Виховний захід на тему "Вчимося жити (за Фрейдом)"

Про матеріал

Роботу можна використати при проводження виховного заходу у середній та старшій школі.Мета заходу навчати дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і товаришувати; сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; виховувати правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»;розвивати в учнів загальнолюдські чесноти; готувати до самостійного життя; виховувати моральні і духовні цінності в молоді методами повчальних розповідей з історії чи з навколишнього життя.

Перегляд файлу

Виховний захід для учнів  7-11 класів

Тема заходу: вчимося жити на притчах (за Фрейдом)

Мета заходу: навчати дітей правильно вибирати друзів, знайомитися,

                        спілкуватись і товаришувати; сприймати різні життєві ситуації,

                        аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; виховувати

                        правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»;                 

                        розвивати в учнів загальнолюдські чесноти; готувати до

                        самостійного життя;  виховувати моральні і духовні цінності в

                            молоді методами повчальних розповідей з історії чи з навко-

                        лишнього життя;  познайомити з біографією вченого; знайоми-

                        ти учнів з різними притчами; вчити робити аналіз та розумні

                        висновки з поведінки героїв цих історій; познайомити молодь з

                        засновником  психоаналізу і викликати  інтерес до теорії.

Необхідне обладнання:  комп’ютер з інтернетом, вислови З. Фрейда,

притчі Соломона, слайди, музичні записи

Ти – це те, що ти говориш.

Мова визначає наше виховання

                                  Хід заходу

І. Організаційний момент

ІІ. Знайомство з притчами по Фрейду

  1. Хто такий Зигмунд Фрейд.
  2. Що таке психоаналіз, хто його засновник?

      При́тча — це повчальна розповідь з історії чи навколишнього життя, мета якої викласти духовні чи моральні істини. На відміну від багатозначності тлумачення байки, у притчі зосереджена певна дидактична ідея. Сюжет притчі будується в образній формі, на життєвих ситуаціях, на повсякденних спостереженнях суспільного життя.

      За своє життя Фрейд написав і опублікував велику кількість наукових робіт – повне зібрання його творів складає 24 томи. Він мав звання доктора

 медицини, професора, почесного доктора права Університета Кларка і був іноземним членом Лондонської королевської спільноти.

     Зігмунд Фрейд відомий як засновник психоаналізу, який мав великий вплив на психологію, медицину, соціологію, антропологію, літературу і мистецтво ХХ століття. Погляди Фрейда на природу і походження людини були новаторськими для його часу протягом всього його життя дослідника і весь час визивали резонанс в науковій громаді. Інтерес до теорії вченого не гасне і в наш час.

     То хто ж такий Зігмунд Фрейд? Що каже по цьому питанню Вікіпедія.

      Деякі вислови Зигмунда Фрейда:

  1. Ми вибираємо один одного не випадково. Ми зустрічаємо тільки тих, хто  уже існує в нашій підсвідомості.
  2. Завдання зробити людину щасливою не входило в план створення світу.
  3. На жаль, погашені емоції не вмирають. Їх заставили замовкнуть. Але

      вони продовжують всередині впливати на людину.

  1. Чим бездоганніша людина ззовні, тим більше демонів у неї в середині.
  2. Ми приходимо в цей світ одинокими і одинокими його покидаєм.
  3.  Ти не перестаєш шукати сили і впевненість зовні, а шукать потрібно в собі. Вони там завжди і були.
  4. Більшість людей в дійсності не хочуть волі, бо вона вимагає відповідальності, а відповідальність більшість людей лякає.
  5. До зайнятої людини рідко ходять в гості ледарі –до киплячого горшка мухи не летять.
  6. В середні віки мене б спалили, тепер палять лише мої книги.
  7.  Інколи цигарка – це просто цигарка.
  8. Любов і робота – ось фундамент нашої людяності.
  9.  Заздрість руйнівна.
  10. Ми не завжди вільні від помилок, з приводу яких сміємось над іншими.
  11. Немає нічого дорожчого, як хвороба і її ігнорування.

 

ІІІ. Розповідь притч учнями

                                  Притча. Чого боятися?

          Одного разу почалася сильна гроза. Всі діти прибігли додому, але найменшої дочки не було.Мати занепокоїлася і пішла шукати її. У дворі йшов дощ, безперервно виблискували блискавки, і гримів грім. Від цих блискавок було моторошно, страшно. Мати кожен раз здригалася, коли лунав грім.                                                                                                                                                           Незабаром, жінка знайшла свою дочку. Дівчинка бігала під дощем. Щаслива- вона стрибала і танцювала. І кожен раз, коли  небо освітлювала блискавка, дівчинка піднімала своє обличчя до неба і весело сміялася! Мама була дуже здивована: – Що ти робиш? – запитала вона. – Тобі не страшно? Невже ти зовсім не боїшся грому? – А чого тут боятися? – Весело відповіла дівчинка. – Мама, дивись, я танцюю, – а небо мене фотографує!

                               Притча про двох вовків

  Колись давно старий індіанець відкрив своєму онукові одну життєву істину.                   Розумієш, в кожній людині йде боротьба. Ця боротьба дуже схожа на боротьбу двох вовків. Один вовк представляє зло: заздрість, ревнощі, жаль, егоїзм, жадібність, брехню … Інший вовк представляє добро: мир, любов, надію, турботу, доброту, вірність … І інші хороші якості людини. Онук, зворушений  словами діда, надовго задумався. А потім запитав:

        – Діду! А який вовк в кінці перемагає? Злий вовк чи добрий?

     Старий індіанець, ледь помітно посміхнувся, і відповів:

– Так ось, що я тобі на все це кажу. Запам’ятай: завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш.

                               Притча про пекло і рай (за Фрейдом)

     Потрапив чоловік до раю. Дивиться, а там всі люди ходять радісні, щасливі, відкриті, добрі. А навкруги все як у звичайному житті. Походив він, погуляв, сподобалося. І каже архангелу:

А можна подивитися, що таке пекло? Хоча б одним оком!
– Добре, ходімо, покажу.

        Приходять вони до пекла. Чоловік дивиться, а там все на перший погляд так само, як в раю: таке ж звичайне життя, тільки люди всі злі, ображені. Видно, що їм тут погано.

– Тут все наче так само, як і в раю! Чому вони всі такі незадоволені?
– А тому що вони думають, наче в раю краще.

                                Притча про здійснення бажань ( за Фрейдом)

     Жив собі чоловік. Була в нього одна цікава особливість: йому яблука завжди падали прямо в руки. Він проходив повз яблуні, протягував руку – і обов’язково ловив одне яблуко. Те, яке він хотів, і прямо в руку!

Усі дивувалися. І, звісно ж, хотіли дізнатися – як так виходить. А чоловік пояснював: “Я вмію хотіти. Я хочу, щоб яблуко впало, і воно падає”.

Люди теж хотіли, але їм яблука в руки не падали.

    – Ви не вмієте правильно хотіти, – відповідав їм чоловік.

      Люди не розуміли, витріщали очі, хотіли, але, мабуть, якось не так як треба. Усі почали дратуватися: ніхто не міг повторити подвиг цього дивака. Почали      и його чаклуном і навіть подумували спопелити своєю заздрістю.

      Тоді чоловік вирішив навчити цих невігласів правильно хотіти.

    – Попереджаю зразу, мій урок не полегшить вам життя. Скажіть мені, як ви вмієте хотіти?
    – Ну…ми думаємо: добре було б, якби яблуко впало нам в руки. Думаємо дуже завзято, молимось Богу… Не грішимо, робим хороші справи. Загалом, робимо так, як нас вчили, – майже хором мовили люди.

     – І все? А ось як хочу я, – сказав чоловік, дістаючи паралельно шнурки, пружини, цвяхи та шурупи. – Я хочу, щоб яблуко впало, і роблю для цього все.

      “Чаклун” почав пояснювати про пристрій, який треба кріпити до яблука і проходити повз у точно зазначений час; натискати на прожину і ловити яблуко.

– Це нечесно, – сказали люди.

– Чому ж? Я хочу і моє бажання здійснюється!

        Навчіться правильно хотіти.

           Притча про життя: морква, яйце і кава ( за Фрейдом)

– Тату, я втомилася, у мене таке важке життя, такі труднощі і проблеми, я весь час пливу проти течії, у мене немає більше сил… Що мені робити?

          Батько замість відповіді поставив на вогонь 3 однакових каструлі з водою, в одну кинув моркву, в іншу поклав яйце, а в третю насипав каву.

        Через деякий час він вийняв з води моркву і яйце і налив в чашку кави з третьої каструлі.
– Що змінилося? – Запитав він у своєї дочки.
– Яйце і морква зварилися, а кава розчинилося у воді – відповіла вона.
– Ні, мала, це лише поверхневий погляд на речі. Подивися – тверда морква, побувавши в окропі, стала м’якою і піддатливішою. Крихке і рідке яйце стало твердим.
      Зовні вони не змінилися, вони лише змінили свою структуру під впливом однакових несприятливих обставин – окропу.

      Так і люди – сильні зовні можуть розклеїтися і стати слабаками там, де крихкі і ніжні лише затвердіють і зміцніють …– А кава? – Запитала дочка
– О! Це найцікавіше! Зерна кави повністю розчинилися в новому ворожому середовищі і змінили його – перетворили окріп в чудовий ароматний напій.

        Є особливі люди, які не змінюються в силу обставин – вони змінюють самі обставини і перетворюють їх на щось нове і прекрасне, отримуючи користь і знання з ситуації…

                       Притча про порожні скарги (за Фрейдом)

       Одного разу чоловік йшов повз якийсь будинок і побачив стару бабусю в кріслі-гойдалці, а поруч з нею у такому ж кріслі дідок, який читав газету. Між ними на ганку лежала собака і скиглила так, наче його щось болить. Проходячи повз, чоловік здивувався, чому той пес так скиглить.

Наступного дня він знову йшов повз цей будинок. Знову сиділа стара пара в кріслах-гойдалках, а між ними собака, який лежав і видавав той самий жалібний звук.

       Спантеличений чоловік пообіцяв собі, що, якщо і завтра собака буде скиглити, він запитає про нього у цієї пари.

На третій день на свою біду він побачив ту ж сцену: старенька хиталася в кріслі, дідок читав газету, а собака лежав на своєму місці і продовжував скиглити.

Він більше не міг це ігнорувати.

– Вибачте, мем, – звернувся він до старенької, – що трапилося з вашим собакою?
– З ним? – Перепитала бабуся. – Він лежить на цвяху.

Спантеличений її відповіддю чоловік запитав:

– Якщо він лежить на цвяху і йому боляче, чому він просто не встане?

        Старенька посміхнулася і сказала привітним лагідним голосом:

– Значить, голубчику, йому боляче настільки, щоб скиглити, але не настільки, щоб зрушити з місця…

            В цьому уся суть: ми часто ниємо, що нас усе дістало, що треба щось змінювати, але при цьому нічого не робимо. А для початку треба хоча б «встати»!           

                А є такі маленькі притчі

                                Про любов

     Яка різниця між подобається і  люблю?

Коли вам подобається квітка, ви її зриваєте. Але коли ви любите квітку, ви щодня її поливаєте. 

                                Про друзів

У мудрої людини запитали: “Скільки видів дружби існує?”                                                     – Чотири, – відповів він.
Є друзі, як їжа вони потрітні тобі кожен день.
Є друзі, як лікишукаєш їх,  коли тобі погано.
Є друзі, як хворобавони самі шукають тебе.
Але є такі друзі, як повітряти їх не бачиш, але вони завжди з тобою.

ІУ.  Підведення підсумків

 

Список використаних джерел

 

Інтернет ресурси

 

Вікіпедія

 elims.org.ua

 

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
874
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку