки захворіє —
Зразу й сонечко тускніє.
Тому це запам’ятай
Й про своє здоров’я дбай!
Але буває так, що дитина народжується з фізичними вадами або в
наслідок якоїсь події стає інвалідом. Такі люди потребують
ще більшого піклування та підтримки зі сторони держави та близьких
й оточуючих їх людей. В Конвенції ООН з прав дитини передбачена
відповідна стаття № 23.Прочитаймо її.
Стаття №23: Діти – інваліди
Діти – інваліди мають право на особливе піклування та
освіту, щоб мати змогу вести в суспільстві гідне і
повноцінне життя.
Діти, які мають якісь фізичні вади, теж хочуть вчитися,
гратися, спілкуватися з друзями. Чи маємо ми відвертатися або не
звертати увагу на таких людей?
Висновок: Люди, які мають вади зовсім не відвертаються від здорових
людей. В них такі ж інтереси, думки, ідеї.
Кожна людина – це ціла планета: цікава та велика.
роздам вам від Здоровчика його поради. Використовуйте їх у своєму
житті і ваше здоров’я буде з вами дуже довго.
9. « Шлях здоров’я»
-Командири, причепить « сліди « на шлях.
III Рефлексія заняття.