Виховний захід для учнів 6-го класу «Я люблю Україну»

Про матеріал

Захід розраховано для учнів 6-го класу. Мета: виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини – України, її символів, традицій, обрядів, сприяння формуванню почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, сприяти розвитку творчої особистості; сприяння формуванню культури спілкування, командного духу та дружніх відносин в колективі, колективної творчості та комунікативних здібностей, працювати командою, творчу самостійність і відповідальність, критичне мислення, уміння самоорганізовуватись, приймати рішення в нестандартних ситуаціях

Перегляд файлу

Овсянникова Олена Вікторівна, класний керівник 6-го класу, вчитель історії Вилківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Кілійського району Одеської області, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії, переможець ІІ Всеукраїнського конкурсу «Творчий вчитель – обдарований учень» (ІІІ місце) в номінації «Навчально-виховні проекти навчального закладу»

Я ЛЮБЛЮ УКРАЇНУ!

(виховний захід для учнів 6-го класу)

Мета:

  •    виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини – України, її символів, традицій, обрядів, сприяння формуванню почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, сприяти розвитку творчої особистості;
  •    закріпити знання учнів про історію України, її символи, традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання;
  •    сприяння формуванню культури спілкування, командного духу та дружніх відносин в колективі, колективної творчості та комунікативних здібностей, працювати командою, творчу самостійність і відповідальність, критичне мислення, уміння самоорганізовуватись, приймати рішення в нестандартних ситуаціях;
  •    розвивати українське мовлення учнів, культуру поведінки.

Форма проведення: виховна година – гра, конкурси.

Оформлення класу: клас обладнаний як міні студія для проведення гри.

Обладнання: мультимедійні засоби, два дзвоники, стрічки синього та жовтого кольорів, 10 тарілок, 5 сортів круп в двох варіантах (гречка, рис, манка, пшенична крупа, перловка), коробка для подарунків з кульками, вишитий рушник, хліб, сіль, стрічки різних кольорів.

Учасники: учні класу та їх батьки, гості.

 

ПЕРЕБІГ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

Епіграф

Хто зберіг любов до краю

І не зрікся роду,

Тільки той віддав всю душу,

Все, що зміг, народу.

 

І. Організаційний момент

Тихо звучить музика (Гайтана «Снова в школу…»).

Класний керівник: Доброго дня шановні учні та гості! Я рада привітати Вас на першій класній годині у 6-му класі, яка присвячена нашій державі.

Україна – рідний край, золота, чарівна сторона. Скільки ніжних, ласкавих слів придумали люди, щоб висловити свою гарячу любов до рідного краю, де народились і живуть. З давніх-давен линули по світу слова про Україну, про щирий і працьовитий народ, про її лани широкі, гаї зелені, про тихі ріки та озера

 

Вірш читає учень.

Україно, ми дочки твої і сини,

Ти усіх нас любов’ю зігріла,

І шумлять кучеряві твої ясени,

Кличуть в мрію нас їхні вітрила.

Україно, ти рідна моя сторона.

Наші предки тут стежку топтали.

І була Україна їм – в світі одна,

То ж за неї життя віддавали.

Я з тобою пов’язую долю свою!

І калину, й вербу над водою,

Мову рідну, і спів солов’їв у гаю

Я люблю і горджуся тобою.

 

Класний керівник: Сьогодні у нас відкрита виховна година – гра на тему:                         «Я люблю Україну!». Сподіваюсь, що після нашої плідної зустрічі ви ще більше будете пишатися нашою країною, її видатними людьми; намагатиметься дізнаватися більше про українські традиції та продовжувати їх.

Ось, наприклад:

Рушник з душею вишивали

Для гостя, що спішить у дім

І у поклоні віддавали його

І сіль та хліб на нім.

І зараз я хочу запросити до нас голову батьківської ради.

Шановна (звертається до голови батьківської ради)  та вся батьківська громада!

Якщо ви із будь-якого краю

До нас завіта з путі

За народним звичаєм стрічаю,

Як здавен ведеться у житті.

В нашій школі, в цьому кабінеті

На квітчастім рушнику ллянім

Свіжий хліб з духмяної пшениці

Дрібок солі кримської на нім.

Хай рясніють квіти малиново

Пахне свіжоспечений пиріг,

Щоб і дар земний, і щире слово

Ви відчули, ступивши на поріг.

(вручає голові батьківської ради хліб із сіллю)

 

ІІ. Знайомство з учасниками команд

Класний керівник: Наша міні студія поділена на два сектори: жовтий і синій,                   а кожен сектор вболіває за гравців свого кольору. Вболівальники зможуть допомогти своїм гравцям, якщо це буде їм потрібно, використавши підказку залу – це право надається команді один раз за гру. А зараз я хочу представити тих, хто змагатиметься за звання переможця, тих хто покаже як потрібно любити свою країну.

Отже зустрічаємо команду «Синіх» та команду «Жовтих» –  учнів 6-А класу.

Учасники команд оголошують свої кричали:

  • «Синій колір з нами, перемога за нами»
  • «Ми – супер, ми – клас, ми переможемо вас»
  • «Сонце над нами – перемога за нами»
  • «Жовті komon, Україна – чемпіон»  

Представлення членів команд з додатковою інформацією.

Представлення членів журі конкурсу.

 

Класний керівник: Хай сьогоднішня гра відкриває перед вами, друзі, розум, мудрість, щедрість, гумор нашого талановитого народу. Ми живемо в Україні, в краю, невимовно багатому на чарівні кольори і краєвиди, на дивовижні пісні, на чудову милозвучну мову, якою можна передати все на світі, описати красу і велич рідного краю. Рідною українською мовою можна висловити найпотаємніші почуття й думи, мрії кожної людини.

 

Розцвітай же, рідне слово!

І в родині, і у школі,

Й на заводі, і у полі

Пречудесно, пречудово –

Розцвітай же слово!

 

ІІІ.   КОНКУРСНА  ПРОГРАМА  ГРИ

 «Я  ЛЮБЛЮ  УКРАЇНУ!»

Конкурс 1-й  «Говоримо і співаємо українською»

Класний керівник: Командам необхідно перекласти на українську мову фразу з російської. Переклад з російської – кожному члену команди, за кожну правильну відповідь ваша команда отримає один бал. Якщо відповіді немає, є можливість відповісти іншій команді. Час на роздум – до 5 секунд.         

 

Російською мовою

Переклад на українську мову

больной гриппом 

(хворий на грип)

опоздал на урок 

(запізнився на урок)

умная собака  

(розумний собака)

остановиться через минуту 

(зупинитися за хвилину)

острая боль   

(гострий біль)

сильный насморк  

(сильний нежить)

собирать грибы 

(збирати гриби )

книжный магазин

(книжкова крамниця)

городской парк

(міський парк )

Погружаться в работу 

(занурюватися в роботу)

строить дом 

(будувати дім)

выучить наизусть

(вивчити напам’ять)

выполнить домашнее задание

(виконати домашнє завдання)

вылечить больного

(вилікувати хворого)

интересные новости

(цікаві новини)

получил замечание

(отримав зауваження)

бить баклуши 

(байдики бити)

хищный зверь

(хижа тварина)

лунный свет

(місячне сяйво)

 

Хвилини духовної насолоди: «Вгадай пісню»

Класний керівник: Ми продовжуємо нашу гру далі. І зараз я хочу поговорити з вами про українську пісню! Кого тільки не полонила її вічна краса. Українська пісня – то живий скарб, що йде від покоління до покоління, несучи радість чи смуток, чаруючи людську душу, даючи їй силу й натхнення.

Зараз у кожної команди з’явиться можливість заробити додаткові 2 бали.

Завдання: Коли почнеться мелодія, ви можете назвати пісню та виконавця і вразі правильної відповіді отримаєте бонус – 2 бали.

Команди приймають активну участь.

Музична пауза: учні виконують пісню «Дівчина-весна…».

Члени журі конкурсу підводять підсумок.

 

Конкурс 2-й  «Правда-неправда»

Класний керівник: Україна – дуже велика країна. Ми вже багато що знаємо, але й багато нам ще невідомо. У цьому конкурсі я буду називати той чи інший факт, а ви повинні сказати, це правда чи ні. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Географічний центр Європи -1405254325Запитання, які супроводжуються показом слайдів:

  1. Чи правда, що Україна – є географічним центром Європи? (так).

Географічний центр Європи знаходиться безпосередньо в Закарпатті, в селі Ділове, у Рахівському районі, поблизу від відомого Карпатського біосферного заповідника, на березі річки Тиса біля кордону з Румунією.

Тут відкрита стела з геодезичним знаком на якому латинською мовою написані слова, що позначають наступне: «Постійне, точне, вічне місце. Центр Європи встановлений в 1887 році, місце виміру дуже точно за допомогою спеціального апарату зі шкалою меридіанів і паралелі, виготовленим в Австро-Угорщині».

Режим доступу: /uk.wikipedia.org/... Географічний центр Європи Вікіпедія.

  1. Чи правда, що племена трипільців вважають українськими предками? (так, це правда, ці племена проживали на території України).

Кінець неоліту позначений відкриттям міді – першого металу, який людина почала використовувати для виготовлення знарядь праці. Період розповсюдження мідних знарядь праці називається енеолітом або міднокам’яним віком (5-3 тис. до н.е.). У землеробстві починається використання рала й тяглової сили тварин. На кінець неоліту і енеоліту припадає існування першої протоцивілізації на терені України – трипільської культури.

Режим доступу: / histua.com/istoriya.../vitoki-ukrainskogo-narod. Витоки українського народу Історія України.

  1. Площа України більша, ніж сумарна площа Англії, Австрії, Бельгії, Данії, Португалії і Швейцарії? (так).
  2. В Україні проживає стільки ж людей, скільки у Польщі, Чехії, Словаччині та Угорщині разом узятих? (Ні, більше).
  3. Чи правда, що Львів – це місто на Україні де роблять автобуси? (так).
  4. Чи правда, що Дунай – це найдовша річка на Україні? (ні, Дніпро).
  5. Чи правда, що в м. Коломия стоїть поряд з музеєм писанок велике яйце-писанка заввишки з триповерховий будинок? (так).
  6. Чи правда, що на монеті Володимира Великого був зображений тризуб, який сьогодні є національним гербом України? (так).

Найстаріші археологічні знахідки тризубів на українській території сягають                        I століття. З княжої доби збереглися тризуби на золотих і срібних монетах князя Володимира I Великого, який, мабуть, успадкував цей родинно-державний знак від своїх предків.

 

Родові герби та символи

Герб держави

 

 

 

 

 

 

 

Знак

Володимира Святого

Знак

Ярослава Мудрого

Герб України

(з 1992 року)

 

  1. Чи правда, що клен є рослиною, з якою в народі символізують Україну? (ні, Україну символізують з калиною та вербою, є навіть прислів’я – «Без верби та калини нема України»).
  2. Чи правда, що на нашому гербі можна прочитати слово «доля»? (ні, це слово «воля»).

У зображенні тризуба можна побачити зброю: лук, меч. А якщо придивитись уважно, можна прочитати слово «воля».

У тризубі відображено триєдність життя: це Батько, Мати, Дитя, які символізують Силу, Мудрість і Любов. Герб держави України –  тризуб – символізує мир і творчу працю, спорідненість поколінь. Він є продовженням глибоких геральдичних традицій українського народу).

 

Класний керівник: Це було останнє запитання цього конкурсу і поки члени журі підводять підсумки, я пропоную вболівальникам прийняти участь у нашій грі та допомогти своїй команді заробити 1 бал.

Всі ми знаємо, що прислів’я – це невід’ємна частина українського життя.

Конкурс для вболівальників полягає в тому, щоб назвати як те чи інше прислів’я звучить російською мовою у перекладі з української. Ми починаємо:

 

Прислів’я українською мовою

Переклад російською мовою

Як гукнеш, так і відгукнеться

чи Як стукне, так і грюкне.

(Как аукнется, так и откликнется).

Зроблено спішно, тому й вийшло смішно.

(Поспешишь – людей насмешишь).

Жарт місце має

чи Добре діло утіха, коли ділу не поміха.

(Делу время – потехе час).

Як задумав женитись, то вже пізно вчитись.

(Не хочу учиться, а хотим жениться).

Любиш поганяти люби і коня годувати

чи Любиш смородину люби й оскомину.

(Любиш кататься, люби и саночки возить).

 

Члени журі конкурсу підводять підсумок, зачитують рахунок.

 

Конкурс  3-й  «День народження»

Класний керівник:  Наша гра продовжується, і я оголошую третій конкурс, який називається «День народження». Ми всі знаємо, що українці дуже гостинні люди і полюбляють святкувати різні свята, а особливим святом для кожного є День народження! Сьогодні ми влаштуємо день народження … А кому? Зараз з’ясуємо.

Умови конкурсу: Я задаю запитання, кожна правильна відповідь – 1 бал команді,   а учень за правильну відповідь отримує – стрічку. Якщо учень, якому задається запитання не може дати відповідь, хід переходе до іншого учня в цій команді.                       Той учень, який набере більше стрічок, влаштує нам сюрприз. Час на гру – 5 хвилини.                             Ми починаємо.

Запитання:

  1. Що символізує в Україні булава?  (владу).
  2. Скільки років незалежності ми відсвяткували в цьому році? (23 роки).
  3. Хто став першим президентом незалежної України? ( Л. М. Кравчук).
  4. Яке місто є столицею нашої держави? (Київ).
  5. Яке дерево є символом України? (верба).
  6. До якої області відноситься наше місто? (Одеської).
  7. До якої частини світу відноситься Україна? (Європа).
  8. Коли в Україні святкують День Знань? (1-го вересня).
  9. Що символізує синій колір на Прапорі України? (небо).
  10. Що символізує жовтий колір на Прапорі України? (пшеницю).
  11. Яке слово можна прочитати, поглянувши на гербу нашої держави? (воля).
  12. В якому районі ми живемо? (Кілійському).
  13. Як називають Тараса Шевченко? (Великий кобзар).
  14. Хто така Леся Українка? (Українська поетеса).
  15. Що в перекладі дослівно означає слово «Козак»? (вільна озброєна людина).
  16. Центр українського козацтва це        (Запорозька Січ).
  17. Жителі міста Вилкове є потомками запорізьких козаків. А який князь вважається засновником Запорізької Січі? (Дмитро Байда - Вишневецький).
  18. Козаки їх робили з липи або верби, завдовжки вони були 20 метрів, завширшки               3-4 метри. Це                              (чайки).
  19. Традиційна чоловіча або жіноча українська сорочка   (вишиванка).
  20. Український народний верхній чоловічий або жіночий одяг до п’ят   (жупан).
  21. Традиційний український народний інструмент            (кобза)
  22. Це прямокутний шмат лляного чи конопляного полотна, що має на кінцях, а часто                і на всьому полі різноманітні вишиті або виткані композиції (український рушник).
  23. Українська національна валюта        (гривня).
  24. Як називалася церква, побудована за часів правління Володимира Великого? (Десятинна церква).
  25. Коли в нашій державі святкується День Конституції? (28 червня).

 

Коли закінчиться час 3-го конкурсу, велику подарункову коробку отримає та команда, яка відповіла на більшу кількість запитань, а той учень, який надав найбільшу кількість правильних відповідей, отримує право відкрити подарункову коробку, а в коробці надуті кульки – по кількості учасників команди.

Звучить пісня «Сюрприз».

 

Хвилини духовної насолоди: «Вгадай пісню»

Класний керівник: Наша програма продовжується, і зараз слухаємо мелодію, необхідно вгадати пісню, її авторів та виконавця. А у команд знову з’являється можливість заробити 2 бали, Команди приймають активну участь. Звучать пісні:

  • Пісня «Я люблю свою країну Україну».  (Слова та музика: Гайтана).
  • Пісня «Я люблю Україну». (Слова: невідомий. Музика: невідомий.

Виконує: Гайтана).

Виконує: Анатолій Матвійчук (альбом «Зачарована краса»)).

«Я люблю Україну свою»

Я колись на землі народився,

У своїм солов'їнім краю,

За моє босоноге дитинство

Я люблю Україну свою!

Тут я вперше піднявся на ноги,

Тут завжди на своєму стою,

За поразки мої й перемоги

Я люблю Україну свою!

 

Приспів:

Я у пісню слова переллю

І повторять за мною крилато

І Дніпро, і Донбас, і Карпати –

Я люблю Україну свою!

 

То сміюсь, а то плачу від болю,

Знаю я, що живу не в Раю,

Але якби не склалася доля -

Я люблю Україну свою!

Незнищенна вона і священна,

Я з долонь її музику п'ю,

І одна тільки правда у мене –

Я люблю Україну свою!

 

Приспів. (2)

Я люблю Україну свою!

 

Члени журі конкурсу підводять підсумок, зачитують рахунок.

 

Конкурс 4-й  «Конкурс капітанів «Вгадай меню»

Класний керівник: Тепер ми з вами переходимо до наступного конкурсу, який називається «Вгадай меню». У ньому приймають участь тільки капітани команд.                   Ми з вами знаємо, що українці дуже гостинні, а ще й люблять готувати різні страви. Так ось конкурс для капітанів.

Щоб усіх нагодувати

Давайте складемо меню.

А меню це не просте,

Із загадок складене.

Щоб меню оце подати,

Крупи треба відгадати.

Умови конкурсу: за одну хвилину треба назвати крупи, при цьому очі будуть зав’язані.

Класний керівник: Перед вами п’ять тарілок, в яких знаходяться зразки різних круп. Назвіть їх будь-ласка. Час на виконання – 1 хвилина.

Звучить легка інструментальна музика.

Члени журі конкурсу підводять підсумок, зачитують рахунок.

 

Хвилини духовної насолоди:  «Наше шкільне життя»

Класний керівник: А зараз хочеться пригадати сторінки з нашого шкільного життя. Час не стоїть на місці… Ми вже навчаємося у 6-му класі. Але завжди приємно згадувати прекрасні хвилини спільного життя та радіти разом… Давайте отримаємо духовну насолоду і згадаємо сходинки початкової школи та наше шкільне життя в п’ятому, шостому класі.

Перегляд фільму про шкільне життя.

 

Конкурс 5-й  «Історія нашого міста Вилкове»

Класний керівник: Ми продовжуємо нашу конкурсну програму за темою:                         «Я люблю Україну!». Переходимо до п’ятого, останнього конкурсу, який називається «Історія нашого міста».

Умови конкурсу: за кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал. 

Сьогодні запитання пов’язані з нашим рідним містом Вилкове.

Саме з малої Батьківщини починається наше життя, вже з малку кожен з нас знає своє місто, своїх родичів та сусідів, кожну вулицю, кожен куточок, кожен єрик та кладку! І все тут таке рідне, таке своє і є чим гордитись!

Тому наш обов’язок знати та вивчати славну історію нашого міста, доповняти і примножувати цю історію добрими вчинками. Ми зараз з’ясуємо наскільки добре ви знаєте історію міста Вилкове.

Запитання:

  1. Як по іншому називають наше місто Вилкове? (Українська Венеція).
  2. В якому році засновано наше місто? (1746 рік).
  3. На березі якої річки розташоване наше місто? (Дунай).
  4. Як історик Стародавньої Греції Геродот називав річку Дунай? (Істр).
  5. На скількох островах розташоване наше місто? (72 острови).
  6. Як називають наші місцеві канали? (єрики).
  7. Як називають наші традиційні дороги? (кладки).
  8. Як називається найбільший острів, що розташований на території нашого міста? (Калімбейка).
  9. Яка кількість населення у м. Вилкове? (приблизно 9 тисяч мешканців).
  10. Як називають корінне населення Вилкове? (липованє).
  11. Як називається заповідник, що розташований у дельті річки Дунай? (Дунайський біосферний заповідник).
  12. Як називається найкрупніший птах, що проживає в нашій місцевості? (пелікан – вага 9-13 кілограмів).
  13. Найбільша прісноводна риба в нашій місцевості? (сом – досягає довжини                            до 5 метрів, маса – до 300 кілограмів).
  14. Найкрупніша прохідна риба? (білуга – досягає довжини до 4 метрів, маса –                       до 1 тони).
  15. Якому видатному поету та письменнику побудований пам’ятник у центрі нашого міста? (Булату Окуджаві).

 

Якщо учні не можуть відповісти на запитання, вболівальники можуть допомагати учасникам гри.

Члени журі конкурсу підводять підсумок, зачитують рахунок.

 

Класний керівник: Наша конкурсна програма підходить до завершального етапу. Зараз потрібно підвести підсумки гри, а поки я знову оголошую музичну паузу.

Звучить запис пісні «Моя Україна» (Ти шляхом праведним, святим йшла до волі, Україно!). Слова: Юрій Рибчинський. Музика: Ніколо Петраш. Виконує: Наталія Бучинська (альбом «Дівчина-весна»).

Співають всі.

 

ІV. Підсумки гри

Класний керівник: Ось і підійшла наша гра, конкурси до вирішального кінця…

Ми з вами більше дізнались про нашу Батьківщину, про історію України, її символи, традиції, обряди, про наше рідне місто Вилкове та продемонстрували свої знання у конкурсній грі. Ви сьогодні показали командний дух та дружні відносини                 в колективі, продемонстрували вміння працювати командою, приймати рішення                     в нестандартних ситуаціях.

 

Члени журі: Підводяться підсумки гри. Члени журі конкурсу зачитують загальний рахунок. Сьогодні трішки активнішими та спритнішими виявилася команда                                             (оголошується переможець, нагородження).

 

Класний керівник: Хочу відмітити також всіх учасників наших команд за творчий підхід, активну участь кожного, уміння самоорганізовуватись у ході гри, проявлену витримку, мужність і наполегливість (вручаються всім дарунки). Дякуємо помічникам і консультантам за допомогу в проведенні гри. Велика подяка членам журі за справедливе оцінювання. І окрема подяка нашим вболівальникам, саме ви зробили нашу гру ще більш цікавою, емоційною, кожна команда відчувала вашу підтримку.

 

До слова запрошуються: голова батьківської ради, батьки, гості. .

 

Класний керівник: Я впевнена, що знання, які ви сьогодні отримали, будуть вам у нагоді, а кожен з вас буде нести з честю по життю любов та повагу до рідної Вітчизни, до предків, своїх рідних і близьких, до своєї мови, звичаїв та традицій!

Ви сьогодні довели, що Батьківщина живе в кожному вашому серці!

Як сказав видатний український поет Василь Симоненко:

«Все на світі можна вибирати сину,

вибрати не можна тільки Батьківщину…».

Тож бережемо честь і культуру нашої Батьківщини, несемо з честю любов                      до своєї країни – України, щоб кожен із нас з гордістю говорив «Я – українець»,                     «Я люблю мою країну – Україну!», і наші потомки гордились своєю державою!

Всім бажаю успіхів і натхнення, хай вам щастить на цьому шляху!

 

Звучить пісня «Я люблю Україну». Слова: невідомий. Музика: невідомий. Виконує: Гайтана.

Співають всі.

«Я люблю Україну»

Де б не була, де б не мандрувала,

Багато в світі місць цікавих різних,

Всім завжди кажу з гордістю, що я

З квітучої, величної країни!

 

Приспів:

Я люблю мою країну – Україну,

За гостинність і красу твоїх земель,

Я люблю мою країну Україну,

За тепло і за любов в серцях людей!

Я люблю мою країну – Україну,

За мелодії і за твої пісні!

Я люблю мою країну – Україну

І до тебе завжди хочеться мені!

 

Я дякую тобі моя країно,

За спокій і за щирі відчуття,

Добра, любові, свята,

А в тебе їх багато,

Тому я так люблю своє життя!

Приспів.