Захід розраховано для учнів 6-го класу. Мета: виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини – України, її символів, традицій, обрядів, сприяння формуванню почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, сприяти розвитку творчої особистості; сприяння формуванню культури спілкування, командного духу та дружніх відносин в колективі, колективної творчості та комунікативних здібностей, працювати командою, творчу самостійність і відповідальність, критичне мислення, уміння самоорганізовуватись, приймати рішення в нестандартних ситуаціях
Овсянникова Олена Вікторівна, класний керівник 6-го класу, вчитель історії Вилківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Кілійського району Одеської області, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії, переможець ІІ Всеукраїнського конкурсу «Творчий вчитель – обдарований учень» (ІІІ місце) в номінації «Навчально-виховні проекти навчального закладу»
Я ЛЮБЛЮ УКРАЇНУ!
(виховний захід для учнів 6-го класу)
Мета:
Форма проведення: виховна година – гра, конкурси.
Оформлення класу: клас обладнаний як міні студія для проведення гри.
Обладнання: мультимедійні засоби, два дзвоники, стрічки синього та жовтого кольорів, 10 тарілок, 5 сортів круп в двох варіантах (гречка, рис, манка, пшенична крупа, перловка), коробка для подарунків з кульками, вишитий рушник, хліб, сіль, стрічки різних кольорів.
Учасники: учні класу та їх батьки, гості.
ПЕРЕБІГ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
Епіграф
Хто зберіг любов до краю
І не зрікся роду,
Тільки той віддав всю душу,
Все, що зміг, народу.
І. Організаційний момент
Тихо звучить музика (Гайтана «Снова в школу…»).
Класний керівник: Доброго дня шановні учні та гості! Я рада привітати Вас на першій класній годині у 6-му класі, яка присвячена нашій державі.
Україна – рідний край, золота, чарівна сторона. Скільки ніжних, ласкавих слів придумали люди, щоб висловити свою гарячу любов до рідного краю, де народились і живуть. З давніх-давен линули по світу слова про Україну, про щирий і працьовитий народ, про її лани широкі, гаї зелені, про тихі ріки та озера…
Вірш читає учень.
Україно, ми дочки твої і сини,
Ти усіх нас любов’ю зігріла,
І шумлять кучеряві твої ясени,
Кличуть в мрію нас їхні вітрила.
Україно, ти рідна моя сторона.
Наші предки тут стежку топтали.
І була Україна їм – в світі одна,
То ж за неї життя віддавали.
Я з тобою пов’язую долю свою!
І калину, й вербу над водою,
Мову рідну, і спів солов’їв у гаю
Я люблю і горджуся тобою.
Класний керівник: Сьогодні у нас відкрита виховна година – гра на тему: «Я люблю Україну!». Сподіваюсь, що після нашої плідної зустрічі ви ще більше будете пишатися нашою країною, її видатними людьми; намагатиметься дізнаватися більше про українські традиції та продовжувати їх.
Ось, наприклад:
Рушник з душею вишивали
Для гостя, що спішить у дім
І у поклоні віддавали його
І сіль та хліб на нім.
І зараз я хочу запросити до нас голову батьківської ради.
Шановна (звертається до голови батьківської ради) та вся батьківська громада!
Якщо ви із будь-якого краю
До нас завіта з путі
За народним звичаєм стрічаю,
Як здавен ведеться у житті.
В нашій школі, в цьому кабінеті
На квітчастім рушнику ллянім
Свіжий хліб з духмяної пшениці
Дрібок солі кримської на нім.
Хай рясніють квіти малиново
Пахне свіжоспечений пиріг,
Щоб і дар земний, і щире слово
Ви відчули, ступивши на поріг.
(вручає голові батьківської ради хліб із сіллю)
ІІ. Знайомство з учасниками команд
Класний керівник: Наша міні студія поділена на два сектори: жовтий і синій, а кожен сектор вболіває за гравців свого кольору. Вболівальники зможуть допомогти своїм гравцям, якщо це буде їм потрібно, використавши підказку залу – це право надається команді один раз за гру. А зараз я хочу представити тих, хто змагатиметься за звання переможця, тих хто покаже як потрібно любити свою країну.
Отже зустрічаємо команду «Синіх» та команду «Жовтих» – учнів 6-А класу.
Учасники команд оголошують свої кричали:
Представлення членів команд з додатковою інформацією.
Представлення членів журі конкурсу.
Класний керівник: Хай сьогоднішня гра відкриває перед вами, друзі, розум, мудрість, щедрість, гумор нашого талановитого народу. Ми живемо в Україні, в краю, невимовно багатому на чарівні кольори і краєвиди, на дивовижні пісні, на чудову милозвучну мову, якою можна передати все на світі, описати красу і велич рідного краю. Рідною українською мовою можна висловити найпотаємніші почуття й думи, мрії кожної людини.
Розцвітай же, рідне слово!
І в родині, і у школі,
Й на заводі, і у полі
Пречудесно, пречудово –
Розцвітай же слово!
ІІІ. КОНКУРСНА ПРОГРАМА ГРИ
«Я ЛЮБЛЮ УКРАЇНУ!»
Конкурс 1-й «Говоримо і співаємо українською»
Класний керівник: Командам необхідно перекласти на українську мову фразу з російської. Переклад з російської – кожному члену команди, за кожну правильну відповідь ваша команда отримає один бал. Якщо відповіді немає, є можливість відповісти іншій команді. Час на роздум – до 5 секунд.
Російською мовою |
Переклад на українську мову |
больной гриппом |
(хворий на грип) |
опоздал на урок |
(запізнився на урок) |
умная собака |
(розумний собака) |
остановиться через минуту |
(зупинитися за хвилину) |
острая боль |
(гострий біль) |
сильный насморк |
(сильний нежить) |
собирать грибы |
(збирати гриби ) |
книжный магазин |
(книжкова крамниця) |
городской парк |
(міський парк ) |
Погружаться в работу |
(занурюватися в роботу) |
строить дом |
(будувати дім) |
выучить наизусть |
(вивчити напам’ять) |
выполнить домашнее задание |
(виконати домашнє завдання) |
вылечить больного |
(вилікувати хворого) |
интересные новости |
(цікаві новини) |
получил замечание |
(отримав зауваження) |
бить баклуши |
(байдики бити) |
хищный зверь |
(хижа тварина) |
лунный свет |
(місячне сяйво) |
Хвилини духовної насолоди: «Вгадай пісню»
Класний керівник: Ми продовжуємо нашу гру далі. І зараз я хочу поговорити з вами про українську пісню! Кого тільки не полонила її вічна краса. Українська пісня – то живий скарб, що йде від покоління до покоління, несучи радість чи смуток, чаруючи людську душу, даючи їй силу й натхнення.
Зараз у кожної команди з’явиться можливість заробити додаткові 2 бали.
Завдання: Коли почнеться мелодія, ви можете назвати пісню та виконавця і вразі правильної відповіді отримаєте бонус – 2 бали.
Команди приймають активну участь.
Музична пауза: учні виконують пісню «Дівчина-весна…».
Члени журі конкурсу підводять підсумок.
Конкурс 2-й «Правда-неправда»
Класний керівник: Україна – дуже велика країна. Ми вже багато що знаємо, але й багато нам ще невідомо. У цьому конкурсі я буду називати той чи інший факт, а ви повинні сказати, це правда чи ні. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Запитання, які супроводжуються показом слайдів:
Географічний центр Європи знаходиться безпосередньо в Закарпатті, в селі Ділове, у Рахівському районі, поблизу від відомого Карпатського біосферного заповідника, на березі річки Тиса біля кордону з Румунією.
Тут відкрита стела з геодезичним знаком на якому латинською мовою написані слова, що позначають наступне: «Постійне, точне, вічне місце. Центр Європи встановлений в 1887 році, місце виміру дуже точно за допомогою спеціального апарату зі шкалою меридіанів і паралелі, виготовленим в Австро-Угорщині».
Режим доступу: /uk.wikipedia.org/... Географічний центр Європи – Вікіпедія.
Кінець неоліту позначений відкриттям міді – першого металу, який людина почала використовувати для виготовлення знарядь праці. Період розповсюдження мідних знарядь праці називається енеолітом або міднокам’яним віком (5-3 тис. до н.е.). У землеробстві починається використання рала й тяглової сили тварин. На кінець неоліту і енеоліту припадає існування першої протоцивілізації на терені України – трипільської культури.
Режим доступу: / histua.com/istoriya.../vitoki-ukrainskogo-narod. Витоки українського народу – Історія України.
Найстаріші археологічні знахідки тризубів на українській території сягають I століття. З княжої доби збереглися тризуби на золотих і срібних монетах князя Володимира I Великого, який, мабуть, успадкував цей родинно-державний знак від своїх предків.
Родові герби та символи |
Герб держави |
|
|
||
Знак |
Знак |
(з 1992 року) |
У зображенні тризуба можна побачити зброю: лук, меч. А якщо придивитись уважно, можна прочитати слово «воля».
У тризубі відображено триєдність життя: це Батько, Мати, Дитя, які символізують Силу, Мудрість і Любов. Герб держави України – тризуб – символізує мир і творчу працю, спорідненість поколінь. Він є продовженням глибоких геральдичних традицій українського народу).
Класний керівник: Це було останнє запитання цього конкурсу і поки члени журі підводять підсумки, я пропоную вболівальникам прийняти участь у нашій грі та допомогти своїй команді заробити 1 бал.
Всі ми знаємо, що прислів’я – це невід’ємна частина українського життя.
Конкурс для вболівальників полягає в тому, щоб назвати як те чи інше прислів’я звучить російською мовою у перекладі з української. Ми починаємо:
Прислів’я українською мовою |
Переклад російською мовою |
Як гукнеш, так і відгукнеться чи Як стукне, так і грюкне. |
(Как аукнется, так и откликнется). |
Зроблено спішно, тому й вийшло смішно. |
(Поспешишь – людей насмешишь). |
Жарт місце має чи Добре діло утіха, коли ділу не поміха. |
(Делу время – потехе час). |
Як задумав женитись, то вже пізно вчитись. |
(Не хочу учиться, а хотим жениться). |
Любиш поганяти – люби і коня годувати чи Любиш смородину – люби й оскомину. |
(Любиш кататься, люби и саночки возить). |
Члени журі конкурсу підводять підсумок, зачитують рахунок.
Конкурс 3-й «День народження»
Класний керівник: Наша гра продовжується, і я оголошую третій конкурс, який називається «День народження». Ми всі знаємо, що українці дуже гостинні люди і полюбляють святкувати різні свята, а особливим святом для кожного є День народження! Сьогодні ми влаштуємо день народження … А кому? Зараз з’ясуємо.
Умови конкурсу: Я задаю запитання, кожна правильна відповідь – 1 бал команді, а учень за правильну відповідь отримує – стрічку. Якщо учень, якому задається запитання не може дати відповідь, хід переходе до іншого учня в цій команді. Той учень, який набере більше стрічок, влаштує нам сюрприз. Час на гру – 5 хвилини. Ми починаємо.
Запитання:
Коли закінчиться час 3-го конкурсу, велику подарункову коробку отримає та команда, яка відповіла на більшу кількість запитань, а той учень, який надав найбільшу кількість правильних відповідей, отримує право відкрити подарункову коробку, а в коробці надуті кульки – по кількості учасників команди.
Звучить пісня «Сюрприз».
Хвилини духовної насолоди: «Вгадай пісню»
Класний керівник: Наша програма продовжується, і зараз слухаємо мелодію, необхідно вгадати пісню, її авторів та виконавця. А у команд знову з’являється можливість заробити 2 бали, Команди приймають активну участь. Звучать пісні:
Виконує: Гайтана).
Виконує: Анатолій Матвійчук (альбом «Зачарована краса»)).
«Я люблю Україну свою»
Я колись на землі народився,
У своїм солов'їнім краю,
За моє босоноге дитинство
Я люблю Україну свою!
Тут я вперше піднявся на ноги,
Тут завжди на своєму стою,
За поразки мої й перемоги
Я люблю Україну свою!
Приспів:
Я у пісню слова переллю
І повторять за мною крилато
І Дніпро, і Донбас, і Карпати –
Я люблю Україну свою!
То сміюсь, а то плачу від болю,
Знаю я, що живу не в Раю,
Але якби не склалася доля -
Я люблю Україну свою!
Незнищенна вона і священна,
Я з долонь її музику п'ю,
І одна тільки правда у мене –
Я люблю Україну свою!
Приспів. (2)
Я люблю Україну свою!
Члени журі конкурсу підводять підсумок, зачитують рахунок.
Конкурс 4-й «Конкурс капітанів «Вгадай меню»
Класний керівник: Тепер ми з вами переходимо до наступного конкурсу, який називається «Вгадай меню». У ньому приймають участь тільки капітани команд. Ми з вами знаємо, що українці дуже гостинні, а ще й люблять готувати різні страви. Так ось конкурс для капітанів.
Щоб усіх нагодувати
Давайте складемо меню.
А меню це не просте,
Із загадок складене.
Щоб меню оце подати,
Крупи треба відгадати.
Умови конкурсу: за одну хвилину треба назвати крупи, при цьому очі будуть зав’язані.
Класний керівник: Перед вами п’ять тарілок, в яких знаходяться зразки різних круп. Назвіть їх будь-ласка. Час на виконання – 1 хвилина.
Звучить легка інструментальна музика.
Члени журі конкурсу підводять підсумок, зачитують рахунок.
Хвилини духовної насолоди: «Наше шкільне життя»
Класний керівник: А зараз хочеться пригадати сторінки з нашого шкільного життя. Час не стоїть на місці… Ми вже навчаємося у 6-му класі. Але завжди приємно згадувати прекрасні хвилини спільного життя та радіти разом… Давайте отримаємо духовну насолоду і згадаємо сходинки початкової школи та наше шкільне життя в п’ятому, шостому класі.
Перегляд фільму про шкільне життя.
Конкурс 5-й «Історія нашого міста Вилкове»
Класний керівник: Ми продовжуємо нашу конкурсну програму за темою: «Я люблю Україну!». Переходимо до п’ятого, останнього конкурсу, який називається «Історія нашого міста».
Умови конкурсу: за кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал.
Сьогодні запитання пов’язані з нашим рідним містом Вилкове.
Саме з малої Батьківщини починається наше життя, вже з малку кожен з нас знає своє місто, своїх родичів та сусідів, кожну вулицю, кожен куточок, кожен єрик та кладку! І все тут таке рідне, таке своє і є чим гордитись!
Тому наш обов’язок знати та вивчати славну історію нашого міста, доповняти і примножувати цю історію добрими вчинками. Ми зараз з’ясуємо наскільки добре ви знаєте історію міста Вилкове.
Запитання:
Якщо учні не можуть відповісти на запитання, вболівальники можуть допомагати учасникам гри.
Члени журі конкурсу підводять підсумок, зачитують рахунок.
Класний керівник: Наша конкурсна програма підходить до завершального етапу. Зараз потрібно підвести підсумки гри, а поки я знову оголошую музичну паузу.
Звучить запис пісні «Моя Україна» (Ти шляхом праведним, святим йшла до волі, Україно!). Слова: Юрій Рибчинський. Музика: Ніколо Петраш. Виконує: Наталія Бучинська (альбом «Дівчина-весна»).
Співають всі.
ІV. Підсумки гри
Класний керівник: Ось і підійшла наша гра, конкурси до вирішального кінця…
Ми з вами більше дізнались про нашу Батьківщину, про історію України, її символи, традиції, обряди, про наше рідне місто Вилкове та продемонстрували свої знання у конкурсній грі. Ви сьогодні показали командний дух та дружні відносини в колективі, продемонстрували вміння працювати командою, приймати рішення в нестандартних ситуаціях.
Члени журі: Підводяться підсумки гри. Члени журі конкурсу зачитують загальний рахунок. Сьогодні трішки активнішими та спритнішими виявилася команда (оголошується переможець, нагородження).
Класний керівник: Хочу відмітити також всіх учасників наших команд за творчий підхід, активну участь кожного, уміння самоорганізовуватись у ході гри, проявлену витримку, мужність і наполегливість (вручаються всім дарунки). Дякуємо помічникам і консультантам за допомогу в проведенні гри. Велика подяка членам журі за справедливе оцінювання. І окрема подяка нашим вболівальникам, саме ви зробили нашу гру ще більш цікавою, емоційною, кожна команда відчувала вашу підтримку.
До слова запрошуються: голова батьківської ради, батьки, гості. .
Класний керівник: Я впевнена, що знання, які ви сьогодні отримали, будуть вам у нагоді, а кожен з вас буде нести з честю по життю любов та повагу до рідної Вітчизни, до предків, своїх рідних і близьких, до своєї мови, звичаїв та традицій!
Ви сьогодні довели, що Батьківщина живе в кожному вашому серці!
Як сказав видатний український поет Василь Симоненко:
«Все на світі можна вибирати сину,
вибрати не можна тільки Батьківщину…».
Тож бережемо честь і культуру нашої Батьківщини, несемо з честю любов до своєї країни – України, щоб кожен із нас з гордістю говорив «Я – українець», «Я люблю мою країну – Україну!», і наші потомки гордились своєю державою!
Всім бажаю успіхів і натхнення, хай вам щастить на цьому шляху!
Звучить пісня «Я люблю Україну». Слова: невідомий. Музика: невідомий. Виконує: Гайтана.
Співають всі.
«Я люблю Україну»
Де б не була, де б не мандрувала,
Багато в світі місць цікавих різних,
Всім завжди кажу з гордістю, що я
З квітучої, величної країни!
Приспів:
Я люблю мою країну – Україну,
За гостинність і красу твоїх земель,
Я люблю мою країну Україну,
За тепло і за любов в серцях людей!
Я люблю мою країну – Україну,
За мелодії і за твої пісні!
Я люблю мою країну – Україну
І до тебе завжди хочеться мені!
Я дякую тобі моя країно,
За спокій і за щирі відчуття,
Добра, любові, свята,
А в тебе їх багато,
Тому я так люблю своє життя!
Приспів.