Виховний захід до Дня безпечного Інтернету у 2018 році

Про матеріал

Виховний захід для учнів 5-11 класів до Дня безпечного Інтернету. Проводив захід 06.02.2018р. Всім дуже сподобалось те, що учні приймали активну участь у заході, а не просто слухали лекцію.

Перегляд файлу

 

Виховний захід

для 5 – 11 класів

до Дня безпечного Інтернету

«Створюй, спілкуйся та поважай:

кращий Інтернет починається з тобою»

 

З дитинства всі люди вивчають різні правила та дотримуються їх, щоб зробити своє життя довгим та безпечним. Всі ми прекрасно знаємо Правила дорожнього руху, як поводитися з газом, Правила пожежної безпеки, Правила використання електричних побутових приборів. Так? Всі знають ці правила та дотримуються їх? (Чекаємо відповіді).

А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись, працюючи в Інтернет? (Чекаємо відповіді).  Так, в Інтернеті ми також повинні дотримуватися певних правил, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків. Правила ці вам вже знайомі. На уроках інформатики ми обговорювали тему безпеки в Інтернеті та кожного року в школі проводяться заходи до Дня безпечного Інтернету. Цього року День безпечного Інтернету – це 6 лютого. Проходить цей день під гаслом «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою». Сьогодні ми з вами пригадаємо  правила безпечної поведінки в Інтернеті, знову поговоримо про позитивну і негативну сторони всесвітньої павутини, згадаємо про небезпеки та шляхи їх подолання.

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже  необмежені  можливості  для  самореалізації  та  саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути. Давайте пригадаємо небезпеки, які ми найчастіше зустрічаємо, переглядаючи відео. Можливо воно вам здасться трохи дитячим, але будь ласка поставтеся до нього серйозно, адже небезпеки в Інтернеті чекають і дорослих, і дітей. (Перегляд відео). Сподобалось відео? Все зрозуміло? Запам’ятали деякі правила поведінки в Інтернеті? (Відповіді дітей)

 

 

 

А тепер, щоб більш детально пригадати основні поняття, які стосуються безпеки в Інтернеті, основні правила поведінки в мережі давайте проведемо гру «Безпечна подорож Інтернетом».

З кожного класу обирає по 2 учня. Потім ділимо учнів на 2 команди. Обираємо капітанів, придумуємо назви команд. Обираємо журі – 2 педагога.

Перший конкурс – вікторина «Морський бій».

Команда обирає клітинку на полі, якщо вона «влучає», то має можливість відповісти на питання і заробити бал, якщо «не влучає» – хід переходить іншій команді. Якщо влучає, але на питання не відповідає, відповідають глядачі. Потім найактивнішого глядача відмітити. На обговорення питання 20 секунд. Кількість кораблів на полі: це секрет.

Питання вікторини:

  1. Програма, що саморозмножується, поширюється з файла на файл і з комп’ютера на комп’ютер, пошкоджуючи дані. (Вірус)
  2. Яку мету переслідує така загроза як фішинг? (Обманним шляхом вивудити у користувача дані, що дозволяють отримати доступ до його облікових записів)
  3. Мережевий щоденник, який користувачі можуть час від часу наповнювати текстом та мультимедійними даними. (Блог)
  4. Служба, призначена для обміну повідомленнями через електронні поштові скриньки. (Електронна пошта)
  5. Що треба зробити в першу чергу, якщо комп'ютер піддався атаці? (Відключити комп'ютер від Інтернету)
  6. Як називається вчинок, коли люди чужі матеріали видають за свої власні? (Плагіат)
  7. Як називають людину, яка без дозволу потрапляє до чужої комп’ютерної системи, щоб вкрасти, пошкодити або знищити дані? (Хакер)
  8. Що об’єднує сайти Google, Rambler, Мета, Яндекс? (Пошукові системи)
  9. Як називається всесвітня система об’єднаних комп’ютерних мереж. (Інтернет)
  10. Чим відрізняється комп'ютерний вірус від комп'ютерного черв'яка? (Вірус не є самостійним файлом)
  11. Як називається поштова кореспонденція в основному рекламного характеру, що приходить на e-mail адресу користувача без його запиту та несе загрозу вашому комп’ютеру ? (Спам)
  12. Програма призначена для перегляду веб-сторінок. (Браузер)
  13. Яким терміном називають залякування, переслідування, знущання, глузування й інші дії, які здатні налякати, принизити й іншим чином негативно впливати на особу через мережу Інтернет? (Буллінг)
  14. Веб-сайт організації співтовариств людей зі схожими інтересами або діяльністю (Facebook, Twitter, Вконтакте, Однокласники) називають… (соціальна мережа)
  15. Назвіть службу Інтернету, що забезпечує обмін миттєвими повідомленнями між групами користувачів у віртуальних середовищах спілкуваннях у режимі реального часу. (Чат)

Другий конкурс – «Інформаційний крокодил».

Глядач з зали без слів показує загадане слово. Слова написати на листочках  та розкласти на столі білим доверху. Глядач «тягне» слово і показує його команді. Якщо за 1 хвилину команда не відгадала слово, відгадують глядачі.

Слова для крокодила:

Хакер

Троянський кінь

Вірус

Антивірус

Всесвітнє павутиння

Хробак

Інтернет – залежність

Спам

 

Третій конкурс – «Хто більше».

1 команда називає безпечні сторони Інтернету, 2 команда – небезпечні. Виграє та, яка назве більше. На підготовку 2 хвилини.

Приклади:

Безпечні сторони Інтернету: пошук цікавої інформації, музики, фільмів; листування та спілкування зі знайомими; можливість навчатись, читати книжки, використовувати корисні інформаційні джерела, веб-портали, інтернет-бібліотеки, грати в розвиваючі ігри, дізнатись про останні новини у світі.

Небезпечні сторони Інтернету: неправдива реклама, спам, агресивні, невиховані чи психічно хворі люди, віруси, шкідливі програми, сайти для дорослих, неперевірені дані, Інтернет шахраї, спілкування з незнайомими людьми, агресивні ігри, реклама.

 

Слово журі. Нагородження команди-переможця грамотами. Нагородження найактивнішого глядача.

 

 

А зараз давайте з Вами всі разом вголос повторимо  правила розумного користувача Інтернету (на екрані виводяться правила, всі вголос разом читають):

Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.

Я буду залишати негарні веб-сайти.

Я буду зберігати свій пароль в таємниці.

Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.

Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.

Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів незнайомцям.

 

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і  замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок.    Завжди пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом і пам’ятайте, що кращий Інтернет починається з тобою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лист оцінки журі

 

 

 

 

 

1 команда

2 команда

Глядач

Вікторина. Правильна відповідь - 1 бал

 

 

 

1 питання

 

 

 

2 питання

 

 

 

3 питання

 

 

 

4 питання

 

 

 

5 питання

 

 

 

6 питання

 

 

 

7 питання

 

 

 

8 питання

 

 

 

9 питання

 

 

 

10 питання

 

 

 

11 питання

 

 

 

12 питання

 

 

 

13 питання

 

 

 

14 питання

 

 

 

15 питання

 

 

 

Інформаційний крокодил. Правильна відповідь - 2 бала

 

 

 

1 питання

 

 

 

2 питання

 

 

 

3 питання

 

 

 

4 питання

 

 

 

5 питання

 

 

 

6 питання

 

 

 

7 питання

 

 

 

8 питання

 

 

 

Хто більше. Переможець - 5 балів

 

 

 

Всього:

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Рощук Тетяна Петрівна
    Супер. Дякую за ідею.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Савчук Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лемешко Юрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Стрельчук Маргарита
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
5084
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку