«Дружба – чудове слово»
Мета:
Хід заняття
Бути другом – це означає підставити плече тому,
хто втратив надію і дарувати йому любов.
(С.Бронзино)
1.Вступна частина
Вступне слово вчителя
- Добридень. Нашу зустріч я б хочу почати з казки.
(Звучить музика, розповідається казка.)
(Слайд №2)Жила-була на землі дівчина на ім'я Любов. Сумно їй було жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до старого, сивого, прожившого сто років чарівника:
- Допоможи мені, дідусь, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все відпущене мені Богом життя.
Подумав чарівник і сказав:
- Приходь до мене завтра вранці, коли перші птахи заспівають і роса ще не просохне.
Вранці, коли яскраво-червоне сонце освітило землю, прийшла Любов в назначене місце. (Слайд №3) Прийшла і бачить: стоять п'ять прекрасних дівчат, одна іншої красивіше.
- Ось вибирай, - сказав чарівник,– одну звуть Радість, іншу – Доброта, третю – Краса, четверту – Печаль, п'яту –Дружба.
- Вони всі прекрасні, - сказала Любов, – не знаю, кого і вибрати.
- Твоя правда, – відповів чарівник, - вони всі добрі, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а може, і дружити будеш, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подружкою на все твоє життя.
Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожної. Задумалася Любов.
- Чому Любов вибрала Дружбу? (Відповіді дітей).
- Яке прекрасне слово – “дружба”! (Слайд №4). Вимовляєш його – і відразу згадуєш свого друга, з яким тобі цікаво грати в сніжки, читати нову книгу або поділитися секретом.
2.Основна частина
1.Слово вчителя
- Наша класна година називається «Дружба – чудове слово». (Слайд № 5)
Чимало учнів нашого класу виявляють довіру друзям. Справді, разом із природними потребами (повітря, їжа, вода тощо) у кожної людини є ще одна життєва необхідність - бажання мати друзів. Недаремно в народі кажуть: «Людина без друга – як їжа без солі». З другом завжди цікаво, бо є спільні інтереси, йому можна довірити свої думки, поділитися переживаннями. Тому тема нашого уроку актуальна: поведемо мову про важливість дружби і вміння дружити, з’ясуємо, які умови є необхідними для дружніх стосунків, за що ми цінуємо своїх друзів.
2.Мозковий штурм. Робота над поняттям «дружба» .
Пропонується подумати над питанням: «Що таке дружба?»
Вчитель підводить підсумок і дає визначення поняттю «дружба». (Слайд №6).
- В тлумачному словнику дається таке визначення, що таке дружба:
«Дружба – близькі відносини, засновані на взаємному довір'ї, прихильності, спільності інтересів».
«Друг» - людина, якій довіряємо, яку поважаємо, заради якої можемо пожертвувати всім.
«Товариш» - людина з якою можна порадитися, з якою можемо займатися спільною працею.
«Дружба» - це такі відносини між людьми, коли вони поважають один одного.
«Дружба» – це правда і чесність кожного.
Нерідко буває таке, що дружба дійсно допомагає у житті, але друзі теж сваряться. Розглянемо деякі ситуації, де між друзями стаються різні непорозуміння.
3.Аналіз ситуацій.
Ситуація 1
У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».
Ситуація 2
Тарас дружив з Андрієм і дуже пишався цією дружбою. Андрій добре вчився, відповідально ставився до виконання домашніх завдань. Тарасові ж часто було ліньки сидіти над уроками. І тоді він звертався до друга з проханням дати списати розв'язані задачі і виконані вправи. Одного разу Андрій йому рішуче відмовив. Між друзями спалахнула суперечка.
Ситуація 3
Сашко та Петро дружили кілька років, жили в одному будинку, вчилися в одному класі. Якось Сашко скоїв поганий вчинок, а Петро вирішив захистити друга та виправдати його поведінку перед однокласниками. Він розповів про знервованість Сашка, проблеми в його сім'ї, і таким чином розголосив усім таємниці, які довірив йому друг.
4.Робота над поняттям «справжній друг» . (Слайд 7)
- Учні, вам потрібно з'ясувати, яким повинен бути друг. На слайді подані слова; виберіть ті якості, якими повинен володіти друг.
- Які якості ви вибрали? Чому?
5.Гра «Так чи ні»
Зараз я прочитаю твердження, якщо ви згодні з ним, плесніть у долоні, якщо ні – не плескайте.
1. Справжній друг – це той, хто ніколи не обманює свого друга.
2. Справжній друг – це той, хто нікому не розповість про секрети свого друга.
3. Справжній друг радіє, коли товариш отримав двійку.
4. Справжній друг – завжди намагається захистити від образ.
5. Справжній друг насміхається, коли в його товариша невдача.
6. Справжній друг – це той, хто не шкодує для друга нічого, що має.
6.Прислів'я про дружбу
Дуже багато написано і придумано прислів'їв про дружбу.
1) Скажи мені хто твій друг і скажу хто ти.
2) З добрими людьми завжди можна злагоди дійти.
3) Вірний приятель – то найбільший скарб.
4) В лиху годину узнаєш вірну людину.
Ось ми з вами і пограємо в прислів'я. Я скажу тільки половина прислів'я, ви повинні назвати іншу половину. (Слайд №8)
7.Відео про дружбу
8.Якою є дружба?
Учитель. Як ви думаєте, хто з ким може дружити?
Учень. Можуть дружити між собою дівчата, хлопці, можуть дружити дівчата з хлопцями.
Учитель. Як дружать дівчата? Це якась особлива дружба? Дівчата, розкажіть, хто з вас має товаришку, друга серед однокласників?
Учитель. Кажуть, що чоловіча дружба міцна, як граніт. Хлопці, хто з вас має друга у класі? Розкажіть, яка ваша дружба?
Учитель. Чи може бути дружба між хлопцем і дівчиною?
Учень. Найчастіше така дружба буває між однокласниками. Хлопець має виявитися справжнім джентльменом: він має бути ввічливим, культурним. Друзі можуть готуватися разом до уроків, мати спільні захоплення.
9. Гра «Так чи ні»
Ведуча. Послухайте твердження: якщо згодні - кажіть «так», якщо не згодні – кажіть «ні».
1. Коли хтось говорить – слухай.
2. Іронічно посміхайся, коли товариш відповідає неправильно.
3. Перебивай того, хто говорить,і викрикуй свою відповідь, щоб учитель тебе похвалив.
4. Кожний говорить по черзі, а не всі разом.
5. Якщо однокласник одержав два бали, про це необхідно розказати сусідам.
6. Якщо хочеш висловитися, підніми руку.
7. Не заздри тим, хто добре вчиться.
8. Ображайся, коли вчитель викликав до дошки не тебе.
9. Не смійся, коли хтось говорить не правильно.
10. Критикуй свого друга в присутності всього класу.
11. Розкажи вчителю, що сусід по парті списує з чужого зошита.
10.Гра «Угадай мелодію (Слайд №9-10)-вся пісня
11.Творча робота .Вправа «Добрі справи». (Слайд №11)
12.Гра: “Ласкавинки” (з м’ячем)
(Діти кидають м’яч одне одному, називаючи ласкавим іменем того, до кого потрапив
м’яч. )
3.Заключна частина
Підведення підсумків
1.(Слайд №12,13)
- Наш сьогоднішній урок про дружбу закінчений. Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.
Добре, коли у людини є надійний друг, але пам’ятайте, якщо ви хочете мати надійного, доброго, щирого, чесного друга, то і самі повинні бути такими.
(Слайд№14)
2.Танок «Дружба»
Діти виконують танок під пісню «Дружба», гр. «Барбарики» . (Потім діти дарують один одному паперові ромашки, виготовлені власними руками, на знак пропозиції дружби).
«Абетка дружби»
А —акуратність
Б —бадьорість
В — веселощі
Г — гідність
Ґ - ґречність (учтивость)
Д — доброта (дружба)
Е — ерудованість
Є — єдність
Ж — життєрадісність
З — злагода
І — інтелігентність
К — красота
Л — любов
М — милосердя (мудрість)
Н — надійність
О —освіченість
П — повага
Р — радість
С — сміливість
Т — талановитість
У — уміння
Ф — фантазія
X — хоробрість
Ц — цілеспрямованість
Ч — чесність
Ш — шанування
Щ — щирість (щедрість)
Ю — юність
Я — ясність
1