Виховний захід "Казка в гості завітала"

Про матеріал

Розробка допоможе творчо, цікаво та нестандартно провести виховний захід про знайомі дітям казки. Завдання не змусять залишитися жодну дитину і згуртує в цікаві казкові команди, залучить до активності та творчості

Перегляд файлу

Тема : Казка в гості завітала

Мета:  Розвивати інтерес до читання; Перевірити знання учнів змісту відомих українських казок; Сприяти розвитку мовлення , творчої уяви, фантазії дітей; формувати загальнолюдські поняття доброти, чесності, дружби; Розвивати та бажання пізнавати нове. Виховувати почуття взаємодопомоги, товариськість, доброзичливість; Виховувати любов до усної народної творчості

Обладнання: ілюстрації казок, листи героїв казок, музичні записи.

Хід виховного заходу

Вихователь. Добрий день, вітаєм вас.

Настає дозвілля час.

Діти наші, не зівайте.

Добру казку починайте.

 

В казку вирушим всі разом,

Перешкоди всі пройдем.

А хто буде сумувати,

Із собою не візьмем.

 

Хлопчик. Прийшла, нарешті, довгожданна мить:

Герої казки нас усіх вітають.

І знову пісня радісно дзвенить,

І казка на екрані оживає.

Дівчинка. В країну казок підем я і ти,

У казці всім цікаво побувати.

Там вірних друзів можемо знайти

І знову з ними гарно заспівати.

Сьогодні ми зібралися тут всі разом для того, щоб побувати в гостях у казки.

Діти дуже люблять слухати казки, а дорослі з великим задоволенням розповідають, читають їх дітям. Казка жила, живе і вічно буде жити. Вона буде існувати стільки, скільки будуть жити люди.

 Казка буває сумна і весела, казка навчає нас розуму, висміює ледачих і хвальків. Дарує щедрість, багатство хорошим людям.

 Тому сьогодні ми допоможемо нашим дітям побувати у казці. Ще раз перегорнемо сторінки улюблених книжок, зустрінемося із улюбленими героями і, звичайно, побачимо, як, у котрий раз, добро перемагає зло.

   Сьогодні ми казку до нас запросили,

   Щоб бачити її і слухати гуртом.

   А казка у лісі десь там заблудилась,

 Давайте її погукаєм разом.

  • Діти, я , навіть, не запитую, чи любите ви казки. Звичайно, любите. У кожного з вас є любима казка. Я порахую до 5, а потім плесну в долоні, а ви кожен назвіть свою казку. Чудово! Яке розмаїття!

         І сьогодні, діти, ми з вами проведемо змагання і здійснимо подорож у світ казок.

                        Нагадую умови завдання: грають дві команди.

         Кожен учень вибирає жетон у формі квіточки одного з двох кольорів: блакитного та фіолетового. В першу команду об’єднуються учні, які вибрали блакитну квіточку, а в другу – фіолетову.

Кожна команда займає свої окремі місця. За правильну відповідь кожна команда буде отримувати бал у вигляді барвистих метеликів. Переможе та команда яка отримає найбільшу кількість метеликів.

1-й конкурс

 

Кожній команді треба відгадати казкових героїв.

 

                                                           ЗАГАДКИ

   Блакитним квіточкам                                      Фіолетовим квіточкам

1.  Щоби звабить козеняток.                 2.    У діда з бабою хлопчина

     Мусив пісню заспівати,                           Появився з деревини.

     Бо матусин голосок                                 У печі Зміючку спік,

     Наймиліший для діток.                            З гусеням додому втік.

                              ( Вовк)                                                        ( Івасик - Телесик)

 

 

Не зміг сидіти на вікні,                                  Їду я на бал чудовий

У лісі всім співав пісні,                                 У кареті гарбузовій.

Але коли зустрів лисицю,                              Все, мов справжнє: кучер, коні.

Та пісня мусила скінчиться.                          Поки північ не задзвонить.

                         ( Колобок)                              Маю я химерну звичку…

                                                                          Десь губити черевичку.

                                                                                                     ( Попелюшка)

 

     До роботи неохочі,                                        У охайненькій хатині

     А як їсти – тут як тут.                                   Голосистий хтось жив.

     Пригадайте, любі діти,                                 І від рання до смеркання

    Як їх звати, назвіть.                                       Працювати він любив.

                         ( Круть та Верть)                                                     ( Півник)

 

 

     Хто із борошна незмішаного                       Першим він зустрів в лісочку

     Спік колобка рум’яного,                              Веселого колобочка.

     Щоб порадувати дідуся?                              Поки лунала пісенька

     Ну, звичайно, це …                                       Втік колобок від…

                                 ( Бабуся)                                                               ( Зайчика)

 

    Співав старанно колобок,                            Хто моторчик свій заводить?

    Навіть їй заліз на носок,                              З даху в гості хто приходить?

   Та вона хвостом махнула -                           І на свято він дібрався,

    Колобочка підманула.                                 Гукнем дружно: « Здраствуй»

                        ( Лисиця)                                                               ( Карлсон)

 

 

2-й конкурс

 

Я окремо кожній команді зачитую уривок, а ви відгадуєте : з якої казки цей уривок.

 

Блакитним квіточкам 

 

Дід бив, бив – не розбив.

Баба била, била – не розбила.
Мишка бігла, хвостиком махнула,

Яєчко впало – і розбилося.

                             ( « Курочка ряба»)   

 

Фіолетовим квіточкам

 

Якось провітрила мишка на ніч своє житло, як, завжди, постіль постелила. Тільки вмостилася зручніше, коли це жаба до неї стукає:

  • Пусти погрітися, а то замерзну.
  • Іди, - каже мишка.

                                       ( « Рукавичка»)

 

Блакитним квіточкам 

 

Побіг вовк на річку, знайшов ополонку, сів над нею, опустив хвіст, і почав примовляти:

  • Ловись, ловись, рибко, велика й маленька!

                                                           ( « Лисичка і вовк»)

 

 Фіолетовим квіточкам

 

Жили собі двоє мишенят та півник Голосисте Горличко. От якось Півник підмітав у дворі і знайшов пшеничний колосок.

 

( « Півник та двоє мишенят» або « Колосок»)

 

Блакитним квіточкам 

 

  • Бабусю! Піди в комору, назмітай у засіці, та спеки…

                                                 ( « Колобок»)

 

 Фіолетовим квіточкам

 

А коза сидить на печі та й каже:

- Я коза-дереза,

За три копи куплена,

Півбока луплена!

Тупу – тупу ногами,

Сколю тебе рогами,

Ніжками затопчу,

Хвостиком замету,-

Тут тобі і смерть!

              (« Коза-дереза»)

 

3 – й конкурс «Угадай-но»

 

Я загадую кожній команді питання, а ви мені відповідаєте одним словом.

 

Хто втік від баби з дідом?                           Хто друг Чебурашки?

( Колобок)                                                              ( Крокодил Гена)

 

Як звати внучку Діда Мороза?                   Як звати доктора, який лікував усіх 

                                                                       звірів?

( Снігурочка)                                                                         ( Айболит)

 

Ким стало бридке каченя?                          Кращий друг Віні - Пуха?

( Лебедем)                                                                               ( П’ятачок) 

 

За кого хотіла віддати польова                  Житло Баби Яги?

 миша Дюймовочку?                                   ( Хата на курячих ніжках)

( За крота)                          

 

Що не зміг дід сам витягнути                    Кого врятувала Дюймовочка

із землі та покликав бабку?                        у  підземеллі?

( Ріпку)                                                                    ( Ластівку)

 

   Кого запрошувала Лисичка                         Кого спекла бабуся , а зїла лисичка?

   на гостини?                                                                 ( Колобка)

                ( Журавля)

 

  Хто не слухав дівчинку                                  Що розбила мишка своїм хвостиком,

  Мальвіну і вимазав свій довгий ніс?             що аж  заплакали бабуся та дід?

     ( Буратіно)                                                        ( Яєчко)

 

  Що загубив дід в лісі?                                    Хто вкрав хлопчика Кая?

     ( Рукавичку)                                                             ( Снігова Королева)

4-й конкурс «Казкова пошта»

Вихователь

- Дорогі діти ! А що це за листи у мене на столі? Звідки вони взялися? На жодному з них немає зворотної адреси. Давайте дізнаємося від кого вони.

( Вихователь - читає листи, діти відгадують  від кого вони.)

Лист 1     

В ліс по стежці я ходила,

Сірого вовка зустріла.

До бабусі завітала

І її я не впізнала.

Очі, зуби – все страшне!

Чи впізнали ви мене? (Червона Шапочка)

Лист 2

Хто кругленький і смачненький,
Із віконця скік та скік.
Втік від баби та від діда
До лисички на язик?
                                                                     (Колобок)

Лист 3

Друзі мої – П’єро й Артемон.

Добрими бути – для нас це закон.

Навіть страшний Карабас Барабас

Зрадити дружбі не змусить всіх нас.     (Буратіно)

Лист 4

Моя казка всім відома,

У семи живу я гномів.

Стан тонкий, тендітна ніжка .

Хто я, друзі? …

(Білосніжка)

Лист 5

На бал я мріяла потрапити завжди

Та шлях закритий був мені туди.

У шати одягла мене хрещена

Й подарувала туфельку для мене.

Вона блищить у сяйві кришталю.

Тож, здогадайтесь як моє ім’я .        

(Попелюшка)

Лист 6

Ця брехуха — і рогата 
І баньката, й бородата. 
Обдурила свого діда, 
Принесла в родину біди, 
Хату в зайчика украла,
            Жити в домі цьому стала.

(Коза-Дереза.)

5-й конкурс «Казкова математика»

 

Вихователь

- Ось ми і листи розібрали. А чи знаєте ви, що у кожної казки є своя історія створення і чарівник -  письменник, який її створив. Частина казок – народні.

Український народ любив казки, тому понавидумував їх дуже багато. В основу казочок покладалися легенди, перекази, притчі. У казкових героїв вони втілювали людей, висміювали або возвеличували їхні вчинки, риси характеру.
    Отже, казка – це казкова країна, де добро завжди перемагає зло.
 А зараз ми з вами дізнаємося, чому ще може нас навчити казка.  Пропоную вам вирішити невеличкі задачі – «Казкові задачі»:

1. Колобок  співав лисичці пісеньку у ліве вушко 3 рази, а у праве вушко - на 1 раз більше. Скільки разів співав Колобок пісеньку у праве вушко?

Рішення:  3+1= 4 рази (співав Колобок у праве вушко Лисички)

2. В понеділок курочка Ряба знесла 8 яєць, а у вівторок – на 2 більше. Скільки яєць знесла курочка Ряба у вівторок?

Рішення: 8+2= 10 яєць (знесла Курочка-Ряба у вівторок)

3. Наварив Журавель смачної страви з 3 картоплин, 3 буряків, 2 морквинок та 1 перцю. Скільки всього овочів вкинув Журавель у страву?

Рішення: 3+3+2+1= 9 овочів (вкинув Журавель у страву)

4. Ведмідь сховався на дереві на висоті 6 м, а кіт, злякавшись, виліз на дерево на 2 м. Скільки ще метрів залишилося лізти Коту до Ведмедя?

Рішення:  6-2 = 4 м (потрібно пролізти Коту до Ведмедя)

 

 

6-й конкурс «Казковий колаж»

 

Кожен учень має картинку улюбленого персонажа і прикріплює до колажу

7-й конкурс « Чарівний мішечок»

Предмети із казок, діти по черзі дістають їх і називають казку

 Яєчко золоте («Курочка Ряба»)

  Борошно («Колобок»)

  Глечик («Лисичка та журавель»)

 Колосок («Колосок»)

 Туфелька («Попелюшка»)

 Яблуко («Білосніжка»)

 Рукавичка («Рукавичка»)

8-й конкурс «Плутанина»

Командам необхідно правильно розставити картинки сюжету казки «Ріпка»

Інсценізація казки «Ріпка»

Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело.  Ми пригадали наші знайомі казки, героїв. Але час повертатися з мандрівки.
Всі разом казки згадали.
Гостям нашим показали.

Всі разом:    
От і казочці кінець.
А хто слухав – молодець!

 

docx
Додано
13 травня 2018
Переглядів
3891
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку