Виховний захід "Цікавий світ захоплень"

Про матеріал

Методична розробка виховного заходу для учнів старших класів. Мета якого: розкрити перед учнями чарівний світ людських захоплень, створити умови для демонстрації своїх захоплень; обговорити поняття «здібності», «талант»; навчити вірити у власні сили; збагнути психологічний аспект цієї проблеми; сприяти розвитку творчих здібностей учнів; виховувати естетичний смак, любов до прекрасного, людяність, доброту, любов до праці, любов і бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Виховний захід для учнів старших класів

 

Методична розробка виховного заходу О.О. Шаповал,

викладача біології та екології Полтавського професійного ліцею

 

Тема. Цікавий світ захоплень.

Мета: розкрити перед учнями чарівний світ людських захоплень, створити умови для демонстрації своїх захоплень; обговорити поняття «здібності», «талант»; навчити вірити у власні сили; збагнути психологічний аспект цієї проблеми; сприяти розвитку творчих здібностей учнів; виховувати естетичний смак, любов до прекрасного, людяність, доброту, любов до праці, любов і бережливе ставлення до природи.

Форма проведення: подорож

Обладнання: Колекція військової амуніції, монет, вишивки, вироби плетені гачком,  фотовиставка, вироби з бісера, орігамі, квілінгу, малюнки, випічка.

Епіграф:

Чим  більше  речей  цікавить  людину,

тим  більше  в  неї  можливостей  для  щастя

 і  тим  менше  вона  є  іграшкою  в  руках  долі. 

Бертран  Рассел

 

Хай  у  вас  буде  багато  інтересів  і  життя  даватиме  вам  насолоду.

І  якщо  настане  момент,  коли  ваші  зусилля  в  певній  справі  не  приведуть  до  успіху,  інші  захоплення  не  дадуть  вам  відчути  себе  нещасними.

Іржі  Томанн

Хід заходу

Викладач: Сьогодні ми поговоримо про свої мрії, захоплення, дізнаємося про те, чим цікавляться ваші ровесники, керівники групи, гості.

Послухайте, будь ласка, легенду про сутність людини. «Боги, створюючи світ, стали думати: де заховати від людини її найголовнішу таємницю: у глибокій печері, на дні океану або на небі, серед зірок? Але рано чи пізно люди потраплять туди. І нарешті вирішили сховати таємницю у середині самих людей. Адже у себе людина не здогадається зазирнути». Багато у чому боги мали рацію: ми знаємо про себе набагато менше, ніж про довкілля. Та водночас боги помилилися. Що б не вивчала людина, про що б вона не мріяла, за цим завжди стоїть допитливість стосовно себе.

Ведуча. Кожна людина має якісь уподобання, про щось мріє, прагне до чогось незвичайного, хоче проявити себе в чомусь, тому з задоволенням виконує ту чи іншу роботу. І дуже добре, якщо захоплення і мрії збігаються. Виникає запитання, коли ж у людей з'являються захоплення? Напевне, в дитинстві, коли дитина починає гратися і усвідомлювати, що їй подобається, а що ні.

Ведучий. Захоплення, ігри кожен вибирає за своїми уподобаннями. І по тому, що тебе цікавить, можна зрозуміти, які риси виховуєш у собі. Свої захоплення діти часто стараються втілити у грі. Можна побачити, як вони граються у школу, лікарню, продавців, водіїв тощо. В народі кажуть: «У що ти граєш, тим і захопишся». У грі, як і в дорозі, пізнають людей. Вибирати свої дороги треба свідомо. Людина на землі не може просто існувати, бути пустоцвітом. А навпаки - мріяти, старатися робити так, щоб мрії здійснювалися. Бо той, хто прагне до досягнення своєї мети, досягає її.

Викладач. Світ захоплень відомих людей різноманітній. Захоплення мали і великі люди.(Мультимедійна презентація).

Більше 250 років тому Петро I, пристрасний збирач монет, заснував перший музей диковин-кунсткамеру. Зараз колекція монет біля 300 тисяч знаходиться в Петербурзі, в Ермітажі.

Біля 140 років тому купець П.М.Третьяков почав купляти в художників кращі полотна. Незадовго до смерті він подарував картинну галерею Москві. Тепер Третьяковська галерея відома всьому світові.

Великий російський композитор Олександр Бородін, автор опери «Князь Ігор», був за професією хіміком.

Відомий хірург  Микола Скліфасовський  захоплювався садівництвом і навіть вивів нові сорти яблук та груш.

Ще один лікар, Сергій Боткін, захоплювався грою на віолончелі і до 50 років брав уроки музики.

Видатний хірург, Миколи Амосов, займався спортом, і розробив власну систему зміцнення здоров’я, так звану «систему ограничений и нагрузок». Ця система зробила академіка Амосова відомим не тільки в медичних колах. Його книга «Роздуми про здоров’я» була видана гігантським тиражем – 7 мільйонів екземплярів.

Ведучий. Так, всі ми з вами добре знаємо Шевченка саме як письменника, поета, та от трошки призабули про те, що Тарас Григорович був не лишень геніальним письменником, а і не менш геніальним художником. Художня спадщина Тараса величезна – збереглось 835 творів, картин, портретів, гравюр на різні теми, написані протягом різних періодів життя великого Кобзаря.

Деякі великі люди прославилися саме своїми захопленнями. Наприклад, лікар Володимир Даль полюбляв збирати російські слова, приказки, казки. І прославився своїм тлумачним словником, який всім відомий зараз як «Словник Даля».

Ведуча. У деяких великих людей захоплення стало професією.

Відомий російський поет О. Блок з дитинства разом з своїм дідом гуляв полями, болотами відшукуючи рослини для ботанічної колекції. І саме перше захоплення О. Блока складати вірші, переросло в літературну діяльність.

А відомий композитор В. Моцарт з 3 років захоплювався музикою на клавесині. В 4 роки Моцарт вже створює свої п’єси і дає невеликі музикальні концерти.

В будинку, де жила Софія Ковалевська, відома жінка-математик, одна стіна була обклеєна  листками з лекції професора Остроградського про диференційовані та інтегровані обрахунки. Листки з формулами привернули увагу дівчинки. Вона подовгу роздивлялася і намагалася розібрати хоч які окремі фрази. Деякі формули запам’яталися маленькій дівчинці,  хоча зміст їх 8 річній дівчинці був невідомий. Одна пізніше у Софії з’явився цілеспрямований інтерес до математики.

Викладач. Якби ви запитали у ста людей, як вони обрали предмет свого зацікавлення чи захоплення, мабуть, 99 з них відповіли б, що випадково. Той став знавцем гірської флори тільки через те, що в школі був прекрасний учитель природознавства, дівчина полюбила прикладне мистецтво завдяки вчительці, яка вела гурток «Умілі руки», ще когось знайомий запросив до тенісного чи водного клубу, товариші створили музичну групу і т. д. Може один зі ста скаже, що своє захоплення вибрав свідомо й обдумано.

Але, поставивши собі за мету самовдосконалення, ми прагнемо робити все цілеспрямовано і планомірно. Спочатку розміркуйте, чого б ви хотіли досягти за допомогою свого захоплення. Тут може бути цілий ряд аспектів. Нагадаємо основні з них.

Ведуча. Насамперед — розвиток фізичних даних і зміцнення здоров'я. Цьому сприяють найрізноманітніші види фізкультури і спорту, туризм.

Ведучий. Далі, є захоплення, які «тренують дух» — або ж спонукають мислення, як, приміром, шахи, або ж розширюють кругозір, як читання спеціальної і науково-популярної літератури, відвідування лекцій, перегляд кінофільмів і телевізійних програм.

Ведуча. Є й такий аспект, як підвищення свого культурного рівня. Тут треба розрізняти пасивний і активний інтерес. Адже є відмінність між грою на якомусь музичному інструменті, чи просто відвідуванням музичних вечорів і концертів. Так само і з малярством або скульптурою — займаєтеся ви цим самі чи відвідуєте художні галереї та виставки. Або театр — можна відвідувати театральні вистави і дивитися їх по телебаченню, а можна і самому брати участь в аматорських спектаклях.

Ведучий. Інший аспект, який ви можете враховувати, це добробут, ваш особистий чи вашої сім'ї. Наприклад, ви набуваєте певних умінь, які з часом можуть стати вашим захопленням, що йтиме на користь родині. Сюди належить домашнє майстрування, електротехніка, дещо з слюсарної справи, фарбування, мулярство і т. п. Великою допомогою для сім'ї є, наприклад, будівництво або ремонт дачі своїми силами. Такі захоплення водночас будуть і фінансове вигідними, оскільки дозволять зекономити чималу суму грошей.

Того самого можна досягти, вирощуючи у себе в саду овочеві, фруктові або лікарські рослини. Тут, звичайно, постає питання, чи є такі заняття для більшості людей захопленням, чи люди віддаються їм з інших міркувань (брак відповідних служб побуту, потреба економити, підзаробити і т. д.). В окремих випадках економічна вигода може виявитися додатково. Наприклад, ви довгі роки доглядаєте за рибами в акваріумі, а потім виявляється, що їх можна розводити. Або вирощуєте фруктові дерева, а з часом це приносить вам ще й матеріальну вигоду.

Ведуча. Не зайве нагадати, що деякі захоплення пов'язані з фінансовими витратами. Так, сучасний лижний спорт вимагає дорогого лижного спорядження і регулярного перебування в горах. Найрізноманітніші види колекціонування,— філателія, збирання монет, рідкісних книг тощо — вимагають значних грошових витрат.

Викладач. Далі варто поставити питання, чи буде ваше майбутнє захоплення для вас відпочинком після цілоденної праці. Можливий відпочинок, пов'язаний з фізичною працею та спортом, або ж відпочинок чисто розважального характеру.

Давайте познайомимося з захопленнями відомих людей сучасності.(Мультимедійна презентація )

А чим захоплюєтеся ви, що вам подобається, чим цікавитесь? Я думаю, що настав час показати про свої захоплення, таланти.

З сьогоднішніх розповідей ми дізнаємося про те як можна цікаво і з користю проводити вільний час. Послухаємо і прислухаємось, особливо ті діти, які ще не знайшли свого захоплення.

Тож починаємо нашу подорож в світ захоплень.

І перша країна  - Країна Мистецтва.

Поняття прекрасного формувалося поступово. І як усе в житті, з плином часу поняття це й естетичні оцінки піддавалися змінам. В кожну епоху в різних народів були свої уявлення про смак і красу. Але завжди, в усі часи цінувалась краса людських взаємин, краса любові і вірності.

Людина, як зірка, народжується серед туманності, у нескінченності спалахує й падає у нескінченність. Як зірка, вона народжується, щоб світлішим став Усесвіт.

Мистецтво малювання полягає в тому, щоб знайти незвичайне в звичайному і звичайне в незвичному. Мистецтво  - це творче відображення , відтворення дійсності в художніх образах. Вміння, майстерність, знання своєї справи. Мистецтво – розкіш, для нього потрібні чисті і спокійні руки.

Художник, це ніби дзеркало, яким дорожать тільки тому, що воно дає людині можливість любуватися собою. А ми полюбуємося творіннями

Валко О. та Кузьміної Ю.

Учениця. (Кузьміна Ю.)У мене також є захоплення. Я дуже люблю малювати. У тих, хто захоплюється малюванням, розширюється кругозір. Бо можна побачити світ сірим, буденним, а можна - у всіх кольорах веселки. Треба лише вчитися бачити і відчувати справжню красу, і тільки тоді можна збагнути, наскільки змістовнішим стане наше життя.

Як приємно дивитися виставки картин різних художників, а сьогодні я хочу познайомити вас з своїми малюнками. Звичайно, вони потребують вдосконалення. Але, працюючи над ними, я старався віддати всю свою душу.

Викладач. Найбільшу кількість картин  у іспанського художника Пабло Пікасо – 3595. А чи знаєте ви, що 1962 р. картина «Мона Ліза(Джаконда)» Леонардо да Вінчі, на виставці в Вашингтоні була оцінена в 100 млн. дол. Це найцінніша картина людства.

Пропоную вашій увазі переглянути картини художника сюрреаліста В. Куща Творити художник розпочав в 14 років. Зараз багато його картин знаходиться в приватних колекціях відомих політичних діячів, музикантів, відомих людей.  Він власник 4 галерей мистецтв  на Гавайях, Лас Вегасі, Манхетоні.

Наступна зупинка - Країна любителів природи

Чарівна і неповторна краса квітів! Хіба можна не милуватися їхньою красою, розмаїтістю, пишним цвітом. Люблю різні квіти: польові і городні. Але найбільше люблю царівну квітів - троянду. Квіти – є найкращим і найдоступнішим засобом для пізнання барв та кольорів нашого життя. Щодня, відволікаючись від міської суєти та проблем, в моєї родини є можливість зануритися в казкову планету – планету квітів. Живі квіти, що приносять нам стільки позитивних емоцій і настрою, є невід'ємною частиною нашого життя. Ростуть на підвіконні в мене квіти в горщиках, але в нашій квартирі не так багато вікон, щоб вирощувати все, що подобається, бо квітам потрібне світло.

Коли знаходжуся наодинці з квітами, то згадую оповідання Джеральда Дарреля «Балакучі квіти». Пригадується, як місіс Кралевська захоплювалася квітами, що навіть зуміла почути їхні голоси, зрозуміти їхню мову.

Захоплюється розведенням квітів і Дуднік. Є.,ось її колекція.

Учениця. (Дуднік Є.)

Викладач. Ви помічали коли-небудь друзі таке: у якому б мальовничому куточку ви не були – у лісі, серед гаю, біля річки – завжди здається, що такої краси ви ще не бачили. Скрізь вона, природа, дає нам відчути свою чаруючу гармонію і неповторність. Щоб, прийнявши ці її дари, відчути безліч цікавих і хвилюючих вражень, потрібно любити та вчитися розуміти. Бути до неї, живої, уважнішими – і вона вам обов’язково віддячить.

Учениця. (фотоколаж Мазко М.)

Краса природи? Хіба вона не вабить кожного з нас? Та сьогодні ми неодноразово чуємо: природу треба оберігати. А древні жителі нашої планети і не думали про це. Вони захоплювалися природою, ніхто тоді й не передбачав, що прийде час, коли доведеться боротися за збереження природних багатств. Грецька міфологія зберігає образ богині природи Венери Афродіти (Анадіомени) - красуні з великими крильми, її зображували в польоті, вона височіла і над землею, і над людьми - могутня, велична і недосяжна.

Так, природа сильна, але дехто з людей старається стати сильнішим за неї, нищить її. Тому завдання кожного з нас не тільки захоплюватися красою природи, а й боротися з тими, хто нищить цю красу.

Викладач. Поезія… Як багато змісту ми вкладаємо в це коротеньке слово. Скільки емоцій і почуттів викликає воно в наших душах. В сьогоднішньому нашому житті так не вистачає поезії, цієї краси людських почуттів, краси природи, краси життя…

Поезія розвиває, виховує емоції. У вірші може бути прекрасним навіть одне слово.

Деякі учні можуть виразити свої почуття, переживання, погляди через світ  поезії та прози.  Країна поезії та прози.

Учениця. Власний вірш зачитує Солоха І., прозаїчний твір Саленко Т.

Викладач. Цікавий факт. Ресторан «Золотий дракон» в Бангкоці такий великий, що дуже часто гості, після відвідування туалету, не можуть знайти своє місце. Ресторан вважається найбільшим у світі і дорівнює 8 футбольним полям. 542 офіціанта обслуговують відвідувачів на роликових ковзанах, інакше б вони стирали ноги до крові. Вони постійно тренуються в спортивних клубах.

А у нас на шляху країна спритних, сильних, сміливих – Країна спорту.

Спорт - одне з найцікавіших і найкорисніших захоплень, він є засобом вияву фізичної досконалості, мужності і краси. Ця магічна пристрасть полонить людей дедалі більше. У спорті ми пізнаємо радість фізичного самоутвердження, хвилювання боротьби за першість, щастя перемоги. Спорт не тільки фізично загартовує людей, він сприяє гармонійному розвитку, допомагає кожному виховувати в собі колективізм, почуття відповідальності, обов'язковість, рішучість та інші прекрасні риси характеру. Вольовими характерами спортсменів-чемпіонів світу, мабуть, захоплюються всі. Яку ж потрібно виробити в собі зібраність, яким треба бути натренованим, щоб вибороти першість серед найспритніших, найсильніших.

Наші учні теж займаються спортом (Височанський А., Пирлик В., Тимошенко В.)

Учень (Тимошенко В.)

Учень (Височанський А.)Дуже люблю футбол, дуже багато знаю про відомих футболістів не тільки України, а й світу, відвідую футбольну секцію, завжди беру участь у спортивних змаганнях. Але чи зможу проявити себе, не знаю. Тому що для цього потрібно не тільки захоплення, а й велика праця над самим собою.

Вчитель. Саме захоплення спортом, щоденні тренування, сила волі, терпіння, а особливо, мрія допомогли стати відомою чемпіонкою світу з фігурного катання Оксані Баюл і цим самим здобути славу не тільки собі, а й принести славу своїй країні. Відрадно, що коли в одному з німецьких університетів студентів запитали, що вони знають про Україну, то вони назвали ім'я Оксани Баюл.

Викладач. Країна колекціонерів.

Надзвичайно цікавим захопленням є колекціонування. Колекціонери – допитливі, неспокійні, одержимі люди. І в кожного свій предмет захоплення.

Філателісти збирають марки, філокартисти – листівки, філуменісти – етикетки з сірникових коробок. Нумізмати колекціонують монети, фалеристи – ордени і медалі, значки.

Колекціонувати можна марки, монети, м’які іграшки, сірникові етикетки, значки, календарики, моделі машин, літаки, булавки, валянки, книги, картини, галстуки, парасолі, праски, музичні диски .

Є люди, які колекціонують зовсім незвичайні речі: самовари, афіші, ґудзики, навіть голоси птахів, вірші про тварин, шкільні шпаргалки.. Аби справа була до душі.

Ведуча.  Послухайте дещо з історії колекціонування.

Колекціонування стало модою у XVIII-XIX ст. в Європі, Америці та Росії, навіть у глухій провінції. Тоді колекціонування було доступне лише багатим людям. Вони колекціонували порцеляну, посуд, статуетки, прикраси.

Ведучий.  Цікаві приклади колекцій.

  • Колекцію прапорів зібрав Усачов. Їх у нього біля двох тисяч. Найдавніший прапор в його колекції – прапор вікінгів. На білому фоні розкрив крила чорний ворон. З цим прапором вікінги направлялись до берегів далекої Америки.
  • Англійський письменник Г.Уеліс колекціонував олов‘яних солдатиків. Сам імператор Наполеон пристрасно захоплювався колекціонуванням олов‘яних солдатиків, коли опинився на засланні на острові Святої Елени. На олов‘яних солдатиках колишній володар Європи показував вартовим помилки, яких допустилися його генерали під час війни.
  • Житель Чикаго Джон Ксюто колекціонує карети, їх у нього 75. Шведський пастор Енкланд зібрав колекцію ґудзиків, вона налічує 1 мін. 250 тис. екземплярів.
  • У Рокфеллера була величезна колекція марок, до повної колекції марок всього світу в нього не вистачало лише 11 марок, а в англійської королеви Єлизавети лише 7 марок. Ці колекції коштували надзвичайно дорого.
  • Патріарх Олексій ІІ збирав марки з портретами відомих людей.

Викладач. Нумізмати, які збирають вітчизняні монети, дуже цінують ті, які рідко зустрічаються. За 2 коп.1927р. можна купити аудіоплейер, за 20 коп. 1934р.- відеомагнітофон, а за рідкісний різновид мідного рубля – автомобіль.

В світі є досить незвичні колекції. Американець  Джон Резніков зібрав найбільшу колекцію волосся в світі. Тисячі пасм і кучерів лежать у нього на полицях.  На аукціоні в Лондоні він придбав локон англійського короля Карла І за 9 000 марок, кусочок бороди Генріха ХІІ за 2800 марок і локон Наполеона за 750 марок.

Я в дитинстві колекціонувала календарики, пізніше фарфорові ляльки, жуків в кабінет біології.

Серед нас є теж колекціонер – Макаренко А.

Учень.(Макаренко А.)

Викладач. Захоплення більшості людей на обмежується колекціонуванням, вони вміють бачити красу і відтворювати її власними руками, власними словами, власною мелодією.

Кажуть, що потреба в красі народилася разом із людиною, і вся історія людства переконливо свідчить про це, 3 давніх-давен люди намагалися зробити своє житло, одяг, предмети побуту не тільки зручними, міцними, корисними, а й красивими. Тому що далекі наші пращури дбали про красу анітрохи не менше, ніж про хліб насущний.

Ведучий. «Краса врятує світ», - так сказав один із відомих людей. Людина не може не відчувати потреби в гарних речах. Нам всім приємно, коли в наше життя з його безкінечними прозаїчними проблемами, вкраплюється краса, яка породжує тепло і найсвітліші людські почуття.

Викладач. Попереду нова країна – Країна майстрів. В цій країні живуть ті , котрі люблять в'язати, вишивати і робити прикраси .

Учні.(Старикова А., Яким А, Петросян К. – представлять вироби з бісеру, орігамі, квілінгу.)

Викладач. Одним із популярних видів рукоділля було, є і залишиться плетіння на спицях або гачком. А ви знаєте, що плетіння в давнину вважалося чоловічою справою? Найвправнішими у плетінні були араби.

Нині трикотажні речі є улюбленцями сучасної моди, адже їх із задоволенням носять чоловіки, жінки і діти.

Талановиті руки речі творять дивні

З фантазією, смаком та любов'ю.

Прикрасять дім дива декоративні,

Які ви бачите перед собою.

Невеликий гачок та клубочок ниток — це все, що знадобиться. Але які прекрасні вироби виходять з-під умілих рук! Наша сьогоднішня гостя, сповнена творчої енергії, реалізує свої фантазії, створюючи прекрасні ажурні вироби - серветки, скатертини, топи, капелюшки, сумочки.

(Сліпець С. О. демонструють свої роботи, сплетені гачком).

Викладач.

В небі сонця золотий клубочок

Розсипає нитки промінні,

Їх збирають рученьки дівочі

І гаптують цвіт на полотні.

Скільки б ми не говорили приємних слів про різні захоплення, але  найріднішим українцям в усі часи була і залишається вишивка.

Передаючи з покоління в покоління, вдосконалюючись, до нашого часу залишились прекрасні орнаменти, понад 100 головних та допоміжних швів, цікаві кольоросполучення ниток.

Учениці. (Солоха І., Куценко О., Тібекіна А., Норенко Т. представляють свої вироби).

Викладач. Мене заспокоює і надихає вишивка. Вишивати хрестиком чи бісером серветки, рушники, картини чи  іконку — не для продажу, а для себе чи на подарунок.

Вишивка - це не просто творча робота, а й приємна і зовсім не утомлива. Воно не лише відганяє похмурі думки, але і сприяє гарному настрою. Адже результат праці - приносить повне задоволення.

Ведучий. Талант! Упродовж багатьох сторіч людина шукає відповіді на запитання: що таке талант? Яку людину можна назвати талановитою? Чи всі талановиті?

Ведуча.  Здатність мислити і творити – дуже цінний дар, який кожна людина отримує при народженні. Поняття, які означають рівень обдарованості, мають чіткі границі. Якщо досягнення у якійсь галузі даються людині легше, ніж іншим, ми називаємо таку людину здібною. Про ту людину, чий дар явно перевищує здібності більшості людей, кажуть обдарована. якщо цей дар підкріплений значними результатами, перед нами – талант.

Викладач. І, нарешті, людина, справи, ідеї та твори якої відкрили нові горизонти в якій-небудь галузі, вважається генієм. Різниця між генієм та звичайними людьми відчувалася завжди. Давні люди, приміром, пояснювали існування неабияких здібностей божественним, неземним походженням або втручанням. Обдарована людина, на думку древніх, це – щасливий обранець богів. Корінь слова «обдарованість» - «дар», а це те, що не зароблено, не заслужено, а вже отримано, наділено природою. Чи так є насправді, чи талант є спадковою якістю, хто знає… Учені-психогенетики стверджують, що обдарованість є вродженою. Але велику, якщо не головну, роль відіграє таке поєднання: розумні та розуміючі батьки, талановиті вчителі, енергійні творчі однолітки (середовище), а також наполеглива праця, уміння правильно визначити мету й досягти її. Люди навчилися більш-менш точно передбачати рух планет, зміни погоди, курси валют, рух продажу товарів на ринку. Однак найважчим виявилося прогнозувати розвиток окремої людини.

Ведучий. На думку про незвичайний дар наводять дуже ранні та яскраві вияви здібностей В.Моцарта, Ф.Шуберта, М.Мусоргського, В.Гюго та ін.

Ведуча. Трапляється й таке, що люди, які не виявляли ніяких здібностей у дитинстві, іноді їх називали і нездарами, досягали у дорослому житті видатних успіхів. Приміром, Альберт Ейнштейн у школі вважався, якщо сказати сучасною мовою – учнем із початковим рівнем навчальних досягнень.

Ведучий. А геніального російського співака Федора Шаляпіна не прийняли в юні роки до церковного хору.

Викладач. Давайте спробуємо визначати ознаки обдарованості:

Ведучий. Допитливість.

Ведуча. Прагнення до пізнання, дослідження.

Ведучий. Оригінальність мислення.

Ведуча. Схильність до нестандартних асоціацій.

Ведучий. Висока концентрація уваги.

Ведуча. Феноменальна пам'ять.

Ведучий. Широта інтересів.

Ведуча. Прагнення до лідерства.

Ведучий. Любов до змагання (інтелектуального).

Ведуча. Почуття гумору.

Викладач. Запрошуємо вас у Країну музики. Країну тих, хто любить співати, слухати музику і гарти на музичних інструментах.

Один із видів мистецтва, нерозривно пов’язано з музикою, особливістю якого є художнє відображення життя за допомогою драматичних дій виникаючих в процесі гри акторів перед глядачем – театр. Театр – це рушійна сила, яка підтримує нас в житті. Однією із таких ігор сучасності є гра в КВК.

Учениця. (Крейтор О.)

Викладач. Мова музики – це, можливо, єдина у світі мова, якою людська душа може виразити найтонше, найвеличніше. І ця мова зрозуміла всім народам світу. Музика починається там, де закінчуються слова.

З найдавніших часів життя людей тісно пов’язане з піснею – найбільшим духовним багатством народу, справжнім його скарбом. Вона є вираженням душі народу, його баченням навколишнього світу, вираженням подій, що відбувалися протягом віків.

Пісня – душа народу. Душу нашого народу намагаються розкрити співочі таланти.

Учениці.(Лях М. та Ажажа І. заспівають «Мамина сорочка»)

Викладач. Музика... З давніх-давен наші предки прагнули передати у звуках свій настрій, переживання, радість, смуток. Музика виникла ще в сиву давнину і вже тоді стала джерелом естетичної насолоди. Вона надихала людей на сміливі вчинки, наснажувала відчуттям краси і благородства. Не випадково ще в найдавніших грецьких міфах серед дев'яти муз, красномовних дочок Зевса, особливо обожнювали юну покровительку поезії та музики Евтерпу. Древні говорили: «Сміливіше прилучайтеся до чар мистецтва, і воно ще більше вабитиме вас». В давньоруській легенді про співця Садка розповідається, як під його гусла все підводне царство починало танцювати. Музика билинного героя перевиховала холодну царівну Волхову, і серце морської володарки почало відчувати страждання, радість, любов. Я дуже люблю класичну музику, можливо саме тому я  свою дочку відвела навчатися в музичну школу. Зустріч з цим музичним інструментом завжди приносить загадкові, незвідані почуття.

Учениця.(Шаповал Ілона)

Викладач. А ще в нашій групі є учні, які до навчання в нашому ліцеї, не грали на музичних інструментах. Зараз не тільки грають самостійно а навіть самі пишуть пісні.

Учні.(Височанський А., Мальцев І., Лопатін Д., Книш В. зіграють музичні твори).

Викладач. Ніщо не звеличує людину так, як праця. Цим словам судилося стати крилатими. Важко встановити, хто сказав їх першим, можливо саме тому їх приписують різним авторам. Але суть не в тому - під ними підписався б кожен. І ніщо інше, крім праці, не здатне по-справжньому звеличити людину, незважаючи ні на її вік, ні на характер, ні на вдачу.

Остання країна нашої сьогоднішньої подорожі – Країна професійної майстерності.

В нашій групі є ще учні які просто обожнюють професію якої навчаються. (Тимошенко В., Петрук Т., Тесленко А., Дуднік Є.)

Учениця. (Дуднік Є.) А найбільше я люблю готувати, захоплююся випічкою. З великим задоволенням відвідую гурток технічної творчості в ліцеї, та приймала участь в конкурсі кухарів Сьогодні хочу запропонувати вам свої виріб – святковий торт. Ви навіть не можете уявити, з яким захопленням я виготовляла це. В майбутньому я хочу ще більше вдосконалити свої вміння і думаю, що своєю працею зможу бути корисним людям.

Викладач. Яскравий паросток захопленості, що з‘явився в дитинстві, може стати справою всього життя, перерости у професію, освітити життя людини високою пристрастю інтелектуального і духовного зростання.

На нашому заході присутні люди яких захоплення кулінарією стало професією, і зараз свої вміння вони з задоволенням передають вам. Це наші майсри в\н ……………….Запрошуємо їх до слова.

Викладач. Мабуть, можна з певністю твердити, що розвинена особа має широкі і глибокі інтереси. Звичайно, вони не випадкові, а водночас людина не приділяє їм усім однакової уваги. Деякі з них — головні, інші другорядні, а решта — взагалі побіжні. Та всі вони підпорядковані важливим життєвим цілям.

Варто усвідомити залежність між основною лінією життя та своїми зацікавленнями і захопленнями.

Великої помилки припускаються ті, хто все життя кидається від одного захоплення до іншого, займається усім, що трапиться. Вони нічого до ладу не навчаться, а тому нічого серйозного не досягнуть. Такі люди роблять усе й нічого, через це — вічно незадоволені, нервозні. Ото ж про них складено прислів'я: «Дев'ятеро ремесел — десята біда».

Висновки

• Свої зацікавлення і захоплення обирайте свідомо. Нехай не заважає вам у цьому ваш вік.

• Чим більше буде у вас інтересів, тим повнішим буде ваше життя.

• Пам'ятайте: щоб чимось зацікавитися, треба його ближче пізнати.

• Обираючи собі захоплення, враховуйте різні фактори — можливість поліпшення фізичної форми, «тренування духу», підвищення культурного рівня, добробут сім'ї, поглиблення фахових знань, праця на благо колективу, спілкування з членами родини і т. ін.

• Не засуджуйте і не відкидайте сфери інтересів, якої ви не знаєте.

• Намагайтеся спочатку все пізнати, а потім робити висновок.

Ведучий: Якщо чогось ще з дитинства прагнути, розвивати свої здібності, наполегливо працювати, можна перерости у творчу особистість. Часто талант, обдаровання доводиться виявляти і розвивати.

Ведуча: Художнику В.Сурикову, приміром, змолоду відмовили у вступі до Художньої академії. Інспектор заявив, що за такі малюнки йому навіть повз академію треба заборонити ходити. А сьогодні ви бачите прекрасні полотна цього великого майстра.

Ведучий: Тож талант – це і дар Божий і наполеглива праця? Наш перший льотчик-космонавт Леонід Каденюк теж дуже прагнув полетіти в космос. А для цього він навчався: у льотному училищі, потім у авіаційному інституті. Він займався спортом, багато читав, вивчав мови.

Ведуча. Письменник Віктор Кін писав: «Людина середніх здібностей може зробити все». І нехай Кіна не можна назвати людиною середніх здібностей – це був безперечно талант, але його оптимістичний підхід до людських здібностей цілком виправданий. Не ремствувати на природу, не порсатися в родоводах, а активно діяти, творити, працювати – ось шлях, на якому довільні середні здібності дадуть змогу кожній молодій людині стати майстром своєї життєвої справи.

Ведучий.  Звичайно, про захоплення ми можемо говорити ще і ще. Не знаю, чи є людина, яка б нічим не цікавилася. Та не всі, хто захоплюється моделюванням, створюватимуть машини; не всі, хто захоплюється спортом, стануть спортсменами; не всі, кому подобається музика, стануть музикантами...

Викладач. Головне – мати якесь улюблене заняття, щось робити. Бо, як писав відомий педагог В. О. Сухомлинський, - «Ти не завжди будеш дитиною. Ми з'являємося на світ і спочатку буваємо маленькими дітьми для того, щоб ставши дорослими, залишити свій слід на землі, прожити життя справжніми людьми. Прагни швидше стати духовно зрілим творцем, мислителем, трудівником. Людина смертна. Ми йдемо в небуття, але, разом з тим, людина й безсмертна. Твоє безсмертя в тому, що ти зумієш створити для людей, для своєї Батьківщини». То ж творіть, дерзайте, захоплюйтесь і дбайте про те, що ви залишите для нащадків.

Не забувай ні на хвилину свого призначення, Людино!

Бо якщо станеш забувати, то будеш ти нічим ставати.

Бо як забудеш - всохнуть ріки, на світ народяться каліки,

А опромінені тополі підуть собі степами голі.

Бо якщо станеш забувати, тоді себе не врятувати,

Бо віра вмре, надія згасне, своє ім'я забудеш власне.

Забудеш ім'я свого роду, і ім'я батька, і народу,

Забудеш знати і уміти, і рідну мову розуміти.

Я свято вірю в ваші успіхи, тому що вірю у Вічні закони життя – Закони Мудрості і Краси.

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку