Розробка допоможе творчо, цікаво та нестандартно провести виховний захід про знайомі дітям казки. Завдання не змусять залишитися жодну дитину і згуртує в цікаві казкові команди, залучить до активності та творчості
Тема : Казка в гості завітала
Мета: Розвивати інтерес до читання; Перевірити знання учнів змісту відомих українських казок; Сприяти розвитку мовлення , творчої уяви, фантазії дітей; формувати загальнолюдські поняття доброти, чесності, дружби; Розвивати та бажання пізнавати нове. Виховувати почуття взаємодопомоги, товариськість, доброзичливість; Виховувати любов до усної народної творчості
Обладнання: ілюстрації казок, листи героїв казок, музичні записи.
Хід виховного заходу
Вихователь. Добрий день, вітаєм вас.
Настає дозвілля час.
Діти наші, не зівайте.
Добру казку починайте.
В казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем.
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем.
Хлопчик. Прийшла, нарешті, довгожданна мить:
Герої казки нас усіх вітають.
І знову пісня радісно дзвенить,
І казка на екрані оживає.
Дівчинка. В країну казок підем я і ти,
У казці всім цікаво побувати.
Там вірних друзів можемо знайти
І знову з ними гарно заспівати.
Сьогодні ми зібралися тут всі разом для того, щоб побувати в гостях у казки.
Діти дуже люблять слухати казки, а дорослі з великим задоволенням розповідають, читають їх дітям. Казка жила, живе і вічно буде жити. Вона буде існувати стільки, скільки будуть жити люди.
Казка буває сумна і весела, казка навчає нас розуму, висміює ледачих і хвальків. Дарує щедрість, багатство хорошим людям.
Тому сьогодні ми допоможемо нашим дітям побувати у казці. Ще раз перегорнемо сторінки улюблених книжок, зустрінемося із улюбленими героями і, звичайно, побачимо, як, у котрий раз, добро перемагає зло.
Сьогодні ми казку до нас запросили,
Щоб бачити її і слухати гуртом.
А казка у лісі десь там заблудилась,
Давайте її погукаєм разом.
І сьогодні, діти, ми з вами проведемо змагання і здійснимо подорож у світ казок.
Нагадую умови завдання: грають дві команди.
Кожен учень вибирає жетон у формі квіточки одного з двох кольорів: блакитного та фіолетового. В першу команду об’єднуються учні, які вибрали блакитну квіточку, а в другу – фіолетову.
Кожна команда займає свої окремі місця. За правильну відповідь кожна команда буде отримувати бал у вигляді барвистих метеликів. Переможе та команда яка отримає найбільшу кількість метеликів.
1-й конкурс
Кожній команді треба відгадати казкових героїв.
ЗАГАДКИ
Блакитним квіточкам Фіолетовим квіточкам
1. Щоби звабить козеняток. 2. У діда з бабою хлопчина
Мусив пісню заспівати, Появився з деревини.
Бо матусин голосок У печі Зміючку спік,
Наймиліший для діток. З гусеням додому втік.
( Вовк) ( Івасик - Телесик)
Не зміг сидіти на вікні, Їду я на бал чудовий
У лісі всім співав пісні, У кареті гарбузовій.
Але коли зустрів лисицю, Все, мов справжнє: кучер, коні.
Та пісня мусила скінчиться. Поки північ не задзвонить.
( Колобок) Маю я химерну звичку…
Десь губити черевичку.
( Попелюшка)
До роботи неохочі, У охайненькій хатині
А як їсти – тут як тут. Голосистий хтось жив.
Пригадайте, любі діти, І від рання до смеркання
Як їх звати, назвіть. Працювати він любив.
( Круть та Верть) ( Півник)
Хто із борошна незмішаного Першим він зустрів в лісочку
Спік колобка рум’яного, Веселого колобочка.
Щоб порадувати дідуся? Поки лунала пісенька
Ну, звичайно, це … Втік колобок від…
( Бабуся) ( Зайчика)
Співав старанно колобок, Хто моторчик свій заводить?
Навіть їй заліз на носок, З даху в гості хто приходить?
Та вона хвостом махнула - І на свято він дібрався,
Колобочка підманула. Гукнем дружно: « Здраствуй»
( Лисиця) ( Карлсон)
2-й конкурс
Я окремо кожній команді зачитую уривок, а ви відгадуєте : з якої казки цей уривок.
Блакитним квіточкам
Дід бив, бив – не розбив.
Баба била, била – не розбила.
Мишка бігла, хвостиком махнула,
Яєчко впало – і розбилося.
( « Курочка ряба»)
Фіолетовим квіточкам
Якось провітрила мишка на ніч своє житло, як, завжди, постіль постелила. Тільки вмостилася зручніше, коли це жаба до неї стукає:
( « Рукавичка»)
Блакитним квіточкам
Побіг вовк на річку, знайшов ополонку, сів над нею, опустив хвіст, і почав примовляти:
( « Лисичка і вовк»)
Фіолетовим квіточкам
Жили собі двоє мишенят та півник Голосисте Горличко. От якось Півник підмітав у дворі і знайшов пшеничний колосок.
( « Півник та двоє мишенят» або « Колосок»)
Блакитним квіточкам
( « Колобок»)
Фіолетовим квіточкам
А коза сидить на печі та й каже:
- Я коза-дереза,
За три копи куплена,
Півбока луплена!
Тупу – тупу ногами,
Сколю тебе рогами,
Ніжками затопчу,
Хвостиком замету,-
Тут тобі і смерть!
(« Коза-дереза»)
3 – й конкурс «Угадай-но»
Я загадую кожній команді питання, а ви мені відповідаєте одним словом.
Хто втік від баби з дідом? Хто друг Чебурашки?
( Колобок) ( Крокодил Гена)
Як звати внучку Діда Мороза? Як звати доктора, який лікував усіх
звірів?
( Снігурочка) ( Айболит)
Ким стало бридке каченя? Кращий друг Віні - Пуха?
( Лебедем) ( П’ятачок)
За кого хотіла віддати польова Житло Баби Яги?
миша Дюймовочку? ( Хата на курячих ніжках)
( За крота)
Що не зміг дід сам витягнути Кого врятувала Дюймовочка
із землі та покликав бабку? у підземеллі?
( Ріпку) ( Ластівку)
Кого запрошувала Лисичка Кого спекла бабуся , а з’їла лисичка?
на гостини? ( Колобка)
( Журавля)
Хто не слухав дівчинку Що розбила мишка своїм хвостиком,
Мальвіну і вимазав свій довгий ніс? що аж заплакали бабуся та дід?
( Буратіно) ( Яєчко)
Що загубив дід в лісі? Хто вкрав хлопчика Кая?
( Рукавичку) ( Снігова Королева)
4-й конкурс «Казкова пошта»
Вихователь
- Дорогі діти ! А що це за листи у мене на столі? Звідки вони взялися? На жодному з них немає зворотної адреси. Давайте дізнаємося від кого вони.
( Вихователь - читає листи, діти відгадують від кого вони.)
Лист 1 В ліс по стежці я ходила, Сірого вовка зустріла. До бабусі завітала І її я не впізнала. Очі, зуби – все страшне! Чи впізнали ви мене? (Червона Шапочка) |
Лист 2
Хто кругленький і смачненький, |
Лист 3 Друзі мої – П’єро й Артемон. Добрими бути – для нас це закон. Навіть страшний Карабас Барабас Зрадити дружбі не змусить всіх нас. (Буратіно) |
Лист 4 Моя казка всім відома, У семи живу я гномів. Стан тонкий, тендітна ніжка . Хто я, друзі? … (Білосніжка) |
Лист 5 На бал я мріяла потрапити завжди Та шлях закритий був мені туди. У шати одягла мене хрещена Й подарувала туфельку для мене. Вона блищить у сяйві кришталю. Тож, здогадайтесь як моє ім’я . (Попелюшка) |
Лист 6
Ця брехуха — і рогата (Коза-Дереза.) |
5-й конкурс «Казкова математика»
Вихователь
- Ось ми і листи розібрали. А чи знаєте ви, що у кожної казки є своя історія створення і чарівник - письменник, який її створив. Частина казок – народні.
Український народ любив казки, тому понавидумував їх дуже багато. В основу казочок покладалися легенди, перекази, притчі. У казкових героїв вони втілювали людей, висміювали або возвеличували їхні вчинки, риси характеру.
Отже, казка – це казкова країна, де добро завжди перемагає зло.
А зараз ми з вами дізнаємося, чому ще може нас навчити казка. Пропоную вам вирішити невеличкі задачі – «Казкові задачі»:
1. Колобок співав лисичці пісеньку у ліве вушко 3 рази, а у праве вушко - на 1 раз більше. Скільки разів співав Колобок пісеньку у праве вушко?
Рішення: 3+1= 4 рази (співав Колобок у праве вушко Лисички)
2. В понеділок курочка Ряба знесла 8 яєць, а у вівторок – на 2 більше. Скільки яєць знесла курочка Ряба у вівторок?
Рішення: 8+2= 10 яєць (знесла Курочка-Ряба у вівторок)
3. Наварив Журавель смачної страви з 3 картоплин, 3 буряків, 2 морквинок та 1 перцю. Скільки всього овочів вкинув Журавель у страву?
Рішення: 3+3+2+1= 9 овочів (вкинув Журавель у страву)
4. Ведмідь сховався на дереві на висоті 6 м, а кіт, злякавшись, виліз на дерево на 2 м. Скільки ще метрів залишилося лізти Коту до Ведмедя?
Рішення: 6-2 = 4 м (потрібно пролізти Коту до Ведмедя)
6-й конкурс «Казковий колаж»
Кожен учень має картинку улюбленого персонажа і прикріплює до колажу
7-й конкурс « Чарівний мішечок»
Предмети із казок, діти по черзі дістають їх і називають казку
Яєчко золоте («Курочка Ряба»)
Борошно («Колобок»)
Глечик («Лисичка та журавель»)
Колосок («Колосок»)
Туфелька («Попелюшка»)
Яблуко («Білосніжка»)
Рукавичка («Рукавичка»)
8-й конкурс «Плутанина»
Командам необхідно правильно розставити картинки сюжету казки «Ріпка»
Інсценізація казки «Ріпка»
Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело. Ми пригадали наші знайомі казки, героїв. Але час повертатися з мандрівки.
Всі разом казки згадали.
Гостям нашим показали.
Всі разом:
От і казочці кінець.
А хто слухав – молодець!