Мета: Організувати листування між учнями та вчителями школи. Повідомити учням про Всесвітній день пошти та заходи з нагоди цього, а також про проекти Пошта Майдану, Сонячні листи, Друзі за листуванням. Розвивати українську культуру та історію в кращих традиціях листування. Читати більше: http://miklasss.blogspot.com/p/blog-page_51.html
Лист у конверті
Виховний захід
Мета: Організувати листування між учнями та вчителями школи. Повідомити учням про Всесвітній день пошти та заходи з нагоди цього, а також про проекти Пошта Майдану, Сонячні листи, Друзі за листуванням. Розвивати українську культуру та історію в кращих традиціях листування.
Формувати активну життєву позицію, вміння бути самим собою; розвивати комунікабельність, уміння аналізувати власні вчинки, давати їм моральну оцінку; учитися робити добрі справи та уміння їх описувати; виховувати у підлітків високі моральні якості.
Обладнання: (Див. Додаток 1) Листи із завданнями, листівки-запрошення, презентації, лист-вікторина, листи з минулого, листи у майбутнє, листи і листівки друзів, подарунки (листівки, календарики)
Форма проведення: читання та написання листів у дружньому спілкуванні.
Події
Хід заходу:
Звучить пісня «Діти Чернівців - Ми за мир (+)»
Учитель. Дорогі діти! Шановні гості! Сьогодні у нас незвичний виховний захід. Сьогодні захід читання і написання листів, тема якого «Лист у конверті»
Учитель. 9 жовтня на всій планеті відзначається як Всесвітній день пошти, який без перебільшення можна назвати святом всіх людей. Пошта настільки органічно існує в сучасному світі, що ми сприймаємо її як частину нашого повсякденного життя. Уявити собі наше життя, функціонування держави, ефективний бізнес без поштового зв’язку неможливо.
На XVI конгресі Всесвітнього поштового союзу (ВПС), що відбувся в Токіо 1969 року, було прийнято рішення відзначати цю дату як день, який зближує країни і народи. Сьогодні міжнародна пошта говорить на 6800 мовах своїх клієнтів, 191 поштові адміністрації, які входять у ВПС, утворюють єдиний поштовий простір і найбільшу фізичну мережу доставки в усьому світі.
Українська пошта – одна зі складових частин світової поштової системи. У структурних підрозділах Укрпошти, що надають послуги споживачам, можна буде ознайомитися з плакатами, тематичними стендами, присвяченими Всесвітньому дню пошти, з нововведеннями в галузі.
У рамках Всесвітнього дня пошти в Україні відбудеться низка заходів, зокрема:
Всесвітній день пошти – це чудова нагода привернути увагу громадськості до діяльності поштової служби в глобальній системі зв’язку, до послуг, які вона пропонує споживачам, до цілей, які ставить перед собою Всесвітній поштовий союз.
До слова запрошується начальник Станіславського поштового відділу зв’язку Недодай Оксана Фантинівна.
Учитель. Сьогодні наша мова про листівки та листи у конвертах.
І лист. Трохи історії
Учитель. Усі учні і гості отримали листи-запрошення із завданнями. Тому до слова запрошуються учні, які готували інформацію про історію пошти.
Учень 1. Доісторичні люди використовували для передачі важливої інформації голос, що сприяло появі членороздільної мови. Однак усна передача вістей була недосконала, оскільки людський голос можна чути лише на близькій відстані. Для посилення переданого звуку тисячоліття тому стали використовувати порожнисті стовбури дерев і пізніше барабани. За допомогою умовних ударних сигналів новини передавалися від одного поселення до іншого. Крім того, людина використовувала для передачі звісток вогонь і дим.
Учень 2. Наступним видом зв'язку в історії людства стали гінці - спочатку піші, пізніше кінні. Давньоєгипетська пошта була заснована переважно на використанні численних піших гінців, завдяки яким фараони могли без особливих труднощів здійснювати контакти з віддаленими провінціями. У Бені-Хасане на стінного розпису одній з печер-гробниць, які стосуються епосі Середнього царства, зображений гонець, передавальний чиновнику повідомлення про вторгнення ворожого племені. Відомо про професійних гінці, що існували в Єгипті в епоху XII династії, які розвозили царські накази аж до Азії. Гінці повинні були долати довгі відстані якомога швидше. Для транспортування листів також застосовували поштових голубів.
Учень 3. З зародженням писемності інформація стала передаватися в письмовому вигляді. Вперше поштове повідомлення з'явилося близько 5000 років тому в Месопотамії для передачі інформації, відображеної у вигляді глиняного листа.
Учень 4. Численні археологічні дослідження свідчать, що листування існує з давніх-давен. У ході історії змінювався матеріал, на котрому писались листи. Це були кам'яні, дерев'яні, глиняні таблички, пальмове листя,папірус, вощені дощечки, пергамент і тільки починаючи з XV століття — папір.
Форму листа у вигляді заклеєного конверта почали використовувати двадцятих роках ХІХ століття в Англії.
Учень 5. А чи знаєте ви, що ми вкладаємо свої листи у “пакетик містера Бревера”. Таку назву довгий час носив звичний для всіх конверт. Торговець та власник паперової фабрики Бревер із міста Брайтон у 1820 вперше виставив на продаж нову обгортку для листів. Виготовлені спочатку вручну, а згодом за допомогою машин перші конверти відкрили нову сторінку в історії листування.
Учень 6. За тридцять років після того, 1837 року на розгляд парламенту Великобританії було подано проект нової поштової реформи. Її автором був Роуленд Хілл. Згідно з проектом спрощувалась і уніфікувалась система поштових тарифів, уводилась попередня оплата поштових відправлень шляхом наклеювання марок. 10 січня 1840 року року поштова реформа набрала сили, а за шість місяців в обіг надійшла перша у світі державна поштова марка «Чорний пені».
Учень 7. У даний час під листом розуміють також повідомлення, створене та/або передане електронним способом (наприклад, за допомогою електронної пошти), або за допомогою SMS-повідомлення мобільного телефону. А також містить не тільки текст, але і різні мультимедійні елементи (наприклад, зображення, відео- та аудіозаписи).
ІІ лист. Листи з минулого
Учитель. Листи, написані від руки, тепер виглядають як привітання з минулого сторіччя. Такий лист можна понюхати, скласти бережно в кишеньку і перенести з собою в любе місце на планеті, потім десь, хоч на краю світу, під світлом одного місяця перечитати, згадуючи рідну людину, чи покласти під подушку і заснути..!! А потім назбирати їх цілу скриньку, різних за розміром і наповненням, щоб якось колись розгорнути і потрапити у той час, який житиме на папері....
Саме про такі листи іде мова у книзі Євгенія Богата "Что движет солнце и светила...", у якій наводяться приклади листів про кохання видатних людей.
Учні знайомляться з історією збирання і публікації листів Лесі Українки (http://www.l-ukrainka.name/uk/Corresp.html).
У нашому шкільному музеї також зберігаються листи. Про них нам розповість учитель історії Гончарова Лариса Федорівна. (Розповідь учителя)
Із власними листами від своєї мами прийшла до нас психолог школи Галина Іванівна Черниченко. (Розповідь учителя)
ІІІ лист. Правила листування
Учитель. На уроках мови ви вивчали правила листування, тому зараз ми їх повторимо.
Учні розповідають про правила листування, які вони прочитали у листах (додаток 1)
ІV лист. Вікторина
Учитель. Наступний лист із вікториною.
Учитель. Як ви думаєте, яка країна започаткувала вказувати індекси населених пунктів? (Думки учнів) Уперше поштові індекси застосовано 1932 року в Україні, що тоді була у складі СРСР. 1962 року нову систему поштової індексації впроваджено в Західній Німеччині, пізніше її застосовано й в інших країнах світу.
Учитель. А хто знає яку назву має колекціонування листівок? Про це дізнаємося із наступних листів.
V. Лист-словничок
Учень. Філокартія (від грец. «Φιλέω» - люблю і фр. «Carte» - картка) – область колекціонування, вивчення та систематизації листівок.
Філокартія зародилася наприкінці XIX століття, коли почався масовий випуск листівок, які отримали міжнародне поширення як найдешевший вид поштового відправлення. Перша поштова листівка (відкритий лист) побачила світ у 1869 році, проте вже до 1875 року в країнах – членах Всесвітнього поштового союзу було послано 231,5 мільйона відкритих листів.
Учень. Філателія – область колекціонування та вивчення знаків поштової оплати, до яких відносять марки, етикетки, ярлики, різноманітні провізорії, поштові штемпелі (календарні та спеціальні гасіння), штампи, а також конвертів, поштових карток та листівок з цими знаками - надрукованими (так званих цільних речей) або наклеєними (так званих цілих речей), інших видів філателістичних матеріалів
Учень. Посткроссинг (англ. Postcrossing) - проект, створений для можливості отримання листівок з усього світу; виник під впливом буккросингу. В основі принципу обміну листівками лежить єдина база всіх учасників проекту, а також механізм видачі адрес, спрямований на те, щоб різниця між відправленими і отриманими листівками у кожного учасника була мінімальною. При цьому в Посткроссинг має місце система непрямого обміну, тобто відправляючи листівки одним користувачам, учасник отримує їх від інших.
На початок 2015 в проекті було зареєстровано більше 520 000 чоловік з 213 країн, а 2 червня 2015 року була отримана тридцятимільйонним листівка
Учитель. Розповість про свої захоплення, а також продемонструє власні колекції колекціонер-початківець, посткроссер Квадріціус Надія Сергіївна.
VI лист. Друзі за листуванням
Учитель. Наступні листи ми будемо читати під девізом:
Дружба – це золота нитка, яка поєднує усіх людей світу.
Джон Івлін
Учні знайомляться з групами, проектами, людьми, які відроджують паперове листування:
Учитель. Проект «Сонячні листи» – благодійна програма соціальної та психологічної реабілітації дітей, які втратили батька під час війни на Сході України.
Група «Друзі за листуванням» запрошує всіх, хто любить листуватися і обмінюватися листівками. Завдяки даній групі отримано листа від жінки, яка проживає у Закарпатській області, але у свій час працювала на теплоходах, які ходили по нашому лимані. Послухайте як вона описує наш край. (Зачитується лист про лиман)
Учитель. Проект «Пошта Майдану» – це окрема історія, окрема презентація. (Розповідається про даний проект і демонструється презентація)
VIІ лист. Перша листівка
Учитель. Розповівши автору листівок Пошти майдану Риммі Рибці про проект, який розпочали 1 вересня 2015 року на Першому уроці «Це моя Україна», ми отримали першу листівку. З цієї листівки ми розпочинаємо свою колекцію. Колекцію листівок 6 класів.
VІIІ лист. Добрі справи
Учитель. Крім того кожен з вас, мабуть, хоче потримати дану листівку. Тому берете листівку в руки і висловлюєте бажання щодо майбутнього нашої України.
Учитель. Чи всі учні мають бажання розпочати переписку з друзями із різних куточків України? Але перший лист учні класу повинні написати до себе у майбутнє.
Учні 6 класів пишуть листи собі у майбутнє.
Учитель. А на закінчення уроку пропозиція: підтримати акцію жителів під контрольованої Україною Луганщини, які надіслали нам листа з пропозицією з ним сфотографуватися на фоні пам’ятки культури нашого села і переслати далі іншим.
Спільне фото біля пам’ятника Тарасу Шевченку.
Додаток 1
Вся інформація розміщена на власному блозі «Ми – клас-с-с!»
Додатки: КОНВЕРТИ (можна роздруковувати
на розвороті): https://drive.google.com/file/d/0B4XvMC1L-QrRWTUwXzl2VWJlQzA/view?usp=sharing
Листи-запрошення: https://drive.google.com/file/d/0B4XvMC1L-QrRNmJmOGNOU3BqZUU/view?usp=sharing
Листи з інформацією: https://drive.google.com/file/d/0B4XvMC1L-QrRTnZ6SWtzQ24teUk/view?usp=sharing
Лист до себе в майбутнє: https://drive.google.com/file/d/0B4XvMC1L-QrRU2NvVVoyaFFaWDA/view?usp=sharing
Презентації: До всього заходу: https://drive.google.com/file/d/0B4XvMC1L-QrRZ3ZfSXZET3dWWVE/view?usp=sharing
Пошта Майдану: https://drive.google.com/file/d/0B4XvMC1L-QrRUmR1SG8tVmhnN2M/view?usp=sharing
На початку заходу можна вставити у презентацію пісню «Діти Чернівців - Ми за мир (+)», під час написання листів спокійну мелодію: «Іnstrumentalnaya_muzyka_-_tihaya_spokojnaya_melodiya», а на закінчення пісню «ТРІОДА - Вставай Україно!» (перетворіть у формат WAV. Цей формат не можу завантажити із-за низької швидкості інтернету)
Пісні:
https://drive.google.com/file/d/0B4XvMC1L-QrRMWVCZ3cySTBlWms/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4XvMC1L-QrRVXpIRHZySjJnQTQ/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4XvMC1L-QrRWklSdFMzTmVyVUk/view?usp=sharing
Джерела інформації:
1. http://ukrposhta.ua/ukrposhta-rozpochinaye-molodizhnij-konkurs-tvoriv-epistolyarnogo-zhanru-2
2. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%8F
3. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%8F
1