Тема. Краса природи рідного краю у творах художників, поетів, музикантів.
Мета: розкрити красу природи за допомогою поетичного слова, музики, образотворчого мистецтва, формувати навички виразного читання, вміння сприймати і відчувати емоційний зміст слова, збагачувати словниковий активний запас, розвивати творчість, фантазію, спостережливість, читацький інтерес школярів, викликати бажання читати, спілкуватися з книжкою, виховувати любов до природи, до рідного краю, до прекрасного.
Обладнання: комп'ютер, проектор, екран, музичне оформлення, словники, презентація, роздатковий матеріал.
Форма заняття: літературна вітальня.
Література:
Тема. Краса природи рідного краю у творах художників, поетів, музикантів.
Мета: розкрити красу природи за допомогою поетичного слова, музики, образотворчого мистецтва, формувати навички виразного читання, вміння сприймати і відчувати емоційний зміст слова, збагачувати словниковий активний запас, розвивати творчість, фантазію, спостережливість, читацький інтерес школярів, викликати бажання читати, спілкуватися з книжкою, виховувати любов до природи, до рідного краю, до прекрасного.
Обладнання: комп'ютер, проектор, екран, музичне оформлення, словники, презентація, роздатковий матеріал.
Форма заняття: літературна вітальня.
Література:
2 клас/Упор.Л.О.Гребенькова.-Х.: Видавництво «Ранок», 2010 р., 114 с.
Хід роботи:
І.Організаційна частина
1.Привітання
Ведучий 1 – СЛАЙД 1Добрий день, шановні гості! Сьогодні ми побуваємо в чудовому «Барвистому дивосвіті», будемо вчитися краще розуміти природу. Багато нового дізнаємося про поетів, художників, музикантів, як вони сприймали і розуміли природу. Будемо вчитися не тільки дивитися, а бачити, не тільки слухати, а чути.
2.Повідомлення теми
Ведучий 2 – СЛАЙД 2 Ми зараз зробимо дивний крок у світ, що сповнюють дива. Є багато див на землі, створених природою. Погляньте на це диво СЛАЙД 3- на гарну й чарівну веселку (Виходить учень).
Учень - Звуть веселкою у селах
Райдугу за кольори.
Скільки промінців веселих
Грає, виграє вгорі?
Ведучий 2 - Скільки кольорів має веселка?
Учні – Існує 7 кольорів веселки.
ІІ. Основна частина
1.Презентація книг (словників)
Ведучий 1 – СЛАЙД 4 Є дива, створені природою, а я хочу розповісти про диво, створене руками людини. Це диво-книга. А найважливіше місце серед усіх книг займають словники.СЛАЙД 5 (Виходять 2 учні).
Учень 1 - Не бійтесь заглядати у словник,
Це пишний яр, а не сумне провалля.
Збирайте як розумний садівник
Достиглий овоч у Грінченка й Даля. СЛАЙД 6
Ведучий 2 - Перед вами словник української мови автор якого наш земляк Борис Грінченко, СЛАЙД 7 а ось це – «словарь живого русского языка», який склав також наш земляк Володимир Іванович Даль. Якщо ви не знаєте як правильно написати слово, як правильно ставиться наголос у слові, ви обов’язково візьмете у руки орфографічний словник. СЛАЙД 8
Учень 2 - Буває, що слово відомо давно,
А знає не кожен, що значить воно.
Тоді у пригоді стає визначник
Скарбів наших мовних - тлумачний словник.
Ведучий 1 - Чи знаєте ви, що таке олівець? Впевнена, що ви знайомі з олівцем, але замислились. І тут вам допоможе тлумачний словник, в якому у вигляді маленьких оповідань, надаються пояснення багатьох слів.
2.Перший крок у «Барвистий дивосвіт»
Ведучий 2 –СЛАЙД 9 Ми зробимо з вами перший крок у барвистий дивосвіт «Довідуюсь!» Наше довідкове бюро СЛАЙД 10(3 учні) мало домашнє завдання: знайти пояснення тих слів, які ми використовуємо, коли малюємо. Малюємо дивовижні картини. Споглядаємо картини, які малювали видатні митці. Слово нашому бюро (Слухаємо доповіді.)СЛАЙД 11
3.Виступ довідкового бюро
Учень 1 - Візьму я пензель і паперу клапоть і намалюю всю цю акварель.
СЛАЙД 12 Акварель – це фарба розведена водою
СЛАЙД 13 Олівець- це тоненька паличка графіту, або сухої фарби, якою пишуть, креслять, малюють.
Учень 2 – СЛАЙД 14 Альбом - чисті аркуші паперу в оправі, призначені для малювання, зберігання марок, фотографій.
СЛАЙД 15 Пензель - прикріплений до ручки пучок щетини, що використовується для нанесення фарби на поверхню. СЛАЙД 16
Учень 3 - Олівець захотів погуляти,
По сторінці пішов малювати.
А сторінка була біла-біла,
І рука олівця там водила.
Олівець не простий-кольоровий
Змалював і луки, і діброви.
СЛАЙД 17
4.Другий крок у «Барвистий дивосвіт»
Ведучий 1 -Природа рідної землі різноманітна й красива.
Як тебе не любити земле!
З твоїми голубими морями і озерами,
З глибокими океанами, високими горами.
Із зеленими лісами, буйно цвітними садами, багатими родючими землями. СЛАЙД 18
Ведучий 2 -Любі діти ! Впевнено робимо другий крок «Дивуюся!» Дивуюся різними станами рідної природи, які надихають художників, поетів, фотографів, музикантів на творчість.
Темний ліс, велике місто.
Старі липи у дворі
Хвиль морських ясне намисто
Крила птаха угорі.
Щоб чудові ці хвилини
Вмить не зникли як міраж
Лиш натхнення хай прилине
І народиться пейзаж.
Давайте розглянемо картини у нашій залі СЛАЙД 19 Мона Лиза (Джоконда) - Леонардо да Винчи, СЛАЙД 20 Натюрморт с ирисами - Винсент ван Гог, СЛАЙД 21 Тайная вечеря - Леонардо да Винчи, СЛАЙД 22 Девятый вал - Иван Айвазовский.
Яка картина вам сподобалась? Які почуття вона викликала?
Учні – відповідають кілька учнів з залу…
5.Третій крок у «Барвистий дивосвіт»
Ведучий 1 –СЛАЙД 23 Третій крок до барвистого дивосвіту «Знайомимось!». Давайте познайомимось з художниками, поетами,які оспівували природну красу у своїх творах.
6.Довідка про Лесю Українку
Ведучий 2 –СЛАЙД 24 Леся Українка – видатна українська поетеса,письменниця Леся з України. Її дитинство пройшло у мальовничому українському селі Колодяжному. Леся написала вірш у 9 років. Її вірші ліричні, життєлюбні: «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Збірку українських пісень, загадок, казок, ігор передала вона нам у спадок. (Виходить учень).
Учень - Вірш «Черешеньки»
Поблискують черешеньки
В листі зелененькім
Черешеньки ваблють очі
Діточкам маленьким:
Дівчаточко й хлоп’яточко
Під деревом скачуть,
Простягають рученята
Та мало не плачуть.
7. Довідка про Тараса Шевченка
Ведучий 2 – СЛАЙД 25 Тарас Григорович Шевченко –уславлений народний поет, геніальний Кобзар України, великий живописець і художник, філософ, народний вчитель, талановита людина. Його вірші ми читаємо,вчимо напам’ять. Багато він своїх живописних творів залишив у спадок. (Виходить учень).
Учень - Вірш «Діброва»
Ой діброво, темний гаю!
Тебе одягає
Тричі на рік… Багатого
Собі батька маєш.
Раз укриє тебе рясно
Зеленим покровом…
Аж сам собі дивується
На нову діброву…
8.Театр-експромт СЛАЙД 26
Ведучий 1 - А чи зможемо ми поринути в діброву наших казок? Може спробуємо перевірити, інсценувавши відому всім казку «Ріпка»? (Запрошуємо героїв казки. Учні виходять до дошки) ДОДАТОК 1
(Ріпка – "Яка ж я красуня"
Дід - потирає руки і каже: "Так-так".
Бабка - махає діду кулаком і каже: "Охи й дід"
Внучка - впирається в боки руками і каже: "Я готова"
Жучка - "Гав-гав"
Кішка - "Мурррр"
Мишка - "Я найсильніша" )
Ведучий 2- Посадив дід ріпку і каже:
— Рости, рости, ріпка, солодка! Рости, рости, ріпка, міцна!
Виросла ріпка солодка, міцна, велика-превелика.
Пішов дід ріпку рвати: тягне-потягне, витягти не може.
Покликав дід бабу.
Бабка за діда,
Дідка за ріпку —
Тягнуть-потягнуть, витягнути не можуть.
Покликала баба онуку.
Внучка за бабку,
Бабка за діда,
Дідка за ріпку —
Тягнуть-потягнуть, витягнути не можуть.
Покликала внучка, Жучка.
Жучка за внучку,
Внучка за бабку,
Бабка за діда,
Дідка за ріпку —
Тягнуть-потягнуть, витягнути не можуть.
Покликала Жучка кішку.
Кішка за Жучку,
Жучка за внучку,
Внучка за бабку,
Бабка за діда,
Дідка за ріпку —
Тягнуть-потягнуть, витягнути не можуть.
Покликала кішка мишку.
Мишка за кішку,
Кішка за Жучку,
Жучка за внучку,
Внучка за бабку,
Бабка за діда,
Дідка за ріпку —
Тягнуть-потягнуть — та витягли ріпку.
Ведучий 1 – У нас все вийшло, ви справжні молодці!
ІІІ.Заключна частина
1.Четвертий крок у «Барвистий дивосвіт»
Ведучий 1 - СЛАЙД 27 Ось ми вже з вами робимо четвертий крок до барвистого дивосвіту «Слухаю й милуюсь!».
2.Виконання пісні
Вслухайтесь у дивовижні нотки чутливого спів ( пісня «Чорнобривці) СЛАЙД 28
3.П'ятий крок у «Барвистий дивосвіт»
Ведучий 1 - СЛАЙД 29 П'ятий крок до барвистого дивосвіту «Зупинись!». На планеті Земля є наймиліший куточок для серця кожного з нас, і назва цього куточку Україна. СЛАЙД 30 Ми з вами зупинились на мить, придивились, замилувались. Наше око вловило диво, сфотографувало якийсь момент, епізод. Навколо стільки прекрасного, кожна мить неповторна. (Лунає пісня про Україну) СЛАЙД 31
ІV.Підсумки
Ведучий 2 –СЛАЙД 32 Озирнімось. Сьогоднішній Барвистий дивосвіт залишив цілу низку думок, ціле море переживань, музику фарб та звуків.Тож ми вас усіх закликаємо: торкайтесь природи серцем, любіть її, оберігайте. Дякуємо за увагу!