Виховний захід на тему: «Ціннісне ставлення до людей»

Про матеріал
Виховний захід на тему: «Ціннісне ставлення до людей». Мета заходу: сформувати і виховати в учнів ціннісне ставлення до людей.
Перегляд файлу

План конспект виховного заходу

На тему:

«Ціннісне ставлення до людей»

Виконала:

Студентка

природничо-географічного факультету

Буднікова Світлана Сергіївна

ТЕМА: «Ціннісне ставлення до людей»

МЕТА:
   Виховна – виховувати ціннісне ставлення до людей, почуття толерантності, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, добре ставлення до оточуючого світу, поваги до особистості.

   Навчальна –  навчати школярів вміти будувати взаємозв’язки з людьми і один з одним, відноситися з повагою до кожного, поважати в людині особистість і особистісні якості. Вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з подібних ситуацій. Формувати уміння та навички підтримки та збереження міжособистісної злагоди, запобігання та мирного розв’язування конфліктів.

   Розвиваюча – розвивати в учнів вміння працювати в групах, зв’язно висловлювати свої думки. Розвивати в учнівської молоді загальнолюдські чесноти. Розвивати  здатність враховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших.

ЗАВДАННЯ ЗАХОДУ: 

-згуртувати учнівський колектив;

-сформувати ціннісне ставлення учнівської молоді до людей;  

-навчити аналізувати ситуації у які потрапляєш і знаходити виходи із них.

-сформувати уміння та навички підтримки та збереження міжособистісної злагоди, запобігання та мирного розв’язування конфліктів.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: Етична бесіда, вікторина

ОБЛАДНАННЯ І НАОЧНІСТЬ: папір, ручки, мультимедійна презентація, плакати з надписами.

Попередня підготовка: пошук інформації, планування, залучення учнів до проведення заходу.

Хід виховного заходу:

І. Вступна частина:

Вчитель: Діти, давайте подивимося з вами на дошку, на якій прикріплені плакати з різними  висловами, і поміркуємо про що в них говориться, і що хоче донести автор до нас .

  1. «Не плюй в криницю, з якої прийдеться води напитися»
  2. «Звертайся до людей так, як хочеш щоб зверталися до тебе»
  3. «Доброта – це те, що може почути глухий і побачити сліпий» (М.Твен)
  4. «Якщо б гостре слово залишало сліди, ми б усі ходили забруднені» (В.Шекспір)
  5. «Будьте милосердні до нещасних, будьте поблажливі до щасливих» (В.Гюго)

Відповіді учнів:

Учениця: В першому вислові можна помітити, як прямий сенс, який так і сказано, і інший. Дуже часто люди так говорять, по відношенню до міжособистісних стосунків між людьми, щось типу «Не роби шкоду тому, з ким прийдеться, ще по житті одним шляхом іти».

Учень: В другому вислові також як прямим текстом сказано, такий зміст воно і має. Воно означає те, що ми повинні звертатися і поступати з людьми так, як хочемо, щоб в першу чергу поступали, і відносились до нас.

Учениця: Третій вислів, говорить нам про те, що доброта – це мова людей, і її можливо відчути завжди і без слів, що дуже важливо.

Учениця: Я вважаю, що в четвертому вислові мається на увазі, що напевно кожна людина  в своєму житті, хоча б раз, але отримувала «поранення» від гострого слова, і якби гострі слова залишали свій слід у вигляді бруду або фарби, напевно, всі б люди були забрудненими і мали цей слід на собі.

Учень: На мою думку, у п’ятому вислові, автор хоче донести те, щоб ми знову ж таки зверталися до людей у будь якому разі, щасливі вони, або нещасні, але до них потрібно відноситися з душею і серцем.

Вчитель: Так діти, ви маєте рацію, дуже влучні і дуже мудрі у вас відповіді вийшли .

ІІ. Основна частина:

Вчитель: Отже, діти, сьогодні ми з вами поговоримо про взаємовідносини між людьми, і про ціннісне ставлення до людей, і один до одного.  На сьогоднішній день, і протягом усього життя, взаємини між людьми завжди були актуальною і трохи складною темою.  Тож сьогодні, ми з вами спробуємо визначити що таке ціннісне ставлення до людей, як воно проявляється і у яких вчинках, і ваші думки на цю тему.

Скажіть будь ласка :

  • Що для вас означає ціннісне ставлення?
  • Як ми можемо показати своє ставлення до родини/друзів/незнайомців?

Відповідь учня: Я думаю, що ціннісне ставлення, це ставлення в якому людина проявляє ціннісне відношення, повагу, вищі почуття, співчуття у будь якій ситуації до інших людей.

Відповідь учня: Так, погоджуюсь, я теж думаю, що ціннісне ставлення, це ставлення в якому ти поважаєш людину, її моральні принципи, її як особистість, і просто дотримуєшсь правил відноситись до неї так, як хочеш щоб відносилися до тебе, адже якраз до себе, напевно у кожної людини є бажання щоб відносилися з повагою

Відповідь учениці: Як на мене, своє ставлення до родини, друзів або просто людей, що нас оточують ми можемо показати через певні дії, ситуації, вчинки.

Відповідь учня: Я вважаю, що виходячи з своїх дій, досвіду і вихованості, і також через якісь випадкові ситуації, або прохання людей, які до нас звертаються, ми можемо проявити себе і своє ставлення, відношення до цих людей.

Вчитель: Так, дякую за ваші думки, ви на правильному шляху. Дуже цікаво і приємно слухати і розуміти, що ви також розумієте і усвідомлюєте значення ціннісного ставлення до людей і до особистості. І разом з тим, ви праві, наше ставлення до людей, дійсно в повній мірі відкривається саме через наші вчинки і дії в певних життєвих ситуаціях і обставинах.

«Мозковий штурм»

Вчитель: Діти, а зараз вам завдання: Візьміть будь ласка, свої аркуші паперу, ручки і давайте разом намалюємо 3 схеми «сонечко», ви у себе на аркушах паперу, а я на дошці.  Малюємо  3 схеми «сонечко», в центрі кожного вписуємо терміни (сім'я, друзі, незнайомці) і давайте з вами заповнимо на промінчиках кожного сонечка їх ключовими фразами, те з чим асоціюються у вас дані терміни.

Учні: Зі словом «сім’я»  - любов, повага, підтримка, допомога, взаєморозуміння, співчуття, розуміння, гарні відносини, чуйність, доброзичливість, співпереживання.

Зі словом «Друзі» - підтримка, дружба, взаємоповага, взаєморозуміння, співчуття, ціннісне ставлення один до одного, порозуміння, надійність, співпереживання, доброзичливість, чуйність, людяність, добродушність.

Зі словом «Незнайомці» - взаєморозуміння при бажанні двох і більше осіб, повага, ненадійність, контакт між людьми, людяність, співпереживання.

Вчитель: Отже, дивіться які гарні в нас схеми «сонечки» вийшли, але як бачимо у нас виникли труднощі зі словом «незнайомці», дійсно незнайомці -це не відомі нам люди, з невідомими принципами, з невідомою нам поведінкою і реакцією на ті, чи інші події. Але незнайомці теж люди, ми всі живемо на одній Землі, всі ми соціальні істоти, і всі ми так чи інакше можемо вступати в контакти, товаришувати, дружити один з одним, любити і поважати інших. Сьогодні люди для нас незнайомці, а завтра можливо частина нашої родини, ми ніколи не знаємо, коли і хто для нас може стати товаришем, або залишитися незнайомцем, але всі ми особистості, і всі потребуємо гарного відношення до себе і до інших. Щоб збудувати міцні відносини між людьми, або просто вміти контактувати і жити в мирі з усіма на нашій Землі, всі люди повинні проявляти один до одного ціннісне ставлення.    Ми вже з вами поговорили, що для вас є «ціннісне ставлення» , де , як і в чому воно виявляється, тож пропоную зараз послухати декілька ситуацій і проаналізувати їх. Давайте зробимо це разом.

Моделюємо ситуації:

  • Галинка побачила бабусю якій тяжко переходити дорогу самостійно, і як вона шкандибала дуже повільно. Галинці прийшла думка, що вона може допомогти і зараз це зробить. Як на разі Галинці зателефонували і вона відволіклась на розмову, і згодом побачила як бабуся сама повільно перейшла дорогу. Чи можна сказати, що у Галинки розвинене ціннісне відношення до людей? (Тут доносимо думку, що має бути баланс слово (думка) та діло.)

Учень:  Я вважаю, що в Галинки розвинене ціннісне відношення до людей, проте, воно в неї на рівні свідомості і слів (думки), але ще, не на рівні діла. Тому, Галинці ще є над чим працювати, і що розвивати. Потрібно щоб свідомість, думка і діло спрацьовували одночасно.

  • Сергію потрібна була допомога, він сам не зміг вирішити задачі з математики в яких потрібно підносити числа до степенів, він просто хворів тож пропустив цю тему. Він попросив у своїх однокласників допомогу (не списати, а саме пояснення теми) до нього підійшов Сашко і сказав «Добре, я тобі можу пояснити, але що мені за це буде? Чи даси ти мені списати українську мову?» , почувши це, їх товариш Максим підійшов і сказав: «Сергію, я тобі і так допоможу, зараз поясню, сідай до мене і бери ручку та чернетку, будемо вирішувати разом»  Чи можна сказати, що у Сашка і Максима є ціннісне ставлення до людей? (Пояснюємо, що ціннісне ставлення це не тоді, коли ти хочеш допомогти заради своєї вигоди, а тоді, коли ти без всяких намірів і без користності хочеш надати допомогу тому, хто її потребує) .

Учень: На мою думку, про Максима можна сказати що в нього добре розвинене ціннісне ставлення до людей, а от про Сашка, так сказати не можна, він готовий допомогти лише при умові, що йому також допоможуть, і навіть не пояснять, а просто поділяться готовою роботою. Тобто, Максим готовий допомагати без очікувань отримати щось навзаєм, просто роблячи добре діло щиро від серця, а Сашко ж намагається знайти вигоду для себе.

 

Вчитель: Погоджуюсь з вами. Дійсно, у першій ситуації, ми можемо сказати, що в Галинки є зачаток ціннісного ставлення до людей, але поки що, він на рівні думки, слова, усвідомлення, але не на рівні дії, тож їй потрібно ще розвивати своє ціннісне ставлення і замислитися про його справжній прояв.

   В ситуації з Максимом і Сашком і їх бажанням допомогти товаришу, також ви праві, дійсно Сашко готовий допомагати лише тоді, коли сам щось отримає навзаєм, а про Максима можна виразитись словами «Роблячи добро, про нього не кричать» або «Зробив добре діло – забудь,  тобі зробили добре діло – пам’ятай про це все життя»

    Вчитель:  Давайте поговоримо про ваш чуттєвий досвід. Можливо, хтось  із вас впізнав себе у певних ситуаціях? (без осуду, ми підштовхуємо дитину згадати, коли вона допомагала людям).

  Учень: Я нещодавно бачив бабусю – сусідку, їй було тяжко нести пакети з магазину, тому я вирішив їй допомогти, і доніс її пакети на 4 поверх, думаю це прояв ціннісного ставлення до бабусі і людей взагалі.

   Учень: Я два тижні тому, коли їхав у тролейбусі, допоміг матері з немовлям, і завіз каляску у тролейбус.

   Учениця: Нещодавно, я була в магазині, і там загубилася маленька дівчинка, вона плакала і просила знайти її маму, тож я допомогла їй, звернулася до охоронця в магазині, вони повідомили що загубилася дитина і чекає маму на виході, я у свою чергу, поки дівчинка чекала на маму, стояла разом з нею і говорила  з нею, втішаючи її і говорячи, що все гаразд, і мама зараз підійде.

    Вчитель: Які ви молодці, я пишаюся вами, дійсно у вас розвинуте ціннісне ставлення до людей.

 

Вчитель:  А тепер будь ласка, на листочках запишіть свій досвід, коли ви отримували допомогу або підтримку.  Я також поділюся з вами своїм досвідом.  Коли я була маленька, трапилась термінова ситуація, в якій, мене не могли забрати батьки з садочка, але рішенням проблеми стало те, що вихователька, яка сиділа зі мною до самого вечора, відвела мене додому і віддала мене моїй сусідці, до тих пір поки мої батьки не заберуть. Можна сказати, що добро вчинили навіть дві людини і для мене і для моїх батьків. Мої батьки були дуже вдячні за цей вчинок виховательці і сусідці, ну і я звичайно також була вдячна, хоч і не зовсім ще тоді усвідомлювала всю ситуацію.  Це був приклад з дитинства, а ось вам приклад з дорослого життя.  Десь рік тому, коли я їхала в маршрутці, в мене з сумки випав гаманець, я не помітила і так вийшла з транспорту, помітивши втрату аж через пів години після цього, але десь через годину, на мій телефон зателефонували, і сказали, що знайшли гаманець в маршрутці на останньому сидінні, і що можуть його повернути, сказавши адресу куди мені потрібно підійти, щоб забрати його. Це був також добрий вчинок, за який я дуже вдячна цим людям яким повернули мій гаманець в цілісному стані, і все що в ньому було, лежало на місці.   Такі от трапляються ситуації, але сформоване у людей ціннісне ставлення до людей, допомагає виходити з таких надзвичайних ситуацій.
   Міні-гра

    Вчитель:  А зараз, давайте проведемо з вами міні-гру.  Пропоную розділитися на три групи, і ваше завдання обрати декілька людей з групи, які вийдуть до дошки і без слів покажуть вам якусь ситуацію яку запропоную я, або це також можете зробити і ви ( приклад ситуацій: не може знайти певний магазин, розрядився телефон, загубив гроші, закинув рюкзак на дерево та таке інше), а групи-суперників будуть відгадувати ситуацію і пропонувати її вирішення, або пропонувати варіанти як попросити допомогу/надати цю допомогу.  За кожну правильну відповідь, вам буде налічуватися 1 бал, та група яка збере більше балів буде переможцем. 

(В кінці порівняти результати і зробити висновок, але сказати, що всі учні добре попрацювали, і цей урок - це лише крок до того, щоб сформувати в собі ціннісне ставлення до людей, до особистості, до оточуючих. )

ІІІ. Заключна частина:

Вчитель: наш час підходить до свого завершення, тож хочу сказати всім Вам дякую, гарно попрацювали. Дякую за участь і активність кожного з вас! Чудова робота!
    На завершення давайте прочитаємо вірш  Василя Симоненко «Я…»

Він дивився на мене тупо
Очицями, повними блекоти:
Дарма ти себе уявляєш пупом,
На світі безліч таких, як ти.

Він гримів одержимо і люто,
І кривилося гнівом лице рябе,
Він ладен був мене розіпнути
За те, що я поважаю себе.

Не стала навколішки гордість моя.
Ліниво тяглася отара хвилин...
На світі безліч таких, як я,
Та я, їй-Богу, один.

У кожного "Я" є своє ім'я,
На всіх не нагримаєш грізно,
Мине безліч стандартних "я",
А безліч всесвітів різних.

Мице народу одвічне лоно,
Миокеанна вселюдська сім'я.
І тільки тих поважають мільйони,
Хто поважає мільйони "я".

Вчитель: Що ж, дуже глибокий вірш, я хочу щоб ви його запам’ятали, і особливо звернули увагу на такі слова «Ми — не безліч стандартних "я", А безліч всесвітів різних.» , «І тільки тих поважають мільйони, Хто поважає мільйони "я".» . Ці слова дуже глибокі і несуть істину, вони також про ціннісне ставлення до людей, яке ми з вами сьогодні формували. Тож, інколи звертайтеся до цих слів, вони нагадають вам істину, нагадають про те, що Мир, Ми, Особистість, Дружба, Взаємозв’язок – все це починається з нас самих, а ціннісне ставлення до людей – це фундамент усього цього.

Вчитель: Друзі, а тепер давайте за бажанням, хто хоче може висловити свою думку, з приводу, що для вас ціннісне ставлення, та чого ви хотіли б навчитись. (Відповіді учнів).

doc
Додано
19 травня 2021
Переглядів
2108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку