Виховний захід «Чемним треба бути всюди»

Про матеріал
«Чемним треба бути всюди» Мета: розширювати і уточнювати уявлення учнів про правила культурної поведінки в громадських місцях; розвивати культуру мовлення; виховувати уважне і шанобливе ставлення до оточуючих людей. Обладнання: речі українського побуту, рушник, костюми лисички та журавля, Мальвіни, мікрофон, посуд.
Перегляд файлу

Виховний захід

«Чемним треба бути всюди»

Мета:  розширювати і уточнювати уявлення учнів про правила культурної поведінки в громадських місцях; розвивати культуру мовлення; виховувати уважне і шанобливе ставлення до оточуючих людей.

Обладнання:  речі українського побуту, рушник, костюми  лисички та журавля, Мальвіни, мікрофон, посуд.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Гра «Незакінчене речення»

  • Якщо бажаєш висловить подяку, промовити потрібно … (дуже дякую)
  • Коли мене сварять, я намагаюсь завжди сказати чемно …(вибачаюсь)
  • Покращиться настрій у наших гостей, коли вони почують …(добрий день)

ІІ. Повідомлення теми заняття.

  • Діти ввічлива людина не тільки знає і говорить ввічливі слова, але й чемно себе поводить в громадських місцях.
  • А що таке громадські місця? Громадські місця -  це місця, де постійно буває багато людей.  Це театр, кінотеатр, цирк, музей, бібліотека, храм (церква)
  • Діти, скажіть, а які з названих приміщень є в нашому місті? (Церкви, бібліотеки, музеї).
  • А хотіли б ви побувати в театрі?
  • Тож сьогодні ми з вами вирушаємо в подорож до театру та музею.
  • Сідаємо в наш казковий потяг і – вперед! ( Діти стають в коло один за одним, беруть друг друга за плечі і рухаються по колу, промовляючи: «чух – чух – чух»)

ІІІ. Зупинки потяга.

Зупинка № 1. Театр.

  1. Асоціативний кущ.
  • Діти, що спадає на думку, коли чуємо слово «театр»?
  • Сьогодні в театрі будуть показувати виставу «Лисичка та журавель». Але перш ніж зайти до театральної зали, ми повинні добре вивчити правила чемної поведінки.
  1. Ознайомлення з правилами поведінки в театрі (учні ознайомлюються з правилами, які показані на слайді презентації).
  • А зараз, коли ми добре ознайомилися з правилами, то заходимо до зали, влаштовуємося зручніше і дивимося виставу.
  1. Гра «Ми в театрі» Інсценування казочки «Лисичка та Журавель».

Діти розігрують похід в театр. Вони підходять до дівчинки – касира, отримують квитки, на вході в залу показують їх контролеру, підходять до стільців, які стоять рядами біля сцени і на яких наклеєна нумерація місць і займають ряд і місце зазначене у їхньому квитку. Двоє хлопців погано себе поводять: штовхаються в черзі за квитками, займають чужі місця, прийшли до театру неохайні, їдять під час вистави, розмовляють.

  1. Гра «Знайди помилку» Метод «Мікрофон»
  • Діти, чи сподобалась вам вистава?
  • А хто з глядачів не правильно себе поводив?
  • Яких помилок вони припустилися?

Зупинка № 2. Кафе «В гостях у Мальвіни»

  • Під час вистави ви мабуть зголодніли, тож поїдемо далі підкріпитися в кафе до Мальвіни.
  1. Гра «Незнайко в кафе»
  • Діти, подивіться в кафе до Мальвіни вже завітав Незнайко. Він сів за столик і їсть руками з тарілки ( учні розігрують сценку).

До Незнайка підходить Мальвіна:

  • Незнайко, коли ти вже навчишся правильно себе поводити? Не можна їсти руками! в тебе є ніж і виделка (Незнайко бере ніж і хоче їсти з ножа).

Мальвіна:

  • Стій, не можна їсти з ножа! Давай я навчу тебе, як правильно користуватися ножем і виделкою. (Мальвіна сідає навпроти за столик, показує і розповідає, як правильно їсти, а Незнайко повторює за нею).

2). Гра «Знайди помилку».  Метод «Мікрофон».

- Сподіваємося, що Незнайко тепер буде знати, як правильно поводитися за столом.

- А які помилки зробив Незнайко? (Прийшов до кафе у неохайному вигляді, їв руками та з ножа).

Зупинка № 3. Відпочивально – розважальна.

Гра «Ввічливо – неввічливо»

Спочатку грає в гру краса класу (дівчата).

  • Якщо поступитися в тролейбусі місцем – це ввічливо, то сплесніть в долоні, піднявши руки вгору.
  • Якщо штовхатися в черзі – це неввічливо, то сплесніть в долоні перед собою.
  • Якщо в дверях пропустити старшого – це ввічливо, то сплесніть в долоні праворуч.
  • Якщо не привітатися – це неввічливо, то сплесніть в долоні ліворуч.

Повторити вправу під музику.

Грає в гру сила класу (хлопці).

  • Якщо допомогти піднятися тому, хто впав – це ввічливо, то простягніть руки вперед.
  • Якщо пропустити дівчинку вперед себе – це ввічливо, то розведіть руки в сторони.
  • Якщо засміятися, коли хтось упав – це неввічливо, то стисніть пальці в кулачки .
  • Якщо голосно кричати – це неввічливо, то зігніть руки до плечей.

Повторити вправу під музику.

  • А тепер, діти, повторіть свої вправи всі разом під музику.
  • Ось яка в нашому класі сила!! Навіть краса аплодує їй!

Зупинка № 4. Музей.

  • Ну а зараз їдемо до музею народознавства ( учні стають в коло та імітують рух потяга).
  • Музей – це приміщення, в якому зберігаються різні твори мистецтва, пам’ятки історії. В музеях влаштовують виставки картин, посуду, одягу. Людина, яка проводить екскурсії  і  веде розповідь, називається екскурсоводом. А всі речі, які зберігаються в музеї, називають експонатами.
  • Як же правильно поводити себе під час екскурсії ?
  1. Ознайомлення з правилами поведінки в музеї (учні ознайомлюються з правилами на слайді презентації).
  • Ну а тепер запрошую вас на екскурсію до музею.
  1. Гра «Ми в музеї»

Учениця – екскурсовод зустрічає дітей:

  • Доброго дня, діти, ви завітали в музей народознавства. В нашому музеї зберігаються речі, якими  українці користувалися в давнину. Я – екскурсовод і проведу для вас екскурсію.
  • Перед вами, діти, український посуд: дерев’яні ложки, глиняні тарілки та глечики. А це рогач, за допомогою якого ставили глечики в піч.
  • А це, діти, український рушник – символ українського народу. Не було жодної хати, де не було б рушників. І народження , і весілля не обходилося без рушників. (Під час екскурсії один хлопчик постійно перебиває, торкається руками експонатів. Ще двоє дітей розмовляють, їдять цукерки, сміються).
  1. Гра «Знайди помилку». Метод «Мікрофон».
  • Хто з дітей поводив себе не правильно? Чому?
  • Діти, подорож наша закінчилася, їдемо додому (імітують рух поїзда).

ІV. Заключна частина.

  1. Гра «Незакінчене речення».
  • Йдучи до театру, потрібно вдягнутися … (охайно).
  • У театрі потрібно зняти … (одяг) і здати його в …(гардероб).
  • Не можна займати … (чужі місця).
  • Між рядами потрібно йти обличчям … (до людей).
  • Після закінчення вистави, акторів треба привітати …(оплесками) і подарувати …  (квіти).
  • В черзі до гардероба не можна … (штовхатися)
  1. Гра «Так чи ні»
  • В музеї треба бути гарним слухачем. (Так)
  • Не можна смітити, розмовляти, їсти під час екскурсії. (Так)
  • Можна торкатися руками експонатів. (Ні)
  • Можна перебивати екскурсовода. (Ні)
  • Після екскурсії потрібно подякувати. (Так)

 

docx
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку