Виховний захід "Людина починається з добра"

Про матеріал
Сценарій виховної години «Український віночок – символ молодості та кохання» Мета: розширити знання учнів про українські символи, звичаї; розвивати мовлення, сприяти вихованню любові і бережливого ставлення до природи, формуванню життєвих компетентностей.
Перегляд файлу

Виховний захід «Людина починається з добра»

 

МЕТА: вчити робити добро, аналізувати поведінку і почуття інших людей, формувати вміння знаходити конструктивні способи вирішення проблемних ситуацій, осмислене ставлення до загальнолюдських цінностей, виховувати віру в силу добра, прагнення до самовдосконалення.

 

УЧИТЕЛЬ: Наше життя – це світ постійних контрастів: тепло – холод, біла смужка – чорна смужка, добро – зло… Ми намагаємося уникати конфліктів, жити за законами мудрого вчення – Біблії, хочемо зробити свою країну щасливою. І кожна людина претендує на щасливу долю. Але не завжди все у ас виходить. Інколи ми замислюємося: чому? Відповідь з’являється сама собою: щось не так я зробив, чогось мені не вистачає… А бракує нам всім доброти. Чи завжди ми буваємо добрими один до одного? Один мудрець сказав, що людина – це її вчинки. Усе своє життя люди пізнають, що таке добро і зло. Але шлях до доброти дуже важкий, тому треба вчитися доброти, милосердя, берегти і дбати одне про одного. Сьогодні ми спробуємо зробити ще декілька кроків у країну доброти.

 

1 УЧЕНЬ:   Що доброго зробив ти на Землі?

  Чи змайстрував птахам ти годівничку?

  Чи посадив маленьке деревце?

  Розчистив сам забруднену криничку?

 

2 УЧЕНЬ:    А, мабуть, коли важко було всім,

  Сміливо ти свою підставив спину?

  Чи словом добрим ти когось зігрів?

  Підтримав друга у скрутну хвилину?

 

3 УЧЕНЬ:   Побачивши маленьке цуценя,

  Яке від холоду скімлить і плаче,

  Що зробиш ти? Тобі пораджу я:

  Зігрій його, не можна тут інакше.

 

4 УЧЕНЬ:   А ось сумна берізка, подивись,

  Хтось гілочку зламав, вона страждає,

  Так не роби, подумай, зупинись,

  Вона ж любові від тебе чекає.

 

5 УЧЕНЬ:   Що доброго зробив ти на Землі

  Для того, щоб вона ще краще стала?

  Замислись, оціни кроки свої,

  Ти в змозі добрих справ зробить чимало.

 

УЧИТЕЛЬ: Є прекрасна книга В.Сухомлинського «Листи до сина», у якій він розповідає про істину життя і повчає, як жити.. «Якщо ти бачиш, що діється зло, то нехай серце твоє кричить про це, борися проти зла, добивайся перемоги правди. Треба виховувати у собі жалість до всього живого і прекрасного. І від того, як маленька дитина ставиться до птахів, дерев, квітів, залежить її ставлення до людей. Кожен може пишатися тим, що він робить для людей.»

 

ІНСЦЕНІЗАЦІЯ.

МАЛЬВІНА: Буратіно, тема нашого уроку «Людина починається з добра».

БУРАТІНО: З чого, з чого?

МАЛЬВІНА: З добра. Тобі щось незрозуміле?

БУРАТІНО: Звичайно, незрозуміле. Як це та – людина починається з добра? Подивись на мене. У мене є голова, тулуб, руки, ноги. А де  ж добро? Я не бачу добра.

МАЛЬВІНА: Буратіно, крім голови, рук, ніг у людини ще є душа, розум, які повинні творити добро. Тільки добрі справи відрізняють людину від звіра.

БУРАТІНО: Як завжди, ти вигадуєш щось неймовірне. Я нічогісенько не розумію.

МАЛЬВІНА: Тоді слухай уважно. Бачиш, літає метелик? Він такий гарнесенький.

БУРАТІНО: Так, зараз я його спіймаю.

МАЛЬВІНА: А для чого?

БУРАТІНО: Як це для чого? Буду з ним гартися, а потім посаджу в коробочку, нехай у мене живе.

МАЛЬВІНА: А якщо тебе посадити в коробочку, тобі сподобається?

БУРАТІНО: Звичайно, ні. Для чого б це ти мене саджала в коробочку?

МАЛЬВІНА:А для чого ти зібрався садовити в неї метелика? Нехай собі літає, а ти милуйся ним. Насади квітів, щоб до тебе прилітало чимало метеликів, птахів. Ти будеш дивитися на них і радіти.ь Це буде добра справа.

БУРАТІНО: І це все? І я стану доброю людиною?

МАЛЬВІНА: Ні, Буратіно. Це ще не все. Подивись на ту дівчинку. Вона сумна. Її щось хвилює.

БУРАТІНО: Яке мені діло до тієї дівчинки. Мабуть, у неї настрій поганий. Нехай собі сумує.

МАЛЬВІНА: Ні, Буратіно, так не можна. Треба допомогати людям. Підійди, посміхнись дівчинці, скажи  щось приємне і їй стане веселіше.

БУРАТІНО: І це все? І я стану добрим?

МАЛЬВІНА: Буратіно, добрі справи треба робити постійно, повсянденно, повсякчасно. Якщо ти будеш працювати над собою, якщо твоє серце буде кликати тебе на добрі справи, тоді можна сказати, що ти – добра людина.

БУРАТІНО: Мені це все подобається. Я обов’язково стану добрим. Я буду творити добро.

 

Прийом інтегрованого навчання. Гра «Мікрофон»

 ТЕМА: Прислів’я про добро.

 Учні стають у коло. Передаючи мікрофон, називають по черзі прислів’я про добро. Той, хто не знає прислів’я – вибуває з гри. Переможець отримує нагороду.

  1. Добро не пропадає, а зло умирає.
  2. Зле – не гнися, добре – не пнися.
  3. Без добра і лихо не родить.
  4. Хто йде дорогою добра – не втомиться.
  5. Добрий одяг людину доброю не робить.
  6. Робиш добро – не кайся.
  7. Від злого коріння таке й насіння.
  8. Зло кінчається прикрістю, добро – радістю.
  9. Злі вчинки запиши на воді, а добрі викарбуй на камені.
  10. Від доброго слова світ радіє.
  11. Доброму слову ціни немає.
  12. Добрі діти доброго слова послухають.
  13. Добре слово – золотий ключ.
  14. Світ не без добрих людей.
  15. Зерно зважують вагами, життя – добрими ділами.
  16. Той мені брат, хто моєму добру рад.
  17. З добрим дружить, а лихого стережись.
  18. Добрий чоловік людям добро чинить і нікому не хвалиться.
  19. Усе добре перймай, а зла уникай.
  20. Хто людям добра бажає, той і собі має.
  21. З а добро добром платять.
  22. Добре роби, добре й тобі буде.

 

З’являються Добро і Зло.

ДОБРО: Це я – Добро, мене впізнали ви?

  Я завжди з вами поруч, завжди з вами.

  І хочу, щоб мене ви пронесли    

  Через життя ділами і словами.

 

ЗЛО:       Скажіть, а хто мене тут не впізнав?

  Для кого я чуже та незнайоме?

  І хоч мене сюди ніхто не звав,

  Я йду до вас. Впізнали? Ну й чудово!

 

ДОБРО: Скажи, для чого ти сюди прийшло?

  І хто тебе сьогодні привітає?

  Тобі немає місця тут. Ти – Зло,

  Про це у школі кожен учень знає.

 

ЗЛО:       Помірятися силою з тобой

  Я хочу у святкову цю годину

  Подивимось, хто з двох нас герой

  Я викликаю вас на поєдинок.

 

ДОБРО: Приймаю виклик твій. Але все ж я

  Внесу свої умови й корективи:

  В змаганнях приймуть участь діти й я,

  А хто програє – швидко зал покине.

 

ЗЛО:        Домовились. Я хлопчиків візьму,

  Я впевнене – за нами перемога!

 

ДОБРО: А я з дівчатами вступаю в гру,

  Від них чекаю знань і допомоги.

 

Робота в групах.

Дівчатка пишуть на аркушах паперу позитивні риси характеру людини, а хлопчики – негативні. Зачитують по черзі і хто більше, звичайно, і перемагає Добро.

 

ДОБРО: Творіть добро – це головне в житті,

  Хай стане світ добріше і світліше,

  Добром заповніть душі ви свої,

  Творіть добро, творіть його частіше.

 

Технологія інтегрованого навчання «Карусель»

 Учні діляться на три команди. На трьох картках пишуться завдання:

  1. Робити добро – це означає….
  2. Сучасна людина – це…
  3. Якби на Землі панувало лише добро…

Картки прикріплюються в різних місцях класу, біля кожної – фломастер. В кожній групі учнів обирається лідер – керівник групи, секретар, який буде все записувати. За командою вчителя учні підходять до карток, читають завдання і починають працювати. Через 2 хвилини команди міняються місцями, йдучи по колу до іншої картки. Після закінчення роботи картки вивішуються на дошці, робиться аналіз. Визначається команда-переможець (команда, яка надала більше правильних відповідей в сумі на всі питання).

 

1 УЧЕНЬ:        Скажи, якого кольору добро?

   Мабуть, зеленого, як ліс весняний?

   А, мабуть, голубе таке воно,

   Як небо в день погожий і безхмарий?

 

2 УЧЕНЬ:        Чи біле, як ромашка у садку?

   А, мабуть, як троянда та, червоне?

   Чи жовте, наче соняшник в цвіту?

   Рожеве, наче винограду гроно?

 

3 УЧЕНЬ:        А зло? Коли це слово чую я,

   То бачу чорну хмару, зливу, бурю,

   Холодний сірий вітер, бруд, сльота –

   Таким я зло, напевно, намалюю.

 

Учні малюють Добро і Зло.

 

Проблемні ситуації.

  1. В парку маленьке цуценя жалібно скімлило від холоду та голоду. Дмитрику щось защеміло в грудях. Він забрав мале додому. Мама, побачивши в квартирі цуценя, сердито сказала, щоб Дмитрик відніс його туди, де взяв. Що треба зробити хлопчикові? Щоб зробили ви на місці Дмитрика?
  2. На перерві черговий Андрійко, поливаючи квіти, випадково розбив горщик. Вчитель сказав, щоб він приніс новий горщик. Але в Андрійка не було вдома такої речі, і грошей у нього не було, щоб купити. А матусі казати він не хотів. Вранці прийшли учні до школи, а на столі стоїть новесенький горщик для квітів. Андрійко здивувався: хто це його виручив? Подивився, а за партою в класі сидить його друг Василько й посміхається. Зрозумів Андрійко, що це він прийшов йому на допомогу, підійшов, подякував другові.

ВЧИТЕЛЬ: - Чи можна назвати вчинок Василька доброю справою?

                    - Якими ви уявляєте собі Василька і Андрійка?

Я хочу закінчити цю історію словами з Біблії: «Хто має дві одежі, нехай дасть тому, хто не має, і в кого є їжа, нехай робить так само».

 

ВЧИТЕЛЬ: Кожна людина в житті хоче ніжності, любові, тепла. Всім хочеться бути щасливими. А для цього треба просто творити добро, допомагати тим, хто поруч з тобою. Я впевнена, що в ваших душах, серцях процвітають найкращі почуття. І ви про це теж знаєте. Тому візьміть промінчики сонця, зроблені з картону, і напишіть на них позитивні риси характеру свого сусіда. А тепер, давайте на дошці зробимо сонечко з ваших промінців (до кола прикріплюються промінці). На перерві кожен може прочитати про себе багато цікавого. А я всім вам бажаю добра.

 

1 УЧЕНЬ:  Нехай сонечко всім посміхається,

  Добрі люди в житті зустрічаються,

  Щоб в усьому завжди везло,

  Поспішайте робити добро!

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 січня 2021
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку