Методична розробка виховного захлду під назвою: “Я люблю Україну!”. Мета – поглибити знання учнів про Україну, її символи, традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання культури спілкування, розвивати українське мовлення учнів, культуру поведінки; уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності, виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, творчу самостійність і відповідальність, уміння самоорганізовуватись, вміння працювати командою, сприяти розвитку творчої особистості.
Завдання підібрані цікаві та різноманітні, підібрані відеоролики-відповідіді до кожного питання, що дає можливість усвідомити свою роль в колективі, державі, світі, пробудити почуття гордості за свою державу, любов до неї.
Методична розробка може бути використана у ПТНЗ.
Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки
Полтавської обласної державної адміністрації
Професійний будівельний ліцей м. Комсомольська
|
Розробив:
викладач ____________________________ Кузьменко А.В.
Методична розробка розглянута та схвалена на засіданні методичної комісії загальноосвітніх дисциплін
Протокол № __ від__ .__.2015 р.
Голова МК ___________________________ Бондаренко Т. І.
Заступник
директора з виховної
роботи _____________________________ Матвєєва В.М.
АНОТАЦІЯ
Методична розробка виховного захлду під назвою: “Я люблю Україну!”. Мета – поглибити знання учнів про Україну, її символи, традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання культури спілкування, розвивати українське мовлення учнів, культуру поведінки; уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності, виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, творчу самостійність і відповідальність, уміння самоорганізовуватись, вміння працювати командою, сприяти розвитку творчої особистості.
Завдання підібрані цікаві та різноманітні, підібрані відеоролики-відповідіді до кожного питання, що дає можливість усвідомити свою роль в колективі, державі, світі, пробудити почуття гордості за свою державу, любов до неї.
Методична розробка може бути використана у ПТНЗ.
Викладач ________________________ Кузьменко А.В.
Мета:
традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання культури спілкування;
поведінки; уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності;
України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків,
своїх рідних і близьких, творчу самостійність і відповідальність, уміння
самоорганізовуватись, вміння працювати командою, сприяти розвитку творчої особистості.
Обладнання: урочисто прибраний зал; мультимедійна дошка, комп’ютер, прапор України, карта України, державні символи.
І. Підготовка гри.
1. Постановка мети і створення команд за 1-2 тижні до гри ( склад-6 учасники)
2. Кожна команда обирає капітана.
Вид діяльності: пізнавальний.
Тип уроку: урок-гра.
Тривалість проведення заходу : 45хв.
Група: 15, професія: “Слюсар з ремонту автомобілів, водій автотранспортних засобів категорії “С””.
Епіграф (записаний на дошці):
«Народ мій є! Народ мій завжди буде!
Ніхто не перекреслить мій народ!»
Василь Симоненко
Хід проведення
Учитель. Громадянин України — це ти і я, це люди, які постійно живуть в Україні, люблять її і є патріотами своєї Вітчизни, готові захищати її територію, ідеали, працювати на її розвиток і процвітання, вчитись, удосконалювати свою майстерність, шанувати традиції, бути законослухняними, знати права і обов’язки, добре знати історію Батьківщини, традиції, мову, культуру, бути добрими, чесними, милосердними, працелюбними.
Ми любимо нашу Україну, бо тут ми народились, вперше зіп’ялись на ноги і пішли у світ тими стежечками, які простягайся від рідного порога у широкий світ. Для кожної людини наймиліша та земля, де вона народилася і виросла. Недарма ж у народі кажуть: «Де рідний край, там і рай, а де чужина — там домовина». «Добре тому, хто в своєму дому». Бо в своєму рідному краю кожна травинка людині допомагає, кожна квіточка дарує усмішку, кожна пташечка співає тільки для тебе. «Людина без Вітчизни, що соловей без пісні». А справжню тугу за рідним краєм людина відчуває тоді, коли розлучається зі своєю стороною. «Кожна рослинка на своєму корені росте». Хіба вона зможе рости без кореня? Ні! Звичайно, рослина без кореня не може рости, вона всихає. І хоч людина — не рослинка, але без свого рідного коріння, тобто без рідні, без Батьківщини не зможе бути щасливою у цьому світі, не зможе повністю реалізуватися. Кажуть, що в рідній хаті і стіни допомагають, і це правда. У себе вдома людина впевнена в собі, почувається вільною, сміливою і сильною. А й справді, навколо рідні люди, родичі, друзі і просто земляки, які так само думають, знають ті ж традиції, ту ж історію, звичаї. Рідна земля, як мати — добра, щира, мила. Вона готова захистити кожного з нас. Але й людина у свою чергу має бути готовою захистити і рідну землю, заради неї піти у бій, на подвиг, коли це необхідно, тобто бути справжнім патріотом своєї Батьківщини. А в мирний час самовіддано трудитись, щоб країна була багатою — тоді всім житиметься добре, заможно і безпечно.
Сьогодні ми поговоримо про те, що нам слід зробити для своєї Батьківщини, щоб вона процвітала, щоб жилося нам щасливо в рідному краю. І в кожного учня по всій нашій Вітчизні, від найменших першокласників до вже дорослих випускників, світиться у серденьку безмежна любов до милої, дорогої і рідної України, нашої Батьківщини. Кожен любить свою Україну, бажає їй добра, старається стати справжнім патріотом і громадянином своєї Вітчизни.
1 учень.
Тепло своїх долонь і розуму, і серця |
2 учень.
І українську мову чарівну й багату, |
3 учень.
Й криниці чисті при дорозі з журавлями, |
4 учень
Люблю тебе, Вітчизно, мила Україно, |
5 учень.
Я — твій громадянин, я прагну підростати,
|
Учитель. Ну що ж, розпочинаємо інтелектуальну гру “Я люблю Україну!” Команди готові?
Учитель зачитує питання на обговорення дається 1 хвилина. Протягом цієї хвилини команд записує свою відповідь в зошиті.
Учасник з кожної команди, якого називає капітан зачитує відповідь яка записана в зошиті
Після того як кожна команда дала відповіді на запитання оголошується правильна відповідь
Кожна правильна відповідь на питання – 1бал. Перемогу здобуває та команда яка отримує найбільшу кількість балів
Сектор №1(слайд 3)
Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського на музику, що став гімном?
Відповідь: відеоролик №1
Сектор №2(слайд 4)
Як називалась перша слов’янська держава?
Відповідь: відеоролик №2
Сектор №3(слайд5)
Хто став першим президентом незалежної України?
Відповідь: відеоролик №3
Сектор №4(слайд6)
Як називається цей фільм?
Відповідь: відеоролик №4
Сектор №5(слайд 7)
Голівудська зірка українського походження. Зіграла в фільмі “Жанна Д’Арк”
Відповідь: відеоролик №5
Сектор №6(слайд 8)
Кого називають «Золота рибка України»?
Відповідь: відеоролик №6
Сектор №7(слайд 9)
Найвища точка України і її висота.
Відповідь: відеоролик №7
Сектор №9(слайд 10)
24 серпня 1991 року – це день….. .
Відповідь: відеоролик №9
Сектор №10(слайд 11)
Про яке місто йде мова? «Одне з найбільших і найстаріших міст Європи.
Розташоване у середній течії Дніпра, в північній Наддніпрянщині.
Політичний, соціально-економічний, транспортний та освітньо-науковий центр країни.
Окрема адміністративно-територіальна одиниця в складі України».
Відповідь: відеоролик №10
Сектор №11(слайд 12)
Чиє ім'я носить головний корабель (фрегат)Військово-Морських Сил України?
Відповідь: відеоролик №11
Сектор №12(слайд 13)
Одна із самих популярних комп’ютерних ігор світу створена
українськими програмістами?
Відповідь: відеоролик №12
Сектор №13(слайд 14)
Найвідоміший рок-гурт України?
Відповідь: відеоролик №13
Сектор №14(слайд 15)
Найглибше озеро України?
Відповідь: відеоролик №14
Журі підраховує бали кожної команди і визначає переможця.
Учень.
Мій край чудовий — Україна!
Тут народились ти і я.
Тут над ставком верба й калина,
Чарівна пісня солов’я.
Все найдорожче в цілім світі,
Бо тут почався наш політ.
Цвітуть волошки сині в житі,
Звідсіль веде дорога в світ.
І найдорожча рідна мова
Джерельцем радісно дзвенить,
І мила пісня колискова,
Чумацький шлях кудись зорить...
Усе найкраще і єдине,
І радощі всі, і жалі...
Мій рідний краю, Україно!
Найкраще місце на Землі!
Призи учасникам гри.
Заключне слово вчителя.
Учитель. Сьогоднішнє свято ще раз показало нам усім, що значить для людей рідна мова. Це – тиха мамина колискова, мудре батьківське слово. Це – наша гордість. Бережімо її, гордо всім заявляємо: “Я – українець. Син чи донька цієї землі. Я пишаюся цим, люблю свій народ, свою землю, свою мову!”