Виховний захід"День зустрічі птахів"

Про матеріал
Виховний захід містить цікаві ігри, завдання, загадки,які допоможуть розвивати увагу, спостережливість,вихову- вати у дітей бережне ставлення до птахів та навколишнього середовища.
Перегляд файлу

                            ВИХОВНИЙ      ЗАХІД

 

 

 

 

 

ДЕНЬ

                ЗУСТРІЧІ

                                         ПТАХІВ

 

 

 

 

 

 

 

ПРИДНІПРЯНСЬКА ЗОШ І-ІІІСТ. ВЧИТЕЛЬ :ШИШАЦЬКА Т. Г.

                          ВИХОВНИЙ         ЗАХІД

ТЕМА:ДЕНЬ ЗУСТРІЧІ ПТАХІВ

МЕТА: розвивати увагу,виховувати любов до природи, особисту відповідальність кожного за стан довкілля,прищеплювати любов до національної культури,любов і бережне ставлення до птахів та навколишнього середовища.

Обладнання: дитячі малюнки,вишиті рушники, шпаківні,мультимедійна презентація,тісто.

ВЧИТЕЛЬ:Шановні друзі! Ми раді вас вітати на нашому святі . Діти, давайте відправимося з вами за чудесами! Так, так за чудесами! Навіть дорослі і ті зустрічаються з чарами, незвичайним. А ви діти, що не зробите крок то для вас все нове чудо!

Коли ви йдете по лісовій доріжці то питання які у вас виникають, обганяють одне - «чому ?»  біжить між деревами, летить по п′ятах за невідомою пташкою, друге – забралося в квітку бджолою. А третє – жабкою заскочило в струмок.

Підемо друзі , по доріжці з вами, шукати відповіді на питання під зеленим  шатром. Тема нашого свята  заховалася в загадці.

Прилетіли гості,

Сіли на помості,

Без сокири, без лопати

Поробили собі хати.(Птахи)

ВЧИТЕЛЬ:Правильно, діти, це птахи.

Сьогодні ми будемо говорити про птахів.1 квітня це не тільки день гумору ,а й

день птахів. Здавна люди відзначали цей день. З приходом весни злітаються на Батьківщину з теплих країв перелітні птахи. Без них не можливо уявити нашу планету. Вони приносять багато користі. Але  про них потрібно піклуватися, оберігати від любителів охоти за птахами, руйнівників пташиних гнізд . Разом ми дізнаємося і згадаємо багато цікавого про птахів.

І так ,розпочинаємо!

Перевіримо, як ви знаєте птахів і чи впізнаєте їх.

(при відгадуванні на мультимедійній дошці демонструється фото птаха)

ЗАГАДКИ.

1 Не людина, а живе в хатці.(Шпак)

2 Стука , стука молоток

   Поправляє нам садок.(Дятел)

3  Хто гнізда свого немає,

    Яйця іншим підкидає.(Зозуля)

4Біла латка, чорна латка

   По дереву скаче,(Сорока)

5Які ноги, такий хвіст

  По болоту ходить скрізь

  Хатку на хатині має,

   Усім жабам рахунок знає.(Лелека)

6 У горі тремтить сіренька цятка

   І пісні співає голосні.

    Та жаль, що тільки навесні

     Скажи скоріше, без відмовок

    Що за пташки?( Жайворонок)

7 Цвірінька, стрибає, шукає черв′ячка

   Хто відгадає той молодець

    Сіренька пташка, це…..(Горобець)

8 А в гаю там тьох та тьох,

   Та іще так дзвінко!

Що за співанки? Чиї?

То співають …..( Солов′ї)

9 Уночі гуляє ,а в день спочиває

     Має круглі очі, бачить серед ночі(Сова)

ВЧИТЕЛЬ: Молодці! Пора погратися.

Гра »Дупло сови»

Як відомо сови живуть в дуплах старих дерев. Проте часто буває,що старі дерева вирубують і птахи залишаються без житла. Давайте подивимося, як живуть бездомні птахи.

Гра- розкладаємо обручі-це дупла . Учасники діляться на пари і стають в обручі. По команді «ніч» пари виходять з обручів і рухаються., в цей час прибирається один обруч. По команді  «день» птахи забігають у свої кола.

Хто   не потрапив до свого» дупла»  залишає гру. Гра продовжується до того часу поки залишиться одна пара.

Вчитель: (чути стук)

Погляньте ,діти, до нас завітала пташка, а в клюві щось тримає . Так це лист.

Голуб: Мене до вас прислали снігурі, синички, горобчики, щоб подякувати вам за щедрі годівнички. Що не залишили її в біді.

(голуб роздає  лист - подяку кожній дитині)

Пропоную вам знавцям взяти участь у віторині.

ВІКТОРИНА»ДИВО-ПТАХИ»

Кого називають царем птахів?(орел)

Який птах найбільший у світі?(страус)

А яка найменша пташка?(колібрі)

Яка пташка наших лісів краще за всіх наслідує різні пташині голоси?(грак)

Яка пташка є символом  українського народу?(лелека)

Який птах вважається господарем нічного лісу?(сова)

Які птахи ловлять комах на льоту?(ластівка, стриж)

Яка найменша пташка мешкає в Україні?(корольок)

Дзьоб якої пташки схожий на мішок?(пелікан)

Яка пташка є символом любові, вірності і ніжності?(лебеді)

Дзьоб якої пташки схожий на гачок?(яструб)

Голуб: Ви справжні знавці. Спасибі ,вам.

ВЕДУЧА: Діти, а де зозуля в′є своє гніздо?

ДІТИ: У неї немає гнізда.

ВЕДУЧА: Значить вона вредна пташка?Нехай своє слово скаже поважний суд.

                   СУД НАД ЗОЗУЛЕЮ(сценка)

Секретар: Встати, суд іде!

Суддя: Сьогодні слухається справа Зозулі та Зозуленяти . На засіданні присутні:

Прокурор-Сова

Адвокат-Шпак

Свідки-Зорянка

Секретар-Ластівка

ПОТЕРПІЛІ

Суддя: Вам зрозумілий склад суду?

Всі: Так

Зозуля: Зрозуміло.

Суддя:25 травня минулого року Зозуля підкинула свої яйця в гніздо Зорянки, а частину яєць господарки викинула з гнізда.

18 червня на світ з ′явилося  Зозуленя і викидало та викидало з гнізда всі яєчка. А що ж батьки?

 

Потерпілі: Пташенятко було ненажерливе,20 діб ми доглядали за підкидишем . Літали,їжу шукали. Через 3 неділлі Зозуленя вже не поміщалося в гнізді, а ми продовжували його годувати.(плачуть)

Суддя: Досить!     Слово надається свідкам.

Свідки: Клянемося говорити правду і тільки правду!Так ми все бачили, все розповімо! Ми сиділи , пили чай і бачили, як Зозуля викинула яєчка Зорянки. А потім вилупився малий Зозуленко. Він теж викинув  яєчка.

Суддя: Зрозуміло! Підсудні ви визнаєте свою провину?

Зозуля: Так, шановний суд, визнаю . За багато років  свого історичного розвитку, я втратила здібності вити гніздо і висиджувати яйця. Ось і приходиться підкидати своїх діток Зорянці чи Горихвістці.

Зозулятко:Шановні судді я викидаю яйця з гнізда бо маю це робити,щоб не померти з голоду.

Суддя: Слово надається прокурору.

Прокурор: Весна відповідальний час для пташок. Вони будують гнізда, а Зозуля немає таких клопотів. Приблизно 50 із 130 видів зозуль не висиджують яєць і діти чинять так, як їх батьки.» Я вимагаю вигнати Зозулю з наших лісів!»

Суддя: Слово надається захисникам.

Адвокат: Друзі! Так вона чинить не правильно. Проте не потрібно  забувати ,яку користь вона приносить нашому лісові. Вона рятує  дерева від шкідників, яких не їдять інші птахи. Якби не зозулі то на деревах не з ′явилися б листочки. Вона трудівниця і немає часу будувати гнізда.

Прошу ії виправдати.

Секретар:Суд проголошує приговор.

Суддя: Вислухавши всіх, суд визнав винуватими Зозулю та Зозуленятко по статті63

-підклад,і ст..154 – вбивство за законом лісу. Та врахувавши, що зозуля приносить користь лісу в знищенні шкідливих комах, визнаємо їх не винними.

 

(всі учасники говорять)

Птахи разом: «Птицы разные нужны, птицы всякие важны»

Вчитель: Ви всі зрозуміли, що шкідливих, непотрібних пташок не буває в природі. А давайте ми побудемо з вами пташками.

Погляньте, це чарівні шапочки. Я бачу ви вже їх одягли. Залишилося сказати чарівні слова. Повторюйте за мною:

Раз, два,три( аплодують в долоньки)

Навколо себе повернись(крутяться)

І швидко в пташку перетворись

Скільки лапок у пташок?

А скільки очей, крил? Давайте порахуємо.

Лапку раз(виставляють одну ніжку)

Лапку два(виставляють другу ніжку)

Скік та скок, поскок( скакають на двох ніжках)

Крильця, раз!( руки в сторону)

Крильця, два!(руку другу в сторону)

Хлоп, хлоп,хлоп(хлопають крильцями)

Очко, раз!(закривають одне око)

Очко,два!(закривають)

УЧЕНИЦЯ:Прилетіли пташки

                   Пташки невеличкі

                    Весело скакали

                    Зернятка клювали

                    Й швидко відлітали

(за сценою чути як кіт)

Пташки розлітаються і з ′являється кіт.

Кіт:Хто це тут цвірінькає?

      Хто мені спати не дає?

Вчитель:А ось хто злякав наших пташок . Не можна ловити пташок . Вони наші друзі. Не чіпай!

Кіт:Мені так сумно, немає чого робити, ось я і ловлю пташок.

Вчитель: То ж давайте пограємо.

Гра»ДОПОВНИ»

Голуби –(воркують)

Синиці – (пищать)

Сови – (ухають)

Солов ′ї – (тьохкають)

Журавлі – (курличуть)

Ворони – (каркають)

Гуси – (гелгочуть)

Танець» Танець маленьких каченят»

Вчитель: Перетворимось в дітей.(діти крутяться і знімають шапочки)

Покрутіться, повертіться

І  в маляток перетворіться.

Кіт: Так це були не птахи? Я так не граю!

Ведуча: Не ображайся, залишаймося на нашому святі. Сьогодні до нас принесли телеграму:

Учасникам свята» День зустрічі птахів».

Вилітаємо з Африки. Зустрічайте,готуйте квартирки».

                                                              Ваші пернаті друзі.

Хлопчик: Увага! Увага! Відкриваємо майстерню »Пташиних будиночків».

Родини презентують свої роботи по виготовленню шпаківень.

Вчитель: Ви добре попрацювали. І в цей весняний день, ми відсвяткуємо пташине новосілля . Ці  будиночки , які ви виготовили розмістимо в нашому саду. Спасибі батькам, дідусям, що допомогли  виготовити шпаківні. Пташки

Будуть нам вдячні.

Пташка бачить все навкруг

Дружно сяде вам на плечі,

Якщо ви їй справжній друг.

(Вихід на подвір′я де діти разом з татусями розвішують шпаківні )

 

ВЧИТЕЛЬ: Наші матусі теж не марнували часу. Вони випікали за народним звичаєм жайворонків. То ж пригостимо  всіх присутніх цими ласощами.

Ведуча: В подорожі побували

                Дивовижна скрізь краса

                 Тут чекала казка нас

                  А тепер додому час(звучить музика)

Діти:Який же світ кругом чудовий!

         Додому йду в добрі й любові.

docx
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
1420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку