Виховний захід для батьків випускників. Таке собі родинне свято, де згадується від першого крику народження до 11 класу. Стежечку топтали і діти , і батьки , і вчителі. Свято цікаве тим, що згадується те, що десь було недоказано, приховано. воно наділене щирістю, любов'ю, повагою, допомогою
«Музична казка для дорослих»
(родинне свято)
Ведуча. Родина, рід…Які слова святі!
Вони потрібні кожному в житті.
Бо всі ми з вами гілочки на дереві,
Що вже стоять віки.
Це дерево-наш славний родовід.
Це батько , мати , прадід твій і дід.
За вікном світить яскраве сонце. Зігріває своїм теплом усе навколо, промінчики дістають найпотаємніших місць, щоб збудити від зимового сну. На душі радісно і тепло, що хочеться поринути у казку. Не соромно зізнатися, що час від часу своє життя хочеться перетворити в казку, хоч на мить.
Погляньте, щось так яскраво світиться.
( з-під накриття виходить Жар-птиця і танцює під мелодію «Красива турецька пісня»)
Що це за диво-птаха? Звідки ти до нас прилетіла?
Жар-птиця. Я –жар-птиця. І кожен хоче мати мене у своїй домівці. Адже я не лише красива, а й приношу в дім щастя, успіх, добробут, достаток.
Ведуча. А чому ти до нас завітала? Адже тебе ніхто не може спіймати?
Жар-птиця. Почула я, що у цих краях буде родинне свято, що зберуться родини 11 класу. А вони у цій школі ще недовго. Тай ЗНО у них на носі. Тому я на заваді не стану. А, навпаки, хочу допомогти і подякувати батькам 11-класників за їхніх дітей.
Ведуча. Шановна Жар-птице, я знаю, що ти вмієш розповідати казки про родини.
Жар-птиця. Так я знаю багато, але найбільше знає моя помічниця –Шахерезада.
Ведуча. От лихо. Але вона не запрошена на свято.
Жар-птиця. Я надіюсь , що моє перо стане вам у нагоді.
Ти перо чаруй, чаруй
Гарну казку подаруй
(з’являється Шахерезада і танцює під мелодію Восточная песня»)
Шахерезада. Кому я стала потрібна о такій пізній порі?
Жар-птиця. Це я позвала тебе на допомогу.
Шахерезада. Жар-птице, ти з мене кепкуєш? Адже тут лише дорослі, а я вже розповідаю казки дітям.
Жар-птиця. Так я знаю. І зовсім з тебе не кепкую. Я хочу , щоб ти пригадала цікаву казку для дорослих. У нас родинне свято. Тут зібрались родина 11 класників.
Шахерезада.тепер усе зрозуміло. Добре. Згода. Щось згадаю.(ходить, думає, а потім починає розповідати)
Слухайте, але будьте уважні. А ти, Жар-птице, допоможи мені зробити казку дійсністю.
Було це дуже давно, понад 20-30 років назад,як у різних куточках села Красненьке та села Лиса Гора утворилися королівства , на чолі якого стояв король і в помічниках була королева
(діти одягають корони своїм батькам, а жар-птиця вивішує їхні королівства-будинки на стенд). Через деякий час у королівствах було чути дитячий сміх
(запис дитячого сміху «Усатий нянь» Олексій Рибников)
Король з королевою раділи дітям і не помітили, як діти досягли шестирічного віку. А в королівствах існував закон, що у 6 років –діти йдуть з дому в один-єдиний замок –Школу
Завдання №1. Шановні батьки, зараз вашим завданням буде знайти своє королівство , прикріпити бейжик з назвою і знайти свою дитину , посадивши її за парту в класі, а ще розповісти про те 1 вересня 2002 року.
Наша казка продовжується.
У замку діяли свої правила, встановлював їх падишах-директор, який видав такий наказ (зачитується наказ), і віддав принців і принцес у руки феї –Любові Василівні
(спогади першої вчительки)
Жар-птиця. Діти, а що ви згадаєте про навчання в молодшій школі. Ваші враження від молодшої школи.(розповіді дітей про перші уроки, інсценізація)
Шахерезада. Життя у Замку займало багато часу і, повернувшись у свої королівства, принцики і принцески хотіли відпочивати і гратись. Так відбувалось 4 роки. Фея передавала всі свої знання, не дозволяла користуватися чарами та туману напускати, лише знання, знання. Прощатись з Феєю було важко, адже у Замку вона замінила маму- і носи витирала, шуби застібала, шарфи завязувала, сльози висушувала. Та по закону Замку діти пішли на навчання до Доброго чарівника-Михайла Володимировича
(спогади класного керівника )
Навчались лише рік, а потім знову на навчання до Феї-Алли Іванівни (спогади класного керівника)
класн. кер. М.В.
Мудрі поради.
Прислухайся, дитино,
до батьківського слова,
що сповнене терпіння,
турботи і любові.
Прислухайся дитино,
до дідуся поради,
бо й татові твоєму
не раз він мудро радив.
Прислухайся, дитино,
до рідної матусі,
якій дісталась ніжність
і ласка від бабусі.
Збери усі поради,
не загуби нічого.
Про тебе також скажуть:
-Прислухайтесь до нього!
Кл. керівник А.І. Діти, давайте разом пригадаємо наше життя в Замку протягом 6 років.
Відгадайте загадки про події, які відбувались у класі.
Загадки.
Ось зайшов у клас
Незнайомець для вас
Учитель у спідниці
Це, мабуть,….. класний керівник.
Звичайно, ви з цікавістю в очах дивилися на мене. Міряли з ніг до голови і з голови до ніг. Спочатку боялись спитатись, поділитись радістю. Та це було недовго. Адже до нас прийшло веселе , радісне свято.
Ходить із села в село, з краю в край
Цей святий….Миколай .
І дарунки роздає, хто себе гарно веде.
Тоді ви також отримали маленькі подарунки від Миколая.
Щосереди або ж щоп’ятниці
Чекаєте нотації
Про поведінку та оцінки,
Порушення дисциплінки,
А також про обов’язки,
Доручення і вільні бесіди.
Мабуть, ви здогадалися
Це справи класні
Години виховні.
Розкажіть, що найбільше подобалось на виховних годинах. (коли їх не було)
Зробити номер-мастаки
Наші хлопці –молодці
Перевтілитись-у кого?
Лиш завдання дайте їм.
Юнаки, пригадайте свої перевтілення. Можливо, ви нам щось нагадаєте(виступ хлопців)
Голос гарний хай звучить
Пісня нехай ллється.
Дівчина ,що заспіва
Юлією зоветься.(виступ Юлі)
Перевтілюватись ладні
І дівчата гарні
Таїса, Аліна , Таня
Лиш їх спитаю.
Які ролі вам найбільше сподобались і кого зіграти вам хотілося б?
Пригод у нас було багато.
Жар –птиця. А на згадку про пригоду
Вам залишу нагороду.
Золоте своє перо,
Ніби жар горить воно.
Ним махнеш один лиш раз
Успіх вмить прийде до вас.
До нових зустрічей.
Учні 11 класу. Ви добрим і ласкавим словом
Зустрічаєте нас кожного разу;
Вперед, до досягнень нових
Ведете вперто наш клас;
І важко вже нам уявити:
Ви будете нас випускати..
Ми дуже хочемо вам сказати-
Другу вас не відшукати!
Шахерезада. Разом з іншими феями, чарівниками та чарівницями у Замку велику роботу виконує наша Попелюшка, яка знає , як принців та принцес не тільки навчити, а й розважити, повеселити, свій талант проявити. Це ваша Лариса Олександрівна.
Ось закінчується перебування 11 –класників у Замку, незабаром випускний бал. Чи готові ваші принци і принцеси йти у самостійне життя, адже вечори були різної тематики? (виступ Лариси Олександрівни)
Шахерезада. А зараз, як підсумок проробленій роботі дасть наш головний –падишах-директор. Ваші діти , всі 11 років були під вашою опікою. Що найбільше запам’яталось про цих дітей і їхні витівки, не завжди приємні?( виступ директора школи)
Учні 11 класу. Ми звертаємось до учителів, адже шкільна родина нас прийняла радушно і всі 11 років терпіла наше нехотіння вчитись, пригоди, що мали гарне закінчення, непомита підлога, неполиті вазони, заляпані фарбою стенди, ми і класний керівник, поломані та пописані парти і стільці, і… але ж ми діти і будемо пам’ятати…
Учителю.
Мій любий учителю, ти вчив мене
І вів у край незвіданий і сповнений краси.
Ти дав мені, що міг, вогонь той не зітлів,
Що був розпалений у серденьку тобою.
За руку взяв і вивів в дивний світ,
В країну знань і незбагненних мрій
«Дивись!» - сказав і розгорнув ту долю-
Сторінки книжки чарівні…
Нема кінця і краю захопленням душі
Дитячим сподіванням, надіям , вірі і красі.
Тож розпали вогонь сильніш , залиш
Глибокий світ пізнань і вдячність невимовну.
Мій любий вчителю, ти тільки знай:
Любов до тебе житиме завжди,
У будь-яку годину, будь-де - ти пам’ятай:
Закладений тобою скарб в нас житиме віки.
(Пісня про школу « Дякуб тобі, рідна школо!»)
Шахерезада. Закони у Замку-Школі суворі. Після 9-го класу –екзамени, після 11 –теж. Ще й знання хоче перевірити вище королівство. Тому казка на цьому закінчується. Адже далі реальне життя, де всі проблеми вирішуватимуть самі діти, звичайно, з допомогою дорослих. Кожен з них має вибрати свій шлях. Що на це скажете , принци і принцеси? Ви готові скласти іспити вищому королівстві та обрати свій шлях?
Учні. Так, є у кожного свій шлях.
І я лечу, неначе птах, і дякую батькам за долю.
Колись я виросту, колись
Згадаю друзів, з ким я вчивсь,
Учителів і рідну школу.
Хай в небі сонце виграє,
Наснагу жити нам дає,
Добро творити у любові,
Бо тільки з ним не згасне світ.
Бо тільки батька заповіт
Веде сьогодні нас у світ.
Тож хай веселим зріє день,
На струни сонячні кладе
Свою мелодію мажорну.
Розквітне барвами земля-
Всміхнешся ти, всміхнуся я,
І світ, розбурханий, як море.
Ведуча. У цьому світі вас завжди підтримає, допоможе, порадить, вислухає, підніме на ноги батько і мати.
Шановні батьки згадайте юність, молодість, затанцюймо разом!
(пісня «Батько і мати»)
Шахерезада. Я вдячна вам за увагу. А далі ваша казка у ваших руках. Творіть,мудруйте і шануйте те, що маєте. До нових зустрічей!
Учні 11 класу
Учень.. Що є в світі наймиліше за свою родину?
Любить рідних маму й тата кожная дитина.
Бо хто є ще найдорожчий від батьків рідненьких?
Вони ж всіх нас доглядали немічних, маленьких.
Усім людям треба знати заповідь четверту:
Своїх батьків шанувати до самої смерті.
Учениця. Сімя-це пристань і гавань,
Сюди повертаєшся знов
Із мандрів далеких і плавань,
Тут вічно панує любов.
Тут тебе завжди пам’ятають,
Куди б ти не їхав , не йшов
На тебе постійно чекають
Увага, турбота, любов.
Учень. Ліси користають родинами в горах.
Чайки відлітають на зиму гуртами.
Родинами плавають риби у Кюрі.
І хмари гуртами летять над містами.
Учениця. А десь астронавт у безмежнім просторі,
І десь мореплавець у чорну годину,
І сивий дідусь у самотньому горі-
Усі вони мріють про рідну родину.
Ста друзів не стане у справжньому горі.
Та сяйвом рятунку в життєвому морі
Завжди для нас будуть родина і мати.
Учень. Кожен наш день починається з маминого ніжного поцілунку й батьківського теплого погляду. Ми знаємо , що ласкава мама завжди приголубить, а руки батька нас підтримають, бабуся розкаже цікаву казку, а добрий дідусь дасть щиру пораду. Це- наша сімя.
Учениця. Із букви-крапельки і звуку –сльозинки народилося на світ у вустах немовляти святе слово «мама»; воно осяює хату, як дар Божий. Тільки не дано нам запам’ятати цю мить, як не згадати того дня, коли над нашою колискою вперше нахилилася мама. Ця мить і є вічністю, бо мама живе завжди з нами, живе в наших дітях і онуках.
Учень. Погано без тата, погано без мами,
Люблю я матусю і тата так само.
Люблю я душею і щирим серденьком,
Ви так необхідні – і тато , і ненька.
Учень. Безмежно люблю і щоденно благаю:
Хай довгі роки доля вам посилає.
Ви захист для мене, опора й надія,
Ніхто так , як ви, мене не розуміє.
За добру пораду, за затишну хату,
За усмішку щиру, недоспані ночі,
Натруджені руки і лагідні очі.
Учениця. Земля дочекалась і сонця ,і цвіту.
Душа, мов калина, цвіте і росте від тепла.
Нічого не треба, нічого не хочу від світу,
Аби тільки мама на білому світі була.
Учень. Схилялось над ліжком привітно чоло,
Дрімали натомлені очі.
Спасибі вам, мамо, за ваше тепло
І довгі недоспані ночі.
Учениця. Хай мамина ніжність, і ласка , й порада
Довіку нас гріють, милують серця.
Кінчається все, все минає, проходить,
Любов же матусі не знає кінця.
Учень. Прости мені , матусенько, й забудь
Ті прикрощі, що завдаю частенько.
Я так тебе, ріднесенька, люблю
Найкраща в світі мамо моя, ненько.
Учениця. Те найдорожче, що тільки є з нами,-
Все починається з рідної мами.
Мама для мене найдорожча людина.
У нашій сімї вона символ родини.
Учень. Що та «Гала» чи той «Тайд»,
Коли мама прибирає.
Дві руки, відро-скрізь лад.
Як вона завжди встигає?
Учень. Діти, чоловік, робота- геть стомилася уся.
А ще кролі, кури , гуси і маленьке порося.
Моя мама-восьме чудо світу,-
Все у неї до ладу.
Коли виросту, як тато,
Теж собі таку знайду.
Учениця. Слово «тато» росте з нами тихо, як тихо ростуть дерева, як сходить сонце, розквітає квітка, як тихо світить веселка і як гладить по голівці дитину рідна рука. І так тихо приходить це слово на вуста промінцем татової усмішки й ласкавістю його очей. Чоловіки завжди стримані у своїх почуттях, проте у їхніх серцях ховається велика любов до своїх дітей.
Учениця. Про маму пишуть всі пісень багато,
І я немало добрих слів знайду.
Але , на щастя, є у мене тато,
І я його понад усе люблю.
Ти вмієш ласку виразити в слові
І знаєшся на лагідних речах.
А скільки доброти, тепла, любові
Я бачу в твоїх стомлених очах.
У світі нині прикрощів багато
Таких, що криком іноді б кричать.
Тож хай завжди у всіх нас будуть тата,
Бо так його бува не вистача.
Учень. Уклін тобі, мій рідний тату,
За те, що ласка в тебе є.
Нехай же нашу рідну хату і горе обмине.
За те, що можем мирно жити.
За те,що все ти бережеш.
За те, що вмієш нас любити,
Тож будь щасливим ти без меж.
Учениця. Батьку любий, тату милий, нинішньої днини
Ти прийми слова подяки від своєї дитини.
Ці слова –це щира мова, щире побажання,
Щоб прожив ти многі літа, не зазнав страждання.
Учениця. У весняну вишневу заметіль
Злетяться соловейки звідусіль
І заспівають давню пісню знов
Про світлу й щиру батьківську любов.
Хай лине пісня ця у небеса-
Сріблиться спів у наших голосах.
Від нього роси зблиснуть в споришах,
Народиться веселка у житах.
Тож ми сьогодні- доньки і сини,
Уклін батькам приносимо земний.
За мир і спокій, сонячну ясу,
За рідну землю, за її красу.
За день дзвінкий, що вигнувся , як лук,
За дивну ніжність материнських рук,
За той вогонь життя, що у серцях,
За віру в Бога, нашого Творця.
Хай ще не раз - вишнева заметіль
Злетяться соловейки звідусіль
І заспівають давню пісню знов
Про світлу й щиру батьківську любов.
(пісня «Батьківська пісня» Оксани Білозір)
Ведуча. А зараз на такій хвилюючій нотці продовжимо висловлювати слова вдячності та пробачення у формі піснь. Будь ласка, діти розпочинають, а батьки продовжують.
1.Діти-«Батьку мій» Тарас Соколюк;
Батьки- «Сину мій» М.Поплавський.
2.Діти-«На зорі мене мамо збуди» народна пісня
Батьки—«Сину, ангел мій» Надія Шестак
3. Діти- «Батьку мій» Наталія Май
Батьки—«Доню, моя донечка» М.Свидюк
4. «Обніми» Алла Кудлай.
5. діти - «Про батька» Смолова Катерина
Батьки- «У кожної мами турбота єдина – про сина»
6. діти- «Молитва за маму»
Батьки—«Сину мій так швидко виріс»
Ведуча. А тепер діти і батьки обміняйтеся своїми побажаннями-наказами.
(діти і батьки обмінюються картинками , грає «Пісня про маму» (реп))
А тепер розважмося, позмагаймося, веселімося , не пручаймося.
Конкурсна програма.