Виховний захід для учнів 9 класу "Безпечний Інтернет". Використані різні вправи для засвоєння учнями можливих небезпек в інтернеті та можливих шляхів їх уникнення
Виховний захід для учнів
9 класу
на тему:
«День безпечного Інтернету»
Підготувала:
вчитель інформатики
Пустовійтівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
імені П.Калнишевського
Авраменко Майя Миколаївна
Мета:
Форма проведення: практичне заняття з елементами тренінгу.
Обладнання: стікери, аркуші А-4, маркери або ручки, комп'ютерна презентація, ватман, надписи зі словами Інтернет-термінів, проектор, екран.
ХІД ЗАХОДУ
11 лютого 2020 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day). Ця міжнародна календарна подія виникла за сприянням організації Insafe починаючи з 2004 року. Вона відзначається щорічно у другий день другого тижня лютого. Наприклад, сьогодні у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”.
Метою Дня безпеки в Інтернеті є поширення знань про безпечне, відповідальне і позитивне використання цифрових технологій для дітей та молоді. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення найкращого цифрового досвіду.
Щороку до Дня безпечного Інтернету в Україні, як і у всьому світі, приєднується все більше організацій.
150 країн офіційно підтримали День безпечного Інтернету 5 лютого 2019 року. В Україні до Дня безпечного Інтернету офіційно долучились понад 1400 закладів освіти, бібліотек та громадських організацій. Понад 18000 освітян та бібліотекарів у всіх областях України взяли участь в освітніх заходах із безпеки в Інтернеті. 142 500 дітей та молодих людей взяли участь в офіційно зареєстрованих заходах, присвячених безпеці в Інтернеті.
Учні класу об’єднуються у дві команди
Хід гри
Мета: поглибити знання учнів про корисність та можливість використання інтернет ресурсів під час навчання та в повсякденному житті.
Оголошую мозковий штурм «Про користь Інтернету» (учні називають позитивні можливості Інтернету)
Отже, інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить вам їх уникнути.
Мета: показати дітям, що вони ніколи не знають, хто сидить по ту сторону монітора.
Перед початком вправи вчитель малює квітку без пелюстків на аркуші ватману або дошці
Запитання для обговорення.
Вчитель роздає кожному учню стікери та дає завдання учасникам вигадати собі прозвисько («нікнейми»), якими вони користуються при спілкуванні в Інтернет-просторі або хотіли б використовувати, та написати їх на стікерах.
Педагог збирає картки перемішує їх роздає учням і просить кожного написати позитивне побажання або просто комплімент на зворотній стороні стікеру. Кожен учень має написати побажання до чужого нікнейму так, щоб власники нікнеймів не бачили, хто надає їм побажання. Учасники зачитують побажання та називають нікнейм і намагаються вгадати, хто надіслав їм це «повідомлення». Кожний учень виходить з стікером, називає нікнейм і наклеює стікер із нікнеймом на квітку, так щоб стікер став пелюстком квітки. Аркуш з квіткою розміщується на стіні.
У 99% учасники не можуть вгадати відправника повідомлення. Педагог робить висновок, що так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою. Якщо учасники класу добре знайомі між собою, вони можуть вгадувати відправника за почерком. У такому випадку вчитель робить висновок, що в Інтернет просторі не існує почерків, тому ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп'ютера або мобільного телефону.
Мета: звернути увагу дітей на те, що досить часто можна отримувати електронні листи, які містять фейкову інформацію; навчати дітей критично ставитися до будь-якої інформації та вміти її перевіряти.
-Яку відповідь Ви дасте на такі листи. Обґрунтуйте вашу відповідь:
Лист 1.
Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....
Лист 2.
Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу.
Лист 3.
Всім!!!
Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їду, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо!
Мета: нагадати дітям, про небезпеку, що може виникати при користуванні мережею Інтернет та виробляти вміння розпізнавати цю небезпеку.
Учасникам потрібно поставити у відповідність небезпеки Інтернету та їхні правильні означення.
Ваше завдання до кросворду: за 2 хвилини в таблиці знайти 11 слів, що заховалися. Читати слова можна в будь-якому напрямку, крім діагонального.
А |
Н |
Т |
И |
А |
Х |
Р |
О |
В |
І |
К |
В |
К |
Е |
Р |
Т |
П |
О |
Н |
І |
Е |
Г |
Р |
А |
О |
Ф |
Л |
Р |
Й |
Т |
Е |
Д |
Ш |
Т |
У |
У |
Б |
С |
М |
О |
Ф |
А |
Д |
С |
Р |
А |
З |
|
Е |
Ч |
А |
Н |
Г |
У |
Е |
Р |
Й |
К |
Т |
І |
Л |
О |
Р |
Т |
Людина, що підтримує порядок і комфортну атмосферу в колі Інтернет-спільноти
Мета: визначити правила безпечного використання Інтернету
Метод: обговорення в групі
Пропонуємо учасникам тренінгу відповісти на питання:
- Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?
- Так. Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я».
ПРАВИЛА ІНТЕРНЕТ БЕЗПЕКИ
VІІІ. Підведення підсумків уроку. Слово вчителя.
Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом, а краще – знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому авторитетною та вагомою людиною.
ВІРШ
Безпечний Інтернет
Не можу уявити
Життя без Інтернету,
Що всі куточки світу
Заплів в свої тенета.
Лиш кнопку я натисну –
Відкриються в вікні
Новин велика збірка
І правила, й статті.
Встають переді мною
Найвищі в світі гори.
Ліси стоять стіною,
Хлюпочуть хвилі моря.
Я побуваю в шахті
І в космос піднімуся.
З подругою в контакті
Я легко поділюся.
Та є у «павутині»
Картинки не хороші,
І сайти підозрілі,
Настроєні вороже.
А є й такі там сайти,
Мов вовк в овечій шкурі –
Поки їх розпізнаєш,
Вони тебе обдурять.
Учись добру в мережі,
Шукай знання й новини,
А сайти злі, що брешуть,
Обходить ми повинні.
Всі разом: - Будьте обережні в Інтернеті!
До завдання 4. Розпізнай небезпеку.
Спам
масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати.
Кібер-хуліганство
термін, який використовується для того, щоб описати інформаційні атаки на дитину через Інтернет.
Інтернет-залежність
це наполегливе бажання вийти в Інтернет, перебуваючи off-line, і нездатність вийти з Інтернету, знаходячись on-line».
Клавіатурний шпигун
програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.
Комп'ютерний вірус
комп'ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення.
Хакер
особа, що намагається отримати несанкціонований доступ до комп'ютерних систем, як правило з метою отримання секретної інформації.
Фейк
повністю або частково вигадана інформація про суспільні події, явища, певних осіб, яка подається у ЗМІ під виглядом справжніх новин.
Флуд
повідомлення на форумах і чатах, що не несуть ніякої корисної інформації.
Фішинг
вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти, інтернет-магазині.
Грумінг
входження в довіру до дитини з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному план.
До завдання 4. «Ключворд».
Ваше завдання до кросворду: за 2 хвилини в таблиці знайти 11 слів, що заховалися. Читати слова можна в будь-якому напрямку, крім діагонального.
А |
Н |
Т |
И |
А |
Х |
Р |
О |
В |
І |
К |
В |
К |
Е |
Р |
Т |
П |
О |
Н |
І |
Е |
Г |
Р |
А |
О |
Ф |
Л |
Р |
Й |
Т |
Е |
Д |
Ш |
Т |
У |
У |
Б |
С |
М |
О |
Ф |
А |
Д |
С |
Р |
А |
З |
|
Е |
Ч |
А |
Н |
Г |
У |
Е |
Р |
Й |
К |
Т |
І |
Л |
О |
Р |
Т |