ЗДОРОВО БУТИ ЗДОРОВИМ
Мета: довести пріоритети здоров’я серед інших цінностей людини та негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття дитини; формувати в учнів прагнення займати активну життєву позицію, сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя; розвивати почуття особистої гідності; вчити поважати інших людей; створити дружню атмосферу; розвивати навички комунікації і групової роботи; виховувати в учнів терпиме ставлення до інших, їхніх звичок, поглядів, готовність їм допомагати.
І. Вступне слово – привітання .
Доброго дня, діти. Спілкування людей розпочинається, власне, з вітання. В українців воно становить досить складний ритуал, який включає і жести, і міміку, і фізичні контакти, і словесні формули. Як вітаються українці? Що говорять?
Мої вітання!
Радий вітати вас!
Радий вас бачити!
Моє шанування!
Моє шануваннячко!
Доброго здоров'я!
Доброго здоров'ячка!
Здоров!
Здоров був!
Здоровенькі були!...
Чому так часто вживають слово «здоров’я»? Чому, вітаючи людину, бажаємо їй здоров’я?
Ми живемо з вами в час технічного прогресу, нанотехнологій, розвитку космічних технологій, штучного інтелекту… Як ви думаєте, що є найдорожчим для нас – сучасних людей? Звичайно ж – здоров’я . Чому не сучасний смартфон, автомобіль..? Бо здоров’я не купиш ні за які гроші. Якщо людина хвора, вона не зможе втілити в повній мірі свої мрії, не в змозі вирішувати життєво важливі задачі…
Всі ви хочете бути здоровими, і це є природнє бажання будь-якої людини. Кожен, рано чи пізно, замислюється над своїм здоров’ям. Коли людина починає цінувати своє здоров’я? Чи вважаєте ви себе здоровими дітьми? Доведіть свою думку. Хто з вас піклується про своє здоров’я? Як саме?
Кожен із нас повинен усвідомити, що здоров’я – це безцінний скарб… про нього потрібно дбати, щоб не втратити те, що маємо. Від чого залежить здоров’я? Що допоже нам зберегти здоров’я? Який спосіб життя?
Сьогодні ми з вами пограємо. Вам потрібно буде пройти випробування, згадати основні правила здорового способу життя і знайти скарб лікаря Євгена Комаровського. За кожне правильно виконане завдання кожна команда отримуватиме елемент пазла ( їх необхідно буде скласти і розгадати девіз нашої гри). Ви працюєте в команді, яких правил ви повинні дотримуватися? ( учні повторюють правила роботи в групі)
Ви готові? - Тоді розпочнемо. Давайте згадаємо складові здорового способу життя (учні відповідають)
Завдання №1: Склади приказку
Складовою здорового способу життя – є рухова активність. Японські вчені довели, що для підтримки здоров’я людина повинна робити щодоби 10000 кроків, тобто проходити за 1 день 7-8км. За короткий час, за допомогою декількох правильно підібраних вправ, можна зняти загальну втому та поліпшити самопочуття. Заняття спортом – невід’ємна частина збереження здоров’я на довгі роки. Українці здавна дбали про своє здоров’я – створювали прислів’я та приказки про спорт, про здоровий спосіб життя. Для того, щоб розпочати свою подорож в пошуках скарбу, вам потрібен предмет, який знаходиться в цій кімнаті. А що це – ви дізнаєтесь склавши приказку про спорт.
РАНКОВОЇ
|
НОВЕ |
НЕ З |
А З
|
ПОЧИНАЙ |
ЗАРЯД |
ЖИТТЯ
|
КИ |
ПОНЕДІЛКА |
9 частин приказки потрібно скласти так, щоб її можна було прочитати:
« Починай нове життя не з понеділка, а з ранкової зарядки »
З виділених букв скласти слово – це предмет, який потрібно знайти в кімнаті.
( ДЗЕРКАЛО)
Після знаходження команда отримує підказку.
Діти за допомогою дзеркала розшифровують підказку: « Для проходження наступного етапу від кожної команди до дошки виходять по одному представнику. Отримують завдання: показати за допомогою міміки і жестів певний вид спорту.»
Завдання №2 « Зрозумій мене ». Представник кожної команди показує вид спорту, а інші відгадують та пояснюють особливості цього виду спорту, чи можуть самі займатися таким видом… Види спорту, що показують учні:
Чи займалися спортом вчені? У кожної команди є хмаринка слів, ви розшифровуєте вчених, а я розповім про те, яким видом спорту вони займалися.
Що продовжує життя? Сміх. Давайте трішки відпочинемо: пропоную вам експеримент, який називається «Хто сильніший». Потрібно задути корок в пляшку. Учні, як правило, дуже сильно дують і корок вилітає з пляшки, потрібно дути тоненькою струминкою, щоб потік повітря потравив лише на корок, пляшку можна брати будь-яку, її потрібно закріпити на парті в горизонтальному положенні.
Висновок: важлива не тільки сила, а й розум.
Завдання №3 Відгадайте друзів нашого здоров’я
Ще одна складова здорового способу життя – гігієна. Що таке гігієна?
Для цього з кожного слова беремо лише той склад, який вказано, а потім складаємо отримані результати .
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Зубрилка 1 Наряд 1 Пасочка 1 Дієта 3 |
Мишеня 1 Масло 2 |
Рушниця 1 Боржник 2
|
Ворона 1 Подарунок 2 |
Здоровенний 1,2 Чудовий 3 Сон 1 |
Ранкова 2 Рис 1 Напруга 1 Їжак 1 Жаба 1 |
Зубна паста, мило, рушник, вода, здоровий сон, корисна їжа.
Ще одна складова здорового способу життя – раціональне харчування. « Ми їмо для того, щоб жити, а не живемо для того, щоб їсти ». Однак, важливо правильно харчуватися. Дехто вважає, що не має значення, де і що зїсти , аби не бути голодним. Минає час і така людина відчуває погіршення стану свого організму. Що означає раціональне харчування? (учні відповідають)
Завдання №4 Корисна їжа. Із переліку продуктів харчування ви повинні вибрати лише корисну їжу. І пояснити у чому користь . Учні вибирають корисну їжу і наклеюють на кошик. Кожна команда повинна пояснити користь одного з продуктів.( див. додаток)
Ще одна складова здорового способу життя – чергування праці й відпочинку. Що це означає? Давайте відпочинемо, знімемо емоційну та м’язову напругу : виконаємо вправу «Потяг дружби». Усі стають один за одним, тримаючи руки на поясі тих, хто перед ними. Той, хто попереду, задає темп руху і звуковий супровід, решта підлаштовуються, не порушуючи руху потяга.
Завершується робочий тиждень ми працюємо відпочиваючи, пропонуємо наступне змагання. Кожній команді - по 9 запитань, якщо команда не знає відповіді, то допомагають однокласники.
Завдання №5 Зарядка для мозку
Що може зіпсувати наше здоров’я? Які шкідливі звички є у людей? Які корисні звички є у вас? Завдання №6 «Книгу прочитаєш – про здоров’я все пізнаєш»
1. Назвіть ім’я книжкового героя, який мав декілька шкідливих звичок, завдяки яким став відомим на весь світ, тому що розказував всілякі небилиці так натхненно і переконано, що й сам зрештою починав у них вірити. Назвіть книжку. («Пригоди барона Мюнхгаузена»).
2. Як називається книга, у якій записані священні тексти, визнані церквою як непорушний закон віри і життя? (Біблія).
3. Як звали маленького хлопчика, який зумів не лише вижити в диких джунглях, а й стати їхнім господарем, не втративши при цьому найкращих рис справжньої Людини. Назвіть його корисні звички. (Мауглі).
4. Назвіть головну героїню казки Ш. Перро у якій йдеться про дівчинку, яка не цуралася брудної роботи, була доброю і щирою й за це добра фея нагородила її поїздкою на бал, де вона загубила один з елементів одягу, який, у свою чергу, допоміг їй вийти заміж за принца. Назвіть казку та корисні звички героїні. («Попелюшка»).
5. Який словник допоможе нам перевірити правильне написання слів «здоров’я», «загартовування», «безпека»? (Орфографічний).
6. Назвіть декілька шкідливих звичок Лиса Микити з казки Івана Франка «Фарбований лис». (Хитрість, злодійкуватість, схильність говорити неправду).
7. У міфах стародавньої Греції згадується Гігія – богиня здоров’я. Від її імені походить слово, яким називається наука про здоров’я, його збереження та зміцнення. Назвіть це слово. (Гігієна).
8. Він обожнює мед і ходити в гості до своїх друзів, щоб поласувати чимось смачненьким. Назвіть його та його шкідливі звички. ( Вінні -Пух)
Діти, ви молодці, отримали усі елементи і можете розшифрувати девіз гри.
Діти складають пазл і зачитують девіз: Я здоров'я бережу, сам собі допоможу!
Я вдячна всім за чудову гру. І пам`ятайте, діти, що все залежить в першу чергу від вас самих! Живіть своїм повноцінним життям, бережіть своє здоров`я, займайтесь спортом. Сьогодення дає вам так багато можливостей розкрити власний потенціал, заробити авторитет, звернути на себе увагу і досягти успіху . Все у ваших руках! Майбутнє за вами, якщо ви будете здоровими, сильними, енергійними, незалежними і будете сміливо йти вперед! Для вас лікар прислав подарунок, відгадайте, що це.
Це 80% води, решта 20% - корисних речовин: клітковина, органічні кислоти, калій, натрій, кальцій, магній, фосфор, залізо, йод, а також вітаміни А, В1, В3, РР, С та ін. Червоні, жовті і зелені. Це один із найпопулярніших і найдоступніших для нас фруктів. Їх можна їсти сирими, печеними, додавати у салати та до випічки. Вони — легкий і корисний сніданок та відмінний перекус в офісі чи школі, а також прекрасний ланч для людей, що піклуються про свою фігуру. Що це? Це яблуко. Хто яблуко в день з’їдає, у лікаря не буває, каже народна мудрість. Будьте здорові! (учні отримають яблучка в подарунок)
Використані джерела:
Додаток
РАНКОВОЇ
|
НОВЕ |
НЕ З |
А З
|
ПОЧИНАЙ |
ЗАРЯД |
ЖИТТЯ
|
КИ |
ПОНЕДІЛКА |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Зубрилка 1 Наряд 1 Пасочка 1 Дієта 3 |
Мишеня 1 Масло 2 |
Рушниця 1 Боржник 2
|
Ворона 1 Подарунок 2 |
Здоровенний 1,2 Чудовий 3 Сон 1 |
Ранкова 2 Рис 1 Напруга 1 Їжак 1 Жаба 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЛАНДАУ ЛЕВ ДАВИДОВИЧ 1908-1968
ФІЗИК-ТЕОРЕТИК – гірські лижі, винайшов власний унікальний спосіб нескінченно повільного спуску.
МИХАЙЛО ВАСИЛЬОВИЧ ЛОМОНОСОВ 1711-1765
ВЧЕНИЙ-НАТУРАЛІСТ, ГЕОХІМІК, ПОЕТ- фехтування, верхова їзда, стрільба, рукопашний бій, танці, англійський бокс, важка атлетика.
ПЛАТОН 427-347 ДО Н.Е.
ДАВНЬОГРЕЦЬКИЙ МИСЛИТЕЛЬ- боротьба( для рівноваги в людському організмі необхідне не лише навчання, наука та мистецтво, а й заняття спортом).
БОРИС ПАТОН 1918 -2020
ДОКТОР ТЕХНІЧНИХ НАУК, УКРАЇНСЬКИЙ ФІЗИК- ранкові пробіжки щодня.
ЛЕОНІД КАДЕНЮК 1951-2018
український льотчик-випробувач 1-го класу, космонавт, генерал-майор авіації, перший і єдиний астронавт незалежної України, Герой України…- кілька разів на тиждень бігав крос у 10 кілометрів, спеціальні вправи для майбутніх космонавтів