Виховний захід
«Чемним треба бути всюди»
Мета: розширювати і уточнювати уявлення учнів про правила культурної поведінки в громадських місцях; розвивати культуру мовлення; виховувати уважне і шанобливе ставлення до оточуючих людей.
Обладнання: речі українського побуту, рушник, костюми лисички та журавля, Мальвіни, мікрофон, посуд.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Гра «Незакінчене речення»
-
Якщо бажаєш висловить подяку, промовити потрібно … (дуже дякую)
-
Коли мене сварять, я намагаюсь завжди сказати чемно …(вибачаюсь)
-
Покращиться настрій у наших гостей, коли вони почують …(добрий день)
ІІ. Повідомлення теми заняття.
-
Діти ввічлива людина не тільки знає і говорить ввічливі слова, але й чемно себе поводить в громадських місцях.
-
А що таке громадські місця? Громадські місця - це місця, де постійно буває багато людей. Це театр, кінотеатр, цирк, музей, бібліотека, храм (церква)
-
Діти, скажіть, а які з названих приміщень є в нашому місті? (Церкви, бібліотеки, музеї).
-
А хотіли б ви побувати в театрі?
-
Тож сьогодні ми з вами вирушаємо в подорож до театру та музею.
-
Сідаємо в наш казковий потяг і – вперед! ( Діти стають в коло один за одним, беруть друг друга за плечі і рухаються по колу, промовляючи: «чух – чух – чух»)
ІІІ. Зупинки потяга.
Зупинка № 1. Театр.
-
Асоціативний кущ.
-
Діти, що спадає на думку, коли чуємо слово «театр»?
-
Сьогодні в театрі будуть показувати виставу «Лисичка та журавель». Але перш ніж зайти до театральної зали, ми повинні добре вивчити правила чемної поведінки.
-
Ознайомлення з правилами поведінки в театрі (учні ознайомлюються з правилами, які показані на слайді презентації).
-
А зараз, коли ми добре ознайомилися з правилами, то заходимо до зали, влаштовуємося зручніше і дивимося виставу.
-
Гра «Ми в театрі» Інсценування казочки «Лисичка та Журавель».
Діти розігрують похід в театр. Вони підходять до дівчинки – касира, отримують квитки, на вході в залу показують їх контролеру, підходять до стільців, які стоять рядами біля сцени і на яких наклеєна нумерація місць і займають ряд і місце зазначене у їхньому квитку. Двоє хлопців погано себе поводять: штовхаються в черзі за квитками, займають чужі місця, прийшли до театру неохайні, їдять під час вистави, розмовляють.
-
Гра «Знайди помилку» Метод «Мікрофон»
-
Діти, чи сподобалась вам вистава?
-
А хто з глядачів не правильно себе поводив?
-
Яких помилок вони припустилися?
Зупинка № 2. Кафе «В гостях у Мальвіни»
-
Під час вистави ви мабуть зголодніли, тож поїдемо далі підкріпитися в кафе до Мальвіни.
-
Гра «Незнайко в кафе»
-
Діти, подивіться в кафе до Мальвіни вже завітав Незнайко. Він сів за столик і їсть руками з тарілки ( учні розігрують сценку).
До Незнайка підходить Мальвіна:
-
Незнайко, коли ти вже навчишся правильно себе поводити? Не можна їсти руками! в тебе є ніж і виделка (Незнайко бере ніж і хоче їсти з ножа).
Мальвіна:
-
Стій, не можна їсти з ножа! Давай я навчу тебе, як правильно користуватися ножем і виделкою. (Мальвіна сідає навпроти за столик, показує і розповідає, як правильно їсти, а Незнайко повторює за нею).
2). Гра «Знайди помилку». Метод «Мікрофон».
- Сподіваємося, що Незнайко тепер буде знати, як правильно поводитися за столом.
- А які помилки зробив Незнайко? (Прийшов до кафе у неохайному вигляді, їв руками та з ножа).
Зупинка № 3. Відпочивально – розважальна.
Гра «Ввічливо – неввічливо»
Спочатку грає в гру краса класу (дівчата).
-
Якщо поступитися в тролейбусі місцем – це ввічливо, то сплесніть в долоні, піднявши руки вгору.
-
Якщо штовхатися в черзі – це неввічливо, то сплесніть в долоні перед собою.
-
Якщо в дверях пропустити старшого – це ввічливо, то сплесніть в долоні праворуч.
-
Якщо не привітатися – це неввічливо, то сплесніть в долоні ліворуч.
Повторити вправу під музику.
Грає в гру сила класу (хлопці).
-
Якщо допомогти піднятися тому, хто впав – це ввічливо, то простягніть руки вперед.
-
Якщо пропустити дівчинку вперед себе – це ввічливо, то розведіть руки в сторони.
-
Якщо засміятися, коли хтось упав – це неввічливо, то стисніть пальці в кулачки .
-
Якщо голосно кричати – це неввічливо, то зігніть руки до плечей.
Повторити вправу під музику.
-
А тепер, діти, повторіть свої вправи всі разом під музику.
-
Ось яка в нашому класі сила!! Навіть краса аплодує їй!
Зупинка № 4. Музей.
-
Ну а зараз їдемо до музею народознавства ( учні стають в коло та імітують рух потяга).
-
Музей – це приміщення, в якому зберігаються різні твори мистецтва, пам’ятки історії. В музеях влаштовують виставки картин, посуду, одягу. Людина, яка проводить екскурсії і веде розповідь, називається екскурсоводом. А всі речі, які зберігаються в музеї, називають експонатами.
-
Як же правильно поводити себе під час екскурсії ?
-
Ознайомлення з правилами поведінки в музеї (учні ознайомлюються з правилами на слайді презентації).
-
Ну а тепер запрошую вас на екскурсію до музею.
-
Гра «Ми в музеї»
Учениця – екскурсовод зустрічає дітей:
-
Доброго дня, діти, ви завітали в музей народознавства. В нашому музеї зберігаються речі, якими українці користувалися в давнину. Я – екскурсовод і проведу для вас екскурсію.
-
Перед вами, діти, український посуд: дерев’яні ложки, глиняні тарілки та глечики. А це рогач, за допомогою якого ставили глечики в піч.
-
А це, діти, український рушник – символ українського народу. Не було жодної хати, де не було б рушників. І народження , і весілля не обходилося без рушників. (Під час екскурсії один хлопчик постійно перебиває, торкається руками експонатів. Ще двоє дітей розмовляють, їдять цукерки, сміються).
-
Гра «Знайди помилку». Метод «Мікрофон».
-
Хто з дітей поводив себе не правильно? Чому?
-
Діти, подорож наша закінчилася, їдемо додому (імітують рух поїзда).
ІV. Заключна частина.
-
Гра «Незакінчене речення».
-
Йдучи до театру, потрібно вдягнутися … (охайно).
-
У театрі потрібно зняти … (одяг) і здати його в …(гардероб).
-
Не можна займати … (чужі місця).
-
Між рядами потрібно йти обличчям … (до людей).
-
Після закінчення вистави, акторів треба привітати …(оплесками) і подарувати … (квіти).
-
В черзі до гардероба не можна … (штовхатися)
-
Гра «Так чи ні»
-
В музеї треба бути гарним слухачем. (Так)
-
Не можна смітити, розмовляти, їсти під час екскурсії. (Так)
-
Можна торкатися руками експонатів. (Ні)
-
Можна перебивати екскурсовода. (Ні)
-
Після екскурсії потрібно подякувати. (Так)