Виховний захід "Година доброти"

Про матеріал

Виховний захід " Година доброти" розрахований на учнів 2 - 3 класів. Доцільно проводити під час або після вивчення творчості Василя Олександровича Сухомлинського та його біографії. Захід містить технології інтерактивного навчання, потребує активного залучення учнів до підготовки, що на сьогодні є досить актуальним.

Перегляд файлу

ГОДИНА    ДОБРОТИ 

МЕТА:  ознайомити  учнів  з життям  і  творчістю  В.Сухомлинського; викликати  інтерес  до його  творів; вчити  учнів  оцінювати  вчинки  героїв  оповідань  і  казок; поглиблювати  вміння  працювати  творчо; розвивати  зв’язне  мовлення,мислення; формувати  уявлення  про  те, що  добра  і  чуйна  людина  завжди  допомагає  іншим, поважає, піклується  про тих, хто  потребує  допомоги; виховувати  почуття  доброти, любові, поваги до інших.                           

ОБЛАДНАННЯ:портрет  В.Сухомлинського,збірки оповідань  та  казок; «кущик» слів  для  передбачення,кошик  з  прислів’ями,квіточки  з  моральними  завданнями,колективна  робота «Сонце  доброти»,розрізане  серце  з  написом  «Людина  починається  з  добра»,плакат,зірочки,лист.                      ПІДГОТОВЧА  РОБОТА:творчі  роботи  учнів,ознайомлення з  творами  В.Сухомлинського  ,підготовка  сценок.                                                                                                                                                      Хід  заняття.                                                                                                               1.Організаційний  момент.                                                                                                                         -Доторкніться  один  до  одного,посміхніться  і  подаруйте  чудовий  настрій.(Починає  вчитель,далі  ланцюжком.)                                                                                                                                            Приємно,коли  чиясь щира  посмішка  і  теплий  дотик  зігрівають  душу. Нехай  першими  сядуть  дівчатка,а  потім хлопчики,спочатку  краса , а  потім  сила.                                                                                              2.Повідомлення  теми і мети.                                                                     -Малята,сьогодні  у  нашому  класі  відбудеться  година  Духовності,Милосердя,Доброти. Щоб назвати  тему  спілкування  на  вуста  просяться  слова:«Сказав  мудрець:                                                                                                                           Живи,добро  звершай!                                                                                                         Та  нагород  за  це  не  вимагай!                                                                                                 Хай  оживає  істина  стара:                                                                                 Людина  починається з добра.»                                                                                              - Тож,поведемо  розмову  про  добро,вчитимемось  бути  добрішими  один  до  одного.                (Поштарик  приносить лист.)                                                                                                                        - Цікаво , від  кого  цей лист?(Зачитую листа.)                                                                                            - Діти,чи здогадались ви хто міг з минулого прислати нам такий лист?Хто міг звернутись до нас під час години доброти?Ви почули прохання великого   педагога Василя Олександровича Сухомлинського,який понад усе любив дітей,вчив їх доброти.                                                                                                - То згодні ви мандрувати стежиною добра і знайти скарб?                                                                 3 Подорож в країну Добра.                                                                                  . Вправа 1.-Щоб відкрити  дверцята  в цю добру країну ,ви маєте на кожній парті «ключ»(віршик з пропущеними словами).А ось на дверях(закрита дошка) «код» замка,який підкаже вам пропущене слово. Коли ми хором зачитаємо вірш,дверцята зможемо відкрити.                                                                  (На дошці запис «Видховонибйзрахоітда»).(Вправа «банани»)завдання:закреслити «виховний захід»і залишиться ключове слово  «ДОБРОТА».                                                                                                                      Усі хором зачитують вірш з пропущеним словом «доброта»:                             На … існує світ,                                                                                                                            і ... пахне хліб.                                                                                                                        І мирне небо,в школу йти                                                                                                      це також вияв …                                                                                                                   До всіх людей любов свята -                                                                                                    це чистота і …                                                                                                    Тепер ми можемо сміло відкривати дверцята і мандрувати,щоб знайти скарб. В мене теж є скарб,але він розсипався ,ми зможемо його зібрати,якщо виконаємо все ,що записано на звороті шматочків.(Розрізане серце із завданнями для кожної  зупинки.)

Вправа 2. Ознайомлення з біографією В.Сухомлинського.Конкурс-вікторина.(записано на одній частині серця.)                                                              -Звісно,на початку нашої стежини нас вітає сам В.О.Сухомлинський.(Зачитую завдання зі шматочка серця.)                                 -Ми неодноразово читали,переказували твори цього письменника,схвалювали або засуджували вчинки його героїв.А сьогодні поведемо розмову ще й про самого педагога,який написав для дітей понад 1500 оповідань і казок.У якій сім’ї розпочалося життя Василя Сухомлинського?(Озн.з біографією.)                                                                             -Давайте ще раз поринимо у чарівний світ казок Василя Олександровича і з’ясуємо,хто є із вас найкращим знавцем його творів.(Вікторина:зачитую уривок твору,учні називають назву.)                                                                 

Підсумок конкурсу.                                                                                                                                               Вправа 3.Школа під голубим небом.                                                                       –А тепер мандрівка нас веде у школу під голубим небом і пропонує нам ознайомитись із новим оповіданням «Перестелимо постіль дідусеві».Тут росте цікавий кущик зі словами. Давайте спробуємо передбачити про що буде оповідання.                                                      Юрко     дідусь            перестелимо   подобається                  поїхали       проснувся                  плаче      заспокоїла                                                    (Читання оповідання вчителем).                                                                  –Про що ця історія?                                                                                                 -Чи виправдались ваші передбачення?                                                                            -Чому Юркові так подобалося перестеляти постіль дідусеві?                        -Чому хлопчик плакав уночі?                                                                           -Що можна сказати про цього хлопчика?                                                              -Чого ми можемо повчитися у нього?                                                             Вправа 4.Торбинка добра.                                                                                     –Молодці , діти. Ви так гарно працювали,то ж на вас чекає сюрприз – торбинка добра. Тут «добра» вистачить на всіх.(Учні дістають з торбинки зашифровані прислів’я про добро:роз’єднай слова,вилучи зайве.)                                                                                                              Фізкультхвилинка.Учні встають і перекидають м’ячик,називаючи прислів’я,які розшифрували.                                                                                 Вправа 5.Галявина моральних завдань.                                                              –Ви вже стільки знаєте про добро !Пора нам завітати на галявину моральних задач.(На квіточках записані ситуації.Учні обирають квіточку і в парах працюють над ситуацією.) Обговорення моральних завдань.                                                                                                Вправа 6.Дитячий театр.                                                                                          Підготовлені учні показують сценку «Зорі».                                                      –Мамо,люба,глянь,як сяють                                                                                   ясні зорі золоті.                                                                                                          –Кажуть люди: то не зорі,сяють душі то святі.                                                              Кажуть :хто у нас на світі вік свій праведно прожив ,                                        хто умів людей любити,зла нікому не робив,                                                        Бог послав того на небо ясно зіркою сіять…                                                            -Правда,мамо,то все душі,а не зорі там горять?                                            То навчи ж мене,голубко,                                                                         Щоб і я так прожила,                                                                                               Щоб добро робити вміла .                                                                                      І робить не вміла зла.                                                                                             – Дякуємо нашим маленьким акторам. Ми можемо прикріпити останній шматочок розбитого скарбу. Що ми отримали ?Серце з написом слів Сухомлинського. Та справжній скарб – ось він.(З – під складеного серця дістаю колективну творчу роботу «Сонце доброти».)                                                                                                                        - Це справжній скарб – ваші добрі справи. Наскільки тепліше й світліше стає навкруги від доброти.(Малюнок сонця з промінцями у вигляді дитячих долоньок, на яких записані добрі справи дітей.)                         Підсумок заняття.                                                                                                Вправа «Трихвилинне есе. Крісло автора.)                                                       - Підсумовуючи наше заняття, я хочу запропонувати вам написати протягом 3 – ьох хвилин те ,що ви хочете сказати про нашу годину спілкування, що вам найбільше сподобалось, про ваші враження.(Кільком учням пропоную сісти в «крісло автора» і зачитати есе.)

  • Будьте, як маленькі зірочки, творіть добро,садіть сади,допомагайте стареньким,поважайте батьків, учителів, любіть Землю, і вона вам відповість любов’ю,і будуть на нашій Землі мир і злагода. Засвітіть свою зірочку .Я гадаю,що сьогодні ваші душі хоч трішки, але збагатилися добром.(Учні прикріплюють зірочки на плакаті «Засяйте,добрі душі!»)                   «Благослови ж нас, Боже, бути добрими. Милосердними один до одного . Дай нам сили і наснаги зберегти й примножити людську доброту!

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

docx
Додано
15 березня 2018
Переглядів
886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку