Підготувала
вихователь групи
продовженого дня
Прилуцького ліцею №12
Перепелиця
Світлана Миколаївна
Тема: «Метелики – окраса нашого життя»
Мета: познайомити дітей зі світом комах; формувати конструктивно – художні вміння графічними засобами; розвивати творчі здібності: мислення, пам'ять, стійку увагу, уяву, спостережливість та дрібну моторику дитячих рук. Прищеплювати естетичні смаки та любов до прекрасного. Згуртовувати дитячий колектив спільними інтересами; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.
Обладнання: кольоровий картон, папір, олівці, обгортки цукерок, ножиці, олівець, клей, кольорові олівці або фарби; ілюстрації з різними видами метеликів, колекції метеликів, малюнки.
Хід заняття:
І. Організаційна частина.
(перевіримо чи готові діти до виконання завдання) .
ІІ. Основна частина:
Послухайте загадку:
Що то за гість?
Ніжок в нього шість.
Аж чотири крильця має,
По квітках собі літає.
Не бджола, не джмелик,
Зветься він… (метелик).
З приходом весни пригріє сонечко та зазеленіє трава – почнуть літати різні комахи. Комахи – найпоширеніші на землі істоти. У наш час відомо близько мільйона комах. І хоча деяких комах люди не люблять, навіть борються з ними, роль комах у природі в цілому надзвичайно велика. Вони запилюють квіти, «прибирають» нашу планету від різного «сміття», стають їжею птахам та тваринам. Тіло комахи поділяється на три частини: голова, груди, черевце. На голові знаходяться очі, пара вусиків, або антен, за допомогою яких комаха пізнає те, що її оточує, та ротовий апарат. На грудях розташовані пари ніг і, здебільшого, дві пари крил.
3) Повідомлення про метеликів
Діти роблять цікаві повідомлення.
4) Прослуховування казки Устини Золотоусової «Метелик».
Метелик
Кожна квітка любить метелика. І бажає дати йому барви своїх пелюсток. Але спочатку квітки не мали кольорів. І одна добра фея, чарівна Кольорівна, вирішила наділити кожну квітку своїх кольором. Одна квіточка забажала мати жовтий колір, як сонце. Царівна послала до сонця позичити жовтої фарби, і тепер метелик у цієї квітки жовтий.
Друга квіточка мріяла стати синьою – синьою, наче морська хвиля. Два дельфіни, що бавились у морі неподалік піщаного берега, бризнули на квітчині пелюстки синьої фарби. І отримав метелик на крильця крапельки морської води.
Інша квіточка забажала зеленої фарби, і Кольорівна послала двох жайворонків до царства лісу. Який же метелик…красивий! А скромна, ледь помітна квіточка схилила голівку і сказала: « Я так давно мріяла про білий колір». І два снігурі полетіли до Снігової Королеви за цим чудовим кольором. Метелика – білосніжку можна побачити вже з ранньої весни!
От уже ніби всі квіти і метелики отримали свої кольори, але почувся тихенький плач.
«Хто це тут плаче?» - здивувались усі.
І тут на гілочці побачили маленького метелика, який ніяк не міг вибрати собі квіточку, бо хотів стати гарнішим за інших.
«Хто хоче подарувати цьому метеликові краплину своєї барви?» - запитала царівна Кольорівна. І всі по черзі підлітали до малого і струшували крапельки фарб зі своїх крилець. Маленький метелик засвітився, наче казковий ельф, барвами веселки.
5) Мотивація.
- Як ви здогадалися, героями нашого заняття будуть дивовижні, незвичайні, казкові метелики. Метеликів будемо розфарбовувати фарбами; виготовляємо аплікацію; працюватимемо у техніці «орігамі» та витинанок.
6) Інструктаж до роботи
- Повторюємо правила користування ножицями.
- Складання, склеювання.
7) Виконання роботи.
- Під час роботи надається індивідуальна допомога учням і здійснюється контроль.
8) Колективно – творча робота.
(на панно наклеюються метелики).
ІІІ. Підсумок
Гра « Сонечко зігріває» (людські якості).
Метелика ловити я не хочу:
Він – квітка неба, хай живе собі!
Хай крильцями барвистими тріпоче,
Щоб радісно було тобі й мені.
І квітку лісову не стану рвати,
Її додому я не понесу.
Бо вдома їй джмеля не погойдати
І не попити ранками росу!
І стеблику, гілку чи травинку
Я не ображу – це страшенний гріх!
Бо в кожній з них живе тремка живинка,
Що світиться довірою до всіх.
Інструктаж до виконання метелика в техніці «орігамі»