ДНЗ «Борщівськи й професійний ліцей»
Підготував : вихователь Вахула С.С.
Ігри патріотів
Мета:
1.Виявити здібності учнів до патріотичних ігор та зацікавити їх.
2. Розвивати прагнення до перемоги і впевненість у своїх силах, учити не тільки відчувати радість від власних перемог, але й переживати за товаришів.
3.Розширювати та поглиблювати знання про свою країну, розвивати в учнів прагнення бути свідомим громадянином України.
4. Виховувати любов до рідного краю, його традицій і обрядів.
5. Формувати високі громадянські якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя та працьовитість.
Анотація.
Враховуючи сучасну суспільно-політичну ситуацію, що склалася в Україні, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо. Тому, в першу чергу, саме навчальний заклад має стати для кожної дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, сприяти єднанню українського народу та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.
Вступ.
Патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується (В.О. Сухомлинський).
Патріотизм не закладений в генах, він явище соціальне за своєю природою і тому не успадковується, а формується.
В Україні патріотизм повинен бути введений в ранг національно значимої і об’єктивно необхідної цінності, тому що він являє собою одне з найбільш глобальних людських почуттів, закріплених віками і тисячоліттями.
Хід заходу.
Ведучий:
Добрий день, шановні гості! Ми раді вітати вас на нашому святі «Ігри патріотів». Ми всі – діти України! Наша земля – батьківщина талановитих, мужніх, сильних людей. Багато українців прославили нашу країну в світі. Щоб любити Україну, її потрібно знати, про неї потрібно дбати кожному з нас.
Ведуча:
Всі ми з українського поля
З блакиті його висоти
А тому вам випала доля
Не гнутись, до сонця рости.
Щоб традиції нашого роду
Множилися від року до року
Йдіть по долі сильним, твердим кроком
В щасті і здоров’ї, рік за роком.
Хто щирих вірних друзів має,
Той завжди перемагає!
То ж пам’ятайте це завжди
Що треба в іграх патріотів
Дружбу берегти.
Учасники виховного заходу «Ігри патріотів»
Ведучі виховного заходу
Ведучий:
У сьогоднішньому святі дві команди будуть між собою змагатися .
Під час змагань необхідно дотримуватися правил проведення, поважати суперників, продемонструвати вміння працювати в команді, знання з історичної та культурної спадщини нашого народу. Нехай переможе команда найрозумніших та найдотепніших.
Девіз змагань:
Вітчизна — це не хтось і десь, Я — теж Вітчизна.
І. Світличний
Ведуча:
Вітаємо всіх на змаганнях «Ігри патріотів».
Ведучий:
В змаганнях беруть участь дві команди. Команда «Незламних» і команда
«Відважних».
(Команди виходять під марш)
Прошу капітанів команд представити команди.
Команда «Незламних» ваш девіз: «Ми свою славу і волю не віддамо ніколи й нікому!»
Команда «Відважних» ваш девіз: «Славних предків ми – діти! Будемо вірно Вітчизні служити!».
Ведуча:
Гравці та вболівальники вітайте гучними оплесками, вельмишановне, об’єктивне та непідкупне журі! (Представлення членів журі під фанфари).
1.Андрусик Наталя Іванівна
2.Сметанюк Олег
3.Горбачевська Іванна
Ведуча:
Як справжні патріоти, гравці доведуть, що державі потрібні високоінтелектуальні громадяни, тому їм пропонуємо пройти конкурси.
Ми, усі присутні, будемо сподіватися, що учасники конкурсу продемонструють свою високу ерудицію, доведуть, що володіють культурою слова, що для них гра буде корисною, а для нас – цікавою.
Ведучий:
І так ми розпочинаємо наші змагання.
Конкурс «Інтелектуальна розминка».
Команди на швидкість відповідають на ряд запитань, за кожне з яких може отримати один бал. А наше шановне журі уважно дивиться, хто перший піднявруку, та підраховує бали.
Запитання :
1.Чий день народження 9 березня 1814 року? /Т. Г. Шевченка/
2.Скільки звуків в українській мові? /38/
3.Як називаються слова з протилежним лексичним значенням… /Антоніми/
4.Назвіть першого президента незалежної України. /Леонід Кравчук/
5.В якому році відсвяткували тисячоліття від дня хрещення Києвської Русі? /1988/
6.Назвіть автора творів «Гайдамаки», «Катерина», «Заповіт»?
/ Т. Г. Шевченко /
7 Найвища точка України і її висота? /гора Говерла 2061 м/
8.Як називалися човни, на яких плавали козаки? /Чайки/
Проведення конкурсу «Інтелектуальна розминка»
Ведуча:
Конкурс «Відгадай пісню». Правила гри такі самі як і в попередньому конкурсі, командам якнайшвидше потрібно відгадати назви запропонованих українських пісень за фонограмами.
Знову ж таки ми розраховуємо на уважність нашого журі.
Проведення конкурсу «Відгадай пісню»
Поки журі підраховує кількість балів,які набрали команди звучить вірш
«Я ПРОСТО ВІРЮ УКРАЇНІ» у виконанні учениці
Вірш «Я ПРОСТО ВІРЮ УКРАЇНІ»
Коли біда лещата стисне
І коли серце палить гнів,
Ми емігруємо у пісню –
З гірких, безрадісних часів!
І коли далеч тополина
Цвіте – як доля! – у очах,
Я просто вірю Україні,
Отій, що – в думах і піснях!
І коли серце похилилось,
Коли – як хмара! – світлий день,
Ми емігруємо у щирість –
Іще не співаних пісень!
І коли цвіт, що на калині,
Уже вогнем, кипінням струн,
Я просто вірю Україні,
Тій, що – з пісень… А не з трибун!
Тому й злились печаль і радість
І серце – як жива мішень! –
Коли нам знову повертатись
У наш такий тривожний день!
Збираєш ноти солов’їні,
Ніби бджола – духмяний мед…
Я просто вірю Україні,
Тій, що – з сердець! А не з газет.
Учениця розказує вірш «Я просто вірю Україні»
Ведучий
Наступний конкурс «Конкурс капітанів».
Є запитання, на яке потрібно відповісти. Кожна правильна відповідь один бал.
Ведуча:
Україна – вільна держава і такою вона має бути на віки! А нам усім годиться бути сильними та міцними, розумними та умілими, старанними й наполегливими!
Послухай, як струмок дзвенить,
Як гомонить ліщина.
З тобою всюди, кожну мить
Говорить Україна.
Послухай, як трава росте,
Напоєна дощами,
І як веде розмову степ
З тобою колосками.
Послухай, як вода шумить —
Дніпро до моря лине, -
З тобою всюди, кожну мить
Говорить Україна.
Наступний конкурс для вболівальників
Давайте спробуємо підібрати риму до вірша про Україну.
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна найкраща у …. (світі!)
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)
Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі будови і дуже …(сучасні.)
Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня … (весела.)
Це щира, багата, як світ її мова,
Крилата така, мелодійна … (чудова.)
Її обереги верба і калина,
Найкраща у світі – …( моя Україна.)
Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.
То як же нам, дітям, її не кохати!
Моя Україна – козацькая слава!
Така волелюбна й мирна … (держава.)
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати, … (відкрила.)
Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі – … (єдина.)
Ведучий
Наступний конкус «Чорний ящик», за деякими підказками вам необхідно вгадати, що в ньому знаходиться. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. У випадку неправильної відповіді відповідає інша команда.
У чорному ящику лежать три «яблука».
Перше «яблуко» було завезене до Росії у 17 ст. з Голландії за наказом Петра І, а в Голландію потрапило з Америки. Його називали «земляне» або «чортове яблуко».Як називається перше яблуко? (Картопля)
Друге «яблуко» було завезено з Південної Америки. Французи та італійці називали його «золотим яблуком». Як називається друге яблуко? (Помідор)
Третє «яблуко» — китайське, батьківщина його — Південно-Східна Азія. Як називається 3 яблуко? (Апельсин)
Проведення конкурсу «Чорний ящик»
Ведуча
А поки журі підраховує результати конкурсів учениця Гоменюк Надія
розкаже вірш.
Учениця Гоменюк Надія
Настане наш День Перемоги,
Воєнні скінчаться жахіття.
Усі міста вийдуть з облоги,
Прикрасить квітом весна віття.
Будемо сльози проливати,
Після страждань, усіх тортур.
З руїн державу підіймати,
Український покажемо дух.
Поки що, рано нам радіти,
Маразм "Пукіна" йде без кінця.
Мужністю варто володіти,
Вже в мобілізації війська.
Людей продовжує гнобити,
Нема нацистським діям спину.
Їх допоможе Бог добити,
Назавжди ворог від нас згине.
Захисники — справжні Герої,
Збережи всім їм Боже життя.
Лунає Слава в кожнім слові,
Звільняють вже села і міста.
Ведуча:
Наступним конкурсом є конкурс «Наряд по кухні»
Коли військовий підрозділ займається буденними заняттями, чергове відділення по кухні чистить картоплю, адже до сніданку її треба почисти. Тому робити це треба вміти швидко, вправно та якісно. А ми перевіримо, чи готові наші новобранці до несення наряду по кухні. (Естафета з картоплею. Переносимо у ложці картоплю, її чистять , та повертаються назад, далі наступний). Хто швидше виконає завдання).
Ведуча.
Шановне журі. Будь ласка перевірте якість очищеної картоплі та оголосіть хто краще виконав завдання. Шановне журі підведіть підсумки конкурсу.
Проведення конкурсу «Наряд по кухні»
Проведення конкурсу «Наряд по кухні»
Ведучий.
Останній конкурс має назву “Автограф”.
У майбутньому усі ви – видатні люди, а тому маєте вміти ставити свій підпис чи давати автограф.
Завдання командам: капітан повинен надути кульку, члени команди – зав’язати її. Потім кожен член команди має розбірливо написати на ній прізвище та поставити власний підпис. Після цього потрібно кульку передати будь-кому із членів журі. Завдання зрозуміло? Команда, яка першою виконає завдання отримує 3 бали.
Команди виконують завдання, а члени журі уважно спостерігають і визначають сильного духом у цьому змаганні, а також того, хто для них підготує найоригінальніший автограф.
Отримайте надувні кульки, нитки та маркери. Готові? Розпочали!
Звучить музика
Проведення конкурсу «Автограф»
Ведучий:
Дякуємо командам. Надамо час для членів журі щоб підвести підсумки гри та визначити номінації. А поки журі підводить підсумки звучить відеокліп:
« НЕ СМІЙ СОБІ СКАЗАТИ Я НЕ МОЖУ».
Ведуча:
А тепер журі оголошує результати конкурсів і вручаються переможцям грамоти
ЗВУЧАТЬ УРОЧИСТІ ФАНФАРИ
Ведуча:
Будьмо єдині, добрі друзі.
Бог бачить правду і людей.
Стане кінець оцій напрузі,
Шумних від пострілів ночей.
Ми сильні духом, тілом, Богом.
Сильні свободою, мечем.
Соборність усього народу
Гартується, із кожним днем.
Ми спокій будемо тримати,
Терпіння, єдність і слова.
З молитвою применшим втрати,
Врятуєм воїну життя.
Хай лине всюди солов'їна!
Всевишній Неньку береже!
Слава Героям України!
Вкраїнське військо — надміцне!
Дякуєм всім за увагу. До нових зустрічей!
Учасники виховного заходу «Ігри патріотів»
Учасники виховного заходу «Ігри патріотів»
Висновок:
Значення заходів на патріотичну тему це становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української нації, а також встановленню громадянського миру та злагоди в нашому суспільстві.