Сценарій про охорону природи для початкових класів. Виховний захід побудований у вигляді екскурсії в природу, містить цікаві сценки, музичні композиції, танці, ігри. Кому потрібна музика до свята звертайтесь на ел. адресу maxaon19052009@gmail.com
Виховний захід на тему:
«Рости-виростай, про природу дбай»
Вчитель:
(Діти у спортивній формі заходять і під музику по черзі промовляють слова)
1 учень: (Плакса Д.)
2 учень: (Парняк С.)
3 учень: (Іванов Р.)
4 учень: (Троцюк А.)
5 учень: (Копишкін Б.)
Вчитель:
Скажемо слова ми прості:
Здрастуйте, любі друзі,
Гості, учні, вчителі!
Діти:
– Добрий день!
Вчитель: ( до дітей)
– А я вас зачекалась. Подивіться, яка гарна галявина запрошує нас на гостину. Не будемо їй відмовляти.
(Учні сідають разом з вчителем рядочком коло галявини, беруть в руки знаки, які лежали на пеньках)
Вчитель:
Діти:
Вчитель:
(МУЗИКА 01)
Діти:
Вчитель:
(Учні називають правила і ПОКАЗУЮТЬ відповідні знаки )
Вчитель:
Який девіз оберемо для подорожі?
Учні:
Щоб лад завжди був в домі тім, про це нам треба дбати»
Вчитель: ( музика 01)
Учні:
1 учень: (Троцюк А)
2 учень: (Парняк С)
3 учень: ( Іванов Р)
4 учень: ( Плакса Д)
5 учень: ( Копишкін Б.)
6 учень: (Волчков І)
ХОРОМ:
Але завжди пам’ятайте – диво ліс охороняйте!
(МУЗИКУ ВИМКНУТИ)
Вчитель:
Дуб: ( Гаджиєв Р.)
Вчитель:
Дуб: (Гаджиєв Р.)
І, як награвся, кинув додолу
Вона ж лежить на гнилищі рудому,
В її прожилках не бродити соку
Не гріти мрію ніжну і високу!
Хлопчик у ліжку спить спокійно, тихо…
Невже не знає він, що скоїв лихо?!!
Учень: (Парняк С.)
(Перев’язує гілочку під музику 02)
Вчитель:
Учень: (Парняк С.)
І не стеблинку, гілку, чи травинку,
Я не ображу: це страшенний гріх,
Бо в кожній з них живе тремка живинка,
Що світиться довірою до всіх.
Дуб: (Гаджиєв Р.)
Вчитель:
(Виконання пісні: « Три тополі » Парняк С. МУЗИКА № 3)
Три тополі.
Може та тополя твоя доля
Твоя доля світла тополина
Наче пісня журавлина.
Не рубай тополю, не рубай тополю
Бо зустрінешся з бідою
Не рубай тополю, не рубай тополю,
Краще принеси ти їй води.
Бо вона заплаче, наче мати
І впадуть на трави на шовкові
Серця сльози колискові
Не ламай калину, не ламай калину,
Бо вона в житті єдина
Не ламай калину, не ламай калину,
Краще принеси ти їй води.
Може то любов твоя остання.
Може то кохання білий лебідь
Що крізь ніч летів до тебе.
Не стріляй у птаха, не губи ти крила
Твоє щастя прилетіло
Не стріляй у птаха, не стріляй у птаха,
Краще з ним у небо полети
Не рубай тополю, не ламай калину
Світлу мрію журавлину
Збережи назавжди, збережи назавжди
Ти на все життя їх збережи.
(Йдемо далі. Лунає спів пташок. Музика 04.
Вилітає пташка ( Біляченко Ілона, а хлопчик ловить її.)
Учень: (Волчков І.)
Піймав я пташку, лагідно тримаю.
Я дам тобі зерняток і води,
У кліточці про тебе я подбаю
Моя пташино, тільки не тремти!
Пташка: (Біляченко І.)
Пусти мене. В неволі я загину,
Водичку і зерна сама собі знайду.
Страшна неволя, добрая дитино,
А буде воля – я не пропаду!
(Хлопчик відпускає пташку, вона літає навколо і улітає)
Учень: (Волчков І.)
Лети, співай собі у небі гомінкому.
Хоч і маленький, зрозумів я все.
Моя рука нікому і ніколи,
Ні кривди, ні біди не принесе.
Вчитель:
( Діти стають у коло і водять хоровод і виконують пісню.
Музика № 5)
Повертайся, ластівко
За тобою скучила дітвора, дітвора.
Скоро вже повернуться журавлі, журавлі,
Скоро підем босими по землі, по землі.
І своєю піснею озовись, озовись.
Не барися, ластівко, прилітай, прилітай
У чудесний сонячний, рідний край, рідний край.
За тобою скучила дітвора, дітвора.
Скоро вже повернуться журавлі, журавлі,
Скоро підем босими по землі, по землі.
(Пташка повертається)
Пташка: (Біляченко І.)
Вчитель:
(Гра-естафета «Хто швидше збудує гніздечко»: Пробігти по доріжці, пролізти в обруч, покласти травичку або пір’їнку в корзинку.
Під музику № 6 )
Пташка: (Біляченко Ілона)
1 учень: (Парняк С.)
Лісами, як море безкрає,
Крокуємо через місток.
Нас сонце промінням вітає,
Ми слухаєм пісню пташок.
2 учень: (Іванов Р.)
Птахи ліс оберігають
від чисельних черв’яків,
Птахи поле захищають,
Нищать гусінь, гризунів.
3 учень: (Плакса Д.)
Щоб не пташки гусінь з’їла б
Всі листочки на кущах
І трава не зеленіла б,
Засохли б дерева в садах.
4 учень: (Копишкін Б.)
Не лякайте, друзі, пташок!
Хай вони навкруг літають
Крила їх в промінні сонця,
Наче радуга нам сяють.
5 учень: (Троцюк А.)
Ви послухайте їх співи,
Що дзвенять для нас навколо!
Це ж вони нам прикрашають
І ліси, й сади, й поля
Пташки наші друзі дорогі
Знаю я і знаєш ти:
Птахів треба берегти!!!
Вчитель:
( Вибігають мурашки: Сергієнко Віта і Полякова Аня)
Мурашка 1: ( Полякова Аня)
Мурашка 2: (Сергієнко Віта)
Вчитель:
Учні:
(Естафета-гра «Обгороди мурашник». 2 команди: діти по черзі на одній нозі стрибають по купинах до мурашника , ставлять по одному кілочку і повертаються в команду
МУЗИКА № 7.)
Мурашка: (Сергієнко Віта)
(Мурашки танцюють танок. Музика № 8 ).
Вчитель:
(Виходить хлопчик і промовляє, Музика № 9)
Хлопчик-риболов: (Курбат І.)
Що це сталося, агов!!!
Цей ставок, немов загинув
Вудочку сюди закину,
Недарма ж сюди прийшов! (Витягує карася)
Хлопчик-риболов: (Курбат І.)
Звідкіля це ти узявся?
Як ти й досі не пропав?
Став побачив я й злякався,
Як ти в ньому існував?
Риба-карась: (Гнатишин Е.)
Не кажи, бо я заплачу,
Страх бере мене й тепер
Повно банок і лахміття,
Трохи-трохи я не вмер.
Хлопчик-риболов: (Курбат І.)
Цим ставком колись хвалився,
А тепер ставок пропав,
Як крізь землю провалився,
Наче дідько його взяв.
Риба-карась: (Гнатишин Е.)
Люди дбати перестали
І про рибу і про став.
Пляшки, сміття накидали ,
І не стало в нім води.
Хлопчик-риболов: (Курбат І.)
Ой, карасю, годі, буде,
Перестань-бо вже кричать!
Риба –карась: (Гнатишин Е.)
Ні, хай чують риби й люди,
Ні, не буду я мовчать!!!
Вчитель:
Як можна знищити красу,
Чарівність самої природи
Напевно розважались тут,
Злі вороги людського роду.
Вчитель:
Діти:
(Естафета-гра «Почистимо ставок». 2 команди. Оббігти кеглі, сачком виловити один предмет сміття, повернутися й покласти у відро.
МУЗИКА № 6)
Вчитель:
Учень 1: ( Плакса Д)
Річки, джерела, струмки бережи!
Може не стати на світі води!
Учень 2: (Троцюк А.)
Будеш безжально воду бруднити,
Сітями рибу ловити, травити
Учень 3: (Волчков І)
Будеш у річку бруд виливати,
Можеш усе навкруги зруйнувати!
Учень 4: (Іванов Р.)
Бережімо ріки, бережімо води.
Як матусю рідну, бережім природу!
Учень 5: (Парняк С.)
Як стало гарно навкруги… Дивіться, лебеді повернулися.
(Танок лебедів: Біляченко Ілона і Семенюк Артур. Музика № 10)
Вчитель:
(Вибігає дівчинка. (Троцюк А) Хоче зірвати квітку.
Дівчинка: (Троцюк А.)
Мені дуже сподобалась ця квітка,
принесу її додому з зеленого гаю,
розпушу їй чорнозему, добрив підшукаю,
квітку посаджу у відерце, буду поливати.
Квітка: (Данилко А)
Хоч мене і пересадять в золоте відерце,
Та в неволі гнеться спина, в’яне моє серце.
Бог створив мене для щастя й чарівного дива,
Хто ж порве моє коріння буде нещасливим.
Дівчинка: (Троцюк А)
( Танець квітів: Бойко Юлія, Данилко Аліна. Музика № 11)
(Стук в двері. Вам лист і посилка)
Вчитель: (Читає листа)
В Червону книгу ми занесли
Світ неповторний і чудесний,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає.
Квіточку кожну, кожну травинку плекай, бережи,
Іншим дітям, усім своїм друзям теж накажи..
Вчитель:
Куди ми з вами прийшли: стрункі дерева тут,
тварини рідкісні гуляють, квіти дивнії ростуть.
( табличка «Заповідник», зображено оленя і зелену гілочку на табличці, МУЗИКА №12 )
Вчений-біолог: (Бойко Ю.)
Вчений – біолог: (Данилко А.)
(Розповідає, де знаходяться заповідники на території України)
Вчений-біолог: (Бойко Ю.)
і серед них Всесвітній – Асканія-Нова. Охороняти потрібно не тільки рідкісних тварин, рослин, а й ті, що живуть і ростуть біля наших осель.
( Пісня про заповідник № 13«Асканія-Нова» Бойко Ю. , Данилко А.)
Аскания-Нова
Свет хрустальной зари над тобой встанет снова,
Сред херсонских степей ты раскинулся вдаль
Заповедник с названьем Аскания-Нова.
Здесь никто никогда не пахал и не сеял
Вместе с птицей ночной полететь я хочу
Громко крикнуть с небес, только я не посмею.
( проигрыш)
Я тихонько крадусь и спугнуть боюсь снова
Как олени с колен пью святую твою
Родниковую правду, Аскания-Нова.
Сбережем уголок первозданной природы.
И, приехав сюда, я опять удивлюсь
Сохранить бы красу, передать бы потомкам.
Вчитель:
Славну подорож здійснили і багато зрозуміли.
А зрозуміли ми ось що: хто природу поважає, захищає й береже,
Той всьому живому користь величезну принесе.
Творіть добро: саджайте ліси, очищайте джерельця і ріки, бережіть тварин і рослин, любіть Землю-матінку.
( пісня «Музика Землі» № 14. Виконують всі учасники, взявшись за руки)
Музика землі
В ній запах трав і сонця ласка,
У синім небі журавлі,
А на долинах дивна казка.
Приспів: Співає чисте джерело,
Навколо вквітчане барвінком,
І пісня людям на добро
Лунає радісно і дзвінко.
І таємничу, і жадану
Її акорди чарівні
То звуки дивного органу.
Приспів: тот-же
Пізнай навколишню природу
В ній ніжність наших матерів,
В ній сила вільного народу.
1