Робота класного керівника з формування учнівського колективу

Про матеріал

Надати допомогу педагогам з питання формування творчого працездатного учнівського колективу; визначити елементи педагогічної майстерності сучасного педагога,ознайомити учителів з вимогами до класного керівника та основними критеріями оцінювання роботи педагога.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота класного керівника з формування учнівського колективу

Методичні рекомендації

та опис роботи вчителя

 

Васечко Світлана Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

 

 

             “ Найкращий учитель для дитини той, хто духовно спілкується з нею,

забуває, що він учитель, і бачить у

своєму учневі друга, однодумця. Такий учитель знає

найпотаємніші куточки серця свого вихованця, і

слово в його устах стає могутнім знаряддям

впливу на особистість, яка розвивається”

В.О.Сухомлинський

Я, Васечко Світлана  Анатоліївна, працюю в загальноосвітній школі   № 1 м. Волновахи 20 років. Ще з дитинства я мріяла бути вчителем, і ця мрія виповнилася. Закінчивши Донецький  Державний  Університет, я отримала базу знань щодо навчання та виховання підростаючого покоління. Досвід  має вагоме значення у діяльності класного керівника, адже від того, як вчитель може використати у власній роботі набуті методи і прийоми, залежить ефективність виховного процесу.

У педагога є важка, але дуже важлива місія - бути класним керівником. Одні вважають її доповненням до своєї викладацької роботи, інші - навпаки, найголовнішою. Я вважаю,  що ця місія, безсумнівно, потрібна дітям, оскільки основна структурна ланка у школі – це клас. Саме в ньому зароджується інтерес до навчання, формуються спеціальні стосунки між дітьми. Клас являє собою систему, яка допомагає реалізувати ту роботу, про соціальне благополуччя дітей, вирішувати проблему їхнього дозвілля, згуртовувати колектив, формувати відповідну емоційну атмосферу. Організатором діяльності учнів у класі, координатором впливів був  і залишається класний керівник.

Виховання дітей, підлітків, молоді - одне із найважливіших завдань людства, оскільки воно є передумовою збереження і примноження цінностей і потенціалу суспільства, розвитку людини.

Колектив нашого класу  сформовано п’ять років назад, коли учні вперше переступили поріг школи та влилися в лави 1 класу.

Діти дуже енергійні, жваві, прагнуть як найшвидше пізнати навколишній світ.

За   5 років навчання учнівський коллектив міцно згуртувався. Діти ставляться одне до одного зі взаємоповагою, допомагають однокласникам у будь-яких ситуаціях, між школярами нема вагомих суперечок, панує доброзичливість і культура поведінки. (додаток 1)

Учні охоче беруть участь у громадському житті школи, активно вболівають за власний колектив, прагнуть не відставати від діяльності інших класів.

Діти люблять читати книжки, особливо міфи, легенди, фантастику та пригодницькі. Полюбляють відвідувати дитячу бібліотеку, музей. (додаток 2, 3)

Школярі прагнуть до пізнання нового, досі їм не відомого, тому охоче слухають на виховних годинах повідомлення про аномальні явища, політичні події, історичний розвиток України, народні обряди та звичаї рідного краю.

Шестикласники охоче трудяться, підтримуючи чистоту та порядок на шкільній території й у приміщенні.

Класний керівник — стрижень виховного процесу. Це нитка, яка зв'язує в одне ціле дитину, вчителя - предметника, батьків, громадськість. На мою думку, класний керівник — універсальна особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний педагог і педагог-організатор. (додаток 4)

Від класного керівника залежить ступінь сформованості дитячого колективу. Вміння згуртувати навколо себе дітей — великий дар і велика робота. Вміння захопити, повести, відкрити світ — неоціненний скарб справжнього педагога. Захоплення вчителя стає захопленням учнів. Згуртованість учнівського колективу,  на мою думку, значною мірою залежить від особистісних якостей класного керівника, його освіченості, рівня інтелекту, культури, уміння спілкуватися з учнями, вчителями –  предметниками, батьками, адміністрацією тощо. (додаток 5)

Починаючи працювати з дитячим колективом, я поставила перед собою такі виховні задачі :

  • формування високої художньо-естетичної освіченості особистості, формування у підростаючого покоління інформаційної культури, погляду на книгу та інші види інформації як на важливий засіб розвитку й самореалізації особистості;
  • виховання духовної культури особистості, створення умов для вільного вибору своєї світоглядної позиції;
  • розвиток індивідуальних здібностей і талантів, забезпечення умов їх самореалізації;
  • формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати для розквіту держави, готовності її захищати;
  • забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей, охорони та зміцнення їхнього здоров’я;
  • формування сімейно-етичної культури;
  • виховання поваги до Конституції, законів України, національної символіки.

Як класний керівник, я досягаю поставленої мети через заохочування учнів до процесу самовиховання, навчаючи їх підготовці та організації колективних творчих справ класу, багато часу приділяю морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культури поведінки.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

Система виховної роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна робота у нашому класі – цікава та різноманітна, поєднує в собі традиційні форми та методи роботи класного керівника (години спілкування, класні збори, свята, операції, виставки-конкурси, виставки творчих робіт, трудові десанти, відверті розмови, інтелектуальні ігри, турніри) та нетрадиційні (тренінги, проекти, фестивалі, калейдоскопи, анкети думок, колажі, пошукові ігри, акції, художні галереї та ін.), застосування яких вимагає організації міжособистісного інтерактивного спілкування в різних видах соціально значущої діяльності: методи педагогічного впливу, методи соціальної взаємодії, методи самоорганізації життєдіяльності школярів.

Я  вважаю, що класні традиції – це те, що об’єднує колектив. У процесі підготовки та проведення Дня іменинника, Дня святого Валентина, свята захисника Вітчизни й 8 Березня кожен учень класу знайшов справу до душі, виявив свої здібності. (додаток 6,7)

Усі творчі справи готуємо, проводимо та аналізуємо колективно. У класі створено творчу групу, які є ініціаторами цікавих справ та ідей. Нещодавно відбулося свято, присвячене Дню Вчителя, в якому майже всі учні мого класу  прийняли активну участь. Ніхто з вчителів не залишився байдужим до творчих здібностей дітей. Дуже запам'ятався дітям конкурс «Різдвяні   чудеса».  (додаток 8)

Постійно здійснюємо контроль успішності учнів, підтримую тісний зв’язок із учителями - предметниками. Якщо й виникають проблеми, я намагаюся з’ясувати причини і допомогти подолати перешкоди у навчанні.    Це  дозволяє школярам і батькам звертати увагу на те, з яких предметів потрібно підвищити успішність. З метою контролю відвідування учнями навчального закладу ведеться класний щоденник, де відмічаються відсутні, ті, хто спізнився та ті, хто поводить себе недбало на уроках. Проводяться  виховні години,  години спілкування,  бесіди пов’язані з навчанням: " Учитися – твій обов’язок ", " Мій робочий день", "За мудрістю до словників ", диспут  " Чи потрібно сьогодні бути освіченою людиною?" "Ринг професій", "Моя школа",   « Навчання -  дорога до успіху». (додаток 9)

Усі учні рівні між собою, неповаги  до інших немає. Намагаюся виховувати їх бути чесними, справедливими, об’єктивними, доброзичливими, ввічливими. Думка інших для них є дуже важливою. Кожен учень – особистість зі своїм характером. Метою подолання незрозумілостей між учнями було організовано проведення годин спілкування: "Завжди залишайся людиною","Моє та Ваше" ," Хто я ?Який ?" ; бесід : " Товариші чи друзі" , "Правила поведінки на перерві, уроці " та анкетування «Моя сім'я».(додаток 10)

Також приділяю багато часу профорієнтаційній роботі. Це бесіди, екскурсії на хлібопекарню та до пожежної частини. (додаток 11,12,13)

У школі пройшов  тиждень з правил дорожнього руху та тиждень з правил безпеки. Учні прийняли активну участь у вікторині «Ти пішоход» (додаток 14,15)

На класну годину з правил пожежної безпеки був запрошений  працівник поженої охорони, який розповів дуже цікаву та повчальну лекцію, як поводитися у разі пожежі у школі, класі, навчив дітей користуватися вогнегасником. (додаток 16)

Згуртуванню учнів класу в єдиний дружній колектив сприяє робота з організації учнівського самоврядування. Через діюче самоврядування учні мають можливість розвивати свої організаторські здібності, почуття відповідальності, ініціативи. Залучаючи дітей до участі в різноманітних громадсько-корисних справах, я намагаюся сприяти розвитку в них громадської активності, привчати їх до дотримання шкільного режиму, єдності педагогічних вимог до учнів з боку вчителів та батьків, спрямовую свої зусилля на корисні, потрібні суспільству справи: добре вчитися, готуватися до праці, берегти природу, охороняти її багатства, турбуватися про збереження історичних пам'яток та інших культурних цінностей, зразково поводитися, допомагати людям. (додаток 17)

Навчаю  учнів бачити у всьому красу: в житті, довкіллі , поведінці людей, їхній зовнішності. Проводжу багато бесід про культуру поведінки, спілкування, зовнішній вигляд, красу взаємин з однолітками, друзями, батьками. Обов’язково в ході проведення виховної справи звертаю увагу на естетичну сторону підготовки. Щоб прилучити учнів до різних видів мистецтва, відвідуємо концерти,  вистави та самі  приймаємо участь. Охоче брали  участь  у конкурсі «Міс Осінь», «День птахів» та в акції годівничка. (додаток 18, 19, 20)

Дуже полюбляють діти подорожувати. У дітей подорж викликає неабияке захоплення та радість. (додаток 21, 22, 23, )

Вважаю, що здоров’я дитини – найголовніше. Тому на кожній перерві провітрюється клас,  на великих перервах чергові роблять вологе прибирання. Діти проходять обов’язкове медичне обстеження. Контролюємо разом з учителями фізичне та трудове навантаження на дітей, які звільнені  від цих занять, а також -  ослаблених внаслідок хвороби. З пропагандою здорового способу життя було проведено серію виховних годин, таких як "Вітаміни на нашому столі", "Наслідки паління для організму".

Велика увага приділяється розвитку фізичної культури. Було проведено спортивні змагання, естафети, конкурси "Молодь обирає здоровий спосіб життя", конкурс агітаційних плакатів, що підкреслюють негативний вплив наркотиків, тютюну та алкогольних напоїв на здоров’я людини, та конкурс пісні про здоров’я. Під час аналізу змагання підкреслюю прогалини в знаннях і підказую, як їх слід ліквідувати.

Я рекомендую використовувати учнівські мультимедійні презентації як для представлення результатів власних проведених досліджень, проектів, самостійної роботи, так і для виконання випереджуючих завдань, як засіб ознайомлення з новою інформацією. При цьому навчання проводиться з безумовним дотриманням санітарних норм використання комп'ютерної техніки, оскільки цілком відсутній її шкідливий вплив на учнів.  (додаток 24, 25)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Сім'я - це те первинне середовище, де людина повинна вчитися творити добро»

Василь Олександрович Сухомлинський

 

Важливою ланкою у побудові виховної роботи є взаємодія класного керівника з батьками школяра. Родина - це природне середовище життя і розвитку дитини, у якому закладаються основи особистості.  Зустрічаючись з батьками на зборах, у процесі  індивідуальної роботи  завжди стверджую, що ми  повинні створити затишок дітям, щоб він став для дітей другою домівкою. І дійсно це так. Наша класна кімната – затишна, світла, озеленена, чиста, відремонтована. І все це завдяки спільній роботі класного керівника, батьків та дітей.

Два  рази на семестр проводяться батьківські збори,  щомісячно – зустрічі з батьківським комітетом,  постійно – індивідуальні бесіди. Щорічно обирається  батьківський комітет, представники громадської та шкільної ради. Батьки класу беруть активну участь у загальношкільних зборах. Крім питань про успішність та поведінку, організаційних, проводяться бесіди та лекції на такі теми: «Роль  сім’ї у визначенні життєвого шляху учнів», «Мудрість батьківської любові»,  «Роль сім'ї у подоланні важковиховуваності», « Щаслива сім’я. Яка вона?» Обов’язково проводжу анкетування  батьків. (додаток 26)

Основні форми батьківських зборів  (додаток 27)

- збори-лекторій;

- «круглий стіл»;

- тематична дискусія із запрошенням фахівців;

- консультація з фахівцями;

- батьківська дискусія;

- загальношкільна конференція та інш.

Свою роботу з батьками я здійснюю за такими напрямками:

1. Підтримка фізичного здоров'я учнів.

2. Спілкування й формування особистісних орієнтацій учнів: інтерес до життя, інтерес до людини, інтерес до культури, що сприяють розумінню загальнолюдських цінностей.

3. Пізнавальна сфера життя учнів (робота з учителями - предметниками) з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Захист не учня, а людини в ньому. Підхід до кожної дитини «з оптимістичної позиції» (А. Макаренко).

4. Робота з родиною - вплив на виховний потенціал родини; об'єктом уваги є не сама родина, а сімейне виховання.

Тут необхідно таке:

- вивчення сімейної атмосфери, що оточує учня, його стосунків із членами родини; (додаток 28, 29)

- психолого-педагогічна освіта батьків через систему батьківських зборів, консультацій, бесід;

- організація спільного проведення вільного часу дітей і батьків;

- захист інтересів і прав дитини в так званих важких родинах.

Творча співпраця батьків, учнів, педагога продовжується і під час підготовки та при проведенні батьківських зборів, перед якими проводиться діагностування учнів, анкетування ("Я - учень", "Мої захоплення", "Моє навчання", "Ти і твій клас ", "Хто твій друг"), тестування ("Моральні пріоритети", "Портрет учня", "Чи вмієш ти спілкуватися", "Рівень вихованості", " Ранжування понять").

Готуються анкети та тести і для батьків ( "Ми і наші діти", "Школа у житті наших дітей", "Здоров'я наших дітей" ,"Які ви батьки? "

     Як же я намагаюсь налагодити діалог між педагогом і дитиною, як допомагаю підлітку розкритися?  Використовую два головних правила:

1) не перебиваю, даю можливість все пояснити

2) не критикую одразу.

Я розумію, що від мого уважного слухання учень відразу не зміниться і не перетвориться в ідеального. Ідеальних дітей немає і бути не може!

     Переконана, що лише терпіння, мудрість і любов до школярів допоможе у спілкуванні і мирному співіснуванні з ними. Лише справжні моральні цінності врятують у майбутньому дітей, допоможуть їм „ вижити ” у суспільстві.

На мій погляд, професія класного керівника схожа з професією мінера. Оскільки варто раз оступитись і контакт із дитиною буде втрачено, подекуди назавжди. Тому, звичайно ж, потрібно бути психологом, хоча б на інтуїтивному рівні. Що ж стосується професійних знань, умінь і навичок, то класний керівник повинен знати та вміти все, чи майже все! Класний керівник повинен володіти всіма якостями хорошої, розумної, цікавої людини.

А мої побажання всім класним керівникам такі.

Пам’ятайте: Батько дитини не ваш учень, не ваш ворог, а ваш друг, порадник, однодумець.

Майте на увазі: Краща форма взаємин із батьками складає ланцюжок: діти батькиучитель–сім’я.

Майте на увазі: Головне не чекати подяки, тоді не буде розчарувань.

Пам’ятайте: Діти у класі ваше відображення, тому старайтесь постійно працювати над собою.

Майте на увазі: Головнезберігати молодість власної душі на довгі роки, тоді легше буде зрозуміти юних, поряд з якими має відбутись ваша щаслива професійна кар’єра.

Запам’ятайте: Ваша установка повинна бути такою:

 Без мене світ не повний!

 Навчаються в тих, кого люблять. Гете

 

 

Додатки

Додаток №1

Наш клас

Додаток №2

 

D:\папка для мамы\мы\P1220054.JPG

Екскурсія до бібліотеки

Додаток №3

Відвідування музею

 

Додаток №4

 

 

 

 

Додаток №5

D:\папка для мамы\мы\йййй.JPG

Свято « В гостях у книги»

Додаток № 6

 

Свято 8 Березня

 

Додаток №7

День захисника України

 

 

Додаток №8

Конкурс  «Різдвяні чудеса»

Додаток №9

Класна  година на тему: « Освіта - шлях до успіху» .

Мета : Сприяти формуванню в учнів довгострокової мотивації навчальної діяльності завдання.  Стимулювати учнів до роздумів про відмінні особливості освіченої людини , а також про умови, необхідні для того , щоб стати освіченою людиною. Створити позитивний образ освіченої людини, як перспективної мети освіти .

Хід класної години

Вступне слово:

Сьогодні я хочу поговорити і обговорити, навіщо потрібна освіта , хто така освічена людина .

Питання № 1: «Чи потрібно вчитися? »

Питання № 2: "Для чого потрібно вчитися? "

 Зразкові відповіді: мати хороші оцінки; так хочуть батьки ; для продовження навчання ; бути освіченим ; стати більш розвиненим.

Питання № 3: "Чим відрізняється освічена людина від неосвіченої ? "

Зразкові відповіді : з освіченою людиною цікавіше спілкуватися ; у освіченої людини більше шансів знайти цікаву роботу ; освічена людина може більше дати своїм дітям ; освічена людина більше знає ; освічена людина краще розуміє .

Питання № 4: "Що ви чекаєте від школи ? "

 Зразкові відповіді : хороші знання ; отримати виховання ; щоб навчитися спілкуватися.

Питання № 5 " Що для цього потрібно? "

 Зразкові відповіді : щоб учень відвідував школу ; щоб вчитель давав уроки ; щоб батьки контролювали своїх дітей.

2. Читання єврейської притчі « Навіщо вчитися ».

Одного разу до рабина Нафталі постукали. Нафталі відкрив двері і, за своїм звичаєм , запитав:

 - Ти навіщо прийшов?

 - Я прийшов вчитися у тебе, - відповів чоловік.Нафталі зачинив двері і сказав :

 - Пошукай інше місце. Я не вчитель. Знайдеш собі іншого, з ким вивчати Писання .

 - Але чому ж ? – запитала Нафталі його дружина.

- Чому ти прогнав його?Він справляє враження щиро спраглого.

 - Ті, хто цікавиться вивченням Письма, здебільшого, дурні. Вони хочуть " сховатися", - сказав Нафталі. На другий день постукала інша людина. Нафталі відкрив двері і запитав:

 - Чому ти тут? Чого тобі треба ?

 - Я прийшов,щоб поруч з вами навчитися служити людству, - відповів той.

 - Провалюй,ти помилився дверима. Дружина була вражена:

- Він же не просив вивчати з ним Письмо. З нього вийшов би великий перетворювач суспільства або щось подібне. Він хотів служити людству. Така чиста , віруюча душа. Чому ти відмовив йому ?

 - Той, хто не знає сам себе, - сказав Нафталі, - не може нікому служити. Від його служіння в результаті – одне нещастя. На третій день постукала ще одна людина. Нафталі відкрив двері і запитав:

 - А тобі чого? - Я дуже дурний, - відповів той. - Чи не можна мені трохи допомогти позбавитися від цього? Нафталі поцілував його і сказав:

 - Заходь. Я чекаю тебе.

Обговорення притчі.

Висновок: Не треба прагнути отримати тільки певні знання, потрібно вчитися всьому. Всі наші знання нам знадобляться.

3.Обговорення прислів'їв про вчення.

Які ви знаєте прислів'я про вчення? У чому їх зміст? Навчання - світло, а не навчання - тьма. Спершу аз да буки, а потім науки. Людина невчена – що сокира неточенна .

Повторення – мати навчання. Знанням здобудеш тисячі мечів, але мечем знання добути не зможеш. (перське прислів'я) Мудрець відомий знанням, а не походженням . ( ассірійське прислів'я)

 4. Складання портрета освіченого і неосвіченої людини. Кожен з нас чув словосполучення «освічена  людина » і знає,що його всі поважають, цінують, ставляться до нього з симпатією. Кожен з нас, я думаю, хотів би бути освіченою людиною. Давайте замислимося - а хто ж це такий і які якості йому притаманні? А що можна сказати про неосвічену людину?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №10   Анкета «Моя сім'я»

I. Дай відповіді на запропоновані запитання.

Хто приділяє тобі найбільше уваги в сім'ї?

Кому з рідних ти найчастіше розказуєш про шкільне життя?

Чи розкриваєш ти мамі свої таємниці? Чи можеш з нею спілкуватися як із другом?

Чи карають тебе вдома? Яким чином?

Чи вважаєш ти своїх батьків справедливими?

Що тебе засмучує у стосунках з батьками?

II. Доповни речення.

Найбільше я боюся ....

Найбільше мені не подобається в собі....

Мені сумно, коли

Я хотів би бути більш ....

Коли-небудь я сподіваюся ....

Я відчуваю труднощі ....

Найбільше мене хвилює ....

П'ять найбільших неприємностей у моєму житті ....

Мені потрібна допомога, коли ....

Найщасливіша хвилина в моєму житті....

Я почуваю себе щасливим, коли ....

П'ять найрадісніших подій у моєму житті..

Додаток №11

 

Екскурсія до пожежної частини

Додаток №12

 

На хлібопекарні

Додаток №13

Майбутні пожежники

Додаток №14

 

Вікторина «Ти пішоход»

Додаток №15

Вивчаємо правила дорожнього руху

Додаток №16

Зустріч з працівниками МНС

Додаток № 17

Додаток №18

Свято «Міс Осінь»

 

Додаток №19

Участь у акції «Годівничка»

 

Додаток №20

 

Свято птахів

 

 

Додаток №21

 

Подорож до дитячої залізниці

 

Додаток №22

 

Додаток №23                                                                      

Відпочинок  у парку

 

 

 

 

 

Додаток №24                                                         Додаток №25

C:\Users\vasec_000\Desktop\Новая папка (2)\w97C7eb5Uy4.jpg

Робота у комп’ютерному класі

 

 

 

 

 

 

Додаток №26

Анкета для батьків

1.Чи знаєте ви здібності своєї дитини?

 Ні - 0

 Намагаюся взнати  - 3

 Так -  5

2. Чи вирішуєте разом із дитиною її особисті проблеми?

 У дитини проблем не буває - 0

 Навряд чи - 3

 Думаю, що так -  5

3. Що ви можете сказати про темперамент своєї дитини?

 Нічого - 0

 Подібний до мого - 3

 Знаю і зважаю на нього - 5

4. Чи звертаєте ви увагу на фізичний стан своєї дитини (поставу і т.п.)?

 Не маю часу  - 0

 Думаю, що так -  3

Вважаю, що це дуже важливо -  5

5. Музика, образотворче мистецтво, художня література допомагають вихованню в дитини почуття краси, гармонії?

  Це марнування часу - 0

  Не знаю - 3

  Здається, так  - 5

6. Якщо дитина вчинила негарно, чи розумієте ви, що це може бути результатом вашого неправильного виховання?

  Цього не може бути  - 0

  Не знаю  - 3

  Можливо  - 5

7. приходячи з роботи у розлюченому стані, ви часто вихлюпуєте свій гнів на дитину?

 Так  - 0

 Не замислююся над цим  - 3

 Намагаюся контролювати свої емоції і залишати за дверима домівки проблеми, які стосуються роботи  - 5

8. Якби вам запропонували цікаву подорож, чи взяли б ви з собою дитину?

 Люблю відпочивати на самоті  - 0

 Не знаю  - 3

 Обов’язково, якщо це було б можливо -  5

9. Якщо вчитель нарікатиме на вашу дитину, ви зразу розлютитесь?

 Так  - 0

 Дивлячись за що -  3

 Вислухаю дитину і постараюсь розібратись у суті речей  - 5

10. Як ви вважаєте: дитина скоріше прислухається до вашої думки, ніж до думки когось іншого (свого товариша)?

 Гадаю, що ні - 0

 Безперечно  - 3

 Гадаю, що моя думка має для неї вагу - 5

0 – 20. Батьки мають приділяти своїм дітям якомога більше уваги.

21 – 35. Батьки звертають увагу на проблеми своїх дітей, але повністю вирішувати їх не мають або можливостей, або знань, або часу.

36 – 50. Гарні стосунки в сім’ї дозволяють спільно розв’язувати проблемні ситуації, прекрасно розуміти один одного. Але не слід забувати про виховання самостійності і самодостатності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №27

Тематика батьківських зборів.

Збори №1

Тема: Адаптація дитини до навчання в 5 класі.

Форма роботи: круглий стіл.

Запрошують педагогів, які працюють і у класі, керівників гуртків, у яких займаються чи займатимуться діти, бібліотекаря, лікаря або медсестру.

Завдання педагогів:

1. Познайомитися з батьками і послухати стислі характеристики, які вони дадуть своїм дітям.

2. Розповісти про вимоги щодо вивчення нового предмета.

Завдання лікаря: ознайомити з результатами проведеного медогляду.

Завдання бібліотекаря: коротко розповісти про можливості бібліотеки, показати бібліотечний фонд.

Завдання керівника позашкільних установ: ознайомити з умовами прийому дітей у різні гуртки.

Питання для обговорення

1. Роль сім'ї та її значення в адаптації школяра.

2.  Шкільне життя в навчанні і вихованні школяра.

 

Збори №2

Тема: Роль спілкування в житті школяра.

Форма роботи: дискусія. Під час зборів аналізуються різні педагогічні ситуації.

Питання для обговорення

1. Значення для дитини спілкування в сім'ї. Відношення батьків.

2. Проблеми спілкування в дитячому колективі. Як них уникнути.

3. Завдання школи і колективу класу з подолання проблем під час спілкування.

Анкета для учнів

1. Чи подобається тобі розповідати своїм батькам про прожитий день?

2. Чи завжди твої батьки вислуховують тебе до кінця?

3. Як вони на це реагують?

4.3 ким ти передусім поділишся своїм секретом: з матір'ю, батьком, товаришем чи подругою?

5. Які ласкаві слова говорять тобі батьки?

6. Які сімейні свята для вас важливі?

7. Які свята у своїй родині ти любиш?

7. Якби ти був чарівником, що б ти хотів змінити у своїй родині?

 

Збори № З

Тема: Культурні цінності родини і їхнє значення для дитини.

Форма робот: обмін думками за проблемою зборів.

Питання для обговорення

1. Книга і її значення в розвитку пізнавальних і моральних якостей особистості. Відвідування бібліотеки.

2. Культурні традиції родини.

3. Вплив культурних цінностей родини на пізнавальний розвиток дитини.

4. Розповіді батьків про традиції родини з формування культурних цінностей: читання книжок, газет і журналів;

відвідування театрів і музеїв; знайомство з природою; туристичні походи тощо.

5. Виступ класного керівника з лекцією про вплив культурних традицій родини на пізнавальну активність дитини.

 

Збори № 4

Тема: «Ось і стали ми на рік доросліші».

Підсумкові збори за рік. Питання для обговорення

1. Конкурс на кращий текст гімну класу.

2.Бесіда на тему: «У майбутньому році тобі бажаю...»

3. Завдання на літо всім учням: «Де б ти не був, не забувай про друзів», «Як би я хотів провести літо»

4. Випуск класної газети «Вузлик на пам'ять».

5. Нагородження батьків за активне співробітництво з класом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №28

 

 

Додаток №329

 

 

 

 

docx
Додано
14 квітня 2018
Переглядів
6842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку