Казка…Як багато доброго, таємного,цікавого зберігає в собі це слово. Кожен із нас, як був малюком, із задоволенням слухав, коли йому читали чи розповідали казки. Правильно говорять: «Тисячі речей забудете, а тих хвилин, коли вам люба мама чи бабуся розповідали казки, не забудете до смерті».
Казка – це, добре, розумне, вічне.
Конкурс-гра «У дивосвіті казок»
Мета: Узагальнювати знання дітей про казки; формувати мовленнєві здібності, бажання говорити українською мовою, уміння фантазувати, образно мислити; розвивати читацьку зацікавленість; виховувати почуття добра, справедливості, поваги; спонукати дітей на добрі вчинки.
Обладнання: ілюстрації до казок, костюми, проектор, комп’ютер, магнітофон.
На дошці записи:
Казки дружать з дітворою, полюби їх у житті – і улюблені герої будуть завжди друзями в путі
(А. Костецький).
Хід гри
І. Вступ
Слово вчителя: Казка…Як багато доброго, таємного,цікавого зберігає в собі це слово. Кожен із нас, як був малюком, із задоволенням слухав, коли йому читали чи розповідали казки. Правильно говорять: «Тисячі речей забудете, а тих хвилин, коли вам люба мама чи бабуся розповідали казки, не забудете до смерті».
Казка – це, добре, розумне, вічне.
Розпочинаємо конкурс-гру «У дивосвіті казок».
- Виступ дітей
Українка:
Запрошуємо усіх дітей,
Запрошуємо усіх гостей
На зустріч з казкою
В чудовий день оцей.
Українець:
Увага! Увага!
Вже час розпочинати
Веселе, радісне свято.
Чудових дитячих казок!
(Діти співають пісню Н. Май «Свято казки»)
Мені наснились білі роси,
Птахи й співучі в небесах,
Зеленої трави покоси,
Волошки сині у житах.
Приспів:
Там, за хмарами, за білими,
За піснями лебединими,
Там моє дитинство росяне
Зорепадом промайне!
Зорі з неба усміхаються,
Мрії всі мої збуваються,
Свято казки починається,
Зачаровує мене!
Співає батькова криниця
І вишня мамина цвіте,
І знов мені щоночі сниться
Моє дитинство золоте.
Приспів. (2)
Учні:
1
Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні.
Та кожен з нас: дорослий чи малий
Казки читає, дуже вони гарні.
2
Казка – це світ, чарівний та незвичний.
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть в казку – це ж бо так цікаво.
Це справді свято, радість для душі.
3
У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють мов живі.
Добро і правда завжди зло долають.
Тому і люблять казку діти всі.
4
А чи знаєте, ви, друзі, звідки прийшла казка?
В ній живе народна мудрість, матусина ласка.
В ній звірята і пташата розуму навчають.
В ній завжди любов і дружба зло перемагають.
5
Ще колись, давно-давно, люди не читали
А казки із вуст в уста переповідали.
Бо народ наш український – мудрий і завзятий,
Бо з життя прийшли казки і їх так багато!
6
Ще з колиски все життя живе казка з нами.
Вона розуму навчає, мудрості з роками.
В ній живуть чарівне слово, пісенька, прислів`я.
В ній живе вкраїнська мова і природа дивна.
7
Живуть в казках колобок і кізонька-мати
Ще й солом`яний Бичок і ліниві мишенята,
І Пан Коцький, Сірий вовк, Хатка-рукавичка.
Зайчик, мудрий Журавель, Лисичка-сестричка.
8
Вже багато ми казок, друзі прочитали
Про любов, красу і дружбу ми з казок дізнались.
Бо виховують казки добро, повагу, ласку.
І дорослі і малі люблять чарівну казку.
9
Сьогодні ми казку сюди запросили.
Щоб бачити казку і слухати разом.
А казка в дорозі десь там забарилась
Давайте її погукаєм гуртом.
Всі:
Каз-ко! Каз-ко! Каз-ко!
Казка:
Вітаю вас, дорослі і малі.
Від всіх казок низенький вам уклін.
Я казка мудра, хочу вам сказати
Що кожен з вас мене повинен знати.
Бо, кажуть, казка вчить на світі жити.
Та правду й волю завжди боронити.
Я дуже рада, що ви мене запросили на свято.
Але крім вітання, я приготувала для вас завдання.
ІІ. Основна частина
І конкурс «Розминка»
Гравці по черзі відповідають на запитання за змістом українських народних казок
1) Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ?
( Івасику-Телесику )
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
6) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
7) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
9) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
10) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
11) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза?
(Червоні чоботи)
12) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)
(Звучить мелодія «Веселкова».)
ІІ конкурс «Хто швидше?»
Кожній дитині дається розрізана на шість частин ілюстрація до казки. Потрібно за дві хвилини скласти картинку і назвати з якої казки.
(Звучить мелодія «Веселкова».)
ІІІ конкурс «Впізнай з якої казки?»
Вчитель показує малюнки, на яких зображені предмети з казок, а першокласники повинні відгадати з якої казки.
- Глечик з вузькою шийкою.(«Лисичка і журавель»).
- Чоботи. («Кіт у чоботях»).
-Рукавиця – «Рукавичка».
-Яйце – «Курочка Ряба».
-Солома – «Солом’яний бичок».
-Колосок – «Колосок».
-Горох – «Котигорошко».
-Ключик «Пригоди Буратіно»
-Борошно «Колобок»
(Звучить мелодія «Веселкова».)
ІV конкурс «Знавці казок»
Вчитель називає слова, а діти відгадують назву казки.
Вчитель:
- Город, баба, ріпка, собачка, мишка.(«Ріпка»).
- Квітка, дюйм, жаба, жук, ластівка. («Дюймовочка»),
- Вовк, мисливець, бабуся, червона шапочка, дівчинка. («Червона шапочка»).
(Звучить мелодія «Веселкова».)
V конкурс «Виправ помилки в казочках»
В країні Навпакинії Є місто Помилок.
На вулиці Безглуздості Живе казкар-дідок.
Свої казки розказує Він на ніч дітлахам...
А помилки ти виправиш,
Якщо побачиш, сам!
• Жили собі лід та жаба. Спекла якось жаба колосок. А він скік-поскік — та й утік!
• Зустрілися якось миска та бабка. Бабка й питає: «Як ти можеш в дірці шити? От я живу в ручці».
• Посіяв лід річку. Виросла річка велика-велика...
(Текст записаний на картках.)
— Закресліть помилкові букви і напишіть зверху правильні.
VІ. Конкурс «Відгадайте назву казки»
— В цих словах складіть великі букви справа наліво — і знайдете назви казок.
• Катя, Оля, Борис, Олег, Ліда, Олена, Костя.
• Андрій, Кирило, Петро, Ірина, Руслан.
• Олександр, Корній, Розалія, Ігор, Світлана.
• Антон, Кузя, Чарльз, Олексій, Ліля, Анна, Степан, Ульяна, Роман.
• Аліса, Кіндрат, Чук, Ольга, Володя, Оксана, Марія, Йосип, Юля, Діна.
• Аманда, Зоя, Ентон, Римма, Едуард, Дмитро, Аркадій, Захар, Олег, Ксенія.
VІІ. конкурс «Чи уважний ти читач?»
Назвати казку, в назві якої є число.
«Вовк і семеро козенят»
«Троє поросят»
«Білосніжка і сім гномів»
«Про три гроші»
«Дев’ять братів сіроманців»
«Про царівну та сім богатирів»
«Алі-баба і сорок розбійників»
«Три горішки для Попелюшки»
«Десять братів і сестриця Галя»
«Дванадцять місяців»
«Три міхи хитрощів»
ІІІ. Підсумок заняття
Казка – це чарівний світ, мудрості криниця.
Хай живе мільйони літ і не замутиться.
Хай навчає люд завжди, як по правді жити.
Щиру дружбу берегти, рідний край любити.
Українка та Українець:
Любі хлопчики і дівчата!
Закінчилось наше свято!
Ми вам хочем побажати
Казок багато прочитати!
Масевицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Відкритий
виховний захід
на тему:
«У дивосвіті казок»
Підготувала
вчитель початкових класів
Білець Ю. І.
2015