даний матеріал буде корисним для вчителів початкових класів при проведенні позакласних заходів, виховної годин. Вік дітей 6-8 років, 1-2 клас. Мета виховної години: ознайомити дітей з основами української кухні, виховати риси
дбайливої господині; сформувати бережливе ставлення до результатів
праці; розвивати творчість; виховувати та збагачувати духовні
традиції, любов до прекрасного, до батьків.
Тема. Конкурс «Юна господарочка».
Мета: ознайомити дітей з основами української кухні, виховати риси
дбайливої господині; сформувати бережливе ставлення до результатів
праці; розвивати творчість; виховувати та збагачувати духовні
традиції, любов до прекрасного, до батьків.
Обладнання: ілюстрації, кошики, горіхи, глечики, пазли, клей, конверти,
картинки одягу, грамоти.
Хід заходу
І. Вступна частина.
Доброго дня, діти!
Ще з давніх часів, жінка вважалася господинею та хранителькою домашнього вогнища. Вона завжди повинна піклуватися про сім’ю, дбати про те, щоб усе було гаразд в домі.
З самого дитинства дівчаток навчають різним умінням ведення господарства, приготування різноманітних страв, правильного догляду за будинком.
ІІ. Основна частина.
Кожна мама мріє про те, щоб її дочка стала гарною господинею. А тепер, дівчатка, ми дізнаємось чому навчили вас ваші мами. Зараз ви повинні пройти відбірковий тур, з якого ми визначимо чотири учасниці, які будуть змагатися в конкурсі. Хто переможе, той і буде справжньою господарочкою. А допоможе нам у цьому вельмишановне журі і хлопці. Вони будуть оцінювати і вболівати за вас.
Вам було додому задано завдання намалювати страву «Моя страва на пасху» і ви повинні продемонструвати свою страву. А журі повинне оцінити і вибрати 3 учасниці.
Отже, ми визначили 3 учасниці, це ……….
Давайте підтримаємо тих дівчаток, хто не пройшов, оплесками і подякуємо їм за їхні старання. Попросимо їх зайняти місця у глядацькому залі.
Жінка – це хранителька сім’ї, сімейного благополуччя і звичайно ж – прекрасна куховарка. Ми знаємо, що кожна дівчина любить готувати смачні страви і ми побачимо, як ви вмієте готувати і чи знаєте ви з яких складових складаються страви.
Наш перший конкурс «Сонячний бриз». Кожному із вас буде надано по одному глечику і малюнки різних овочів і фруктів. Всі повинні кидати овочі або фрукти у глечик які на вашу думку входять до складу борщу. Хто перший справиться із завданням і (назве) вкине найбільшу кількість правильних інгредієнтів отримає 4 бали, хто ж другий і назве меншу кількість правильних інгредієнтів отримає 3 бали і так далі.
І так розпочинаємо варити борщ. (учасниці виконують завдання)
А зараз коли наші дівчатка виконують завдання, я прошу назвати вас дівчатка і хлопчики страви, які розпочинаються на букву «с» (суп, салат, сушка, суші, сардельки, сметана…)
Ми бачимо, що всі учасниці зварили свій борщ і прошу здати свої глечики журі, яке оцінить завдання. (Журі виставляє бали)
А зараз я назву з яких же інгредієнтів складається борщ – це картопля, червоний буряк, капуста, цибуля, морква, перець, зелень і сіль.
Кожна дівчина стежить за своїм будинком, за естетичним виглядом, прибирає, робить будинок чистим і охайним. І другий наш конкурс – «Розкидані горіхи».
Кожній із вас надано по одному ящичку і ви повинні за 10 секунд якнайбільше зібрати розкиданих горіхів. В кого буде найбільша кількість горіхів отримає 4 бали, хто трошки менше 3 і 2, а хто найменше - 1 бал.
Отже на старт, увага, руш!..
Стоп, 10 секунд закінчилось і ви повинні здати свої ящички журі. Журі підрахує і виставить бали.
Вже напевно ви засиділись, тож давайте проведемо фізкультхвилинку:
Ми лісочком йшли,
Грибочок знайшли,
Нагнулись, підняли
У кошик поклали
І далі пішли.
Ми лісочком йшли
Малинку знайшли
Дотягнулись, зірвали
У кошик поклали
І далі пішли.
Ми лісочком йшли,
Горішок знайшли
Потягнулись, дістали
У кошик поклали
І далі пішли.
Молодці, сідайте.
А тепер давайте надамо слово журі, хто ж із наших дівчаток лідирує…
І так ми продовжуємо.
Кожна дівчинка слідкує за своєю клумбою. Намагається посадити багато різних квітів. Слідкує за дизайном клумби. Отож, наступний наш конкурс – «Клумба».
У цьому конкурсі ви повинні, із пазлів, скласти ось таку весняну клумбу. Вам кожному надано білий листок і клей, і ви повинні наклеїти із цих пазлів ось цю клумбу, а щоб всі бачили я наклею цю клумбу вам на дошку.
Отож, розпочинаємо.
А зараз, поки наші конкурсантки виконують завдання, я хочу розказати вам легенду про квітку тюльпан…
Зараз повернемось до наших конкурсанток.
У кожного із вас є сестричка або братик, з якими ви час від часу ходите на прогулянку. І на завершення нашого змагання, заключний конкурс буде «Одягни сестричку на погулянку».
Ось, ви бачите 4 карточки, на яких записано різні пори року. Кожна з вас повинна витягти карточку і ви побачите пору року, до якої вам потрібно одягнути свою сестричку. Вам буде подано картинки із зображенням одягу і конверти. Ви повинні покласти у конверт ті картинки з одягу, які відповідають вашій порі року і віддати журі.
Зараз поки журі підводить підсумки я загадаю вам загадки:
Їсть її малий Павлуша.
Здогадайся, що це?
(Груша)
Оця ягідка маленька.
Має кісточку тверду.
З’їм її коли знайду.
(Вишня)
Солоденька всередині
Коли нею почастують
Діти тішаться, ласують.
(Цукерка)
І завжди він загорілий
Як до столу ми йдемо
То без нього не їмо.
(Хліб)
Просять в гості завітати
Бо солодкий і смачний
Здогадайтесь хто такий?
(Торт)
Молодці.
ІІІ. Заключна частина.
І ось настав хвилюючий момент. Журі оголосить результати учасників і звичайно ж володарку звання «Юна господарочка»…
То ж привітаємо оплесками переможницю.
(Нагородження грамотами).
Дякую за увагу. До побачення!