Тема. Погода взимку. Природні явища: ожеледь, хуртовина, іній.

Про матеріал

Мета: розширити знання учнів при зимові природні явища, формувати уявлення про істотні ознаки зими в живій та неживій природі; розвивати спостережливість, творчі здібності дітей, мовлення, уяву, виховувати почуття прекрасного, створювати красу власноруч.

Перегляд файлу

Тема. Погода взимку. Природні явища: ожеледь, хуртовина, іній.

Мета:  розширити знання учнів при  зимові природні явища, формувати уявлення про істотні ознаки зими в живій та неживій природі; розвивати спостережливість, творчі здібності дітей, мовлення, уяву, виховувати почуття прекрасного, створювати  красу власноруч.

Перебіг уроку

І. Організація класу(тихо лунає музика)

- Запрошую вас на прогулянку у зимовий ліс і сподіваюсь, що ви отримаєте велике задоволення і гарний настрій.

- А що ви чуєте?

Який у вас настрій? (веселий, святковий, бадьорий)

- З якою порою року ви її асоціюєте? (зимою) Чому?

Зимонька – зима наблизилася до нас непомітно, і ось вже настали перші зимові деньки.

Я вас запрошую на прогулянку до зимового лісу. Тож сідайте зручненько у зимові сани, пильненько роздивляйтеся по сторонах, запам’ятовуйте кого і що  бачили, щоб нічого цікавого не пропустили.

(Показ презентації до 9 слайда)

  • Наші  коні  втомилися і зупинилися, а я хочу перевірити, чи уважні ви були під час прогулянки:
  • Які дерева вам зустрічалися? Що відбувається з деревами взимку? (у стані спокою)
  • Кого із тварин зустріли? (лисицю, зайця, вовка)
  • Яке хутро було у зайця? Чому?
  • Що робила лисичка? Чи не холодно їй було пірнати у холодний сніг? Чому?
  • Чому ми не побачили  ведмедя, їжака та борсука? (вони сплять)
  • Кого із пернатих ви побачили? Вони осілі чи прилетіли до нас на зиму? Хто ще із птахів прилітає?
  • А який птах не боїться морозу і висиджує своїх пташенят навіть у сорокаградусний мороз (шишкар).
  • Яке природне явище ви спостерігали? (снігопад)
  • Оберіть природні явища та ознаки, які характерні для зими: слайд 10
  • падолист
  • повінь
  • рослини в стані спокою
  • накопичення запасів жиру
  • приліт снігурів та омелюхів
  • достигання плодів і насіння
  • сокорух
  • снігопад
  • короткі дні і довгі ночі
  • водойми вкриті льодом
  • сонце низько над горизонтом.
  • Які природні явища не характерні для зими?
  • Яким порам року вони належать? Якою є сьогодні погода?

Виступ «синоптика».

  • Про яку пору року йде мова? Так що ж таке зима?  зима – це шлях природи від осені до весни.

Сьогодні на уроці ми будемо вивчати з вами зимові природні явища в неживій природі. Домашнім завданням – вам треба було скласти. Зима – це гарно. Зима – це погано.

  • І підготуватися до дебатів.  Пам’ятайте, що на дебатах ви повинні висловлюватися по черзі, поважати свого апонента, не перебивати та поважати його думку. Тож запрошую всіх на дебати…

Підсумок: то чи  погоджуєтеся ви, що  зима  - не лише красива і чарівна пора року, але  ще й  необхідна і важлива для природи.

  •  Коні наші перепочили, то ж ми повертаємося додому. (Звучить музика) слайд 11
  • Погляньте, будь ласка, що це відбувається? (Завірюха) слайд 12
  • Що означає це слово? (природне явище – це сніг із вітром)
  • Як ще можна назвати завірюху? (заметіль, віхола, хуртовина, хуга, хурделиця)
  •                     Яку небезпеку несе хуртовина? (заметає дороги, цілі села, приносить незручності людям похилого віку, та тим які виїжджають)
  • завірюха це справжнє явище, реальне, а я пропоную скласти казкову історію про завірюху. слайд 13
  • То ж долучайтеся до роботи…
  • Складаємо казку.
  •         Ми майже приїхали, але що це з дорогою, вона ніби вкрита склом. як називається  це явище? Це ожеледь або говорять ще ожеледиця. слайд 14
  •         Як ви думаєте, чи може вона нести небезпеку? Яку?
  •         Пропоную вам скласти пам’ятку  дій «Обережно, ожеледиця» (Діти викладають алгоритм)
  •         Ось ми і повернулися, наші коні втомилися, а ми раді та задоволені. Як же чудово у зимовому лісі – зверніть увагу на дерева – хто це їх посріблив? (іній)
  •         Хто з вас знає що таке іній?

Іній -  це тонкий шар крижинок, який утворюється з водяної пари.  Це вода у твердому стані.

  •         Тож пропоную перевтілитися у художників і  створити цю красу на деревах.
  • Фіз. хвилинка
  • Щоб не змерзнути зимою
  • Треба зараз нам з тобою
  • Ніжками потупотіти,
  • Головою покрутити,
  • Вперед-назад пострибати,
  • У долоньки поплескати.
  • Ми присіли, підвелися –
  • Ось уже і нагрілися! 

Практична робота учнів

 

Виставка дитячих робіт

Рефлексія.

  • З якими явищами ви познайомилися?
  • Які нові знання понесете додому?
  • Які правила поведінки під час ожеледі запам’ятали?

Діти, поки ви працювали , то навіть не помітили, як хуртовина побувала у нас у класі і залишила  нам останні сніжинки, на яких є поради і побажання для вас. Адже вона була з нами на уроці і слухала, як ви висловлювались, міркували.
 

Більше читайте, щоб збагачувався ваш словниковий запас.

  • Будьте спостережливими, дружіть з природою.
  • Намагайтесь висловлюватися зрозуміло, зв’язно.

 

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
3848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку