Пропоную вашій увазі матеріали для проведення шкільного туру конкурсу знавців української мови імені П.Яцика. Даний матеріал стане у пригоді керівникам шкільних МО та класним керівникам, які відповідають за проведення цього конкурсу на шкільному рівні.
Завдання для учнів 3 класу
1. Встав пропущені орфограми, запиши слова в алфавітному порядку, познач в них наголос (5 балів)
З…рно, кр…латий, шв…денько, кл…новий, зам…рзає, ч…рвоний, в…чірній, в…рхівка, гл…бокий, т…пленький.
2. З поданих слів складіть і запишіть речення. Визначте граматичну основу речення. Вставте пропущені букви або апостроф (5 балів)
За, розкішний, бе…крайній, ро…кинувся с…лом, степ.
По, барвінок, подвір…ю, в…ється, зелений, кучерявий.
3. Доберіть до кожного фразеологізму відповідне слово з другого стовпчика (5 балів)
Робити з мухи слона мовчати
Байдики бити втекти
Накивати п’ятами перебільшувати
Тримати язик за зубами ледарювати
4. Закінчить порівняння (допишіть назви тварин) (5 балів)
Злий, як . . . . Колючий, як . . . .
Полохливий, як . . . Хитрий, як . . . .
Сильний, як . . . .
5. Доберіть до поданих слів синоніми (5 балів)
Хата –
Завірюха –
Говорити –
6. Запишіть назви садової і лісової квітки, вживаючи подані букви (4 бала)
ТЛОАЯНЬЮПАКІЛНВ
7. Складіть і запишіть розповідь за поданим початком (12 балів)
Вірна подружка
Оленка та Іринка – подружки. Дівчатка живуть в одному будинку, вчаться в одному класі. Вони завжди разом граються, готують уроки. Якось Іринка захворіла . . . . .
ВСЬОГО: 41 бал
Завдання для учнів 3 класу
1. Встав пропущені орфограми, запиши слова в алфавітному порядку, познач в них наголос (5 балів)
З…рно, кр…латий, шв…денько, кл…новий, зам…рзає, ч…рвоний, в…чірній, в…рхівка, гл…бокий, т…пленький.
2. З поданих слів складіть і запишіть речення. Визначте граматичну основу речення. Вставте пропущені букви або апостроф (5 балів)
За, розкішний, бе…крайній, ро…кинувся с…лом, степ.
По, барвінок, подвір…ю, в…ється, зелений, кучерявий.
3. Доберіть до кожного фразеологізму відповідне слово з другого стовпчика (5 балів)
Робити з мухи слона мовчати
Байдики бити втекти
Накивати п’ятами перебільшувати
Тримати язик за зубами ледарювати
4. Закінчить порівняння (допишіть назви тварин) (5 балів)
Злий, як . . . . Колючий, як . . . .
Полохливий, як . . . Хитрий, як . . . .
Сильний, як . . . .
5. Доберіть до поданих слів синоніми (5 балів)
Хата –
Завірюха –
Говорити –
6. Запишіть назви садової і лісової квітки, вживаючи подані букви (4 бала)
ТЛОАЯНЬЮПАКІЛНВ
7. Складіть і запишіть розповідь за поданим початком (12 балів)
Вірна подружка
Оленка та Іринка – подружки. Дівчатка живуть в одному будинку, вчаться в одному класі. Вони завжди разом граються, готують уроки. Якось Іринка захворіла . . . . .
ВСЬОГО: 41 бал
Завдання для учнів 4 класу
1. Запиши слова за алфавітом, постав наголос (5 балів)
Вірші, дециметр, чарівний, цемент, центнер, довести, читання, український.
2. Добери якнайбільше означень до слів (5 балів)
Земля, струмок, сад, небо, друг.
3. Від іменників утворіть прикметники та запишіть їх у сполученні з іменником у чоловічому, жіночому та середньому родах (5 балів)
Море - мороз - сонце -
4. Перебудуй речення у тексті так, щоб текст складався зі спонукальних речень (10 балів)
Люблять і оберігають ліси в нашій країні. Жодного дерева не вирубують без потреби. На місці вирубаних дерев насаджують молоді ділянки. У цьому школярі мають взяти активну участь.
5. Доберіть по два синоніми до поданих слів. З одним із синонімічних рядів складіть та запишіть речення (5 балів)
Хоробрий - . . . . . . . Сміятися - . . . . . . . . .
Говорити - . . . . . . .
6. У кожному з поданих слів «заховалося» інше. Знайдіть його і запишіть (6 балів)
Земляк, барвінок, Україна, скарбничка, музикант, шахтар, прикордонник, трактор.
7. Утворіть форму кличного відмінка і запишіть слова за алфавітом (5 балів)
Батько, мама, Андрій, Василь Геннадійович, Ілля, Оля, Настя, бабуся, дідусь, друг, пані, пан професор, люди.
8. Встановіть відповідність між фразеологізмом та його антонімом. Запишіть їх парами (6 балів)
Вийти з себе Душа в душу
Семимільні кроки Набратися терпіння
Як кішка з собакою Черепаша хода
Урвався терпець Опанувати себе
9. Напишіть твір на тему «Мій улюблений книжковий герой» (12 балів)
ВСЬОГО: 59 балів
Завдання для учнів 4 класу
1. Запиши слова за алфавітом, постав наголос (5 балів)
Вірші, дециметр, чарівний, цемент, центнер, довести, читання, український.
2. Добери якнайбільше означень до слів (5 балів)
Земля, струмок, сад, небо, друг.
3. Від іменників утворіть прикметники та запишіть їх у сполученні з іменником у чоловічому, жіночому та середньому родах (5 балів)
Море - мороз - сонце -
4. Перебудуй речення у тексті так, щоб текст складався зі спонукальних речень (10 балів)
Люблять і оберігають ліси в нашій країні. Жодного дерева не вирубують без потреби. На місці вирубаних дерев насаджують молоді ділянки. У цьому школярі мають взяти активну участь.
5. Доберіть по два синоніми до поданих слів. З одним із синонімічних рядів складіть та запишіть речення (5 балів)
Хоробрий - . . . . . . . Сміятися - . . . . . . . . .
Говорити - . . . . . . .
6. У кожному з поданих слів «заховалося» інше. Знайдіть його і запишіть (6 балів)
Земляк, барвінок, Україна, скарбничка, музикант, шахтар, прикордонник, трактор.
7. Утворіть форму кличного відмінка і запишіть слова за алфавітом (5 балів)
Батько, мама, Андрій, Василь Геннадійович, Ілля, Оля, Настя, бабуся, дідусь, друг, пані, пан професор, люди.
8. Встановіть відповідність між фразеологізмом та його антонімом. Запишіть їх парами (6 балів)
Вийти з себе Душа в душу
Семимільні кроки Набратися терпіння
Як кішка з собакою Черепаша хода
Урвався терпець Опанувати себе
9. Напишіть твір на тему «Мій улюблений книжковий герой» (12 балів)
ВСЬОГО: 59 балів