Виховний захід "Безпечний інтернет"

Про матеріал
Матеріал буде корисний як у позакласній роботі так і на уроці інформатики у 4 клас іпри вивченні теми "Інтернет"
Перегляд файлу

                                           БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ

Вчитель:Інтернет – корисна справа,
Розважальна і цікава,
Пізнавальна, бо про все
Інформацію несе.
Він простий в користуванні
І поради бездоганні
Роздає, мов щирий друг,
Всім бажаючим навкруг.
Він потрібен щохвилини
Для цікавої дитини
І на безліч запитань
Відповість їй без вагань.
В час прогресу неодмінно,
Хто навчається сумлінно,
Не цурається його,
Знань здобуде – о-го-го!
Зберігає у архівах
Безліч файлів він, на диво.
Скористайся, друже, цим –
Подружися швидше з ним.
Сьогодні, 7 лютого у світі відзначають День безпечного Інтернету (Safer Internet Day). Суспільство звернуло увагу на цю проблему 18 років тому, коли мережа стала не просто системою комунікації, а й каналом розповсюдження ворожого та шкідливого, а дуже часто жахливого контенту. День безпечного Інтернету запровадили мережі Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпечного та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми й молоддю. В Україні День безпечного Інтернету відзначається з 2009 року за підтримки “Майкрософт Україна”. Цього дня проводяться різноманітні конференції, круглі столи, “прямі лінії” за участю експертів, спрямовані на популяризацію механізмів безпечної роботи в мережі, обговорюються питання інтернет-етики, загроз протизаконного контенту, а також ведуться дискусії та діалоги з пошуку компромісу між ефективністю та безпечністю використання Інтернету з урахуванням української специфіки. На фоні інформаційної політичної боротьби всі чомусь забувають, що сьогодні в першу чергу безпечний Інтернет потрібен саме для дітей. Адже нове покоління фактично народжуються зі смартфонами в руках. А батьківський недогляд чи байдужість до того, що саме шукає дитина в мережі та що вона може там побачити – становить величезну загрозу. Дитина може стати жертвою емоційно-психічного нападу чи насилля, що призведе до жахливих наслідків. За інформацією ООН, 70,6% користувачів Інтернету 15-24 років піддаються небезпеці залякування та переслідувань. Життєво необхідно вчитись правильному користуванню доступом до інформації.
Сьогодні на уроці ми спробуємо з вами граючись розібратись у небезпеках, які чекають нас в Інтернет.

Гра «Інтернет-дерево»

На дошці малюється дерево. Учасникам тренінгу  пропонується придумати собі «нікнейм» та написати його на отриманих стікерах. Після чого кожен з учасників виходить і наклеює свій стікер з «нікнеймом» на дерево та розповідає про себе: своє реальне ім’я, рід заняття, хобі, та чому він придумав такий «нікнейм». Якщо урок проходить дистанційно, то завдання виконується просто в обговорені, або можна запропонувати заповнити цю інформацію учням на малбнках у вигляді профілю будь-якої мережі.
Після виконання вправи порівняти отримане дерево з мережею інтернет: так само як багато гілочок на дереві, так багато і користувачів у мережі інтернет. І обговорити якою інформацією про себе можна ділитися в Ітнернеті, а якою ні.

Гра «like/ dislike»
Правила гри такі: прочитайте твердження, а дитина має показати like (великий палець вгору), якщо погоджується з озвученим твердженням, або dislike (великий палець вниз), якщо не погоджується.

Чи можна використовувати Інтернет для спілкування? (like)
Чи можна писати друзям про те, як твої справи? (like)
Чи можна зазначати на своїй сторінці геолокацію (місце перебування)? (dislike)
Чи можна писати комусь у приватні повідомлення, де ти живеш? (dislike)
Перед тим, як надсилати комусь певне повідомлення (в тому числі фото), потрібно уявити, що воно розміщене на великому білборді біля школи? (like)
Чи правда, що додавати в друзі можна лише того, кого знаєш офлайн? (like)
Чи правда, що краще мати “закритий” акаунт? (like)
Чи можна спілкуватись з незнайомцями в Інтернеті? (dislike)
Чи правда, що користуватися соціальними мережами можна з 13 років? (like)
Чи можна самостійно вирішувати проблеми, з якими ми зіткнулись в Інтернеті? (dislike)
Знайдіть слова пов’язані з комп’ютером

Відповіді:  клавіатура, системний блок, монітор,  миша, принтер, сканер, колонки.

Завдання «Інтернет павутиння»
Скористайтесь ДАДАТКОМ 1
Відшукайте безпечні та небезпечні твердження.

Завдання «IT ребуси»
Розшифруйте сховані слова.
 


Відповіді: монітор, сканер, клавіатура, блок, ентер, мишка

 

Вправа «Планета без Інтернету»

Занотуйте «плюси» використання Інтернету з одного боку, а з іншого – «мінуси». (СКОРИСТУЙТЕСЬ ДОДАТКОМ 2)
Перегляньте, що у вас вийшло. Чого більше? Який досвід зустрічається частіше у вас, ваших друзів та знайомих?
Подумайте над таким завданням – яким чином можна посилити позитивний досвід використання Інтернету і зменшити його негативний вплив? Відповідь запишіть.

Гра  «Інформаційний крокодил».

Учасник  показує загадане слово. Слова написати на листочках  та розкласти на столі білим доверху. Учасник «тягне» слово і показує його класу.
Слова для крокодила: Хакер, Вірус, Антивірус, Інтернет – залежність, Комп’ютер, Профіль, Вай-Фай.
Якщо урок дистанційний, то краще за все завчасно обрати крокодилів та дати їм завдання на пантоміму для уроку, або відправити у вигляді смс у месенджері під час виконання завдання.

Завдання «Інформаційна хмара»

Скористайтесь ДОДАТКОМ 3. Заповніть інформаційну хмару.
Якщо урок дистанційний – то учні малюють та заповнюють хмари самостійно.

Вчитель:  З кожним днем з’являються нові види шахрайства в інтернеті. Для того, щоб не втрапити у пастки шахраїв, варто під час здійснення операцій в інтернеті дотримуватись таких правил:
- Не вказувати власні персональні дані на неперевірених сайтах.
- Нікому не повідомляти термін дії банківської карти та CVV-код.
- Перевіряти гіперпосилання та наповнення сайту на відповідність офіційним даним компаній.
- У разі отримання спірних листів чи повідомлень не здійснювати ніяких оплат до встановлення обставин ситуації, що виникла.
- Не робити передоплат у неперевірених інтернет-магазинах.
- Не користуватися неперевіреними оголошеннями щодо роботи, яка обіцяє швидкий заробіток за внесення завдатку.
Що робити, якщо ви стали жертвою інтернет-шахраїв:
Необхідно звернутись до найближчого відділу поліції або зателефонувати 102. Зберіть інформацію, що підтверджує факти вчинення щодо вас шахрайських дій: чеки про оплату, квитанції з банку про проведення грошових операцій, роздруківки оголошень, посилання на сайт тощо. Зверніться до адміністратора сайту з метою блокування сторінки шахрая, а також зателефонуйте в банк, через який було здійснено платіжні операції, повідомте, що переказ здійснено на картку шахрая. Після притягнення винної особи до кримінальної відповідальності, ви можете звернутись до суду з вимогою відшкодування матеріальної та моральної шкоди.
Тож повторивши всі правила безпечного перебування в мережі Інтернет, япропоную завершити нашу гру останнім завданням.

Колаж «Безпечний Інтернет»

Обладнання: кольорові журнали, надруковані зображення, білий папір, маркери чи олівці.

Хід вправи: Згадайте разом з учнями основні правила безпечного користування Інтернетом, відшукайте картинки, які асоціюються з цими твердженнями (подані нижче ), або намалюйте свої зображення – створіть єдиний колаж. Така «картина» може стати гарним нагадуванням про безпеку в Інтернеті на кожен день! Якщо урок дистанційний, то учні створюють самостійно кожен свій колаж.

Основні правила безпечного користування Інтернетом:

  • Долучати «в друзі» лише тих людей, кого дитина знає в реальному житті.
  • Мати «закритий профіль» у соціальних мережах.
  • Не відписувати у приватних повідомленнях незнайомим людям.
  • Не зазначати приватну інформацію: домашня адреса, номер телефону, номер школи, де дитина навчається та/або адреси позашкільних занять, логін та пароль від особистої сторінки.
  • Бажано не відмічати свою геолокацію, але не варто відмічати її в місцях, де дитина живе, навчається та часто буває.
  • Не надсилати свої інтимні фото у приватні повідомленнях ані тим, кого вже знає дитина, а ні тим, з ким вона познайомилася в Інтернеті.

 

docx
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
18 вересня
Переглядів
218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку