Виховний захід на тему "Рости-виростай, про природу дбай!"

Про матеріал

Сценарій про охорону природи для початкових класів. Виховний захід побудований у вигляді екскурсії в природу, містить цікаві сценки, музичні композиції, танці, ігри. Кому потрібна музика до свята звертайтесь на ел. адресу maxaon19052009@gmail.com

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

              Виховний захід на тему:

 «Рости-виростай, про природу дбай»

D:\Школа\07 Фото\Галаганівська ЗОШ\Мой клас\Мой клас\Охорона природи виховний\DSCN8890.JPG

 

 

Вчитель:

  • Добрий день, дорогі друзі! Ви не зустрічали моїх вихованців? Попросилися у похід, а самі десь пропали…

(Діти у спортивній формі заходять і під музику по черзі промовляють слова)

 

D:\Школа\07 Фото\Галаганівська ЗОШ\Мой клас\Мой клас\Охорона природи виховний\DSCN8810.JPG

 

 

1 учень: (Плакса Д.)

  • Озирніться всі навкруг, нас віта зелений луг! (звичайна ходьба)

2 учень: (Парняк С.)

  • Ми травичку не зімнемо, на носочках всі підемо (ходьба на носочках).

3 учень: (Іванов Р.)

  • Ноги вище піднімаєм, кущики ми не ламаєм (ходьба з високим підніманням колін)

 

4 учень: (Троцюк А.)

  • А квіточки обійдемо, красу луків збережемо (ходьба змійкою)

5 учень: (Копишкін Б.)

  • То йдемо, то біжимо, у лісочок спішимо (легкий біг, ходьба)

Вчитель:

  • Всім, хто присутній на святі

Скажемо слова ми прості:

Здрастуйте, любі друзі,

Гості, учні, вчителі!

Діти:

 – Добрий день!

Вчитель: ( до дітей)

 – А я вас зачекалась. Подивіться, яка гарна галявина запрошує нас на гостину. Не будемо їй відмовляти.

(Учні сідають разом з вчителем  рядочком коло галявини, беруть в руки знаки, які лежали на пеньках)

Вчитель:

  • Сьогодні ми йдемо в гості, треба перевірити, чи пам’ятаєте ви правила поводження в гостях. 

Діти:

  • Треба бути чемними, вихованими, уважними до господині. 

Вчитель:

  • А як ви гадаєте, хто вона?

 

(МУЗИКА 01)

 

  •  Найкрасивіша, найбагатша, найщедріша. Це мати усіх нас. Вона привітає нас теплом сонячного проміння, шумом листя весняного лісу, легким подувом вітру, блакиттю небесного купола, ароматом цілющих трав і квітів, чарівним співом птахів.

Діти:

  • Її звати Природа.

Вчитель:

  • Вірно. Але врахуйте: наша господиня щедра, але й вразлива. Вона не терпить невихованих дітей, всіх тих, хто не вміє правильно поводитися в природі. А ви знаєте, як треба поводитися в природі?

 

(Учні називають правила і ПОКАЗУЮТЬ відповідні знаки )

D:\Школа\07 Фото\Галаганівська ЗОШ\Мой клас\Мой клас\Охорона природи виховний\DSCN8815.JPG

Вчитель:

  • Молодці! Правила знаєте чудово. Сподіваюся, що під час екскурсії ви будете берегти природу, шанувати її і допомагати їй.

Який девіз оберемо для подорожі?

Учні:

  • «Природа – як рідний дім, вона усім нам мати.

Щоб лад завжди був в домі тім, про це нам треба дбати»

Вчитель:  ( музика 01)

  • Тож крокуємо до лісу. Подивіться, діти, як  гарно навколо, як пахнуть трави, співають пташки, а яке чисте повітря!

Учні:

1 учень: (Троцюк А)

  • Ліс – це друг всьому живому, звір і птах живе у ньому.

2 учень: (Парняк С)

  • Ліс дає всім прохолоду, і прозору робить воду.

 

3 учень: ( Іванов Р)

  • Вміє поле захистити, щоб воно могло родити.

4 учень: ( Плакса Д)

  • Ліс повітря очищає, ароматом напуває.

5 учень: ( Копишкін Б.)

  • Щедро вміє догоджати, дерево дає для хати.

6 учень: (Волчков І)

  • Сірники, папір і ліки, все, що треба чоловіку.

ХОРОМ:

  • Ліс – це диво, ліс – це казка,

Але завжди пам’ятайте – диво ліс охороняйте!

(МУЗИКУ ВИМКНУТИ)

Вчитель:

  • Ой, прислухайтесь, хтось гукає.

Дуб: ( Гаджиєв Р.)

  • Допоможіть!!! Допоможіть!!!

Вчитель:

  • Дубе, що з тобою?

Дуб: (Гаджиєв Р.)

  • Зламав хлопчик гілку дубову,

І, як награвся, кинув додолу

Вона ж лежить на гнилищі рудому,

В її прожилках не бродити соку

Не гріти мрію ніжну і високу!

Хлопчик у ліжку спить спокійно, тихо…

Невже не знає він, що скоїв лихо?!!

Учень: (Парняк С.)

  • Не сумуй, дубе, ми спробуємо тобі допомогти… Треба перев’язати гілочку!

(Перев’язує гілочку під музику  02)

D:\Школа\07 Фото\Галаганівська ЗОШ\Мой клас\Мой клас\Охорона природи виховний\DSCN8820.JPG

 

Вчитель:

  • Який висновок можна з цього зробити?

Учень: (Парняк С.)

І не стеблинку, гілку, чи травинку,

Я не ображу: це страшенний гріх,

Бо в кожній з них живе тремка живинка,

Що світиться довірою до всіх.

Дуб: (Гаджиєв Р.)

  • Дякую вам, діти, за те, що ви мене вилікували.

Вчитель:

  • Добру справу ми зробили, аж співати захотілось.

 

(Виконання пісні: « Три тополі » Парняк С. МУЗИКА № 3)

 

Три тополі.

 

  1. Край дороги не рубай тополю

Може та тополя твоя доля

Твоя доля світла тополина

Наче пісня журавлина.

           Не рубай тополю, не рубай тополю

           Бо зустрінешся з бідою

           Не рубай тополю, не рубай тополю,

          Краще принеси ти їй води.

 

  1. Не ламай калину біля хати,

Бо вона заплаче, наче мати

І впадуть  на трави на шовкові

Серця сльози колискові

 

Не ламай калину, не ламай калину,

Бо вона в житті єдина

Не ламай калину, не ламай калину,

Краще принеси ти їй води.

 

  1. Не стріляй у птаха на світанні

Може то любов твоя остання.

Може то кохання білий лебідь

Що крізь ніч летів до тебе.

 

Не стріляй у птаха, не губи ти крила

Твоє щастя прилетіло

Не стріляй у птаха, не стріляй у птаха,

Краще з ним у небо полети

 

Не рубай тополю, не ламай калину

Світлу мрію журавлину

Збережи назавжди, збережи назавжди

Ти на все життя їх збережи.

(Йдемо далі. Лунає спів пташок. Музика 04.

 Вилітає пташка ( Біляченко Ілона, а хлопчик ловить її.)

Учень:  (Волчков І.)

Піймав я пташку, лагідно тримаю.

Я дам тобі зерняток і води,

У кліточці про тебе я подбаю

Моя пташино, тільки не тремти!

 

Пташка: (Біляченко І.)

 

Пусти мене. В неволі я загину,

Водичку і зерна сама собі знайду.

Страшна неволя, добрая дитино,

А буде воля – я не пропаду!

 

(Хлопчик відпускає пташку, вона літає навколо і улітає)

 

Учень: (Волчков І.)

 

Лети, співай собі у небі гомінкому.

Хоч і маленький, зрозумів я все.

Моя рука нікому і ніколи,

 

Ні кривди, ні біди не принесе.

D:\Школа\07 Фото\Галаганівська ЗОШ\Мой клас\Мой клас\Охорона природи виховний\DSCN8825.JPG

 

Вчитель:

  • Чи правильно вчинив хлопчик? Молодець!

( Діти стають у коло і водять хоровод і виконують пісню.

Музика № 5)

 

Повертайся, ластівко

  1. Повертайся, ластівко, до двора, до двора,

За тобою скучила дітвора, дітвора.

Скоро вже повернуться журавлі, журавлі,

Скоро підем босими по землі, по землі.

 

  1. Тільки ти, весняночко, не барись, не барись

І своєю піснею озовись, озовись.

Не барися, ластівко, прилітай, прилітай

У чудесний сонячний, рідний край, рідний край.

 

  1. Повертайся, ластівко, до двора, до двора,

За тобою скучила дітвора, дітвора.

Скоро вже повернуться журавлі, журавлі,

Скоро підем босими по землі, по землі.

 

(Пташка повертається)

 

Пташка: (Біляченко І.)

  • Ой, горе! Вітер скинув з дерева моє гніздечко! Де ж я буду тепер жити?

 

Вчитель:

  • Не хвилюйся, пташко. Діти тобі обов’язково допоможуть, вони у нас просто молодці!

 

(Гра-естафета «Хто швидше збудує гніздечко»: Пробігти по доріжці,  пролізти в обруч, покласти травичку або пір’їнку в корзинку.

Під музику № 6 )

 

Пташка: (Біляченко Ілона)

  • Дякую вам, діти. Тепер у мене аж два гніздечка. (Полетіла)

 

1 учень: (Парняк С.)

 

Лісами, як море безкрає,

Крокуємо через місток.

Нас сонце промінням вітає,

Ми слухаєм пісню пташок.

 

2 учень: (Іванов Р.)

 

Птахи ліс оберігають

від чисельних черв’яків,

Птахи поле захищають,

Нищать гусінь, гризунів.

 

3 учень: (Плакса Д.)

 

Щоб не пташки гусінь з’їла б

Всі листочки на кущах

І трава не зеленіла б,

Засохли б   дерева в садах.

 

4 учень: (Копишкін Б.)

 

Не лякайте, друзі, пташок!

Хай вони навкруг літають

Крила їх в промінні сонця,

Наче радуга нам сяють.

 

5 учень: (Троцюк А.)

 

Ви послухайте їх співи,

Що дзвенять для нас навколо!

Це ж вони нам прикрашають

І ліси, й сади, й поля

Пташки наші друзі дорогі

Знаю я і знаєш ти:

Птахів треба берегти!!!

 

Вчитель:

 

  • Ще одну добру справу зробили. Рушаймо далі. Хто це поспішає нам назустріч?

 

                  ( Вибігають мурашки: Сергієнко Віта і   Полякова Аня)                    

 

 

 

Мурашка 1:   (  Полякова Аня)

  • Хіба ви нас не впізнали? Ми – мурашки. Біжимо ремонтувати свої будиночки, їх постійно хтось руйнує: то люди, то звірі.

 

Мурашка 2: (Сергієнко Віта)

  • Мурашок можна зустріти в лісах, садах, на луках, болотах, пустелях. Мурашки захищають ліс від шкідливих комах. Своїми вушками-антенами мурашки добре вловлюють запахи. Зустрівшись на стежині мурашки обмацують одна одну вусиками і визначають: свій чи чужак. За народними приказками, мурашки користуються заступництвом Бога, через що їх гріх убивати. Використовують мурашок і в народній медицині.

D:\Школа\07 Фото\Галаганівська ЗОШ\Мой клас\Мой клас\Охорона природи виховний\DSCN8831.JPG

 

Вчитель:

  • Мурашки дуже корисні. Діти, що ми можемо для них зробити, чим допомогти?

Учні:

  • Ми можемо огородити їх будиночки (мурашники), щоб їх не руйнували.

 

(Естафета-гра «Обгороди мурашник». 2 команди: діти по черзі на одній нозі   стрибають по купинах до мурашника , ставлять по одному кілочку і повертаються в команду

МУЗИКА № 7.)

D:\Школа\07 Фото\Галаганівська ЗОШ\Мой клас\Мой клас\Охорона природи виховний\DSCN8838.JPG

 

Мурашка: (Сергієнко Віта)

 

  • Дякуємо вам, діти, а за вашу роботу прийміть від нас подарунок.

 

(Мурашки танцюють танок. Музика № 8 ).

 

Вчитель:

  • Дякуємо і вам, маленькі, друзі. Прощавайте, нам треба йти далі. Ми хочемо ще сходити на ставок: він був такий чудовий і риби там було багато.
  • Діти, тихенько, тут хтось є.

 

       (Виходить хлопчик і промовляє,  Музика № 9)

 

Хлопчик-риболов: (Курбат І.)

 

Що це сталося, агов!!!

Цей ставок, немов загинув

Вудочку сюди закину,

Недарма ж сюди прийшов!    (Витягує карася)

 

 

Хлопчик-риболов: (Курбат І.)

 

Звідкіля це ти узявся?

Як ти й досі не пропав?

Став побачив я й злякався,

Як ти в ньому існував?

 

 

Риба-карась: (Гнатишин Е.)

 

Не кажи, бо я заплачу,

Страх бере мене й тепер

Повно банок і лахміття,

Трохи-трохи я не вмер.

 

 Хлопчик-риболов: (Курбат І.)

 

Цим ставком колись хвалився,

А тепер ставок пропав,

Як крізь землю провалився,

Наче дідько його взяв.

 

Риба-карась: (Гнатишин Е.)

 

Люди дбати перестали

І про рибу і про став.

Пляшки, сміття накидали ,

І не стало в нім води.

 

Хлопчик-риболов: (Курбат І.)

 

Ой, карасю, годі, буде,

Перестань-бо вже кричать!

 

Риба –карась: (Гнатишин Е.)

 

Ні, хай чують риби й люди,

Ні, не буду я мовчать!!!

Вчитель:

Як можна знищити красу,

Чарівність самої природи

Напевно розважались тут,

Злі вороги людського роду.

 

Вчитель:

 

  • Діти, що ми можемо зробити, чим допомогти?

 

Діти:

  • Давайте почистимо ставок.

 

(Естафета-гра «Почистимо ставок». 2 команди. Оббігти кеглі, сачком виловити один предмет сміття, повернутися й покласти у відро.

МУЗИКА № 6)

Вчитель:

  • Діти, карасик дякує вам за допомогу

 

Учень 1: ( Плакса Д)

 

Річки, джерела, струмки бережи!

Може не стати на світі води!

 

Учень 2: (Троцюк А.)

 

Будеш безжально воду бруднити,

Сітями рибу ловити, травити

 

Учень 3: (Волчков І)

 

 Будеш у річку бруд виливати,

Можеш усе навкруги зруйнувати!

 

Учень 4: (Іванов Р.)

 

Бережімо ріки, бережімо води.

Як матусю рідну, бережім природу!

 

Учень 5: (Парняк С.)

 

Як стало гарно навкруги…  Дивіться, лебеді повернулися.

 

     (Танок лебедів: Біляченко Ілона і Семенюк Артур. Музика № 10)

D:\Школа\07 Фото\Галаганівська ЗОШ\Мой клас\Мой клас\Охорона природи виховний\DSCN8862.JPG

Вчитель:

 

  • Дякуємо вам, чарівні птахи!!! Ми рушаємо далі.

 

(Вибігає дівчинка. (Троцюк А) Хоче зірвати квітку.

 

 

Дівчинка: (Троцюк А.)

 

Мені дуже сподобалась ця квітка,

принесу її додому з зеленого гаю,

розпушу їй чорнозему, добрив підшукаю,

квітку посаджу у відерце, буду поливати.

 

Квітка: (Данилко А)

 

Хоч мене і пересадять в золоте відерце,

Та в неволі гнеться спина, в’яне моє серце.

Бог створив мене для щастя й чарівного дива,

Хто ж порве моє коріння буде нещасливим.

 

Дівчинка: (Троцюк А)

 

  • Я так більше не робитиму. Ти, квіточко, вибач мені, залишайся в лузі і даруй всім радість!

 

( Танець квітів: Бойко Юлія, Данилко Аліна. Музика № 11)

D:\Школа\07 Фото\Галаганівська ЗОШ\Мой клас\Мой клас\Охорона природи виховний\DSCN8870.JPG

 

(Стук в двері. Вам лист і посилка)

Вчитель: (Читає листа)

  • Привіт, мої любі діти! Пише вам Мудра Сова. Пам’ятайте, вам належить планета Земля. Ви повинні боротися за неї, щоб вона залишалась багатою і прекрасною, щоб жили на ній птахи, звірі, росли дерева, жили і були здоровими люди. Я дарую вам Червону книгу про тваринний і рослинний світ. Людина все бере від природи. Не завжди тварини і рослини можуть себе захистити. На превеликий жаль багато тварин, рослин, птахів, риб та комах уже зникли з нашої планети. Щоб зберегти зникаючи види рослин і тварин люди впровадили Червону книгу. Вивчайте її, вони недарма сюди занесені, бо можуть зникнути назавжди! Тому книга червоного кольору.               Червоний колір – сигнал тривоги.

                В Червону книгу ми занесли

                Світ неповторний і чудесний,

                Що поступово вимирає,

                Давно рятунку в нас благає.

                Квіточку кожну, кожну травинку плекай, бережи,

                Іншим дітям, усім своїм друзям теж накажи..

 

Вчитель:

  • А ми відправляємось далі.

 Куди ми з вами прийшли: стрункі  дерева тут,

 тварини рідкісні гуляють, квіти дивнії ростуть.

 ( табличка «Заповідник», зображено оленя і зелену гілочку на табличці, МУЗИКА №12 )D:\Школа\07 Фото\Галаганівська ЗОШ\Мой клас\Мой клас\Охорона природи виховний\DSCN8877.JPG

 

Вчений-біолог: (Бойко Ю.)

 

  • Щоб зберегти куточки дикої природи, люди створили заповідники. У заповідниках забороняється зрубувати дерева, зривати трав’янисті рослини, ловити комах, полювати на звірів і птахів. Тут охороняються найцінніші види тварин і рослин, лікарські рослини.  В Україні створено 15 заповідників.

Вчений – біолог: (Данилко А.)

 

(Розповідає, де знаходяться заповідники на території України)

 

Вчений-біолог: (Бойко Ю.)

 

 і серед них  Всесвітній  – Асканія-Нова. Охороняти потрібно не тільки рідкісних тварин, рослин,  а й ті, що живуть і ростуть біля наших осель. 

 

( Пісня про заповідник № 13«Асканія-Нова» Бойко Ю. , Данилко А.)

Аскания-Нова

  1. Заповедний напев, заповедная даль,

Свет хрустальной зари над тобой встанет снова,

Сред  херсонских степей ты раскинулся вдаль

Заповедник с названьем Аскания-Нова.

 

  1. Все, что вижу я здесь вызывает восторг

Здесь никто никогда не пахал и не сеял

Вместе с птицей ночной полететь я хочу

Громко крикнуть с небес, только я не посмею.

                      ( проигрыш)

  1.  Неприметной тропой пробираюсь к ручью,

Я тихонько крадусь и спугнуть боюсь снова

Как олени с колен пью святую твою

Родниковую правду, Аскания-Нова.

 

  1. Здесь нетронутый кров беспокоить боюсь

Сбережем уголок первозданной природы.

И, приехав сюда, я опять удивлюсь

Сохранить бы красу, передать бы потомкам.

 

 

Вчитель: 

  • Гарні справи ми зробили, дружно витрачали сили.

Славну подорож здійснили і багато зрозуміли.

А зрозуміли ми ось що: хто природу поважає, захищає й береже,

Той всьому живому користь величезну принесе.

 

           Творіть добро: саджайте ліси, очищайте джерельця і ріки, бережіть тварин і рослин, любіть Землю-матінку.

( пісня «Музика Землі»  № 14. Виконують всі учасники, взявшись за руки)

D:\Школа\07 Фото\Галаганівська ЗОШ\Мой клас\Мой клас\Охорона природи виховний\DSCN8878.JPG

Музика землі

  1. Послухай музику землі:

В ній запах трав і сонця ласка,

У синім небі журавлі,

А на долинах дивна казка.

 

Приспів:     Співає чисте джерело,

                     Навколо вквітчане барвінком,

                     І пісня людям на добро

                     Лунає радісно і дзвінко.

 

  1. Послухай музику землі

І таємничу, і жадану

Її акорди чарівні

То звуки дивного органу.

 

Приспів: тот-же

  1. Послухай музику землі

Пізнай навколишню природу

В ній ніжність наших матерів,

В ній сила вільного народу.

D:\Школа\07 Фото\Галаганівська ЗОШ\Мой клас\Мой клас\Охорона природи виховний\DSCN8883.JPG

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку