Виховний захід "Бог створив землю, все інше створили будівельники"

Про матеріал
Дана робота висвітлює виховні заходи, які спрямовані на формування професійної свідомості та прищеплення любові та поваги до професій будівельного напрямку. Матеріали можна використовувати в профорієнтаційних цілях з метою ознайомлення абітурієнтів з будівельними професіями.
Перегляд файлу

 

Русенко К.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Бог створив землю, все інше створили будівельники»

 

(сценарій проведення тижня будівельних професій.)

 

 

Черкаси , 2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Державний навчальний заклад

«Черкаський професійний ліцей»

«Бог створив землю, все інше створили будівельники»

(сценарій проведення тижня будівельних професій.)

 

Автори: Русенко Катерина Олександрівна, викладач спеціаліст І категорії,

 

Рецензент: Андрєєва Л.І., голова методичної комісії будівельних професій викладач вищої категорії.

 

Анотація

 

.           Дана робота  висвітлює виховні заходи, які спрямовані на формування професійної свідомості та прищеплення любові та поваги до професій будівельного напрямку.  Матеріали  можна використовувати в профорієнтаційних цілях з метою ознайомлення абітурієнтів з будівельними професіями.

         Рекомендований викладачам та майстрам професій  будівельного напрямку професійно – технічних закладів області.

Обсяг матеріалу: 65 сторінок

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

 

І. Вступ……………………………………………………………………

4

ІІ. Основна частина

1.  План тижня будівельних професій ………………………………..

 

7

1.1 Виховна година « Розвиток архітектури »…………………..

8

1.2 Виховний захід на тему: «З історії професії будівельника»…..

21

1.3 Відкритий урок з теми «Особливості проведення кам‘яних  робіт у зимовий період.»

40

2. Конкурси професійної майстерності ……….……………………

55

2.1 Конкурс з професії муляр …………………..……….…………..

55

2.2 Конкурс з професії штукатур ………….….…………………….

57

2.3 Конкурс з професії лицювальник - плиточник …………………..

59

2.4 Конкурс з професії столяр - будівельний………………………....

61

ІІІ. Висновки……………………………………………………………

64

ІV.Список використаних джерел ………………………….………….

65

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

                                                                    А я у будівельники пішов

 Із мрією будувати, будувати …

                                                                        Мости, будинки, космодром,

                                                                   І радість людям дарувати.

                                                                   Безмежна даль у майбуття

                                                                 Своїми вчинками, руками

                                                          Творити буду я життя

                                                                 Прекрасне, як сама земля.

   Будівельна професія – найактуальніша. Адже недарма прислів’я говорить: «Бог створив життя на Землі, а все інше зробили будівельники».

   Як багато можна сказати про професію будівельника!

   Почнемо з того, що будівельник – дуже древня професія, що іде своїми початками в глибину сторіч. Історія будівельного мистецтва бере початок з найдавніших часів і нерозривно пов’язана з історією розвитку людського суспільства.

   Кожний народ пишається культурними здобутками своїх предків, бо в них він бачить не тільки своє минуле, а й майбутнє. Традиції високої самобутньої культури збереглися в фортецях, церквах, храмах, у народних житлах на всій території України. Милуючись ними, ми віддаємо належне таланту, тонкому смаку і винахідливості умільців – будівельників, чиї чудові витвори непідвладні часові. Прекрасні споруди минулого не йдуть разом із їхніми творцями. Еталони широкої краси, вони і сьогодні не загубили свого значення, ними будуть захоплюватись прийдешні покоління.

   Які потрібні були знаряддя і матеріали, щоб створити подібні шедеври? З тієї пори, як людина будує, її думки невпинно працюють над створенням нових, поліпшенням існуючих знарядь праці, над пошуками складних форм споруд, над зведенням їх у короткі терміни, із зменшеними витратами засобів і зусиль. Ще при спорудженні єгипетських пірамід і римських акведуків будівельники були знайомі з важелями, канатами, блоками, лебідками, що застосовуються зараз.

   З кожним роком будівельні роботи все більше вдосконалюються. Переконатися можна, пройшовши вулицями нашого квітучого міста. Все, що ми бачимо навколо, - створено умілими руками будівельника. Чи є інша професія, порівнюючи з цією за широтою і розмаїтістю інтересів, інша праця, порівняна із цим завзяттям, творчим злетом, що переборює труднощі й негоду?

   Навколишній світ не обмежений стінами простої квартири, найбільшого будинку. Ми відчуваємо постійну потребу й у такій будівельній продукції, як театри і цирки, Палаци культури і кіноконцертні зали, бібліотеки та лікарні, будинки відпочинку та санаторії тощо. На будівельниках лежить велика відповідальність за пам’ятники історії, культури. Квартали старих будинків, що підлягають зносу, часто бережуть у собі багато цінного. Реставратори древніх пам’ятників – теж будівельники. Тільки їхнє завдання складніше, щоб відновити будинок у першопочатковому вигляді, вони повинні пізнати секрети старих майстрів – таємниці їхніх віковічних розчинів, секрети найміцнішої кам’яної або цегляної кладки, хитрої системи вентиляції, надзвичайних архітектурних прикрас… недарма в реставратори зараз йдуть найосвіченіші будівельники, часто, з вищою освітою.

   Будівельник – це покликання, нескінчена творчість і пошук. Прекрасно усвідомлювати, що твоя праця необхідна людям всіх професій, що плоди твоєї праці переживуть століття. Від багатьох професій, прекрасних і різних, професія будівельника відрізняється тим, що його праця втілюється в красу наших міст, зручність квартир, складне переплетення заводських конструкцій. Кожний будівельник відчуває гордість за свою професію, вважає її найцікавішою, найактуальнішою серед інших. І це зрозуміло: адже в ім’я Людини, для блага Людини трудяться наші будівельники.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СХВАЛЕНО       ЗАТВЕРДЖУЮ

на засіданні метод комісії      заст. директора з НВР

будівельних професій     ______  Намофілова О.О.

протокол №  від _______    ___________ 2018 р.

Голова метод комісії          Андрєєва Л.І.

 

План тижня будівельних професій

Дата

Вид заходу

5.02.2018 р.

1. Випуск газет з тем «Опорядження приміщень.», «Облицювання вертикальних поверхонь».

2. Презентація будівельних професій.

 

6.02.2018 р.

1. Виховна година «Розвиток архітектури», початок о 8.30 г.

2. Конкурс с фахової майстерності з професії муляр, початок о 9.00 г.

3. Презентація будівельних професій.

 

7.02.2018 р.

1. Конкурс с фахової майстерності з професії штукатур, початок о 9.00 г.

2. Пізнавально – виховний захід з теми «З історії професії будівельника» початок о 14.40 г.

3. Презентація будівельних професій.

 

8.02.2018 р.

1. Конкурс с фахової майстерності з професії лицювальник - плиточник, початок о 9.00 г.

2. Відкритий урок з теми «Особливості проведення кам’яних робіт у зимовий період», початок о 10.45 г.

3. Презентація будівельних професій.

 

9.02.2018 р.

1. Презентація будівельних професій.

2. Підведення підсумків тижня.

 

 

 

 

 

Архітектура як мистецтво створення споруд

   Архітектура, чи зодчество – мистецтво створення споруд, які формують просторове середовище для життя і діяльності людини. Водночас зведення будівель має відповідати духовним потребам людства, впливати на його естетичний смак

   Мистецтво спорудження будівель, тобто будівництво – це одна з найдавніших професій на землі, яка неподільно пов’язана з історією розвитку людського суспільства. У процесі діяльності будівельників змінювались архітектурні стилі, вдосконалювалися методи зведення, конструктивні вирішення та архітектурно естетична виразність будинків, урізноманітнювалися будівельні матеріали, тобто будівництво і архітектура завжди відповідали рівно технічного прогресу та ідеалам свого часу. Це засвідчують пам’ятки архітектури і будівництва, про які ми дізнаємося з даної презентації, в якої представлено короткий огляд архітектури минулого та сьогодення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ранній неоліт – до цього періоду відносяться залишки житла із природного каменю, знайдені при розкопках у басейні Оки радянськими археологами. На той час були освоєні найпростіші прийоми організації простору на основі прямокутника і кола, почався розвиток конструктивних систем з опорами – стінами, балковим перекриттям. Все це було освоєно людиною раніше, ніж з’явилася писемність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 тис. років до н.е. – за переповіддям, почате будівництво Вавилонської вежі. Будівельний матеріал – висушена цегла - сирець, «армований» пальмовим листям.

   Як говорить легенда – багато людей жило на землі. Всі говорили однією мовою, І задумали вони побудувати високу, аж до неба, башту, щоб прославити себе. Бог, побачивши, що люди заради гордині своєї взялися за не-і угодну йому справу, зробив так, що будівельники стали розмовляти різними мовами, не розуміючи один одного. Довелося їм покинути будову й розбрестися в різні боки. Башта з часом розвалилася, а місто назвали Вавилоном, тобто "змішанням". 

 

 

 

пирамиды египта Страны Египет egypt velikie piramidi 16003 тис. років (2580) до н.е. – побудована піраміда Хеопса в Гізе, Єгипет; висота її 146.5 м, а на будівництво пішло 2300 тис. кам’яних плит вагою 2.5 т кожна.

 

 

 

 

 

 

 

 

V ст. до н.е. – у Греції склалася система класичних ордерів-визначне сполучення несучих частин і стояково-балкової конструкції.

Архитектурные и скульптурные памятники Древней Греции - Дизайн - Релакс! 

 

 

 

 

 

 

 

III ст. до н.е. – будівництво найбільшої у світі фортифікаційної споруди – Великої китайської стіни, що окреслила чіткі межі Китаю з півночі: довжина стіни близько 5 тис. км, висота – 6.6 м.

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Downloads\great_wall_china_02_w.jpg

 

 

  

 

 

   У Древньому Римі досягло великої досконалості будівництво мостів і акведуків.

27 Июля 2013 - Персональный сайт 

 

 

 

 

 

 

   З 10 століття починається розвиток монументальної архітектури давньої Русі, у великих містах зводяться грандіозні споруди: Софійський собор у Києві, закладений князем Ярославом Мудрим, один із перших кам’яних споруд на Русі, збудованих із цегли і каменю та оштукатурена будівельним розчином з розписом фресками, а підлога виконана з кольорових керамічних плиток.

Chernysheva 542: Иллюстрация: Софийский собор в Киеве 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Downloads\Arhangel_Sophia.jpgC:\Users\RUSENKO\Downloads\maxresdefault.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

   В період феодальної роздробленості 12 – 14 століття утворюються архітектурні школи окремих земель:

  1.               Придніпров’я – П’ятницька церква в Чернігові
  2.               Володимиро _- Суздалська школа – Успенський собор у Володимирі

Архитектура. - Форум VIDEOMAX - Страница 24 

 

 

 

 

 

Дневник Басёна : LiveInternet - Российский Сервис Онлайн-Дневников 

 

 

 

 

 

 

   На основі староруського зодчества в 14 – 16 століттях на теренах сучасної України формуються і розвиваються українська архітектура:

  1. Покровський собор у Харкові
  2. Українська література ренесансу і бароко. Презентація уроку - Гипермаркет знанийАнсамбль Львівського братства.

 

 

 

 

 

 

Персональній сайт доцента ЛИХАЧЕВОЙ Л.Б. - Украинские земли в 50-80 годах 

 

 

 

  

 

 

   

 

   Соціалістичний лад змінив умови розвитку архітектури, поставив її на службу народним масам. В зв’язку з розвитком промисловості і зростанням міського населення широко розгорнулася реконструкція старих і будівництво нових міст: Велике Запоріжжя , Нова Каховка тощо. Мінусами даного будівництва є використання шкідливих будматеріалів, однотипність та невиразливість житлових будинків в різних містах.

 

Картинки по запросу дома 60 годов фото 

 

 

 

 

  

 

   Але життя не стає на місці і будівельники намагаються постійно вразити людей різноманітністю архітектурних споруд. З давніх часів існує негласне змагання на звання будівельника самої високої споруди, найдовшого моста, найоригінальнішого дома, найкрасивішої церкви і так далі. Ми пропонуємо невеликий підбір чудес інженерної думки - найвидатніших та незвичайних споруд сьогодення та майбутнього.

   У 2003 році  у Лондоні виріс хмарочос. Він представляє собою 41-поверхову вежу незвичайної форми. Хмарочос побудований для штаб-квартири швейцарської страхової фірми.  Висота його біля 180 м. і за незвичайну форму його прозвали в народі «корнішоном». В основу проекта покладені принципи екологічності та раціональності як при будівництві, так і при експлуатації споруди. Хмарочос дивує своєю незвичайною конструкцією. Він будувався з урахуванням законів аеродінаміки. Конструкція в формі "боба" стійка до вітряних навантажень і звичайно знижує навантаження на стіни, визволяє більше простору всередині будівлі і, навіть, дозволяє відкривати вікна хмарочоса. Кривизна спіралей  надає хмарочосу просторову динаміку.

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Downloads\230px-30_St_Mary_Axe,_'Gherkin'.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   28-поверхова будівля Бурдж-Аль-Араб  споруджена у  Дубаї в 1999 році. Висота будівлі — 321 метр. Хмарочос облицьований подвійним склом. Один з входів до готелю  знаходиться на даху, куди прибувають гості на гелікоптерах. Цей унікальний готель, більш часто званий через оригінальної форми будівлі «Парус» (або «Вітрильник»), є символом Дубай. Ним пишаються місцеві жителі і захоплюються гості. Та й як може бути інакше? Адже він просто унікальний у всьому. Ніде в світі немає такої будівлі, як Бурдж-Аль Араб – адже цей білосніжний готель, блискучий вдень і іскристий навіть вночі завдяки спеціальному покриттю, побудований у вигляді парусника. А які готелів можуть похвалитися власними островами? А «Парус» - може! Адже готель розташований в 280 метрах від берега на самому першому в світі штучному острові Перської затоки, який був зроблений саме для цього будівлі

 

 

 

01 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Танцюючий дім — знаходиться у Празі, це адміністративно-офісний центр, що має 7 наземних і 2 підземних поверхи, у якому містяться представництва декількох міжнародних компаній. На даху будівлі розташований французький ресторан з розкішною панорамою міста.

Вежі — «голови танцюристів» По суті празький «Танцюючий дім» — це дві циліндричні частини-вежі будівлі в стилі деконструктивізм, що їх нерідко жартома називають за іменами відомих танцівників «Джинджер та Фред». Каркас будівлі  залізобетонний, для створення неповторного зовнішнього вигляду було використано 99 фасадних панелей. Свою назву будинок отримав за подібність силуетів веж на знаменитих американських танцюристів Фред Астера та Джинджер Роджерс, причому кам'яна вежа — це «танцюрист», скляна — відповідно «танцівниця». Автором куполу «чоловічої» вежі є Гері. Інтер'єри частково виконані британською архітекторкою чеського походження Євою Їржичною

 

 

Путеводитель по интересным местам - Чехия. Каталог недвижимости. Total Realty 

 

 

 

 

 

   Кривий будинок у Сопоті - танцююча історія

   Таке архітектурне дивакувате чудо з'явилося на вулиці Сопота 2004 року. Проект будинку належить архітекторам Шотинському та Залевському. Архітекторів попросили зробити проект торгового центру, який би приваблював якнайбільшу кількість туристів, і крім того, будинок мав красиво вписуватися у старовинну архітектуру центру Сопота. Цей будинок, як відображення у кривому дзеркалі, спроектований польським архітектором Яцеком Карновскі, під впливом казок та ілюстрацій до них.  Фасад будівлі не має правильної лінії.

C:\Users\RUSENKO\Downloads\19_krzywy_domek_w_sopocie_x.jpg 

 

 

 

 

   Будинок – «черевик». Будинок у формі  черевика знаходиться у Пенсільванії в США. Він побудований у рекламних цілях у 1948 році по заказу продавця взуттям Махлона Хейнса. Звичайно його так і називають – «будинок взуття Хейнца». Площа незвичайного будинку складає 25 футів. Зараз у будівлі розташований музей. Звичайно, його й самого можна назвати музейним експонатом. Будинок Хейнца неодноразово знімали у різних шоу.

C:\Users\RUSENKO\Downloads\4KRbZ.jpg 

 

 

 

 

 

 

Національний театр.  Пекин, Китай.

C:\Users\RUSENKO\Downloads\beijing-national-grand-theater_2_0.jpgЦей театр — величезна споруда у 22 поверху, зали для глядачів розраховані на декілька тисяч. Споруда представляє  собою  ультрасучасну капсулу із скла та титану.  У будівництві використано 1200 панелей із скла и 20 тис. пластин з титану. Здається, що будівля парит над штучним озером. У театрі 3 величезних зали: в центральної частині — оперний (на 2400 глядачів), у восточній — концертний (на 2000 місц), а в западній — зал для драматичних вистав на 1500 глядачів. Крім того, всередині розташовані виставкові зали та магазин аудіо і відеопродукції. Підземна парковка розрахована на 1000 автомобілів і 1400 велосипедів. Будівля має вихід на станцію метро, що дозволить уникнути пробок на вулиці після закінчення вистав.

 

   Сучасні Черкаси мають своє «обличчя», до якого мешканці міста вже давно звикли. Проте свого часу зміни, безумовно, відбувалися, тому є сенс приділити час розкриттю деяких таємниць, пов’язаних з архітектурними спорудами Черкас.

 

«Укрсоцбанк»

 

   Наша розповідь про старовину архітектуру Черкас не мала б ізюминки, якщо б ми не згадали про споруду, вигляд якої є візитною карткою нашого міста. У будівлі на перетині вулиць Хрещатик та Остафія Дашкевича, де сьогодні розташовано «Укрсоцбанк», раніше зупинялося чимало гостей Черкас. Тоді це був готель «Слов'янский» збудований на кошти черкаського підприємця Скорини. Готель славився своїми віденськими номерами та мав три балкони, один із яких було винесено більш, ніж на 2,5 метри уперед. Він підтримувався тонкими чавунними колонами та робив акцент на вхід із вулиці Парадної (сьогодні Дашкевича).

Экскурсии по Украине для школьников 

 

 

 

 

 

Палац одруження

   На перетині вулиць Дахнівської (сьогоднішнього Хрещатика) та Садової (сьогодні Небесної Сотні) у 1911 році з’явився будинок черкаського міщанина, гласного Черкаської міської думи Захарія Щербини. Зображення цього будинку можна побачити у сімейному альбомі майже кожної черкаської родини, адже з 1970 року тут розмістився Черкаський палац одруження. До садиби, окрім маєтку, входили стайні та господарські споруди. Будинок мав зимовий сад, фонтан та два під’їзди.

Городской ЗАГС Черкасс - контакты, стоимость, отзывы 

 

 

 

 

 

 

   З метою формування професійної самосвідомості, прищеплення любові та поваги до обраної професії було проведено відкритий виховний захід «З історії професії будівельника». В рамках заходу ознайомили учнів з минулим і сучасним розвитком професії будівельника, розглянули  вимоги професії до психологічних та особистісних якостей людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід на тему: «З історії професії будівельника».

Мета:

  • формування професійної самосвідомості;
  • прищеплення любові та поваги до обраної професії.

Задачі:

  • ознайомити учнів з минулим і сучасним розвитком професії будівельника;
  • розглянути вимоги професії до психологічних та особистісних якостей людини.
  • КМЗ:
  •    Комп’ютер, презентації учнів, аудіозаписи «Гімн ліцею» В. Г. Пономаренко, фонограма песні А. Вескі «Позаду крутий поворот», відеофільми про професію муляра, штукатура.

Хід проведення

І. Організаційний момент

    Вступне слово викладача

ІІ. Основна частина

1.Загальні відомості про будівництво

2. З історії професії

а) традиції високої самобутньої культури України

б) екскурс у професію муляра

в) екскурс у професію штукатура

г) екскурс у професію лицювальника - плиточника

ІІІ. Заключна частина

Ведуча: Бог створив землю, все інше створили будівельники.

( під музику виходять  учні в одязі монахів, інсценізують притчу)

Сценка – притча «Три муляри»

   Ведуча: На початку XIV ст. у Центральній Європі проводились роботи по будівництву величезного собору.  Керівник собору був монахом. Йому доручили слідкувати за роботою всіх будівельників. І ось, монах вирішив подивитися як працюють муляри. Він вибрав трьох з них, як представників різних позицій у своїй професії. Коли він підійшов до першого, він запитав:

  • Брате мій, розкажи мені про свою роботу.
  • Як бачиш, я сиджу перед кам’яною плитою метр за ввишки, півметра у довжину і ширину. І  з кожним ударом по каменю я відчуваю як уходить частинка мого життя, Поглянь, мої руки натруджені і покриті мозолями. Моє обличчя осунулося, а волосся посивіло. Ця робота ніколи не скінчиться, вона продовжується нескінченно, день у день. Це виснажує мене. Де задоволення? Я помру задовго до того, як собор буде побудовано.

Монах підійшов до другого муляра:

  • Брате мій, розкажи мені про свою роботу.
  • Брате, - відповів каменяр тихим, спокійним голосом, - як бачиш, я сиджу перед кам’яною плитою метр за ввишки, півметра у довжину і ширину. І  з кожним ударом по каменю я відчуваю, що створюю життя та майбутнє. Дивись, я зміг зробити так, щоб моя сім’я жила у комфортабельному будинку більш кращім, ніж той, де виріс я. Мої діти ходять до школи. Без сумніву, вони досягнуть у житті більшого, ніж я. І все це стало можливим завдяки моїй роботі. Я віддаю собору свої навички, і він також віддячує мені.

Монах підійшов до третього муляра.

  • Брате мій, розкажи мені про свою роботу.
  • C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото\DSC_5505.JPGБрате, -  відповів каменяр голосом, повним радості і широко посміхнувся. Бачиш, я сиджу перед кам’яною плитою метр за ввишки, півметра у довжину і ширину. І  з кожним ударом по каменю я відчуваю, що я викарбовую свою долю. Подивись, ти бачиш, які чудові риси проступають із каменю. Тут я не тільки втілюю своє уміння та ремесла, я роблю свій внесок в те, що ціную і у що вірю. Я будую собор, і Всесвіт, відображений у соборі, віддячить кожному з нас. Біля цього каменю я знаходжусь у злагоді з собою, і я знаю, хоча я не побачу цього собору завершеним, він буде стояти ще тисячу років, втілюючи те, що є справді в нас, і служачи меті, заради якої Всемогутній послав на цю землю і мене.

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото\DSC_5507.JPG   Монах пішов і деякий час думав над тим, що він почув. Він заснув спокійним сном, яким не спав вже дуже давно, а наступного дня монах зняв з себе повноваження керівника і запропонував цю посаду…(кому б ви думали?...Так, третьому мулярові. (А чому, як ви гадаєте?)

   Відповідь: Ця притча розповідає про відношення людини до своєї справи. Кожен з мулярів мав свій погляд на роботу, яку він виконував і бачив тільки її результат для себе, і тільки третій вкладав у працю не тільки свою майстерність, уміння і навички, а й душу.

Епіграф:

                                                        А я у будівельники пішов,

Бо мрію мав велику – будувати,

                                                           Мости, будинки, космодром

                                                        І радість людям дарувати.

                                                        Безмежна даль у майбуття,

                                                       Своїми вчинками , руками

                                                 Життя творити буду я –

                                                        Прекрасне як сама земля…

Учень 1. Дійсно, професія «будівельник» багатогранна, вона охоплює каменяра і маляра, тесляра і монтажника, бетоняра і кровельника, столяра і штукатура, архітектора і дизайнера, інженера-конструктора.

Учень 2. Всі вони – фізики і лірики в одній особі.

Учень 3. Для представників цих професій характерно поєднання  творчості з сухими технічними розрахунками.

Учень 4. Професія «будівельник»- ровесник людської цивілізації.

 Учень 1.  Звичайно, ця професія не для малодушних. Це важко: і в сніг, і у вітер, і в спеку не відступати, не здавати позицій. Але спробуйте уявити собі життя на землі без мулярів, монтажників, обробників, теслярів, зварників? Як тоді? Так будівельник і повинен відкривати список найбільш потрібних професій!
Учень 3. З року в рік міняються будівельні технології. І хоча основні будівельні матеріали залишаються колишніми - цемент, пісок, гіпс, з'являється багато нових матеріалів, які спрощують будівельний процес і підвищують якість виконуваних робіт.

Учень 4. Нові машини і механізми також полегшують працю будівельника. Обов'язкові для будівельників спецодяг і каски тепер витримані у фірмовому стилі підприємства.

Учень 1. Багато підготовчих процесів комп'ютеризовано. Проектні бюро зі стрункими рядами кульманів вже відходять в історію. На їх місце приходять такі ж стрункі ряди комп'ютерів, оснащених за останнім словом техніки. 
Нинішнє будівництво відрізняється насамперед індивідуальністю, можливістю не повторювати типових рішень, розкутістю. Будівництво сьогодення робить наголос на більш виразне в архітектурному вирішенні комфортне житло.

Учень 2. Сьогодні будівельники перейшли до індивідуального проектування кожного будинку. Яким він буде, залежить від замовника та інвестора: або комфортним і дорогим, або дешевше, але з більш високими споживчими якостями.
Учень 3. Професія будівельника - це як погляд у майбутнє. Ти ніби стаєш учасником творчого процесу.

Учень 1. Здавалося б, нічого немає, пусте місце, і ось спочатку з'являється проект, потім вирішуються питання фінансового забезпечення, потім при твоїй активній участі народжується сам об'єкт

Пісня «Побудуй» (виконується пісня под. фонограму А. Вескі «Позаду крутий поворот»)

Кожен із вас правильний вибір зробив

На будівельника навчатись вступив

Гарно навчайсь, дарма часу не марнуй

Краще життя на Украйні будуй.

Приспів

Побудуй будинки й мости,

Побудуй все, що хочеш ти

Батьківщину свою розбудуй,

Побудуй …

 

В будівника праця така нелегка

Але усім дуже потрібна вона.

Щось будувати треба не день, а роки

Та результат на покоління й віки.


Учень 4.: І сьогодні я пропоную відправитись у цікаву подорож по сторінкам минулого, сьогодення та майбутнього будівництва та професії «будівельник».

 

«Екскурс у професію муляра»

 ( екскурс у професію муляра- учні групи ПШ-ТН презентують професію, паралельно демонструється відеосюжет про цю професію)

                                                                  Цеглинка на цеглинку

                                                                   Й отримаємо будинки.

                                                                          Фундамент з буту звожу я.

Цементним розчином мурую,

                                                                 І блоки вмію класти я

                                                                На всі роки і на віка.

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото\DSC_5510.JPG   Учень 1. Муляр - це професія, в історії якої нараховуються століття. Не варто думати, що нашим далеким предкам був відомий лише грубий, необтесаний камінь. Вже в далекі часи були відомі техніка ручної обробки каменю, засоби одержання обпаленої і сирцевої цегли, глазурового кольорового каменю і багатьох інших будівельних матеріалів, що широко застосовуються в сучасному будівництві. У незапам᾽ятні часи будівельники-муляри будували складні інженерні споруди (фортеці, вежі, аркові мости). При цьому майстер-муляр сам виконував всі підготовчі роботи:готував розчин, доставляв його та інші будівельні матеріали на робоче місце вручну. У зимовий час кладку припиняли. Відтоді праця муляра зазнала докорінних змін: на будівельних майданчиках відбувся поділ праці, кваліфікований муляр звільнився від підсобних робіт, розчин готується в заводських умовах, будівельні матеріали подаються до його робочого місця підйомними кранами тощо. Муляр наших днів – це будівельний робітник, професіонал, що споруджує будинки, зводить новобудови, різні інженерні споруди з  природних і штучних будівельних матеріалів. В обов'язок будівельника - муляра входять такі операції: кладка й облицювання стін, кладка блоків, зведення фундаментів, монтаж залізобетонних балок і перекриттів і багато інших. Як правило, всі ці операції проводяться мулярами вручну і за допомогою інструментів і пристосувань. Так само, муляр повинен знати види і властивості розчинів, розбиратися в гідроізоляційних і теплоізоляційних матеріалах, засобах облицювання стін, знати основні види збірних конструкцій, знати та дотримуватися норм за якістю цегляної кладки, а також, збірних залізобетонних конструкцій.

   Якості, необхідні мулярові

   Будівельникові - мулярові, перш за все, знадобиться фізична сила і витривалість. Робота муляра, зазвичай, проходить на свіжому повітрі, так що відмінне фізичне здоров'я - умова важлива. Велике навантаження випробовують муляра на м'язи і суглоби рук До того ж, робота муляра вимагає посиленої уваги, концентрації та миттєвої реакції на мінливі умови роботи, хороший вестибулярний апарат. Муляр - це серйозна професія, яка вимагає від людини повної самовіддачі й організованості. Від його роботи залежить зовнішність сучасного міста, затишок і комфортність проживання в будинку.

   Гумореска – «Балада про цеглину»

До Вашої уваги гумореска Павла Глазового «Балада про цеглину»

Сидів рибалка над водою

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото\DSC_5512.JPGСкоцюрбивши спину,

І на голову поклавши

Велику цеглину.

Повз нього молодичка

Бігла голонога,

Зупинилась, здивувалась.

Вперше бачу його.

Обдивившись молодичку.

За якусь хвилину,

Поклав рибалка на голову

Ще одну цеглину.

Потім третю взяв і руба

Примостив на тім я,

- Сідай, - каже, - біля мене,

Скажи своє ім 'я,

Молодичка запишалась:

- Звуть мене Галина,

А навіщо вам здалася

Ще й третя цеглина?

Зняв рибалка з себе цеглу,

Поклав на травицю

- Якщо, - каже, поцілуєш,

Взнаєш таємницю.

Повагалась молодичка

І рядочком сіла.

- Гаразд, - каже, - поцілую,

Скільки того діла...

А вже потім попросила:

- Відкривайте свою таємницю.

- Та яка там таємниця...

Сиджу ще я зранку

Не клює клятуща риба,

Не йде на приманку.

Проса, каші та макухи

Витратив торбину,

А ти клюнула вже третя

На просту цеглину.

 

   «Екскурс у професію штукатура»

(екскурс у професію штукатура -. учні групи ПШ-ТН – презентують професію, паралельно демонструється відео сюжет про цю професію)

                    Я-штукатур.

  Розчин приготую, нанесу на поверхню,

                                                Затру, виробляючи різні дива,

                                                                  Мраморну крихту, пігмент кольоровий

                                          Змішаю й отримаю чудеса!

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото\DSC_5513.JPG   Учень 2. Професія штукатура виникла давно. Вже близько 5 тисяч років тому при будівництві будинків застосовували штукатурку з гіпсу. Слово «штукатурка» - італійського походження (від лат.-гіпс, вапно, алебастр). Це дало вченим підставу припускати, що винайшли штукатурку італійські будівельники. На жаль, до наших днів дійшло дуже мало документальних даних про цю професію, тому зараз неможливо встановити, якими методами користувалися штукатури тисячоліття тому.

   Перші приклади використання глиняної штукатурки-обмазки зустрічаються в житлах напівземляного типу, характерних для степових районів древньої Русі. Для більшої охайності і краси поверхні глиняної штукатурки покривали різноманітними барвистими візерунками. У якості речовин-барвників використовували сажу, червону глину, крейду й інші найпростіші «земляні» фарби, а зв᾽язувальними речовинами для них служили жир, кістковий мозок, рослинна олія і пізніше вапно. До кінця XI ст. коли перша Російська держава досягла зеніту своєї могутності й культурного розквіту поряд із урних робіт, але незмінним залишається їхнє призначення – надавати окремим приміщенням і цілим будинкам естетичного вигляду. Адже штукатурка - це оздоблювальний шар, що наноситься на поверхню різних конструктивних елементів будівлі або споруди (стін, перекриттів, перегородок, колон) з метою вирівняти ці поверхні, покращити їх санітарно і теплотехнічні характеристики, надати певну форму і фактуру. Штукатурка має санітарно-гігієнічне, захисно-технічне і архітектурно- декоративне призначення.

   Якості, необхідні штукатуру

   Штукатурові необхідно мати здатність до тонкого сприйняття відтінків сірих тонів, за якими відливаються розчини різного складу. Кількість вапна, цементу, гіпсу, крейди та інших матеріалів в розчині досвідчений штукатур може визначити на око по його відтінку, що дуже важливо для запобігання браку. Робота штукатура висуває високі вимоги до чутливості рухового апарату, особливо рук. У процесі розгладження розчину дуже важливо відчувати рукою через інструмент оброблюваної поверхні і вносити поправки в свої зусилля, збільшуючи або зменшуючи у відповідних місцях натиск. Штукатурові доводиться часто працювати на висоті, при цьому брати незвичайні пози, особливо при обробці стель. Це вимагає хорошої координації рухів  і особливо наявності почуття рівноваги. Дуже важливою якістю для штукатура є витривалість і терпіння, особливо при «обробленні» кутів або поверхонь складних профілів.

G:\матеріали для сайту\DSC_5515.JPGСценка – «Заробітчани» ( учні гр. .МЗ – 17, ОН – 14 виконують пародійну ситуацію з життя заробітчан у чужій країні )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   «Екскурс у професію лицювальника - плиточника»

(екскурс у професію  лицювальника –плиточника - учні групи ПШ-ТН – учні презентують професію, паралельно демонструється відео сюжет про цю професію)

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото\DSC_5518.JPG   Лицювальник-плиточник – одна з найцікавіших будівельних професій. Історія цього мистецтва зародилась у найдавніші часи й нерозривно пов’язана з розвитком людського суспільства.

   Зразки праці плиточників давніх часів дійшли й до наших днів. Найбільша піраміда Єгипту – піраміда Хеопса, що була збудована близько 2600 років до нашої ери. За літописом, піраміду увінчала висічена з червоного граніту верхівка, яка не збереглася, її приміщення було оброблено глазурованими плитками з орнаментальним візерунком, підлогу викладено алебастровими плитами. Дотепер, лише частково, збереглися лицювальні плитки з білого вапняку. Можна уявити, наскільки високою була майстерність давньоєгипетських плиточників, якщо їхня робота після трьох з половиною тисячоріч продовжує захоплювати своєю досконалістю.

Архітектурні пам’ятники античної Греції і Рима, держав Сходу блищать чудовою обробкою, створеною ремеслениками - плиточниками. Сучасні майстри цієї справи підтримують і розвивають давні традиції своєї професії, про що свідчить чудова обробка станцій метрополітену, великих спортивних центрів, театрів і т.д.

 

   Якості, необхідні лицювальнику - плиточнику

   Важливими є природні здібності до творчості: добрий окомір, чітка координація і точність рухів, яскраве уявлення, образне мислення, наочно-образна і зорова пам’ять, концентрація і розподіл уваги.

   Лицювальник-плиточник оздоблює стіни та підлоги природними й синтетичними кахлями, виконує мозаїчні роботи. Якщо ви людина творча і усвідомлюєте, що ваша праця необхідна людям – вчиться на лицювальника-плиточника. Лицювальник – плиточник повинен об’єднувати в собі дві протилежні якості з одного боку, високе почуття відповідальності, дисциплінованість, з іншого – творче новаторство, сміливий політ фантазії та розкутість думок.

Конкурс будівельних касок (проводе викладач загальнопрофесійних дисциплін Русенко К.О.)

   Шановні учні, сьогодні ви дізналися якими професійними якостями та навичками повинен володіти сучасний будівельник. Але це не все також він ще і творча людина, дизайнер своєї праці.

   Тому ми вирішали провести конкурс «Кращий дизайнерський проект будівельної каски». Для цього кожної групі були роздані будівельні каски і запропоновано їх розмалювати на свій художній смак, а також у вигляді вірша представити свою майбутню професію.

Група МШ – 9.

Метельна Вікторія

Знову закладають новий дім –

Над фундаментом працюють пильно:

Вітер лютуватиме чи грім, -

Міцність гарантується подвійно.

І як врешті вікна розцвітуть

Серед стін, розшитих по цеглині,

Мулярам за працю творчу суть

Всім оцінки виставлять відмінні.

… Хай не видно, хто у першій ролі –

Хто клав основу для стіни

Чи підмурки зводив іншій долі

І волів триматися в тіні,

Та відомо, що по Божій волі

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото\DSC_5526.JPGПраці зодчого нема ціни.

 

 

 

 

 

 

 

Група ПШ – ТН 7

Котенко Сергій

Кухню, ванну й умивальник

Облицює – лицювальник.

 

C:\Users\RUSENKO\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180313_110621.jpg 

 

 

 

 

Група МШ – 8

Войденко Денис

Я вмію штукатурити стіну і стелю,

Ззовні будинку теж лад я дам,

Резервуари, басейни, колони

Красиво штукатурю я всякий раз.

Розчин приготую, нанесу на поверхню,

Затру, виробляючи різні дива,

Мраморну крихту, пігмент кольоровий

Змішаю й отримаю чудеса!

Я штукатур, я горджусь, що я вмію

Своїми руками творити добро.

Від покоління людей я маю подяку

За руки свої, що не бояться роботи.

 

 

C:\Users\RUSENKO\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180313_110558.jpg 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180223_113123.jpg

Група МЗ – 17

Шабаєв Антон

Хто знає, як збудувати дім,

Щоб нам затишно було в нім,

Щоб теплим був він і міцним,

Щоб ми могли пишатись ним.

Це знає будівельник вправний.

Він зводить школи і лікарні,

Сади дитячі й хмарочоси.

Він новосілля нам приносить.

 

 

 

   Учні гр. ВЗ – 26, Підгорний В. та Поляков В. виконують «Гімн ліцею», автор В.І. Пономаренко.

 

Професій в світі різних так багато

Почесних і престижних навіки,

Із гордістю ми можемо сказати,

Про те, що ми усі робітники.

 

Приспів:

Тобі професій нас навчать, а нам майбутнє будувати.

Тебе ліцей наш професійний усе життя ми будем памятать,

Даєш путівку у життя і віру в краще майбуття,

Тебе ліцей наш професійний усе життя ми будем памятать.

 

Потрібні і в селі, і кожнім місті, і зварники хороші й водії.

Технологічних справ спеціалісти, і столяри також, і муляри.

Приспів:

Складні часи у нашої країни – дні боротьби сплелися у роки,

Щодня стають на захист Батьківщини і наші молоді випускники

Приспів (новий текст):

За мирне небо, світлу путь, за діло праведне стають,

Випускники наші герої своє життя Вітчизні віддають.

І ми їх будем шанувать, їх подвиг завжди памятать,

Випускників наших героїв усе життя ми будем памятать .

Приспів (як після першого стовпчика):

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото\DSC_5528.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото\DSC_5537.JPG   Учень 3. Сьогодні ми з вами говорили на таку актуальну, важливу та серйозну тему,тому, що вибір професії - це дуже серйозна річ, це те, що буде з вами все життя.

 

 

 

 

 

 

   Учень 2. Це ваш кар’єрний ріст, професіоналізм, досягнення.

   Учень 1. І на майбутнє: як сказав один американський бізнесмен: «якщо ви працюєте заради грошей, ви ніколи не заробите їх. Якщо ви працюєте заради задоволення, успіх вам гарантований».

   Учень 4. На цьому наш захід  завершений, дякуємо за увагу.

   В рамках тижня 8.02.2018 року в групі МЗ – 17 було проведено відкритий урок з теми «Особливості проведення кам‘яних робіт у зимовий період.»

 

Тема уроку:Особливості проведення кам‘яних робіт у зимовий період.

 

Мета: ознайомити учнів з особливостями проведення кам’яних робіт у зимовий період;технологіями та способами зведення цегляних стін в зимовий період,їх перевагами й недоліками, практичним застосуванням.

 

Метод проведення: розповідь, демонстрація.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

КМЗ:  презентація уроку: «Особливості проведення кам‘яних робіт у зимовий період»; криптограма ( 15 шт.);  магнітні картки-відповіді до криптограми;

опорний конспект з теми (25 шт.).

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.(1 хвилина)

Перевірка чисельності учнів, готовність їх до уроку, наявність чергових. Створення робочої атмосфери, перевірка робочих місць.

ІІ. Актуалізація  опорних знань учнів(5 хвилин)

( Фронтальне опитування учнів з пройденого раніше матеріалу у вигляді рішення криптограми.)

 

Завдання № 1

 

Криптограма

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По вертикалі:

  1. Спосіб укладання цегли в ложкові й поперечникові версти.

По горизонталі:

  1. Вид цегли, яка широко застосовується при муруванні кутів і має менші розміри, ніж звичайна цегла.
  2. Спосіб укладання цегли з неповним заповненням швів розчином, тобто «впустошовку».
  3. Спосіб укладання цегли в забутку.
  4. Ряд мурування, який виходить короткою бічною гранню на фасадну поверхонь.
  5. Система перев’язки кладки, яка застосовується для зведення стовпів і вузьких простінків до 1 м.
  6. Інструмент, яким ущільнюють розчин в швах мурування і надають швам певної форми.
  7. Інструмент, яким перевіряють рухомість розчинної суміші перед муруванням.
  8. Інструмент, за допомогою якого муляр веде укладку цегли способом „впритиск”, „вприсик”, „напівприсик”, „вприсик з підрізкою розчину”.

 

Відповідь.

Криптограма

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Н

Е

П

О

В

Н

О

М

І

Р

Н

А

 

 

 

 

3

В

П

Р

И

С

И

К

 

 

4

Н

А

П

І

В

П

Р

И

С

И

К

 

 

 

 

 

5

Т

И

Ч

К

О

В

И

Й

 

 

6

Т

Р

И

Р

Я

Д

Н

А

 

 

 

7

Р

О

З

Ш

И

В

К

А

 

 

 

 

 

 

 

8

К

О

Н

У

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

К

Е

Л

Ь

М

А

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.(5 хвилин)

Іноді будівництво планується так, що доводиться працювати в холодну пору року.
Кладка цегли в зимовий час можлива, але з дотриманням деяких правил і особливостей, використанням ряду прийомів і виробничих хитрощів.
Якщо роботи по зведенню цегляної будівлі плануються на зимовий час року, то доведеться врахувати цілий ряд особливостей, пов'язаних з температурним режимом і властивостями цементного розчину.

      (Учень читає підготовлений  реферат, демонструє презентацію.)

 

РЕФЕРАТ. Особливості використання мурувальних розчинів

 при низьких температурах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень.

Цегла є традиційним матеріалом для будівництва різних будівель. Вона використовується для зведення стін житлових будинків, огорож, міжкімнатних перегородок, печей та інших конструкцій.  За рахунок того, що з часом цегла не втрачає своєї привабливості, споруди виглядають красиво. Крім того, позитивні якості цегли всім відомі: міцність, надійність, екологічність, низька теплопровідність, вогнетривкість, висока морозостійкість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Але, щоб готова конструкція з цегли відрізнялася міцністю і надійністю, необхідно звернути увагу на дуже важливий матеріал - розчин.

Дуже важливо зробити його правильно, так як від його якості залежить міцність споруди. При застиганні розчин  скріплює цеглини в єдину конструкцію.

 

 

 

 

 

 

 

Ми вже знаємо, що  немає одного розчину на всі випадки життя. Вони відрізняються складом, пропорціями, маркою. 

Найбільш поширені розчини для кладки - цементні розчини, що складаються з цементу, піску і води.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тверднення цементного розчину відбувається при взаємодії зерен цементу з водою. При цьому утворюється цементний клей, який перетворюється потім у камінь. Літній  розчин для кладки цегли відрізняється від аналогічного, для зимового періоду.

Із зниженням температури процес твердіння цементного розчину уповільнюється. Виникає питання, чому?

При мінусових температурах (нижче 0°С) у розчинах від­буваються явища переважно фізичного характеру, що відбива­ється на їх структурі і міцності.

 

 

 

 

 

 

 

По-перше, при замерзанні розчину вільна вода, яка є в ньому, перетворюється в лід, який в хімічне сполучення з в'я­жучими речовинами не вступає. Якщо твердіння не почалося до замерзання, то воно не почнеться і після замерзання; якщо ж воно вже почалося, то практично припиняється до тих пір, поки  вода буде знаходитись в розчині у вигляді льоду.

По-друге, замерзаюча в розчині вода значно збільшується в об'ємі (чиста вода приблизно на 10%); внаслідок цього струк­тура розчину руйнується і він частково губить накопичену до замерзання міцність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

При замерзанні свіжовикладеної кладки у швах створюється суміш  в'яжучого і піску, зцементованого  льодом.   Розчин  швидко губить пластичність, тому горизонтальні шви за­лишаються недостатньо ущільненими,що  створює загрозу міцності і стійкості кладки.

    Ці обставини вимагають додержання певного режиму зимової кладки, необхідного для забезпечення міцності розчину і кладки в цілому. Тому необхідно уважно ставитись до робіт у зимовий період.

ІV. Тема, мета уроку.(4 хвилини)

Перед тим, як класти цеглу взимку, необхідно продумати способи, які допоможуть забезпечити правильність цієї процедури.

   Проблема в тому, що цеглу кладуть на розчин, що складається з цементу, піску і води, як ми з вами вже з’ясували. А вода при температурі нижче нуля замерзає, що і є основною перешкодою при такого роду роботах. Але існує кілька способів боротьби з впливом низьких температур на розчин і воду, за допомогою яких цегляна кладка в зимових умовах стає можливою. Про них ми сьогодні і поговоримо більш детально , а також про  можливості   використання розчинів в зимовий час.

План уроку.

  1. Кладка способом «заморожування».
  2. Мурування   на розчинах з протиморозними домішками.
  3. Мурування з електропідігрівом.
  4. Мурування  в тепляках.

 

V. Викладення нового матеріалу(20 хвилин)                                                                                     

В залежності від виду кладки і конструкцій, що зводяться, каменярські роботи в зимовий час можна виконувати такими способами:

     -  заморожуванням, при якому кладку ведуть на відкритому по­вітрі з мерзлої цегли, каменів чи блоків правильної форми на розчині, що має достатню температуру в момент укладання його на місце, а потім замерзає. Суть цього способу полягає в тому, що розчин у швах, що замерз скоро після укладання на місце, твердне в основному весною після відтавання кладки і частково при зимових та весняних відлигах чи штучному відігріванні кладки.

  • із застосуванням звичайних розчинів з хімічними протиморозними домішками.
  • з застосуванням електропідігрівусвіжозведеної кладки окремих конструкцій, від яких вимагається підвищена міцність і зменшене осідання в період їх прогрівання;
  • в тепляках, коли не дають кладці замерзнути доки розчин не набуде необхідної міцності.

З усіх перелічених способів найбільш широко застосовують спосіб заморожування, як самий економічний, менш трудоміст­кий і простий.

Використання презентації.

Виконують на відкритому повітрі з холодної, але очищеної від снігу і льоду цегли чи каменю на підігрітому розчині.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розчин розстеляють невеликими порціями для укладання двох-трьох цеглин.
      Цеглу, керамічні камені та блоки укладають способом "впритиск", витримуючи товщину шва.

Мінімальна температура зовнішнього повітря, при якій дозволяється вести    зимову кладку в середній  смузі до -30° С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Температура розчину під час укладання його на місце повинна бути не нижче:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Щоб підігрітий розчин зберіг необхідну температуру до укладання на місце, його  використовують протягом  20-25 хвилин роботи.
Застосовувати  замерзлий і розбавлений гарячою водою розчин не можна!
Максимальна висота будівлі при такому способі кладки повинна бути не більше 15метрів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Мурування на розчинах з протиморозними домішками

Мурування  ведуть на відкритому повітрі з використанням технологічних прийомів, що і при «заморожуванні». Розчинову суміш на робоче місце доставляють з температурою не нижче      +5°С.

При морозах до -15°С мурують на розчинах з домішками нітриту натрію (5-10 % від маси цементу). Легкоукладальність таких розчинів зберігається на морозі протягом 1,5-3 години.
 При морозах до -30°С до мурувальних розчинів додають поташ (вуглекислий калій) (5-10 % від маси цементу) і уповільнювач тужавлення (сульфітно-дріжджову  бражку).

Через швидке тужавлення  такий розчин необхідно  використати  протягом 1 години.

Протиморозні домішки  вносять у процесі приготування  суміші або у готовий розчин безпосередньо на будівельному  майданчику.

При несприятливих температурних умовах розчини з хімічними домішками можуть не набрати необхідної міцності. У цьому випадку простінки і стовпи будинків армують сталевими сітками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Важливо! В більшості своїй, сучасні домішки  досить отруйні, тому працювати з ними необхідно тільки в захисному одязі, і з дотриманням правил безпеки!

3.Мурування з електропідігрівом.
   Застосовують при невеликих обсягах робіт для найбільш навантажених простінків і стовпів нижніх поверхів багатоповерхових будинків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У процесі роботи у швах мурування розташовують пластинчасті електроди, які підключають потім до електричної мережі з напругою 220-380 В. Електричний струм, що проходить через розчинові шви, нагріває їх до температури 30-35°С, прискорюючи тим самим процес тверднення.
Електропрогрів мурування продовжують до набирання розчином не менше 20 % марочної міцності.

4.Мурування в тепляках.

 

Тепляк - це тимчасова споруда, всередині якої ведуться будівельні роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тепляк  зводять над усім будинком або над окремою його частиною. Розміри тепляка визначаються габаритами будинку, що зводиться, засобами механізації,  що використовується,  та кількістю  матеріалів, що складуються.

Цеглу та інші кам'яні матеріали перед укладанням у конструкцію витримують у тепляках не менше доби.
     Мурування ведуть на цементних або складних розчинах, які постачаються у підігрітому стані.

Конструкції, викладені в тепляках, витримують до придбання розчином необхідної міцності не менше 3-х діб.
    Такий спосіб мурування застосовують тоді, коли температура атмосферного повітря сягає -50°С.

 

VI.Закріплення одержаних знань.                              (6 хвилин)

1.Чи потрібно підігрівати розчин для мурування при низьких температурах?
2.Чи залежить температура розчину від температури зовнішнього повітря?

3.Чи потрібно підвищувати температуру розчину, якщо температура повітря знижується?
4.Чи можна розстеляти розчин на значній ділянці стіни взимку?

5.Які домішки додають до мурувальних розчинів при морозах   -30˚С?
а)нітрит натрію;
б) сульфітно-дріжджову     бражку;
в) поташ і нітрит кальцію з сечовиною.

6. Протягом якого часу витримують конструкції в тепляках для придбання розчином необхідної міцності:
а) 5 діб;   
б) 2 доби;  
в) не менше 3 діб?

7. За якої температури застосовують тепляки у зимовий період:
а) - 5˚С;   б) -30˚С;    в) -50˚С
8.Чи економічно вигідно застосовувати тепляки?

 

VIІ. Підведення підсумків, мотивація та виставлення оцінок.  (3хвилини)

 

VIІІ. Домашнє завдання.(1 хвилина)

Опрацювати § 58 підручника  Кошман В.І., «Технологія та матеріалознавство кам’яних робіт», стор.263., опорний конспект.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання № 1

 

Криптограма

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

  1. Вид цегли, яка широко застосовується при муруванні кутів і має менші розміри, ніж звичайна цегла.
  2. Спосіб укладання цегли з неповним заповненням швів розчином, тобто «впустошовку».
  3. Спосіб укладання цегли в забутку.
  4. Ряд мурування, який виходить короткою бічною гранню на фасадну поверхонь.
  5. Система перев’язки кладки, яка застосовується для зведення стовпів і вузьких простінків до 1 м.
  6. Інструмент, яким ущільнюють розчин в швах мурування і надають швам певної форми.
  7. Інструмент, яким перевіряють рухомість розчинної суміші перед муруванням.
  8. Інструмент, за допомогою якого муляр веде укладку цегли способом „впритиск”, „вприсик”, „напівприсик”, „вприсик з підрізкою розчину”.

По вертикалі:

1.Спосіб укладання цегли в ложкові й поперечникові версти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   А також протягом тижня проходили конкурси професійної майстерності. Під час проведення даних конкурсів учні продемонстрували свої теоретичні та практичні знання з обраних професій.

З професії муляр.

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5091.JPG

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5155.JPG

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5211.JPG

 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5165.JPG

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5213.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З професії штукатур

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5219.JPG

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5234.JPG

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5585.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5431.JPG

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5437.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5592.JPG

 

 

 

 

 

 

 

З професії лицювальник – плиточник.

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5544.JPG 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5547.JPG 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5577.JPG

 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5576.JPG

 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5582.JPG

 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5449.JPG

 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5098.JPGЗ професії столяр будівельний.

 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5101.JPG

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5145.JPG

 

  

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5182.JPG 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\RUSENKO\Desktop\Тиждень будівельних професий 7.02.2018\фото конкурсів\DSC_5172.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G:\матеріали для сайту\DSCF1065.JPG   Учні гр. МШ – 10, МШ – 9, ПШ – ТН 7 Озеран В., Кукса А., Котенко С. підготували випуск газет, де продемонстрували свої професійні навички з професій муляра та штукатура.

 

 

 

 

 

 

 

G:\матеріали для сайту\DSCF1068.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

   Дійсно, професія «будівельник» багатогранна, вона охоплює каменяра і столяра,  штукатура, архітектора і дизайнера, інженера-конструктора. Всі вони – фізики і лірики в одній особі. Для представників цих професій характерно поєднання  творчості із сухими технічними розрахунками.

   Здається, що будівельна справа - одна з найнадійніших, а той, хто обере собі цю професію - аж ніяк не прогадає. Бо попит на таких фахівців буде завжди, тож без роботи сидіти не доведеться, як і без шматка хліба. Головне, - дійсно стати майстром своєї справи та не боятися нічого нового. Тоді не так важливо буде, що будувати: фортецю для феодала, модернізований котедж чи щось надсучасне і надгігантське. Головне, - що твоя робота приносить величезну користь, її помічають, вона стає не просто частиною міста, а й цілою історією. А вона, до речі, має здатність повторюватися. Так що не за горами нові піраміди, висячі сади Семіраміди, храми та Ейфелеві вежі…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел.

  1.               osvita.ua/doc/files/news/502/50252/Zahid.doc
  2.               http://prof.osvita.org.ua
  3.               http://travelworld.org.ua
  4.               ozi.pp.ua 
  5.               http://www.autotravel.ua
  6.               Твори Павла Глазового
  7.               https://planetofhotels.com
  8.               www.bod.kiev.ua
  9.               dovidka.biz.ua/vavilonska-vezha-bibliyna-legenda
  10.          https://ua.igotoworld.com
  11.          https://uk.wikipedia.org/wiki
  12.          myplanet.com.ua
  13.          history.cherkassy.ua
  14.          lifeglobe.net
  15.          https://plitochnik.kiev.ua
  16.          Текст пісні «Гімн будівельників», автор І. Крестовський.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
2637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку