Виховний захід на тему: "Моя професія - моє майбутнє"

Про матеріал
Виховний захід призначений для майбутніх випускників, який спонукає до правильного вибору майбутньої професії.
Перегляд файлу

Захід підготувала та провела Бернацька Л.Д.

вчителька зарубіжної літератури Юхимівської СЗШ

Шаргородського району Вінницької області

 

Виховний захід на тему: « Моя професія – моє майбутнє»

 Мета: привернути увагу учнів до питання важливості вибору професії, до шляхів досягнення професійних цілей; розширити уявлення про сучасний ринок праці; виховувати позитивне ставлення до праці як запоруки щасливого майбутнього  кожної людини.

Обладнання: мультимедійний проектор, презентації «Орієнтир у світ професій»,  «Світ професій – мій вибір, мій успіх», «8 незвичайних професій світу», «9 дивних професій наших предків», загадки про професії.

 Епіграф: «Якщо ви вдало виберете працю й вкладете в неї свою душу, то щастя саме вас знайде».

                                                                            К.Ушинський

Перебіг заходу

Вчитель .  Добрий день, шановні вчителі та старшокласники. Ми запросили  на виховний захід саме учнів старшокласників. Адже все менше і менше залишається часу, коли останній дзвінок покличе вас у доросле життя. Позаду залишаться уроки, шкільні парти, підручники, щоденники, а попереду замайорять тисячі доріг. І саме одну з них ви маєте обрати.  Сьогодні у світі нараховується близько 50 тисяч професій.  Завдяки бурхливому розвитку науки  та інформаційних технологій щороку з’являються нові  професії та зникають старі. Тому дуже важливо не помилитися на цьому шляху. Обираючи свою професію, людина обирає свою долю, свій матеріальний достаток, коло друзів та інтересів, певний спосіб життя. І лише той буде щасливим, хто вранці із задоволенням іде на роботу, а ввечері з радістю повертається додому. Саме тому потрібно добре усвідомити, як важливо обрати професію до душі.

 Отже, тема нашого виховного заходу «Моя професія – моє майбутнє».

Учень 1. Недалекий той час, недалека та мить,

                Коли дзвоник останній  для нас продзвенить.

                Він покличе в дорогу, в незвідану путь,

                Де різні професії нас, друже, ждуть.

Учень 2. Яку дорогу обрати?

Професію яку знайти,

 Щоб людям добро дарувати

 І в праці себе віднайти?

Учень 3. Непросто зробити цей вибір,

А час все сплива і сплива

І у життєвий вирій

Вчорашня летить дітвора.

Учень 4. Яку ж дорогу обрати?

Професію яку знайти,

Щоб люди могли сказати,

Що справжня людина ти?

Учень 5. І що б ти обрав для себе,

Професію яку знайшов,

Бажаєм, щоб інші сказали:

«Он професіонал пішов».

 (Вірш автора заходу).

Вчитель. Пропонуємо переглянути відеопрезентацію  «Орієнтир у світ професій» (3хв 27сек).

Учень 6. Всі професії поділяють на п’ять типів: людина-природа, людина-техніка, людина-людина, людина-художній образ, людина-знакова система.

Учень 7. Людина-природа – це тип професійної діяльності, пов’язаний з рослинами і тваринами. Сюди відносяться такі професії, як ветеринар, садівник, агроном, флорист, селекціонер, рибовод, геолог, лісник, геофізик, хімік.

Учень 8. Людина-техніка –це тип професійної діяльності , пов’язаний з технікою. До цього типу належать такі професії: газозварник, слюсар, токар, наладчик, шахтар, монтажник,технік, механік, будівельник, ремонтник, водій, машиніст, металург, прядильниця.

Учень 9. Людина-людина – це тип професійної діяльності, пов’язаний зі спілкуванням з людьми.Сюди відносяться такі професії, як вчитель, офіціант, стюардеса, психолог, продавець, лікар, поліцейський, адвокат, тренер, кореспондент, адміністратор і ін..

Учень 10. Людина-художній образ – це тип професійної діяльності, пов’язаний з мистецтвом. Сюди відносяться такі професії: актор, дизайнер, перукар, кулінар, маляр, вишивальниця, художник, фотограф, композитор, скульптор, ювелір і ін..

Учень 11. Людина-знакова система – тип професійної діяльності, пов’язаний зі знаками (буквами, цифрами, нотами, кресленням). Сюди відносяться такі професії, як математик, вчений, музикант, конструктор,бухгалтер, економіст, перекладач, топограф, бібліотекар, кресляр, оператор, секретар, журналіст, програміст і ін.

Вчитель. Пропонуємо переглянути відеопрезентацію «Світ професій – мій вибір, мій успіх» (2хв 41сек).

Вчитель .  Всі ми родом з дитинства, тому завжди любимо слухати казки, прислів’я, приказки, залюбки відгадуємо загадки. Отож, пропонуємо вам відгадати загадки, в яких містяться назви різних професій.

Учень 12.

Яку прикрасу оновити?

Треба майстра попросити!

Сяє перстень краще всіх!

Допоміг нам…(ювелір)

Учень 1.

У кафе чи в ресторані

Допоможе пані й пану

Страв обрати варіант

Наш чудовий …(офіціант).

Учень 2.

Він закони добре знає,

Помилки відраз впізнає,

Будь-який важливий лист

Враз напише вам …(юрист)

Учень 3.

Всім відомо, що давно

Люди винайшли кіно.

Слід вам знати, що тепер

Головний там…(режисер).

Учень 4.

Треба знати, що без плану

Не збудуєте й майдану.

Точно вирахує вектор

Геніальний …(архітектор)

Учень 5.

Він з комп’ютером на ТИ,

Розумніших не знайти.

Віртуальний творить міст

Диво-майстер …(програміст).

Учень 6.

Як приходимо у клас,

Там чекає він на нас.

Вчить читати й рахувати,

І невтомно працювати.  (Вчитель)

Учень 7.

Він навчить твого собаку.

Як прогнати розбишаку.

Не страшний вже буде ворог,

Коли учить пса …(кінолог).

Учень 8.

Він дізнається для нас

Про Китай і про Канзас,

Про найдовший в світі міст

 Розповість нам …(журналіст)

Учень 9.

Як рубанком дошку чистить,

Летить стружка золотиста.

 З-під рук майстра той же колір

Звати майстра цього …(столяр).

Учень 10.

Золоті у нього руки:

Робить зачіски й перуки,

Підстриже і пофарбує,

Гарний настрій подарує.  (Перукар)

Учень 11.

Судно, скарб, людей, печери…

В мулі залишки галери…

Відшукає все це враз

Під водою …(водолаз).

Учень 12.  З розвитком науково-технічного прогресу багато професій  наших предків пішли в небуття. Це  професії ткача, гончаря, ката, бондаря,бурлаки, косторіза, молочарника, кольщика льоду, щуролова, сажотруса і ін.. Пропонуємо вашій увазі презентацію «9 дивних професій наших предків».

Учень 1. Ми підготували список 20 найперспективніших професій наступного десятиліття.

1. Продавець.

2. ІТ-фахівець.

3. Інженер з автоматизації виробництва.

4. Маркетолог.

5.Інженер комунального обслуговування.

6. Агроінженер.

7.Технолог з виробництва і переробки харчової продукції.

8. Технолог побутового обслуговування.

9. Логіст.

10. Юрист (господарське право).

11. Енергетик.

12. Ветеринар.

13Фармаколог.

14. Фінансист.

15. Інженер зв’язку.

16. Практичний психолог.

17. Генетик.

18. Біохімік.

19.Робототехнік.

20. Наноінженер.

Вчитель.  Перегляньте ще  відеопрезентацію  «8 незвичайних професій світу» (2хв 52 сек). Можливо,  ця інформація допоможе вам у  виборі майбутньої професії. А тепер до вашої уваги сценка « Варіанти у виборі  професії»

Учень.

 Я хочу стати  льотчиком

Я льотчиком буду!

Якщо я ним не стану,

Сантехніком буду!

Мотнув, крутнув і потекло. (2 рази).

 

Учениця.

Я хочу вченою,

Я вченою буду!

Якщо нею не стану,

То вчителем піду!

Відкрили, закрили! Два, два, два. (2 рази).

Учениця.

 Я хочу стать директором,

Директором буду!

Якщо я ним не стану,

Касиром я піду!

Вільна каса! Вільна каса! Ваш заказ!

Вільна каса! Вільна каса! Обслужу враз! (2 рази).

Учениця.

Я хочу стать хірургом.

Хірургом я буду!

Якщо я ним не стану,

В медсестри я піду!

Раз укольчик, два укольчик, клізмочка, клізмочка.(2 рази).

Учень.

Я хочу стать генетиком,

Генетиком буду!

Коли я ним не стану,

Перукарем буду!

Чик-чик носи парик. (2 рази)

Учениця.

 Я хочу стать стилісткою,

Стилісткою буду!

Коли нею не стану.

То прибирать піду!

Тут протерла, там протерла, чисто скрізь, чисто скрізь (2 рази).

Учениця.

 Я хочу стать дизайнером,

 Дизайнером буду!

Коли я ним не стану,

Дояркою піду!

Ану, моя корівонько, давай, давай, давай. (2 рази)

Учень. Отож, шановні дорослі, ми майже обрали свою майбутню професію. (Всі  учасники сценки одночасно повторяють останні рядочки своїх слів).

Вчитель. На завершення я хочу звернутись до вас, майбутні випускники. Пам’ятайте, яку б професію ви не обрали в житті, вам завжди стануть у пригоді знання, набуті в нашій школі. І чим глибші, ґрунтовніші ваші знання, тим  більше у вас шансів здобути омріяну професію. К.Ушинський говорив: «Якщо ви вдало виберете працю й вкладете в неї свою душу, то щастя саме вас знайде».  Будьте щасливими! Бажаю вам вдало обрати майбутню професію!

                 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 квітня 2021
Переглядів
868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку