Виховний захід на тему "Образа"

Про матеріал

Дана розробка допоможе класним керівникам ознайомити учнiв iз поняттям «образа» як реальна дiя; вчитиме аналiзувати запропонованi ситуацiї, характеризувати достойні i недостойнi вчинки, передбачати їх наслiдки ; давати поняття «можна» та «не можна»; розвивати вмiння контролювати i аналiзувати свої та чужi вчинки, зробити їх усвiдомленими; виховувати бажання здiйснювати достойну поведінку, повагу до людей.

Перегляд файлу

Відкритий виховний захід на тему:

 « Образа»

Мета:  ознайомити учнiв iз поняттям «образа» як реальна дiя; вчити аналiзувати запропонованi ситуацiї, характеризувати достойні i недостойнi вчинки, передбачати їх наслiдки ; дати поняття «можна» та «не можна»; розвивати вмiння контролювати i аналiзувати свої та чужi вчинки, зробити їх усвiдомленими; виховувати бажання здiйснювати достойну поведінку, повагу до людей.

Обладнання: сюжетнi малюнки, пам’ятка, герой казки «Образа», інтерактивна дошка.

Хід заходу

  І. Органiзація класу.

1. Девіз :

                                                                       …треба жити й Бога не гнівити

                                                                        Любов’ю вмитись і  простити зло,

                                                                         А ворогів своїх – благословити,

           Й провітрити душі святе житло.

2.Мотивація навчальної діяльності.

— Послухайте вiрш. Про що в ньому йдеться?

Є слова, що бiлiiлi,

Як конвалії квiтки,

Лагiднi, як усмiх ранку

Нiжвосяйнi, як зiрки.

Є слова, як жар, пекучi

І отруйнi, наче чад...

В чарiвне якесь намисто

Ти нанизуєш їх в ряд.

ІI. Повiдомлення теми i мети

- Сьогоднi ми поговоримо про те, що таке образа її наслiдки, якi бувають образи, навчимося їм давати оцiнку.

ІII. Основна частина заходу.

1. Формування поняття «вчинок і образа»

Люди iснують на Землi разом. Тому весь час мiж ними виникають різнi стосунки. Уявiть собi, що б почалося, якби кожен робив тiльки те, що йому подобається. Тому за багато рокiв iснування люди намагалися впорядкувати свої стосунки, жити так, щоб усiм було добре. Так на Землі з’явилось поняття «справедливість», «добро» тощо. Завдяки цим поняттям ми маємо змогу оцiнити дiї людей, їхнi стосунки. Стосунки мiж людьми можна регулювати за допомогою законiв. Це дуже важливi документи, якi є спiльними для людей, якi живуть в якiйсь певнiй країнi. За їх невиконання людину можуть покарати. А є iншi правила. Вони спiльні для людей всiєї Землi. За їх порушення не можна понести покарання, але кожна людина намагається жити за цими правилами.

 — Що ж таке вчинок?

 Вчинок — це реальна дія людини. У життi людина робить рiзні справи: добрi i не зовсiм добрi, поганi i просто жахливi. Разом з вчинком з’являється образа .

2. Обговорення оповiдання В. О. Сухомлинського «Образливе слово»

- Добре слово i добрий вчинок завжди пiдтримають i допоможуть, навiть можуть вилiкувати. А погане слово може краяти серце все життя. Послухайте, як це буває.

ОБРАЗЛИВЕ СЛОВО

Одного разу Син розсердився на свою Матiр i сказав їй грубе, образливе слово. Заплакала Матiр. Схаменувся Син, жаль йому стало Матері. Не спав цiлу нiч, не дає йому спокою совiсть: адже вiн образив Матір.

Йшли роки. Син став дорослою людиною. Прийшов час їхати в далекий край. Поклонився Син Матерi i говорить:

— Простiть мене, Мамо, за образливе слово.

— Прощаю, — вiдповiла Мати i зiтхнула.

— Забудьте, Мамо, про те, що я сказав образливе слово.

Задумалась Матiр, засумувала. На її очах з’явилися сльози. Говорить вона Сину:

— Хочу забути, але не можу. Рана вiд занози заживас i слiду не залишає. А рана вiд слова заживає, але залишає глибокий слiд.

3.Бесiда за змiстом оповiдання.

— Що ви можете сказати про вчинок сина?

(Син вчинив неправильно тому, що не можна говорити образливі, грубі, жорстокі  слова нікому, а тим більше рідній мамі.)

— Чи зрозумiв вiн свою помилку?

(Син зрозумів свою помилку, але, нажаль, вибачився лише через роки. Він довгий час жив с почуттям  провини, жалю, суму перед матір’ю. Але добре й так, що хоч через багато років все ж таки він вибачився.)

— Завжди людина повинна залишатися людиною. Що ж означає — бути Людиною? Спробуйте вiдповiсти на це питання.

( Бути людиною – це творити добро, допомагати в біді, підтримувати в важку хвилину, вміти співчувати, радіти за успіхи інших, не ображатися на інших, не тримати в душі зла.)

— Вмiнню бути людиною навчають слова «можна» i «не можна». З’ясуємо, що можна робити, щоб стати людиною і залишитися нею назавжди. (Вiдповiдi дiтей учитель записує на дошцi.)

« Можна»

«Не можна»

  • Слухати на уроці
  • Шуміти, кричати.
  • Допомагати батькам
  • Байдикувати.
  • Читати
  • Допізна дивитися телевізор.
  • Займатися спортом
  • Грати в комп’ютерні ігри.
  • Робити добрі справи
  • Лінуватися.

 

— А для того, щоб з’ясувати, що не можна робити, я прочитаю цi записи, а ви замiнюйте їх протилежними.

— Але головне — не визнавати «можна» i «не можна», а дотримуватись цих правил кожного дня, контролювати себе кожної митi. А як, на вашу думку, чи складно бути людиною кожного дня?

4. Слухання віршів.                                                                                                   

Легко образу нанести ,

 Але як потім вгамувати біль ? !

 Промовити звичайне слово «вибач»  ,

 Адже не вороги  ми із тобою!

 Сказати , що це через «не хочу» ,

 Що , ніби то,- це  нерви , все таке .

 Але побачим ми

 Образи біль , і спокою нема

 Тобі й мені . Чи легко нам ? !

 І день , і ніч ми пливемо немов по хвилях .

 Тепер одна у нас турбота .

 На серці в нас туга гірка,

 Нестримна біль.

 Ще не навчились ми поки - що

 Душевні рани не чіпати.

 Що нам робити , як нам бути ?

 Чия вина тут? Винні ми обоє!

І хочеться про все забути,

 Але я бачу, ти не хочеш цього...

 Образа , біль - вона пройде ,

 Про це в піснях співається .

 Але життя не пісня і не лід ,

 На серці рана залишається!

5. Обговорення проблемних  ситуацій.

Ситуація 1.

- Ти образилася ?

- Ні .

- Ти точно не образилася ?

- Ні .

- Тоді чому ти не відповідаєш ? ? ?

- Я зайнята.

- Чим же ?

- Продумую план помсти.

Аналіз ситуації.

  • Дітки, скажіть будь –ласка , про що розмовляли дівчатка?
  • Про образу.
  • Правильно!
  • Як ви вважаєте, поведінка другої дівчинки правильна?
  • Ні!
  • А чому?
  • Тому, що перша дівчинка подзвонила вибачитись, спитала, чи ображається подруга на неї, а та занята планом помсти.
  • Тож , скажіть, будь - ласка, чи можна поводитися так як друга дівчинка?
  • Ні. Потрібно вибачити і забути всі образи.
  • Молодці!

Ситуація 2.

Йдучи по сходах, Вiтя штовхнув Оленку. Оленка впала i заплакала  тому, що їй було боляче. Вiтя обiзвав її плаксою.

Аналіз ситуації.

   Що ви можете сказати про Вiтю, його вчинок?

  Вітя вчинив дуже погано. Він не тільки штовхнув Оленку, а ще образив її, назвав  плаксою.

  Отже, вчинок Віті хороший чи поганий?

Поганий...

6.  Слухання віршів про образу.

Образити близьку людину  зовсім легко.

Важче зрозуміти і попросити вибачення.

Часом, здається , що це неможливо.

Але краще перемогти безглузді сумління .

З гординею життя стає складніше.

Вона , як яд , нашу душу труїть .

Адже все ж таки близькі люди важливіші!

Так нехай же розум переможе нас !

Пробач мене за всі образи,

за впертість, злість, безглузді фрази.

Пробач за лютість і печаль,

За сльози, гордість і за жаль.

Пробач незручності і вміння

ввести у непорозуміння,

за здатність плутати слова,

й зробити з мухи аж слона.

Пробач за сльози, повні болю,

за інколи невдалі ролі...

Пробач...і я тобі пробачу

твою таку ж нелегку вдачу.

7. Казка про образу.

Образа, маленька тваринка, з вигляду зовсім нешкідлива. При правильному зверненні ніякої шкоди не приносить. Якщо не намагатися її одомашнити, образа прекрасно живе на волі і нікого не чіпає.

 Але всі спроби заволодіти нею закінчуються плачевно ... Звірок цей маленький і спритний, може випадково потрапити в тіло будь-якої людини. Людина це одразу відчуває. Йому стає прикро.

 Звірятко починає кричати чоловікові: "Я ненароком попався! Випусти мене! Мені тут темно і страшно! Відпусти! "Але люди давно розучилися розуміти мову тварин. Є такі, які відразу відпускають образу, поки вона маленька - це найкращий спосіб розпрощатися з нею.

 Але є такі, які ні за що не хочуть її відпускати. Вони відразу називають її своєю і носяться з нею, як з писаною торбою. Постійно думають про неї, піклуються ... А їй все одно не подобається в людині.

 Вона крутиться, шукає вихід, але так як у неї всього одне око, та й зір поганий, сама вихід знайти не може. Такий ось недолугий звірок. Та й людина теж ... стиснув весь, і ні за що не випускає образу.

 А звір-то голодний, їсти хочеться - от і починає потихеньку їсти, що знайде. І людина відчуває це. То там заболить, то тут ... Але не випускає людина з себе скривдити. Тому що звик до неї. А вона їсть і росте ... Знаходить всередині людини що небудь смачненьке, присмоктується і гризе.

Так і говорять: "Образа гризе".

 І в кінці кінців приростає до чого-небудь в тілі людини і проти своєї волі стає його частиною. Слабшає людина, слабувати починає, а образа всередині продовжує зростати ... І невтямки людині, що тільки й треба - взяти і відпустити образу! Нехай живе в своє задоволення! І їй без людини краще, і людині без неї легше живеться ...

Висновок.  Образа - це стан душі. А душа - криниця, з якої ми п'ємо. Спокійне сприйняття без подразнень і образ - справа тренування і розставляння акцентів. І, по суті, ми самі приймаємо рішення бути скривдженими.

 І коли в черговий раз ви захочете образитися, подумайте: чи так вже приємно жаліти себе і бути жертвою? Хижак завжди відчуває слабкого і нападає саме на нього. Не дарма в народі кажуть: «На скривджених воду возять». Відпустіть образу, нехай собі біжить!

8.Слухання віршів.

 Не ображай образивших тебе,

У світ темряви веде образ дорога .

Для кожного настане мить така

Просити вибачення за гріхи у Бога !

Ви уявіть , як ниє душа ...

Як вона від образи плаче ,

Як забившись одна в куточок

У кулачок свої сльози пряче .

Як не хочеться їй показати ,

Що вона знову незадоволена ,

Що розчавлена ​​і засумована

І сьогодні їй ... дуже боляче.

Ви уявіть ... як важко

Робити вигляд «нічого не сталося » ,

А при цьому ... серце штовхається ,

Щоб воно веселіше билося ...

Настрій намагатися підняти

І зібрати ... останні думки ,

Ті , що знову від печалі – туги

Розбіглися і десь ... зосталися .

9. Перегляд мультфільму «Образливе слово»

Що ви побачили переглянувши мультик?

(Зустріч лісових мешканців : Зайчика, Білочку, Ведмедика.)

Що ще ви бачили в мультфільмі?

(Гарну природу, хорошу погоду, гарні квіти, дерева, смачні ягоди, річку.)

Про що розмовляли звірі?

(Відповіді дітей.)

Чи продовжували друзі тримати образу на горду Білочку побачивши її в біді?

(Ні. Вони допомогли Білочці звільнитися.)

Чи зрозуміла Білочка свою провину?

(Так. Вона назвала їх справжніми друзями і попросила вибачення, адже дружба вимірюється не за розміром хвоста.)

Ніколи не ганьбіться поросити пробачення та дотримуйтеся правил спілкування, які ми зараз повторимо.

10. Правила спілкування

1. Бiльше читай.

2. Читаючи, намагайся запам’ятати новi слова.

3. Вживай тiльки тi слова, значення яких тобi зрозумiле.

4. Будь чемний не лише у вчинках, але i в словах.

5. Слухай спiврозмовника не перебиваючи.

6. У розмовi не розмахуй руками, не жестикулюй без потреби.

7. Не кажи про присутнiх «вiн» або «вона».

8. До дорослих звертайся на Ви.

9. Не кажи погано або насмiшкувато про вiдсутнiх, завжди висловлюй свою думку про людину їй в обличчя, а не критикуй поза очi.

 — Хто бiльше запам’ятав правил?

Чи дотримуєтесь ви цих правил у спілкуванні з дорослими і друзями?

— Досить часто для спiлкування на вiдстанi людина використовує телефон.

Чи потрібно дотримуватися дотримуватися правил спілкування пiд час розмови по телефону?

(Вiдповiдi дiтей.)

11.Правила спілкування по телефону:

  1. Привітатися.
  2. Представитися.
  3. Повідомити причину дзвінка і ввічливо попросити до телефону потрібну людину.
  4. Попрощатися.

12.Ситуація 1.

Добрий день!

Вам телефонує Іван.

Я хотів спитати в Наді, що потрібно вчити з математики. Будь ласка попросіть її до телефону.

Дякую. До побачення!

Ситуація 2.

Мені потрібна Надя.

Дайте їй трубку.

Аналіз ситуацій.

Хто з хлопців дотримався правил спілкування по телефону?

Отже, розмовляючи по телефону потрібно бути ввічливим, вихованим тому, що навіть по телефону можна образити людину.

13. Слухання вірша.

Я стала старша на одну образу

Я стала старша на одну образу.

Сильніша стала на одну броню.

Від смутку - злидня душу бороню,

Не просто це - пробачити відразу.

Приходить з часом просвітління мить,

До неї треба дорости поволі.

Не відчуваючи чужого болю,

Допоки, свій, тупий переболить.

14. Прислів’я про образу.

  • Краще тисячу разів пробачити , ніж загнати хробака образи глибоко всередину , щоб він виїв душу.
  • Краще 10 раз похвалити незаслужено , ніж 1 раз образити марно.
  • Коли людина мстить комусь за нанесену образу , то стає гірше кривдника , так як образити можна ненавмисно , помста ж завжди навмисно.
  • У нас дуже мало часу щоб витрачати його на образи.
  • Перед тим як заподіювати біль людині - подумай , раптом ця біль зламає йому все життя ...
  • Не просто від душі пробачити ,

Ворога нам теж полюбити непросто ,

Але і з образою в душі негоже жити ,

Прости , поки не виявилося пізно ...

Бачите який багатий урожай у нашого Зайчика. Я надіюсь, що у ваших спогадах про нашу виховну годину теж буде багато вражень. Ви станете ще більш хорошими. Зайчик  хоче поділитися  своїм урожаєм з вами і дарує вам морквини на згадку про урок.

IV. Підсумок заняття.

1.Слово вчителя.

Наше заняття добігає кінця. Я хочу, щоб ви завжди пам’ятали, що "Пробачення –  це не заперечення власної правоти , а можливість поглянути на кривдника із співчуттям, милосердям, любов’ю в той час, коли він, здавалось, повинен бути позбавленим права на них”.

2.Слухання вірша про образу.

Відпусти образу , не тримай її ...

не носи під серцем , ніби – то  дитя ...

Навчитися треба все розуміти ,

щоб образи , тягарем  важким  не носити ...

Світ душі зруйнує ,

Витіснить надію і уб’є  добро.

Не піде образа , якщо не пробачиш

Черствим стане серце і сумним  ​​життя,

 НЕ тримай  образу – щастя  в цьому нема ...


  • У ставленнi до iнших завжди будь: чемним; уважним; доброзичливим.
  • Нiколи не насмiхайся над недолiками iнших.
  • Намагайся виявити толерантнiсть.
  • Вмiй почути думку свого опонента.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Решетар Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Савка Олена
    Цікава тема не лише для вчителів, а й для батьків ,дітей... Я переглянула.Повчальний матеріал .Тема актуальна в сьогоденні. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
1980
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку