МИ – ДІТИ УКРАЇНИ
Мета: формування в учнів почуття патріотизму, любові до свого народу;
Виховання громадських почуттів, свідомої соціальної активності та відповідальності; формування й розвиток мотивації, спрямованої на підготовку до захисту Вітчизни, на прикладі подвигу людей; розвиток кругозору дітей; виховання патріотизму, доброзичливості, чуйності.
Обладнання : карта України, малюнок сонечка, смужки-промінці з іменами дітей.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
У ч и т е л ь.
Ранок. Сонце в небі піднімається.
Наші діти з усіма вітаються.
Доброго ранку, - мовим за звичаєм.
Доброго ранку кожному зичимо!
Доброго дня вам, люди, бажаємо!
Вечором добрим стрічних вітаємо.
І посміхаються у відповідь люди –
Добрі слова ж бо для кожного любі.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ
У ч и т е л ь. Приємно, коли нас оточують добрі люди, веселі, приємні посмішки?
Всі, від нього навкруги
Набираються снаги. –
Тільки ранок настає,
Виглянь у віконце,
Всім воно життя дає –
Променисте… (сонце).
У ч и т е л ь. Сьогодні ми будемо вчитися, як стати сонечком для своїх рідних, для друзів, для Батьківщини, як стати справжніми патріотами рідної землі.
– «Ми – діти України»
Наша Батьківщина – Україна,
А ви - маленькі українці.
ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Розповідь учителя з елементами бесіди
Батьківщина – це та земля, де ти народився і живеш. Як називається наша держава, наша Батьківщина? (Україна) А ми хто? (Українці)
Ми любимо неньку Україну і зробимо все, щоб вона процвітала. А що ви – маленькі дітлахи – можете зараз зробити для України? (Добре вчитись, добре поводитись, нести радість людям.) А що таке радість? (Це посмішки, гарний настрій.) Так давайте дарувати всім посмішки і добрі справи.
2 Гра «Сонце Вітчизни» («мозковий штурм»)
3. Фізкультхвилинка.
(Діти разом із учителем стають у коло посередині класу. Учитель промовляє рядочки вірша і показує відповідні рухи, діти повторюють.)
Усміхнемось сонечку! (Підняли руки вгору, усміхнулись.)
Здрастуй, дороге! (Помахали руками.)
Усміхнемось квіточці! (Присіли, уявили квіточку на підлозі, посміхнулись
їй.)
Хай вона росте! (Показали руками, як росте квіточка.)
Усміхнемося дощику! (Підняли руки вгору, посміхнулись.)
Лийся, мов з відра! (Руки вгору-вниз, вгору-вниз.)
Друзям усміхнемося! (Посміхнулись сусідові праворуч, ліворуч.)
Зичим всім добра! (Простягли руки в сторони, узялись за руки, підняли всі
разом руки вгору.)
4. Бесіда.
У ч и т е л ь . Ви ще зовсім маленькі, дорогі мої діти. Але кожен з вас чув про події, які зараз відбуваються на сході України. На цілісність і єдність нашої держави зазіхнули вороги. Тисячі наших співвітчизників, справжніх патріотів своєї країни, взяли в руки зброю і вступили до лав Збройних сил України. Вони з честю захищають нашу рідну землю. Ми не можемо допустити, щоб Україна була розірвана на шматки. Кожен з нас повинен усвідомити, що саме в наших руках цього не допустити. Саме від того, що ми робимо чи не робимо сьогодні, залежить майбутнє нашої держави. Ми всі різні, але мета у нас одна – мир і спокій на нашій землі.
Ми знаєм, що нині лежить на вагах
І що відбувається нині.
Час мужності пробив на наших часах
І мужність нас не покине.
5. Творча справа «Малюнок захиснику»
У ч и т е л ь . Сьогодні десятки тисяч патріотів нашої держави перебувають на передовій, захищаючи від терористів свободу, незалежність та територіальну цілісність України. На жаль, сотні з них отримали поранення і зараз на лікуванні у шпиталях та лікарнях. Всім їм, як ніколи, потрібна увага, добре слово, повага та любов небайдужих людей. Ви зовсім маленькі, але також можете допомогти своїй рідній державі. Кожен із вас намалює зараз малюнок захиснику, бо саме завдяки їх мужності, витривалості ворог обов’язково відступить і у нашій рідній домівці запанують мир і злагода.
(Учні малюють і вивішують свої роботи на дошку.)
6. Акція «Допоможи товаришу».
Розповідь про сім’ї переселенців із зони АТО, про допомогу людей.
7. Гра «Коло рук». (Усі діти стають у коло, беруться за руки.)
У ч и т е л ь. Уявіть у своєму серці вогник добра, ніжності, любові. Уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передається в долоньку того, хто сидить праворуч, збагачується добром, ніжністю, любов’ю та рухається далі по колу. Потоки ніжності і любові збільшуються і збільшуються. Посміхніться один одному. Давайте завжди будемо дарувати один одному тільки добро і любов!
ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
У ч и т е л ь. Отже, тепер можна гордо сказати, що ви – діти України – справжні школярі. Але найголовніше, щоб ви були справжніми людьми: добрими, чесними, чуйними, не байдужими до чужого горя, а справжніми друзями, готовими завжди прийти на допомогу.
(Учитель розповідає притчу про віник, наголошуючи про цінність сім’ї.)
Я хочу, щоб наш клас був як дружна сім’я. Що для цього треба робити?
А тепер погляньте на свої парти. Там лежать промінчики, які розгубило наше сонечко. Як ви гадаєте, що написане на промінчиках? (Імена дітей.) Я хочу, щоб кожен з вас засяяв, як цей промінець, і ніс людям лиш добро. А що цікавого ще ви помітили в промінчиках? (Вони жовто-блакитні.) Це колір нашого прапора – символу нашої країни. Що означають ці кольори? А які ще символи України ви знаєте? (Гімн, герб)
Ось і закінчився наш урок Ми навчилися бути сонечками і гідними дітьми України, справжніми її патріотами.
А це сонечко залишиться нам на згадку і буде зігрівати теплом.
Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці –
Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику:
Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся –
Зичу всім добра!