Виховний захід "Краса природи рідного краю у творах художників, поетів, музикантів"

Про матеріал

Тема. Краса природи рідного краю у творах художників, поетів, музикантів.

Мета: розкрити красу природи за допомогою поетичного слова, музики, образотворчого мистецтва, формувати навички виразного читання, вміння сприймати і відчувати емоційний зміст слова, збагачувати словниковий активний запас, розвивати творчість, фантазію, спостережливість, читацький інтерес школярів, викликати бажання читати, спілкуватися з книжкою, виховувати любов до природи, до рідного краю, до прекрасного.

Обладнання: комп'ютер, проектор, екран, музичне оформлення, словники, презентація, роздатковий матеріал.

Форма заняття: літературна вітальня.

Література:

  • 1.Веселий струмочок: Хрестоматія для позакласного читання.
  • 2 клас/Упор.Л.О.Гребенькова.-Х.: Видавництво «Ранок», 2010 р., 114 с.
  • 2.Горошко Н.А. Уроки образотворчого мистецтва, 2 клас. Посібник для вчителя/ Х.; Країна мрії, 2006 р., 128 с.
  • 3.Інноваційні технології в початковій школі. – К.: Шкільний світ, 2008 р. 112 с.- (Бібліотека «Шкільного світу»)
  • 4.Прищепа К.С., Лукьяненко В.Г. Тематичний словник школяра, - К..: Форум, 2001 р.,336 с.
  • 5.М.Приймаченко: Альбом/Автор-упорядник Н.І.Велігоцька: К. : Мистецтво, 1989 р., 132 с.
  • 6.Словник української мови. Сост. Б.Грінченко. К.: Освіта, 1947 р.
  • 7.Українська мозаїка. Посібник-хрестоматія/ Упоряд. О.П.Долинна, О.В.Низковська, Н.І. Вакуленко, О.А.Копійкіна.- К..: АВДІ, 2008 р.,-256 с.
Перегляд файлу

Тема.  Краса природи рідного краю у творах художників, поетів, музикантів.

Мета: розкрити красу природи за допомогою поетичного слова, музики, образотворчого мистецтва, формувати навички виразного читання, вміння сприймати і відчувати емоційний зміст слова, збагачувати словниковий активний запас, розвивати творчість, фантазію, спостережливість, читацький інтерес школярів, викликати бажання читати, спілкуватися з книжкою, виховувати любов до природи, до рідного краю, до прекрасного.

Обладнання: комп'ютер, проектор, екран, музичне оформлення, словники, презентація, роздатковий матеріал.

Форма заняття: літературна вітальня.

Література:

  1. Веселий струмочок: Хрестоматія для  позакласного читання.

2 клас/Упор.Л.О.Гребенькова.-Х.: Видавництво «Ранок», 2010 р., 114 с.

  1. Горошко Н.А. Уроки  образотворчого мистецтва, 2 клас. Посібник для вчителя/ Х.; Країна мрії, 2006 р., 128 с.
  2. Інноваційні технології в початковій школі. – К.: Шкільний світ, 2008 р. 112 с.- (Бібліотека «Шкільного світу»)
  3. Прищепа К.С., Лукьяненко В.Г. Тематичний словник школяра, - К..: Форум, 2001 р.,336 с.
  4. М.Приймаченко: Альбом/Автор-упорядник Н.І.Велігоцька: К. : Мистецтво, 1989 р., 132 с.
  5. Словник української мови. Сост. Б.Грінченко. К.: Освіта, 1947 р.
  6. Українська мозаїка. Посібник-хрестоматія/ Упоряд. О.П.Долинна, О.В.Низковська, Н.І. Вакуленко, О.А.Копійкіна.- К..: АВДІ, 2008 р.,-256 с.

Хід роботи:

І.Організаційна частина

1.Привітання

Ведучий 1 – СЛАЙД 1Добрий день, шановні гості! Сьогодні ми побуваємо в чудовому «Барвистому дивосвіті», будемо вчитися краще розуміти природу. Багато нового дізнаємося про поетів, художників, музикантів, як вони сприймали і розуміли природу. Будемо вчитися не тільки дивитися, а  бачити, не тільки слухати, а чути.

2.Повідомлення теми

Ведучий 2 – СЛАЙД 2 Ми зараз зробимо дивний крок у світ, що сповнюють дива. Є багато див на землі, створених природою. Погляньте на це диво СЛАЙД 3- на гарну й чарівну веселку (Виходить учень).

Учень - Звуть веселкою у селах

      Райдугу за кольори.

      Скільки промінців веселих

      Грає, виграє вгорі?

Ведучий 2 - Скільки кольорів має веселка?

Учні – Існує 7 кольорів веселки.

ІІ. Основна частина

1.Презентація книг (словників)

Ведучий 1 – СЛАЙД 4 Є дива, створені природою, а я хочу розповісти про диво, створене руками людини. Це диво-книга. А найважливіше місце серед усіх книг займають словники.СЛАЙД 5 (Виходять 2 учні).

Учень 1 - Не бійтесь заглядати у словник,

     Це пишний яр, а не сумне провалля.

    Збирайте як розумний садівник

    Достиглий овоч у Грінченка й Даля. СЛАЙД 6

Ведучий 2 - Перед вами словник української мови автор якого наш земляк Борис Грінченко, СЛАЙД 7 а ось це – «словарь живого русского языка», який склав також наш земляк Володимир Іванович Даль. Якщо ви не знаєте як правильно написати слово, як правильно ставиться наголос у слові, ви обов’язково візьмете у руки  орфографічний словник. СЛАЙД 8

Учень 2 - Буває, що слово відомо давно,

        А знає не кожен, що значить воно.

        Тоді у пригоді стає визначник

        Скарбів наших мовних - тлумачний словник.

Ведучий 1 - Чи знаєте ви, що таке олівець? Впевнена, що ви знайомі з олівцем, але замислились. І тут вам допоможе  тлумачний словник, в якому у вигляді маленьких оповідань, надаються пояснення багатьох слів.

2.Перший крок у «Барвистий дивосвіт»

Ведучий 2 –СЛАЙД 9 Ми зробимо з вами перший крок у барвистий дивосвіт          «Довідуюсь!» Наше довідкове бюро СЛАЙД 10(3 учні) мало домашнє завдання: знайти пояснення тих слів, які ми використовуємо, коли малюємо. Малюємо дивовижні картини. Споглядаємо картини, які малювали видатні митці. Слово нашому бюро (Слухаємо доповіді.)СЛАЙД 11

3.Виступ довідкового бюро

Учень 1 - Візьму я пензель і паперу клапоть і намалюю всю цю акварель.

СЛАЙД 12 Акварель – це фарба розведена водою

СЛАЙД 13 Олівець-  це тоненька паличка графіту, або сухої фарби, якою пишуть, креслять, малюють.

Учень 2 – СЛАЙД 14 Альбом -  чисті  аркуші паперу в оправі, призначені для малювання, зберігання марок, фотографій.

 СЛАЙД 15 Пензель  - прикріплений до ручки пучок щетини, що використовується для нанесення фарби на поверхню. СЛАЙД 16

Учень 3 -   Олівець захотів погуляти,

По сторінці пішов малювати.

А сторінка була біла-біла,

І рука олівця там водила.

Олівець не простий-кольоровий

Змалював і луки, і діброви.

СЛАЙД 17

4.Другий крок у «Барвистий дивосвіт»

Ведучий 1 -Природа рідної землі різноманітна й красива.

 Як тебе не любити земле!

 З твоїми голубими морями і озерами,

З глибокими океанами, високими горами.

Із зеленими лісами, буйно  цвітними садами, багатими родючими землями. СЛАЙД 18

Ведучий 2 -Любі діти ! Впевнено робимо другий крок «Дивуюся!» Дивуюся різними станами рідної природи, які надихають художників, поетів, фотографів, музикантів на творчість.

  Темний ліс, велике місто.

Старі липи у дворі

Хвиль морських ясне намисто

Крила птаха угорі.

Щоб чудові ці хвилини

Вмить не зникли як міраж

Лиш натхнення хай прилине

І народиться пейзаж.

Давайте розглянемо картини у нашій залі СЛАЙД 19 Мона Лиза (Джоконда) - Леонардо да Винчи, СЛАЙД 20 Натюрморт с ирисами -  Винсент ван Гог, СЛАЙД 21 Тайная вечеря - Леонардо да Винчи, СЛАЙД 22 Девятый вал - Иван Айвазовский.

Яка картина вам сподобалась? Які почуття вона викликала?

Учні – відповідають кілька учнів з залу…

5.Третій крок у «Барвистий дивосвіт»

Ведучий 1 –СЛАЙД 23 Третій крок до барвистого дивосвіту «Знайомимось!». Давайте познайомимось з художниками, поетами,які оспівували природну красу у своїх творах.

6.Довідка про Лесю Українку

Ведучий 2 –СЛАЙД 24 Леся Українка – видатна українська поетеса,письменниця Леся з України. Її дитинство пройшло у мальовничому українському селі Колодяжному.  Леся написала вірш у 9 років. Її вірші ліричні, життєлюбні: «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Збірку українських пісень, загадок, казок, ігор передала вона нам у спадок. (Виходить учень).

Учень - Вірш «Черешеньки»

 Поблискують черешеньки

 В листі зелененькім

 Черешеньки ваблють очі

 Діточкам маленьким:

 Дівчаточко й хлоп’яточко

 Під деревом скачуть,

 Простягають рученята

 Та мало не плачуть.

7. Довідка про Тараса Шевченка

Ведучий 2 – СЛАЙД 25 Тарас Григорович Шевченко –уславлений народний  поет, геніальний Кобзар України, великий живописець і художник, філософ, народний вчитель, талановита людина. Його вірші ми читаємо,вчимо напам’ять. Багато він своїх живописних творів залишив у спадок. (Виходить учень).

Учень - Вірш «Діброва»

Ой діброво, темний гаю!

Тебе одягає

Тричі на рік… Багатого

Собі батька маєш.

Раз укриє тебе рясно

Зеленим покровом…

Аж сам собі дивується

На нову діброву…

8.Театр-експромт СЛАЙД 26

Ведучий  1 - А чи зможемо ми поринути в діброву наших казок? Може спробуємо перевірити, інсценувавши відому всім казку «Ріпка»? (Запрошуємо героїв казки. Учні виходять до дошки)              ДОДАТОК 1

(Ріпка – "Яка ж я красуня"

Дід - потирає руки і каже: "Так-так".

Бабка - махає діду кулаком і каже: "Охи й дід"

Внучка - впирається в боки руками і каже: "Я готова"

Жучка - "Гав-гав"

Кішка - "Мурррр"

Мишка - "Я найсильніша" )

Ведучий  2- Посадив дід ріпку і каже:

— Рости, рости, ріпка, солодка! Рости, рости, ріпка, міцна!

Виросла ріпка солодка, міцна, велика-превелика.

Пішов дід ріпку рвати: тягне-потягне, витягти не може.

Покликав дід бабу.

Бабка за діда,

Дідка за ріпку —

Тягнуть-потягнуть, витягнути не можуть.

Покликала баба онуку.

Внучка за бабку,

Бабка за діда,

Дідка за ріпку —

Тягнуть-потягнуть, витягнути не можуть.

Покликала внучка, Жучка.

Жучка за внучку,

Внучка за бабку,

Бабка за діда,

Дідка за ріпку —

Тягнуть-потягнуть, витягнути не можуть.

Покликала Жучка кішку.

Кішка за Жучку,

Жучка за внучку,

Внучка за бабку,

Бабка за діда,

Дідка за ріпку —

Тягнуть-потягнуть, витягнути не можуть.

Покликала кішка мишку.

Мишка за кішку,

Кішка за Жучку,

Жучка за внучку,

Внучка за бабку,

Бабка за діда,

Дідка за ріпку —

Тягнуть-потягнуть — та витягли ріпку.

Ведучий 1 – У нас все вийшло, ви справжні молодці!

ІІІ.Заключна частина

1.Четвертий крок у «Барвистий дивосвіт»

Ведучий 1 - СЛАЙД 27 Ось ми вже з вами робимо четвертий крок до барвистого дивосвіту  «Слухаю й милуюсь!».

2.Виконання пісні

Вслухайтесь у дивовижні нотки чутливого спів ( пісня «Чорнобривці) СЛАЙД 28

3.П'ятий крок у «Барвистий дивосвіт»

Ведучий 1 -  СЛАЙД 29 П'ятий крок до барвистого дивосвіту «Зупинись!». На планеті Земля є наймиліший куточок для серця кожного з нас, і назва цього куточку Україна. СЛАЙД 30 Ми з вами зупинились на мить, придивились, замилувались. Наше око вловило диво, сфотографувало якийсь момент, епізод. Навколо стільки прекрасного, кожна мить неповторна. (Лунає пісня про Україну) СЛАЙД 31

ІV.Підсумки

Ведучий 2 –СЛАЙД 32 Озирнімось. Сьогоднішній Барвистий дивосвіт залишив цілу низку  думок, ціле море переживань, музику фарб та звуків.Тож ми вас усіх закликаємо: торкайтесь природи серцем, любіть її, оберігайте. Дякуємо за увагу!

 

 

 

 

docx
Додано
14 квітня 2018
Переглядів
4275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку