Виховний захід для здобувачів освіти на Тему: "Зупинимо булінг разом!"

Про матеріал

Виховний захід для здобувачів освіти 5-8 класи

Тема: "Зупинимо булінг разом!"

Перегляд файлу

 

Виховний захід для здобувачів освіти 5-8 класи

Тема: "Зупинимо булінг разом!"

 

Мета:

1. Ознайомити учнів з поняттям булінгу, його формами та наслідками.

2. Виховати у дітей толерантність, взаємоповагу та готовність допомогти один одному.

3. Сформувати навички конструктивного вирішення конфліктів та запобігання агресивній поведінці.

 

Хід заходу

1. Вступна частина (5-10 хвилин)

   - Привітання. Коротке пояснення мети заходу.

   - Мотиваційна бесіда з учнями: запитати, чи стикалися вони з прикладами булінгу в школі або    поза її межами, як вони до цього ставляться.

   - Вправа "Асоціації": попросити дітей назвати слова, які у них асоціюються зі словом "булінг".

2. Основна частина (25-30 хвилин)

1. Інформаційний блок:

      - Пояснення, що таке булінг: коротко та доступно розкрити поняття булінгу, його основні форми (фізичний, психологічний, соціальний, кібербулінг).

      - Обговорення наслідків булінгу для жертви, агресора та спостерігачів. Пояснити, як це може вплинути на психологічний стан та навчання учнів.

  2. Обговорення ролей у булінгу:

      - Вправа "Хто я?": обговорити ролі, які можуть бути у процесі булінгу — жертва, агресор, спостерігач, захисник.

      - Попросити учнів назвати, хто з цих ролей вони вважають найбільш позитивною, а яка є найбільш негативною.

  3. Відео або мультфільм (якщо можливо):

      - Показ короткого відео чи мультфільму на тему булінгу (до 5 хвилин).

      - Обговорення побаченого. Що учням сподобалося/не сподобалося? Як можна було б змінити ситуацію?

   4. Практична вправа: "Як я можу допомогти?"

      - Розподілити учнів на невеликі групи й попросити обговорити, що вони могли б зробити, щоб допомогти постраждалій дитині.

      - Кожна група презентує свої ідеї (коротко, по 1-2 речення).

3. Заключна частина (5-10 хвилин)

   - Вправа "Скринька безпеки": учні пишуть на папірцях, що для них означає безпека в школі та чого вони очікують від оточуючих. Папірці складають у "скриньку безпеки".

   - Підсумок заходу. Заклик до учнів не мовчати, якщо вони стикаються з булінгом або бачать його. Повідомити про можливість звернутися до соціального педагога або вчителя.

   - Подяка за участь.

 

Декілька інтерактивних вправ, які допоможуть учням краще зрозуміти, що таке булінг, і як йому можна запобігти:

1. Вправа "Рука допомоги"

   Мета: Показати, що кожен може підтримати іншого в складній ситуації.

   - Процес:

     - Кожному учню видається листок паперу, на якому зображена долоня (або вони можуть обвести свою руку).

     - На кожному пальці учні пишуть одне слово чи коротке речення, яке символізує підтримку або допомогу тим, хто став жертвою булінгу (наприклад, "Я поряд", "Ти не один", "Я готовий допомогти").

     - Після виконання вправи учні обговорюють, як ці слова можуть допомогти жертві та змінити ситуацію на краще.

 

2. Рольова гра "Пошук рішення"

   - Мета: Навчити дітей співчуттю та знаходити способи мирного вирішення конфліктів.

   - Процес:

     - Соціальний педагог пропонує учням кілька ситуацій булінгу (наприклад, "Новенького постійно ображають за зовнішній вигляд" або "У груповому чаті обговорюють і принижують одну дівчинку").

     - Учні розподіляються на ролі: агресор, жертва, спостерігач, захисник.

     - Діти розігрують сцену, а потім разом обговорюють, як можна було б зупинити конфлікт і як правильно діяти в такій ситуації. Важливо заохочувати обговорення з акцентом на мирне вирішення.

 

3. Вправа "Червоний та зелений картки"

   - Мета: Визначити, що є булінгом, а що – простою суперечкою чи непорозумінням.

   - Процес:

     - Учням роздаються дві картки: червона (булінг) та зелена (не булінг).

     - Соціальний педагог зачитує різні ситуації (наприклад, "Хтось сміється з друга, коли той впав", "Старшокласники ображають учня на перерві", "Хтось виключає іншого учня з гри").

     - Учні піднімають червону або зелену картку залежно від того, вважають вони ситуацію булінгом чи ні.

     - Обговорення кожної ситуації, де учні пояснюють свій вибір. Це допоможе їм краще розрізняти булінг і навчитися реагувати.

 

4. Вправа "Вузлик доброти"

   - Мета: Заохотити доброзичливе ставлення та підтримку між однокласниками.

   - Процес:

     - Кожному учню дають стрічку або нитку.

     - Учні зав’язують на ній вузлик і при цьому говорять щось хороше або доброзичливе однокласнику поруч (наприклад, "Я тебе ціную", "Ти завжди допомагаєш").

     - Наприкінці заняття кожен учень отримує нитку з "вузликами доброти", яка символізує дружні стосунки та підтримку.

 

5. Вправа "Коло підтримки"

   - Мета: Створити середовище довіри та взаємодопомоги.

   - Процес:

     - Учні стають у коло.

     - По черзі кожен говорить, як би він міг допомогти іншим, якщо побачить, що хтось зазнає булінгу.

     - Інші учні можуть доповнювати або давати свої поради, щоб усі відчували підтримку одне одного.

     - Закінчити можна словами подяки один одному, що допоможе створити атмосферу єдності.

6. Вправа "Мої кордони"

   - Мета: Допомогти учням зрозуміти, як відчувати і захищати власні кордони, а також поважати кордони інших.

   - Процес:

     - На листках паперу кожен пише свої особисті кордони, наприклад: "Мені неприємно, коли хтось говорить про мене за спиною", "Я не люблю, коли мене штовхають".

     - Учні можуть обговорити, як вони почуваються, коли їхні кордони порушують.

     - Обговорення того, як можна спілкуватися з іншими, щоб уникати порушень кордонів.

Ці вправи спрямовані на розвиток в учнів емпатії, взаємопідтримки та вміння знаходити вихід із конфліктних ситуацій. Вони допоможуть дітям зрозуміти, як важливо не лише уникати булінгу, але й захищати себе та інших.

Методичні рекомендації для соціального педагога:

1. Створення довірливої атмосфери: учні мають почуватися вільно, висловлюючи свою думку, тому краще уникати суворих формулювань і критики.

2. Залучення до активної участі: важливо, щоб учні активно обговорювали ситуації та пропонували шляхи вирішення конфліктів.

3. Підтримка позитивних прикладів: показати дітям, як важливо підтримувати одне одного та бути небайдужими.

4. Інтерактивність: використовуйте різні форми подачі інформації (відео, обговорення, практичні вправи), щоб підтримувати інтерес та увагу учнів.

Цей план допоможе ефективно провести захід і донести важливість теми булінгу до учнів, сформувавши в них навички запобігання конфліктам та толерантного ставлення.

 

doc
Додано
14 листопада
Переглядів
76
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку