Виховний захід «Людина починається з добра»
МЕТА: вчити робити добро, аналізувати поведінку і почуття інших людей, формувати вміння знаходити конструктивні способи вирішення проблемних ситуацій, осмислене ставлення до загальнолюдських цінностей, виховувати віру в силу добра, прагнення до самовдосконалення.
УЧИТЕЛЬ: Наше життя – це світ постійних контрастів: тепло – холод, біла смужка – чорна смужка, добро – зло… Ми намагаємося уникати конфліктів, жити за законами мудрого вчення – Біблії, хочемо зробити свою країну щасливою. І кожна людина претендує на щасливу долю. Але не завжди все у ас виходить. Інколи ми замислюємося: чому? Відповідь з’являється сама собою: щось не так я зробив, чогось мені не вистачає… А бракує нам всім доброти. Чи завжди ми буваємо добрими один до одного? Один мудрець сказав, що людина – це її вчинки. Усе своє життя люди пізнають, що таке добро і зло. Але шлях до доброти дуже важкий, тому треба вчитися доброти, милосердя, берегти і дбати одне про одного. Сьогодні ми спробуємо зробити ще декілька кроків у країну доброти.
1 УЧЕНЬ: Що доброго зробив ти на Землі?
Чи змайстрував птахам ти годівничку?
Чи посадив маленьке деревце?
Розчистив сам забруднену криничку?
2 УЧЕНЬ: А, мабуть, коли важко було всім,
Сміливо ти свою підставив спину?
Чи словом добрим ти когось зігрів?
Підтримав друга у скрутну хвилину?
3 УЧЕНЬ: Побачивши маленьке цуценя,
Яке від холоду скімлить і плаче,
Що зробиш ти? Тобі пораджу я:
Зігрій його, не можна тут інакше.
4 УЧЕНЬ: А ось сумна берізка, подивись,
Хтось гілочку зламав, вона страждає,
Так не роби, подумай, зупинись,
Вона ж любові від тебе чекає.
5 УЧЕНЬ: Що доброго зробив ти на Землі
Для того, щоб вона ще краще стала?
Замислись, оціни кроки свої,
Ти в змозі добрих справ зробить чимало.
УЧИТЕЛЬ: Є прекрасна книга В.Сухомлинського «Листи до сина», у якій він розповідає про істину життя і повчає, як жити.. «Якщо ти бачиш, що діється зло, то нехай серце твоє кричить про це, борися проти зла, добивайся перемоги правди. Треба виховувати у собі жалість до всього живого і прекрасного. І від того, як маленька дитина ставиться до птахів, дерев, квітів, залежить її ставлення до людей. Кожен може пишатися тим, що він робить для людей.»
ІНСЦЕНІЗАЦІЯ.
МАЛЬВІНА: Буратіно, тема нашого уроку «Людина починається з добра».
БУРАТІНО: З чого, з чого?
МАЛЬВІНА: З добра. Тобі щось незрозуміле?
БУРАТІНО: Звичайно, незрозуміле. Як це та – людина починається з добра? Подивись на мене. У мене є голова, тулуб, руки, ноги. А де ж добро? Я не бачу добра.
МАЛЬВІНА: Буратіно, крім голови, рук, ніг у людини ще є душа, розум, які повинні творити добро. Тільки добрі справи відрізняють людину від звіра.
БУРАТІНО: Як завжди, ти вигадуєш щось неймовірне. Я нічогісенько не розумію.
МАЛЬВІНА: Тоді слухай уважно. Бачиш, літає метелик? Він такий гарнесенький.
БУРАТІНО: Так, зараз я його спіймаю.
МАЛЬВІНА: А для чого?
БУРАТІНО: Як це для чого? Буду з ним гартися, а потім посаджу в коробочку, нехай у мене живе.
МАЛЬВІНА: А якщо тебе посадити в коробочку, тобі сподобається?
БУРАТІНО: Звичайно, ні. Для чого б це ти мене саджала в коробочку?
МАЛЬВІНА:А для чого ти зібрався садовити в неї метелика? Нехай собі літає, а ти милуйся ним. Насади квітів, щоб до тебе прилітало чимало метеликів, птахів. Ти будеш дивитися на них і радіти.ь Це буде добра справа.
БУРАТІНО: І це все? І я стану доброю людиною?
МАЛЬВІНА: Ні, Буратіно. Це ще не все. Подивись на ту дівчинку. Вона сумна. Її щось хвилює.
БУРАТІНО: Яке мені діло до тієї дівчинки. Мабуть, у неї настрій поганий. Нехай собі сумує.
МАЛЬВІНА: Ні, Буратіно, так не можна. Треба допомогати людям. Підійди, посміхнись дівчинці, скажи щось приємне і їй стане веселіше.
БУРАТІНО: І це все? І я стану добрим?
МАЛЬВІНА: Буратіно, добрі справи треба робити постійно, повсянденно, повсякчасно. Якщо ти будеш працювати над собою, якщо твоє серце буде кликати тебе на добрі справи, тоді можна сказати, що ти – добра людина.
БУРАТІНО: Мені це все подобається. Я обов’язково стану добрим. Я буду творити добро.
Прийом інтегрованого навчання. Гра «Мікрофон»
ТЕМА: Прислів’я про добро.
Учні стають у коло. Передаючи мікрофон, називають по черзі прислів’я про добро. Той, хто не знає прислів’я – вибуває з гри. Переможець отримує нагороду.
З’являються Добро і Зло.
ДОБРО: Це я – Добро, мене впізнали ви?
Я завжди з вами поруч, завжди з вами.
І хочу, щоб мене ви пронесли
Через життя ділами і словами.
ЗЛО: Скажіть, а хто мене тут не впізнав?
Для кого я чуже та незнайоме?
І хоч мене сюди ніхто не звав,
Я йду до вас. Впізнали? Ну й чудово!
ДОБРО: Скажи, для чого ти сюди прийшло?
І хто тебе сьогодні привітає?
Тобі немає місця тут. Ти – Зло,
Про це у школі кожен учень знає.
ЗЛО: Помірятися силою з тобой
Я хочу у святкову цю годину
Подивимось, хто з двох нас герой
Я викликаю вас на поєдинок.
ДОБРО: Приймаю виклик твій. Але все ж я
Внесу свої умови й корективи:
В змаганнях приймуть участь діти й я,
А хто програє – швидко зал покине.
ЗЛО: Домовились. Я хлопчиків візьму,
Я впевнене – за нами перемога!
ДОБРО: А я з дівчатами вступаю в гру,
Від них чекаю знань і допомоги.
Робота в групах.
Дівчатка пишуть на аркушах паперу позитивні риси характеру людини, а хлопчики – негативні. Зачитують по черзі і хто більше, звичайно, і перемагає Добро.
ДОБРО: Творіть добро – це головне в житті,
Хай стане світ добріше і світліше,
Добром заповніть душі ви свої,
Творіть добро, творіть його частіше.
Технологія інтегрованого навчання «Карусель»
Учні діляться на три команди. На трьох картках пишуться завдання:
Картки прикріплюються в різних місцях класу, біля кожної – фломастер. В кожній групі учнів обирається лідер – керівник групи, секретар, який буде все записувати. За командою вчителя учні підходять до карток, читають завдання і починають працювати. Через 2 хвилини команди міняються місцями, йдучи по колу до іншої картки. Після закінчення роботи картки вивішуються на дошці, робиться аналіз. Визначається команда-переможець (команда, яка надала більше правильних відповідей в сумі на всі питання).
1 УЧЕНЬ: Скажи, якого кольору добро?
Мабуть, зеленого, як ліс весняний?
А, мабуть, голубе таке воно,
Як небо в день погожий і безхмарий?
2 УЧЕНЬ: Чи біле, як ромашка у садку?
А, мабуть, як троянда та, червоне?
Чи жовте, наче соняшник в цвіту?
Рожеве, наче винограду гроно?
3 УЧЕНЬ: А зло? Коли це слово чую я,
То бачу чорну хмару, зливу, бурю,
Холодний сірий вітер, бруд, сльота –
Таким я зло, напевно, намалюю.
Учні малюють Добро і Зло.
Проблемні ситуації.
ВЧИТЕЛЬ: - Чи можна назвати вчинок Василька доброю справою?
- Якими ви уявляєте собі Василька і Андрійка?
Я хочу закінчити цю історію словами з Біблії: «Хто має дві одежі, нехай дасть тому, хто не має, і в кого є їжа, нехай робить так само».
ВЧИТЕЛЬ: Кожна людина в житті хоче ніжності, любові, тепла. Всім хочеться бути щасливими. А для цього треба просто творити добро, допомагати тим, хто поруч з тобою. Я впевнена, що в ваших душах, серцях процвітають найкращі почуття. І ви про це теж знаєте. Тому візьміть промінчики сонця, зроблені з картону, і напишіть на них позитивні риси характеру свого сусіда. А тепер, давайте на дошці зробимо сонечко з ваших промінців (до кола прикріплюються промінці). На перерві кожен може прочитати про себе багато цікавого. А я всім вам бажаю добра.
1 УЧЕНЬ: Нехай сонечко всім посміхається,
Добрі люди в житті зустрічаються,
Щоб в усьому завжди везло,
Поспішайте робити добро!