Виховний захід
у 2-Б класі Синельниківського НВК «ЗОШ I-III ступенів- ДНЗ»
вчителя початкових класів Сальнікової Наталії Юріївни
Тема: Гігієна-запорука здоров’я .
Мета: Поглибити розуміння учнями необхідності та значення для здоров’я правил гігієни , значення гігієнічних навичок; розвивати вміння дбати про свою зовнішність; виховувати бажання використовувати набуті гігієнічні навички у повсякденному житті за різних умов.
Форма: Година спілкування.
Обладнання: мультимедійний проектор,слайдові презентації, малюнки,відео, пам’ятки «Правила миття рук», засоби гігієни, бейджі, костюм Капітошки,флешка,скринька, сигнальні карточки .
Хід заходу
Слайд №1
Вчитель:Діти,привітайтесь з нашими гостями.
2.Створення позитивної мотивації.
Вправа «Емоції».
─ Який у вас настрій? Зобразіть його за допомогою виразу обличчя. Подивіться один на одного. Посміхніться своєму сусіду по парті. Бажаю усім позитивного настрою!
3. Вправа «Очікування»
Вчитель: Діти, подивіться та скажіть, хто зображений на малюнку?
Так, це Капітошка, який понад усе на світі любить бавитись та митись у воді.
У кожного на парті - краплинки, я пропоную вам зобразити на них ваші очікування: ось така краплиночка означає - ви хочете дізнатись щось нове;
а ця – мати гарний настрій і третя - нічого не хочете дізнатись. Прикріпіть крапельки-очікування на дошку. (музична заставка)
Я бачу, що багато учнів оптимістично налаштовані та хочуть дізнатися щось нове.
Напередодні Капітошка передав мені флешку, в ній є завдання – це ребус, який слід відгадати,щоб визначити тему нашої години спілкування.
Слайд №2
Вчитель:Дійсно,сьогодні ми з вам поговоримо про гігієну.
Слайд №3
А тема нашої години спілкування – «Гігієна-запорука здоров’я».
Ми згадаємо правила особистої гігієни,з’ясуємо її значення у житті кожної людини, закріпимо вміння та навички гігієни як умови збереження здоров’я людини.
-Діти, а як ви розумієте слово гігієна?
-Якими гігієнічними засобами ви корисуєтесь ?
-Діти, давайте оберемо засоби гігієни відповідно до їх призначення:
1) догляд за тілом
2)догляд за ротовою порожниною
3)догляд за волоссям.
Є бажаючі? Запрошую до дошки – отримати у Капітошки завдання та підійти до столика з засобами гігієни Зваріча Ваню,Барановського Сашу, Свістильника Дениса. Прочитайте, за яким саме напрямком вам слід виконати завдання.
Вчитель: А ми тим часом з вами повідгадуємо загадки.(слайд№4)
*Мию, мию без жалю
Мию там де брудно
Цю роботу я люблю та від неї худну(мило)
*Я невтомна трудівниця
Мені вірять люди
Хто зі мною поведеться –той здоровий буде
*Буде часто посміхатись білими зубами
Мене знає вся малеча бабусі й мами
Чистоту тримаю в домі, справу знаю чітко
Вам ім’я моє відоме, бо зубна я (щітка)
*Коли вмиюсь чи вмиваюсь.
Потім ним я витираюсь
Витиратись сухо звик мій м’якесенький (рушник)
*Він по зачісках мастак
Вас причеше гарно так
Розчесав моє волосся
Так давно вже повелося,
Що охайний молодець
Той хто має (гребінець)
Хлопчики, покажіть, що ви обрали та прокоментуйте.
Коментар: за зубами ми доглядаємо за допомогою зубної пасти для дітей та дорослих,а також використовується зубна нитка, зубна щітка може бути звичайною та електричною.
Я пропоную згадати правила догляду за зубками.(Перегляд відео)
Слайд №3 «Гігієна-запорука здоров’я»
Вчитель: - А скільки разів на день слід чистити зуби?
- Як часто треба змінювати зубну щітку?
Особливу увагу потрібно приділяти нашому язичку, адже на ньому також оселяються багато мікробів, від яких треба позбавлятися. Чистити його слід зубною щіткою.
Дотримуватись правил гігієни є важливим і для дітей, і для дорослих. Важливе це питання також для воїнів, які захищають Україну в АТО.
Слайд№6
В нашому НВК постійно проводяться акції на допомогу українським воїнам. Серед останніх - «Вітамінка для бійця», «Оберіг для солдата», «Засоби особистої гігієни для воїнів АТО». Ви разом з батьками берете в них активну участь . Ось посилка, в якій наші захисники знайдуть для себе мило,зубні пасти, щітки, шампуні, серветки та багато іншого, що дозволить їм ще краще дотримуватись правил гігієни та берегти своє здоров’я.
Адже, завдяки їм ми вчимося, живемо в мирі, цікаво та змістовно проводимо час, спілкуємось, запрошуємо до себе гостей.
Слайд №7
Діти, до нас поспішає незвичайний гість, про це він мені надіслав СМС-повідомлення на перерві.(Вихід Капітошки) (пісня).
Капітошка: Добрий день, ви здогадались, мене звати Капітошка, а це-мій портрет! Я веселий, люблю активно рухатись! Повторюйте за мною!
Слайд№ 8 Руханка (пісня, анімація)
Слайд№9
Капітошка: Дивіться, діти, в мене є цікава скринька , спробуйте відгадати, що в ній знаходиться , а допоможе вам у цьому загадка.
Все, що бачить, нам покаже,
На недоліки всі вкаже.
Як маленьке – то лежить,
Більше –на стіні висить.(Дзеркало)
-Давайте разом з вами пограємо в гру «Дзеркало» слайд №10.
У рамці «дзеркала» по черзі з'являтимуться учні, зовнішній вигляд яких слід привести до ладу. Назвіть предмети, які б допомогли поліпшити зовнішній вигляд тих, хто у «дзеркалі».
Вчитель: Насправді учні нашого класу охайні, дотримуються правил гігієни, а цю фотосесію ми змоделювали.
Слайд №15 «Гігієна
Вчитель: Надзвичайно велике значення для збереження здоров’я та попередження інфекційних хвороб має утримання у чистоті рук. Діти, до нас в гості завітала мама вашого однокласника Тимофія-Миргородська Олена Вікторівна, яка працює лікарем. Запрошую вас!
(Міні-бесіда з учнями,
вручення їм пам’яток «Правила миття рук».(Музична заставка)
Вчитель: Дякуємо Вам,шановна Олено Вікторівно!
А щоб перевірити, наскільки добре ви засвоїли правила миття рук, пограємо в гру «Так чи ні». Якщо так, то піднесіть картку зеленого кольору , якщо ні - червоного .
1.Руки треба мити один раз на день.
2.Руки треба мити з милом.
3. Перед миттям рук обов’язково треба потанцювати.
4.Перед кожним прийомом їжі слід мити руки.
5. Руки миють тільки в ввечері.
6.Щоб помити руки треба спитати дозволу у дорослих.
7.Після кожного відвідування туалету слід обов’язково мити руки.
8. Брудні руки - причина багатьох інфекційних хвороб.
9.Людина з брудними руками виглядає неохайно.
10. Тому, хто не миє руки вчитель за це ставить 2 бали.
11. Чисті руки – запорука здоров’я.
Сьогодні на годині спілкування ми згадали правила особистої гігієни,з’ясували її значення у житті кожної людини, закріпили вміння та навички гігієни як умови збереження здоров’я людини. Важливо-не тільки добре засвоїти усі правила гігієни, головне - дотримуватись їх щодня. Я впевнена, що ви й надалі будете їх виконувати .
-Діти, підійдіть до дошки та заберіть свої краплиночки очікування .
Якщо ваші очікування справдилися підійміть краплиночку до гори .
А на згадку про наш виховний захід Капітошка підготував вам невеличкий подарунок.
(Капітошка вручає дітям бейджики «Гігієна-запорука здоров’я» (Музична заставка).
-Допобачення.
Вчитель: ………………………………………………давайте заспіваємо пісеньку.