10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Виховний захід на тему: "Земля - наш спільний дім. Бережімо її"

Про матеріал

Виховний захід на тему : "Земля-наш спільний дім. Бережімо її"

Виховний захід є не складним та може проводитися в будь яку пору року. Форма проведення заходу - гра з елементами подорожі.

Перегляд файлу

Тема: Земля – наш спільний дім. Бережімо її!

Мета: Розкривати особливості відзначення міжнародного свята Землі, ознайомити з проблемами збереження довкілля, сприяти екологічному вихованню учнів молодшого шкільного віку, розвинути вміння і навички правильної поведінки в довкіллі і розвивати бережливе ставлення до нього.

Обладнання: Зображення-модель Землі, хмаринки-зупинки, зображення тварин(відповідність), індивідуальні картки(конверти), прислів’я, листівки «Правила поведінки в природному оточенні» (для кожного учня і на дошці), роздатковий матеріал (квіти, листочки, годівнички).

Форма проведення: Гра-подорож з елементами бесіди

Клас: 4-А

План заняття

1. Організація класу до заняття

1.1. Привітання

    1.2. Створення сприятливого психологічного комфорту

1.3. Перевірка готовності учнів до заняття

2. Розкриття теми і мети заняття

2.1. Створення проблемної ситуації (Чорна скринька)

2.1.1. Вступна бесіда

2.1.2. Бесіда за змістом картинки

2.2.Повідомлення теми заняття

3. Подорож планетою

3.1. Зупинка 1"Зелене-червоне"

3.2. Зупинка 2 "День народження Землі"

3.2.1.Історія свята:

3.2.2.Бесіда за змістом розповіді.

*Фізкультхвилинка

3.3. Зупинка 3 «Склади прислів’я»

3.4.Зупинка 4 «Земля, Вода, Повітря»

3.4.1.Відповідність "Хто з ким дружить"

3.5.Зупинка 5 «Правила поведінки»

3.6.Зупинка 6  «Так-ні»

3.7.Зупинка 7 «Подарунок Землі»

3.7.1. Прикрашання Землі

4.Підсумок заняття

4.1.Підсумкова бесіда

4.2.Прощання з класом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

1. Організація класу до заняття

1.1. Привітання

Добрий день! Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До заняття всі готові!

- Сядьте за парти.

  1. . Створення сприятливого психологічного комфорту

- Усміхніться один одному, та побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

1.3.Перевірка готовності учнів до заняття

  - Для сьогоднішнього нашого заняття вам потрібні тільки кольорові олівці. Все інше приберіть.

2. Розкриття теми і мети заняття

2.1. Створення проблемної ситуації (Чорна скринька)

- Зверніть увагу, яку незвичайну скриньку я вам принесла. Як думаєте що в ній? В ній знаходяться завдання, які ми будемо вирішувати впродовж заняття.

2.1.1. Вступна бесіда

- Діти, як ви вже побачили, на дошці зображена наша планета Земля. Послухайте її послання.

- " Я – планета Земля, дім усього живого. Моїх мешканців не злічити. Я – 3 планета від Сонця, маю одного супутника – Місяця.  Кажуть, я дуже красива, але мій вигляд та здоров'я вже залежить не тільки від мене, а від людей – розумних істот. Вони створили багато прекрасного, винайшли надзвичайно багато речей. Але є такі розробки, які завдають мені болю та шкоди.

2.1.2. Бесіда за змістом картинки

  •    Діти, чому наша планета така засмучена? (Вона захворіла)
  •    А чому планета захворіла?( Бо люди завдають шкоди та болю Землі.
  •    Що саме роблять люди?(Палять вогонь, забруднюють водойми, повітря, ґрунти, забруднюють природу сміттям, відходами виробництв тощо).

2.2.Повідомлення теми заняття

- Не всі люди завдають шкоди природі. Багато з них об'єднаються для її збереження. Та діють під таким гаслом: «Земля – наш спільний дім. Бережімо її!» – це і буде темою нашого заняття.

- Також на макеті нашої Землі зображенні хмаринки. Кожна  з них – це завдання для вас.

3. Подорож планетою

3.1. Зупинка 1"Зелене-червоне"

- Зараз мої помічниці роздадуть вам завдання із чорної скриньки.

- Вийміть із червоних конвертів аркуші паперу. Вам потрібні також зелений та червоний олівці. На них зображено різна діяльність людини. Якщо це робити можна, чи потрібно – обведіть  зеленим кольором, якщо ця діяльність забруднює чи нищить природу – червоним.

- Давайте перевіримо, чи правильно ви обвели.

- До екологічних проблем відносяться (з наочністю, обвожу на а3 червоним олівцем)

1. Забруднення водойм

2. Забруднення повітря

3. Вирубування лісів

4. Забруднення сміттям та відходами

- До дій людини для збереження природи (як треба робити, обвожу зеленим):

1. Діти саджають дерево.

2. Збирають сміття.

3. Доглядають квіти.

- Молоці ви гарно попрацювали.

3.3. Зупинка 2 "День народження Землі"

- 22 квітня на планеті святкують Міжнародний день Землі. Він вважається Днем народження планети.

   3.3.1. Історія свята:

- Його започатковано з метою об'єднати людей усіх країн щодо захисту навколишнього середовища, нагадати про те, що планета, яка дарує нам життя, є унікальною, але потребує нашої турботи і захисту. По традиції в цей день всі бажаючі приймають участь в благоустрої та озелененні своїх подвір’їв та вулиць, в різних екологічних заходах. Наприклад, декілька років назад в цей день було запропоновано відмінити всі поїздки на транспорті і пересуватися виключно пішки або на велосипедах, тобто екологічно чистим способом.

Як і кожне свято, воно має свою символіку:

Прапор Землі

220px-Earth_flag_

Прапор Землі не є офіційним символом чогось. Він являє собою фотографію планети з космосу на темно-синьому тлі. Традиційно Прапор пов'язаний з Днем Землі і багатьма іншими міжнародними заходами.

Символ Дня Землі

- Символом Дня є зелена грецька буква Θ (тета) на білому тлі

158px-Ecology_symbol

Дзвін Миру в День Землі

- У День Землі в різних країнах, за традицією, лунає Дзвін Миру, закликаючи людей Землі відчути всепланетну спільність і докласти зусиль до захисту миру на планеті та збереження краси нашого спільного дому. Напис на Дзвоні промовляє: «Хай живе загальний мир у всьому світі».

3.2.2.Бесіда за змістом розповіді.

- Отож, коли святкують День Землі?(22 квітня)

- Як виглядає прапор Землі?(Фотографія Землі з космосу на синьому фоні)

- А що ще цікавого відбувається у цей день? (Дзвонить дзвін миру по всьому світі)

- Які ви всі розумні та кмітливі.

*Фізкультхвилинка

- Зараз трішки відпочинемо.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд

3.3. Зупинка 3 «Склади прислів’я»

- Чи любите ви складати прислів’я(Так), тоді подивіться на дошку, на ній зображені прислів’я, початок яких є, а кінцівки перемішались. Вам потрібно буде скласти і прислів’я і пояснити їх . Чи є бажаючі?

1. Більше землю удобряй —                                        будеш мати урожай.
2. Земля багата —                                                         народ багатий.

3. Земля — наша мати,                                                 всіх годує.
4. Земля потребує доброї погоди,                 доброго насіння, доброго робіт­ника.
5. Про землю піклуйся —                                            золотим зерном милуйся.

6. Яка земля,                                                                  такий і хліб.


3.4. Зупинка 4 «Земля, Вода, Повітря»

3.4.1. Відповідність "Хто з ким дружить".

- У синіх конвертах є ще одне завдання. Вам потрібно з'єднати тварин, які проживають в одному і тому ж середовищі (Земля, вода, повітря)

- Давайте перевіримо, чи правильно ви виконали це завдання. Звірте свої відповідності із зразками на дошці. Тож до Землі відносяться тигр-слон, до

води: риба – медуза, до повітря: орел – метелик.

- Чи хтось знає, якісь цікаві факти про цих тварин?

- Я зачитаю декілька:

  • Тигр — єдина кішка, яка не боїться води. Більше того, вони — відмінні плавці, можуть подолати 5-6 км по воді. А іноді тигри плавають просто для задоволення.
  • У загальній складності на тілі тигра присутні більше 100 смуг. 13 . Кожен тигр має абсолютно унікальний візерунок із смуг. Він навіть може бути використаний для ідентифікації тварини.
  • Живуть слони близько 70-80 років, а народжувати потомство можуть до 50 років. Найстарший зареєстрований слон прожив — 82 роки.
  • Вагітність триває 22 місяці, а новонароджений малюк важить близько 60-100 кг.  Дитинчата слонів народжуються сліпими, тому вони тримаються хоботом за хвіст мами.  За день новонароджений випиває 11 л молока. Перші півроку свого життя малеча не вміє користуватися хоботом та часто перечіплюється через нього. Стадо піклується про слоненя протягом 10-15 років.
  • Найбільша прісноводна риба — сом . У XIX в . в Росії був виловлений звичайний сом довжиною 4,6 м і вагою 336 кг
  • У сучасній фауні налічується понад 20 тис. видів риб — більше, ніж ссавців, птахів, плазунів та земноводних разом узятих.
  • У медуз 24 ока, розташованих по всьому тілу.
  • Тіло медузи складається з більш ніж 95% води.
  • Тривалість життя орла — близько 30 років, особливо великі види живуть до 40-50 років.
  • Раніше орлів приручали для того щоб полювати на лисиць, зайців і вовків.
  • Сьогодні на земній кулі нараховується близько 165 000 видів метеликів, і щорічно ентомологи здійснюють нові відкриття.
  • За своє коротке життя самка метелика може відкласти більше 1000 яєць.
  • Деякі метелики ніколи не їдять, так як вони не мають рота. Вони живуть на енергії, яку вони накопичили у вигляді гусениць

3.5. Зупинка 5 «Правила поведінки»

    - Я бачу, що ви багато знаєте про довкілля. Але його потрібно вміти берегти. Зараз ми зможемо з вами скласти пам'ятку «Поведінка учня в природному оточенні»

    (Декілька учнів зачитують з дошки правила.)

1. Не топчи, не зривай рослин, квітів. ( Кожний зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя.)

2. Не ламай дерев, кущів!

3. Не вбивай комах, не лови барвистих метеликів.( Вони літають над квітами і схожі на казкові літаючі квіти, вони нікому не завдають шкоди.)

4. Дбай про тварин.

5. Не галасуй у весняному лісі. (Ти злякаєш пташку – вона залишить гніздо)

6. Не руйнуй пташиних гнізд.(Краще послухай щедрий голос лісу.)

7.Не розпалюй багаття.

8.Не сміти

9.Не забруднюй джерельця, озера та струмочки. Очищай їх.

10.Бережи природу!

    - Ось і склали ми всі правила. Сьогодні ви усі отримуєте від мене такі пам'ятки, але в кінці заняття. Я сподіваюся, що ви ніколи не будете забувати та порушувати ці правила.

3.6. Зупинка 6  «Так-ні»

    - А зараз перевіримо, як ви засвоїли правила поведінки на природі. Будьте уважними: якщо я завдаю шкоду природі – тупайте ногами, якщо користь – плескайте в долоні. Приготувалися, починаймо.

   (Зачитую)

Якщо я зірву ромашку в лісі, або й цілий букет зроблю?(Тупають ногами)

Якщо з’їм цукерку, а папірець викину не в смітник?(Плескають в долоні)

Якщо я залишу шматочок хлібчика для собаки?(Плескають в долоні)

Якщо я зламаю в саду гілочку вишні?(Тупають ногами)

Якщо позбираю сміття у своєму дворі?(Плескають в долоні)

Якщо розпалю вогонь, і гасити не буду?(Тупають ногами)

Якщо я закопаю сміття, а не спалю його?(Тупають ногами)

Я люблю свою природу і про неї дбаю!

- Ви всі гарно постаралися і, тепер я впевнена, що ви вмієте себе поводити в природному середовищі.

3.7. Зупинка 7 «Подарунок Землі»

3.7.1. Прикрашання Землі.

- Давайте ми зробимо подарунок нашій планеті.

- У кожного з вас є чи то квіточка, листочок, чи годівничка. Давайте напишемо побажання Землі та прикрасимо її ними.(Діти пишуть)

А зараз слухайте уважно, про кого буде йти мова, і тоді підійдіть до "Планети"

 - Земля стане набагато здоровішою і красивішою, якщо:

1. - Кожен посадить квіточку. (Підходять ті, у кого квіти)

2. - Кожен виростить дерево (У кого листочки)

3. - Збудує годівничку.(У кого годівнички)

     Підсумок:

- Подивіться, як змінилася Земля. А таких справ ще є багато. Тож робіть їх, бережіть планету!

     4.Підсумок заняття

4.1.Підсумкова бесіда

- Отже, наша планета Земля потребує допомоги. Та не тільки , ще - любові, охайності, бережного ставлення, охорони. Бо ми усі – мешканці Землі. Вона - єдиний наш дім, спільний дім. І ми повинні берегти братів своїх менших – рослин і тварин. І саме 22 квітня започатковане свято, присвячене цьому.

Оберігаймо нашу планету!

4.2.Прощання з класом

- Мені було приємно з вами працювати, дітки. Як я і обіцяла, ви отримуєте подарунки, які знаходяться в чорній скрині. До побачення!

docx
Додано
15 квітня
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку