Виховний захід на тему: «Пізнай чарівний світ інформатики» для учнів 5-х класів

Про матеріал

Даний захід сприяє формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів, розвиває пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення учнів, виховує вміння вчитися.

Перегляд файлу

Виховний захід на тему: «Пізнай чарівний світ інформатики»

Мета: сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і  творчих здібностей учнів, поглибити й розширити знання учнів з інформатики,  розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення учнів; виховувати вміння вчитися.

Завдання: узагальнити й систематизувати знання учнів з раніше вивчених тем; розвинути оригінальність, гнучкість мислення, пам’ять, увагу, уяву та фантазію.

Прилади і матеріали: напис на дошці, грамота для переможця, заготовки для різних тем, листки, ручки, малюнки.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

В грі приймають участь учні 5 класів, які виявляють інтерес до вивчення інформатики, а також бажають позмагатися зі своїми друзями в розважальному інтелект-шоу під назвою “Пізнай чарівний світ інформатики”.

Гра проходить в 6 етапів.

 ІІ. Представлення учасників:

Кожний, хто приймає участь в грі коротко розповідає про себе: як звати, в якому класі навчається, улюблені предмети, захоплення і т.д.

 

ІІІ. Визначення порядку участі у першому конкурсі

Для того, щоб визначити в якому порядку будуть змагатися учні, вчитель пропонує дати відповідь на запитання. Більш правильна відповідь оцінюється 1 балом. Чим точніше відповів учень, тим менший його номер в грі.

Учитель: Дайте відповідь на одне запитання. Хто найточніше вгадає відповідь, той буде першим відповідати в наступному конкурсі.

 Отже, дорогі учасники, запитання: «Коли був створений перший програмно керований обчислювальний пристрій?» (1830 рік.)

(Час  на роздуми 30 с.)

ІV. Конкурс “Тема”

Учитель: Починаємо перший конкурс нашої гри – «Тема».  Перед вами знаходяться 6 тем. Кожна тема має 9 запитань, розміщених у таблиці 3 на 3.

  1

  2

  3

  4

  5

  6

  7

  8

  9

Умови гри

  • Склавши лінію з трьох правильних відповідей, ви можете отримати максимальну кількість – 12.
  • Склавши лінію з трьох неправильних відповідей, маєте 0 балів.
  • Правильна відповідь на запитання – 1 бал.

 

Починаймо!

(Згідно встановленого порядку учасники вибирають тему, потім номер запитання і дають відповіді. Якщо дано три правильні або неправильні відповіді на одній лінії таблиці, учасник отримує 12 або 0 балів. Відбувається перехід до наступного. Якщо ж учасник не прагне провести лінію, він просто вибирає запитання в будь-якому порядку, відповідає на всі запитання і має можливість отримати 9 балів, якщо дасть правильні відповіді на всі запитання. Після відповідей кожного учасника ведуча оголошує кількість отриманих балів.)

 

Тема «Пристрої введення та виведення»

  1. Основний пристрій введення інформації. (клавіатура)
  2. У яких одиницях  вимірюється розмір екрана монітора по діагоналі? (Дюйм)
  3. Навіщо потрібне коліщатко на миші? (Для швидкого переміщення по документу)
  4. До яких портів зазвичай підключають флешку? (USB)
  5. За допомогою якого пристрою вводять графічну інформацію з паперу в ПК? (Сканер)
  6. Які принтери дозволяють отримати найкращу якість друку? (Лазерні)
  7. Програма, що керує роботою зовнішнім пристроєм введення-виведення. (Драйвер)
  8. Призначення клавіші CapsLock. (Переключення режимів малих та великих літер)
  9. Які пристрої служать для введення та виведення звуків? (Мікрофон та колонки)

 

Тема «Носії інформації»

  1. Носій інформації, що підключається до комп’ютера через USB-порт. (Флеш-накопичувач)
  2. У чому вимірюється об’єм флеш-накопичувачів? (Гб)
  3. Чи потрібне ПЗ для запису інформації на флеш-накопичувач (Ні)
  4. Процес розбиття на сектори та доріжки називається … (Форматування)
  5. Компакт диски для читання та запису мають назву … (CD-RW або DVD-RW)
  6. Як по-іншому називають жорсткі магнітні диски? (Вінчестери)
  7. Як називається послідовність з 8 бітів? (байт)
  8. Яка ємність оптичного CD диска? (700-800 мб)
  9. Оптичні диски великої ємності називаються … (DVD)

 

Тема «Робота з файлами та папками»

  1. Сукупність даних, яка має назву і зберігається на пристроях зовнішньої пам’яті … (Файл)
  2. Як визначити тип файлу? (За його розширенням)
  3. Значок, що є посиланням на інший файл чи папку. (Ярлик)
  4. Місце на диску, де реєструються відомості про файли. (папка або каталог)
  5. Послідовність імен каталогів від кореневого , в якому містяться файли, називається … (Шлях до файлу)
  6. За допомогою чого можна дізнатися про список можливих дій над файлом або його властивості? (За допомогою контекстного меню)
  7. Як позначається системний диск? (С:\)
  8. Як виділити файли, які містяться не підряд? (Тримаючи натиснутою кнопку Ctrl)
  9. Місце для знищених файлів. (Кошик)

 

Тема «ОС Windows»

  1. Інтерфейс ОС Windows називають … (Графічним)
  2. Одночасне виконання кількох програм – це … (Багатозадачність)
  3. Перший екран ОС Windows … (Робочий стіл)
  4. Смуга з кнопкою Пуск … (Панель задач)
  5. Графічні зображення програм, які бачить користувач на екрані. (Вікна)
  6. Область пам’яті, призначена для тимчасового зберігання інформації. (Буфер обміну)
  7. Кнопки гарячого перезавантаження. (Ctrl+Alt+Del)
  8. Якою клавішею можна визвати довідкову систему ОС Windows? (F1)
  9. Появлення якого елемента свідчить про завантаження ОС Windows? (Робочий стіл)

 

Тема «Інтернет»

  1. Слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках. (Ключові)
  2. Відомостям, зняйденим в Інтернеті, завжди можна довіряти? (Ні)
  3. Найбільша та найвідоміша із сучасних глобальних мереж  (Інтернет)
  4. Фрагмент документа (команда, текст, заголовок, зображення, примітка), що посилається на інший елемент у самому документі або на інший об'єкт. (Гіперпосилання)
  5. Документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо. (Веб-сторінка)
  6. Група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику… (Веб-сайт)
  7. Найпопулярніша пошукова система у світі. (Google)
  8. Міжнародний знак охорони авторського права. (Копірайт)
  9. Якщо людина видає чужі матеріали за свої, ставить своє прізвище під чужим текстом або фотографією, то таке порушення називають. (Плагіатом)

 

Тема «Програмне забезпечення»

  1. Найпростіший графічний редактор. (Paint)
  2. Найпростіший текстовий редактор. (Блокнот)
  3. Програми, призначені для управління пристроями ПК та обчислювальними процесами. (Системні)
  4. Довільна частина тексту в документі, над якою виконується будь-яка операція редагування чи форматування. (Фрагмент)
  5. Як називається графіка, яка обробляється і відображається засобами обчислювальної техніки? (Комп’ютерна)
  6. Яка програма є стандартною для перегляду відеофайлів? (Media Player)
  7. Програма для виконання пісень за допомогою ПК. (Караоке)
  8. Програма для виконання розрахунків. (Калькулятор)
  9. Яка інша назва програмного забезпечення, що означає «м’який вибір»? (Software)

 

 

 

V. Конкурс “Оратор”.

Учитель: (Оголосивши суму балів кожного учасника конкурсу) переходимо до наступного конкурсу «Оратор». Ви повинні висловити свою думку на одну з поданих проблем. На яку саме вибере той учасник, який має найбільшу кількість балів. Ваш виступ повинен тривати не більше двох хвилин. До вашої уваги проблеми:

  • Інтернет – машина часу?
  • Домашній відпочинок і комп’ютер. За і проти.
  • Здоров’я і комп’ютер – це сумісні поняття?
  • Комп’ютерні віруси – програми майбутнього.

(Учасник з найбільшою кількістю балів вибирає проблему для виступу.)

Час пішов.

(Після 1 хв. підготовки заслуховуються учасники в порядку спадання кількості їхніх балів. Оцінювання цього конкурсу проводять самі гравці, маючи право при цьому поставити собі найвищий бал – 4 бали, а своєму супернику від 1 до 3 балів).

VІ. Конкурс “Практикум”.

Учитель: Дорогі учасники, вам потрібно визначити назву, розмір та накреслення  шрифту на поданих папірцях. Будь ласка підійдіть до столу та роздивіться. На роздуми дається 1 хв. За кожну правильну відповідь дається 1 бал.

 

 

 

 

 

 

 

 


VІІ. Фінальна гра

Учитель: Зачитуються питання, хто перший підніме руку той і має можливість відповісти і заробити 1 бал за 1 питання.

Почали:

  1. Революційний звуковий формат, розроблений наприкінці 90-х років? (MP3)
  2. Засновник компанії Microsoft. (Біл Гейтс)
  3. Ігровий маніпулятор. (Джойстик)
  4. Розширення TXT мають … (Текстові файли)
  5. Для друку зображень великого розміру використовують …(Плотер)
  6. Хто є лідером продажів програмного забезпечення у світі? (Компанія Microsoft)
  7. Фірма, яка надає послуги Інтернет? (Провайдер)
  8. Основний пристрій в комп’ютері? (Процесор)
  9. Назва програми, яка здійснює найоптимальніше розміщення файлів на диску …(Дефрагментація)
  10.  Основний пристрій виведення інформації? (Дисплей)

 

 Переможцем оголошують того, хто набирає найбільшу кількість балів. Переможець отримує грамоту.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 16
Оцінки та відгуки
  1. Шишковська Людмила Григорівна
    Творчий учитель - успішний учень.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кубах Олена Володимирівна
    корисний та цікавий матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Савоник Людмила Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Полюга Наталія Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Федорук Алла Василівна
    Фінальна гра - супер!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Здрок Юлія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Піддубна Лариса Василівна
    Дуже змістовний виховний захід.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Каращук Володимир
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Шевчук Тамара Денисівна
    Захід дуже пізнавальний та цікавий.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Тимощук Людмила Вікторівна
    Цікавий та актуальний захід, творчий підхід!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Прус Богдан
    Дуже цікавий матеріал, можна провести такий захід протягом цілого навчального року
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Бондар Лариса Іванівна
    Цікавий захід для розвитку логічного мислення дітей.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Мандзюк Олеся Володимирівна
    Виховний захід є цікавим.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Мельник Дарина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Каращук Фаїна Іванівна
    Ігрові технології-це супер.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Артишук Анатолій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 13 відгуків
docx
Додано
7 березня 2018
Переглядів
1601
Оцінка розробки
5.0 (16 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку