Виховний захід "Безпека вдома"

Про матеріал

Мета виховного звходу - ознайомити учнів з небезпеками, які можуть підстерігати їх удома; формувати вміння і навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома за відсутності дорослих.

Перегляд файлу

БЕЗПЕКА ВДОМА

МЕТА:   ознайомити учнів з небезпеками, які можуть підстерігати їх удома; формувати вміння і навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома за відсутності дорослих; виховувати у дітей обережність, уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях, ознайомити з правилами безпечної поведінки вдома;

               закріплювати знання про правила безпечної поведінки з  електроприладами, газом, інструментами, небезпечними речовинами, водою;

                виховувати ціннісне ставлення до себе.

Не тільки малюки, а часто й ми, дорослі, не уявляємо собі, скільки небезпек чекає на нас навкруги, навіть у власній оселі. Головне – щоб дитина в квартирі була у безпеці, не боялася залишатися одна і знала деякі правила. Безпека в побуті для дітей дуже важлива, адже більшість нещасних випадків з дітьми відбувається саме в відсутності дорослих, коли ви залишаєтесь вдома самі. Намагайтеся не залишатися без нагляду, а якщо так сталося,  треба обов'язково знати, як потрібно діяти в тій чи іншій ситуації.

Сьогодні ми з вами здійснимо невеличку мандрівку у Країну Безпеки і дізнаємось або повторимо, які небезпечні ситуації можуть підстерігати вас удома, як правильно обирати місця і предмети для ігор, як уникати небезпеки за відсутності батьків.

         Вдома поряд з нами знаходиться багато корисних речей, які полегшують наше життя, роблять його більш цікавим. Дуже важливо навчитися правильно використовувати ці речі, щоб не нашкодити собі та іншим. Спробуєте відгадати, що це за предмети? 

              Неначе паровоз гуде,

 Шумить, кипить, і пара йде,

 Смачний заварює нам чай.

 Хто ж він такий? От відгадай. (Чайник)

           Наш прилад, як живий -

 Дме та крутить головою.

 Влітку відпочинку він не знає,

 Вдома все повітря розганяє.  (Вентилятор)

           Розморожувати вміє,

 Що потрібно – розігріє.

 Піцу зробить  за хвилину,

 Нагодує всю родину. ( Мікрохвильова піч)

           То вперед, то у бік

 Ходить – бродить парохід.

 А зупиниш – горе,

 Продірявить море. (Праска)

           Може він порахувати,

  Може він пісні співати,

  Малювати і писати,

  Помилки перевіряти.

  Може він листа прийняти,

  З другом швидко нас зв’язати,

  Він багато чого може

  І завжди нам допоможе!  (Комп’ютер )

           Може моркву покришити,

 Свіжий сік для нас зробити.

 Непотрібно йому рук -

 Має функцій безліч штук.  (Кухонний комбайн)

  • Як назвати всі ці речі одним словом? 
  • Подивимось урок обережності від тітоньки Сови і зробимо для себе висновки про правила безпечної поведінки з побутовими електроприладами (перегляд мультфільму). 
  • Як  бачите - електроприлади полегшують наше життя, однак необережне поводження з ними може призвести до великого лиха. Завжди треба додержуватися правил користування побутовими електричними приладами.
  • А тепер учні 2-го класу покажуть маленьку інсценівку, яка називається «Казка про діда та бабу». 

Казка про діда та бабу

Ведучий: Побудував дід будинок, красивий, прекрасивий. Та зробив євроремонт. Не будинок, а палац. Жив дід не один, а з бабусею своєю. Бабця все прати полюбляла та над плитою білизну розвішувати. А ще – з сусідкою ляси точити. І ось одного разу…повертається дід додому. І що він бачить – бабусі вдома немає, а будинок весь палає!

Дід: Ой рятуйте, поможіть!

Бабцю, бабцю, все горить!

Що ж ти, бабцю, наробила?

  • Де тепер ми будем  жить?

Баба: Годі, діду, голосити,

Треба нам вогонь гасити!

Ведучий: Дід відеречко схопив, бабка за лопатку, гасять-гасять, погасити не виходить…

Баба: Нам вогонь не подолати,

Треба внучку викликати.

Ведучий: Внучки номер набирає, їй про все розповідає.

Баба: Люба, йди на допомогу,

Вогонь скотився на підлогу!

Внучка: Дід з бабусею здуріли,

Собі хату підпалили.

Ведучий: Взяла внучка сокирку і прибігла на допомогу. Дід відеречком, бабця лопаткою, внучка сокиркою. Гасять – гасять, а погасити ніяк не вдається…

Внучка: Не виходить щось у нас,

Треба Мурку викликати.

Киць-киць-киць, мерщій сюди,

Тут пожежа хоч куди!

Ведучий: Мурка хитрою була і багор собі взяла. Дід за відеречко, бабця за лопатку, внучка за сокирку, Мурка за багор. А вогонь все не згасає, а ще дужче він палає.

Дід: Нікого нам більше звати,

Як будинок рятувати?

Ведучий: Тут тихенька, непомітна до них мишка завітала, вогнегасник ухопила і пожежу погасила.

Ось і казочці нашій кінець,

Хто усе зрозумів – молодець!

Пісня на мотив «Червона рута»

І куплет

                              Ти признайся мені, чи пожежі палали ?

                              Погасили ми їх, а чи може проспали ?

                              І в годину важку «101» набирали,

                              Викликали ми вас, щоби там не траплялось.

                                                             Приспів

                              Червоний півень, хай згасає назавжди,

                              А вогонь лиш палає у душі твоїй,

                              Бо щохвилини, навіть кожної миті

                              Про безпеку ми думаємо всі.

                                                        ІІ куплет

                              І сьогодні ось тут, у великій цій залі

                              Ми бажаємо всім, щоб пожежі згасали

                              І тоді у руках буде птаха надії,

                              Бо, пожежні, вже ви увійшли в наші мрії.

                                                        Приспів

 

 

  • Пригадайте і назвіть казки, в яких з героями сталися неприємності із-за того, що вони відкрили двері чужинцю або пішли з дому без дозволу дорослих («Вовк і семеро козенят», «Гуси - лебеді», «Казка про мертву царівну і сім богатирів», «Колобок»), давайте подивимося на екран і скажемо, яких помилок припустилися звірята та зробимо висновки про головні правила особистої безпеки. 

 

  • Давайте поговоримо про вибір місця і предметів для гри:

 Грайся краще в дитячій кімнаті. Не можна гратися на підвіконні, балконі, кухні.

Гратися із сірниками, гострими предметами (шилом, ножем, ножицями) не можна.

Небезпечно гратися зламаними іграшками – гострими краями можна поранитися.

Користуватися комп’ютером можна тільки під наглядом дорослих і недовго.

 

  • Подивіться на екран і скажіть, які предмети потрібно прибрати з дитячої кімнати, тому що вони небезпечні для ігор.  

 

  • Показ і розучування ігор, в які можна пограти вдома:

Ховайте пальці

Витягніть руку, розгорнувши її долонею вгору. Нехай діти поставлять на неї вказівні пальці, примовляючи «По полях скакали зайці і кричали «Ховайте пальці! «. На останньому слові стискайте долоню, намагаючись зловити чийсь пальчик.

 

Ковпак ти мій трекутний

 

Увага

 Всі повторюють  слова за ведучим і показують відповідні  частини тіла. Починають повільно, поступово набирають темп. Той, хто помиляється -  вибуває з гри.

Голова (руками показуємо на  голову)

плечі

Коліна , пальці 

Коліна, пальці

Коліна, пальці

Голова

плечі

Коліна  , пальці

Очі, вуха, ротик, ніс.

 

-У які ігри можна пограти вдома? (шахи, шашки, лото, «Монополія», пазли, конструктор, мозаїка, хованки, Дартс, Твістер, комп’ютерні ігри).                   Ми з вами згадували про небезпеку з гострими предметами. Є така старовинна англійська гра „Дартс".  З цієї гри навіть проводяться  чемпіонати світу. „Дартс" означає дротики, тобто маленькі  стрілочки, їх кидають у спеціальну мішень.  Для дітей ці дротики замінили магнітами.   

Для багатьох з вас у сучасному житті усі іграшки замінив один-єдиний комп'ютер. Однак, поряд із позитивними моментами, він має негативний вплив. Надмірне сидіння перед екраном, недотримання вимог правильного користування комп'ютером призводить до багатьох хвороб. Погіршується постава, зір, підвищується втомлюваність. Дітям вашого віку дозволяється працювати за комп'ютером не більше 30 хв. на добу. Відстань від очей до екрана повинна бути не менше 70 см.

Для відпочинку очей та м'язів корисно виконувати вправи.

 

Аналіз різних життєвих ситуацій  

Підсумок – вірш – добавлянка:  

 


  Хоч ви зовсім ще малята,

  Але пам’ятайте:

 Люди ви – не козенята,

 Правила…  вивчайте!

 Якщо самі ви удома ,

 То запам’ятайте:

 Ви людину незнайому

 В дім свій  ……не пускайте.

 Бо дитя не може знати,

 В кого що на думці

 Незнайомець може мати

 Зброю в своїй ….. сумці.

 

 Може речі всі забрати

 І дитину вбити

 Тож не треба відчиняти -

 Краще…. потерпіти.

 Доки тато, доки мама

 Не прийдуть до хати.

 Вам людину незнайому

 Не треба…. впускати.

 Двері добре зачиняйте

 Кожен раз, постійно!

 Правила  запамятайте

 І живіть… спокійно!


Фінальна пісня – гра 


 Хто здоровим хоче бути, роби так!


-   Любі наші діти, залишаючи вас самих удома, батьки довіряють вам і мають надію, що ви будете добре поводитися. Намагайтеся не засмучувати їх, завжди памятайте правила особистої безпеки. Бережіть себе, бережіть своє життя й здоровя!


 


 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
2963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку