Виховний захід на тему : "Земля-наш спільний дім. Бережімо її"
Виховний захід є не складним та може проводитися в будь яку пору року. Форма проведення заходу - гра з елементами подорожі.
Тема: Земля – наш спільний дім. Бережімо її!
Мета: Розкривати особливості відзначення міжнародного свята Землі, ознайомити з проблемами збереження довкілля, сприяти екологічному вихованню учнів молодшого шкільного віку, розвинути вміння і навички правильної поведінки в довкіллі і розвивати бережливе ставлення до нього.
Обладнання: Зображення-модель Землі, хмаринки-зупинки, зображення тварин(відповідність), індивідуальні картки(конверти), прислів’я, листівки «Правила поведінки в природному оточенні» (для кожного учня і на дошці), роздатковий матеріал (квіти, листочки, годівнички).
Форма проведення: Гра-подорож з елементами бесіди
Клас: 4-А
План заняття
1. Організація класу до заняття
1.1. Привітання
1.2. Створення сприятливого психологічного комфорту
1.3. Перевірка готовності учнів до заняття
2. Розкриття теми і мети заняття
2.1. Створення проблемної ситуації (Чорна скринька)
2.1.1. Вступна бесіда
2.1.2. Бесіда за змістом картинки
2.2.Повідомлення теми заняття
3. Подорож планетою
3.1. Зупинка 1"Зелене-червоне"
3.2. Зупинка 2 "День народження Землі"
3.2.1.Історія свята:
3.2.2.Бесіда за змістом розповіді.
*Фізкультхвилинка
3.3. Зупинка 3 «Склади прислів’я»
3.4.Зупинка 4 «Земля, Вода, Повітря»
3.4.1.Відповідність "Хто з ким дружить"
3.5.Зупинка 5 «Правила поведінки»
3.6.Зупинка 6 «Так-ні»
3.7.Зупинка 7 «Подарунок Землі»
3.7.1. Прикрашання Землі
4.Підсумок заняття
4.1.Підсумкова бесіда
4.2.Прощання з класом
Хід заняття
1. Організація класу до заняття
1.1. Привітання
Добрий день! Добрий день!
На вас чекає гарний день.
Бачу, всі веселі і здорові
До заняття всі готові!
- Сядьте за парти.
- Усміхніться один одному, та побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
1.3.Перевірка готовності учнів до заняття
- Для сьогоднішнього нашого заняття вам потрібні тільки кольорові олівці. Все інше приберіть.
2. Розкриття теми і мети заняття
2.1. Створення проблемної ситуації (Чорна скринька)
- Зверніть увагу, яку незвичайну скриньку я вам принесла. Як думаєте що в ній? В ній знаходяться завдання, які ми будемо вирішувати впродовж заняття.
2.1.1. Вступна бесіда
- Діти, як ви вже побачили, на дошці зображена наша планета Земля. Послухайте її послання.
- " Я – планета Земля, дім усього живого. Моїх мешканців не злічити. Я – 3 планета від Сонця, маю одного супутника – Місяця. Кажуть, я дуже красива, але мій вигляд та здоров'я вже залежить не тільки від мене, а від людей – розумних істот. Вони створили багато прекрасного, винайшли надзвичайно багато речей. Але є такі розробки, які завдають мені болю та шкоди.
2.1.2. Бесіда за змістом картинки
2.2.Повідомлення теми заняття
- Не всі люди завдають шкоди природі. Багато з них об'єднаються для її збереження. Та діють під таким гаслом: «Земля – наш спільний дім. Бережімо її!» – це і буде темою нашого заняття.
- Також на макеті нашої Землі зображенні хмаринки. Кожна з них – це завдання для вас.
3. Подорож планетою
3.1. Зупинка 1"Зелене-червоне"
- Зараз мої помічниці роздадуть вам завдання із чорної скриньки.
- Вийміть із червоних конвертів аркуші паперу. Вам потрібні також зелений та червоний олівці. На них зображено різна діяльність людини. Якщо це робити можна, чи потрібно – обведіть зеленим кольором, якщо ця діяльність забруднює чи нищить природу – червоним.
- Давайте перевіримо, чи правильно ви обвели.
- До екологічних проблем відносяться (з наочністю, обвожу на а3 червоним олівцем)
1. Забруднення водойм
2. Забруднення повітря
3. Вирубування лісів
4. Забруднення сміттям та відходами
- До дій людини для збереження природи (як треба робити, обвожу зеленим):
1. Діти саджають дерево.
2. Збирають сміття.
3. Доглядають квіти.
- Молоці ви гарно попрацювали.
3.3. Зупинка 2 "День народження Землі"
- 22 квітня на планеті святкують Міжнародний день Землі. Він вважається Днем народження планети.
3.3.1. Історія свята:
- Його започатковано з метою об'єднати людей усіх країн щодо захисту навколишнього середовища, нагадати про те, що планета, яка дарує нам життя, є унікальною, але потребує нашої турботи і захисту. По традиції в цей день всі бажаючі приймають участь в благоустрої та озелененні своїх подвір’їв та вулиць, в різних екологічних заходах. Наприклад, декілька років назад в цей день було запропоновано відмінити всі поїздки на транспорті і пересуватися виключно пішки або на велосипедах, тобто екологічно чистим способом.
Як і кожне свято, воно має свою символіку:
Прапор Землі
Прапор Землі не є офіційним символом чогось. Він являє собою фотографію планети з космосу на темно-синьому тлі. Традиційно Прапор пов'язаний з Днем Землі і багатьма іншими міжнародними заходами.
Символ Дня Землі
- Символом Дня є зелена грецька буква Θ (тета) на білому тлі
Дзвін Миру в День Землі
- У День Землі в різних країнах, за традицією, лунає Дзвін Миру, закликаючи людей Землі відчути всепланетну спільність і докласти зусиль до захисту миру на планеті та збереження краси нашого спільного дому. Напис на Дзвоні промовляє: «Хай живе загальний мир у всьому світі».
3.2.2.Бесіда за змістом розповіді.
- Отож, коли святкують День Землі?(22 квітня)
- Як виглядає прапор Землі?(Фотографія Землі з космосу на синьому фоні)
- А що ще цікавого відбувається у цей день? (Дзвонить дзвін миру по всьому світі)
- Які ви всі розумні та кмітливі.
*Фізкультхвилинка
- Зараз трішки відпочинемо.
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд
3.3. Зупинка 3 «Склади прислів’я»
- Чи любите ви складати прислів’я(Так), тоді подивіться на дошку, на ній зображені прислів’я, початок яких є, а кінцівки перемішались. Вам потрібно буде скласти і прислів’я і пояснити їх . Чи є бажаючі?
1. Більше землю удобряй — будеш мати урожай.
2. Земля багата — народ багатий.
3. Земля — наша мати, всіх годує.
4. Земля потребує доброї погоди, доброго насіння, доброго робітника.
5. Про землю піклуйся — золотим зерном милуйся.
6. Яка земля, такий і хліб.
3.4. Зупинка 4 «Земля, Вода, Повітря»
3.4.1. Відповідність "Хто з ким дружить".
- У синіх конвертах є ще одне завдання. Вам потрібно з'єднати тварин, які проживають в одному і тому ж середовищі (Земля, вода, повітря)
- Давайте перевіримо, чи правильно ви виконали це завдання. Звірте свої відповідності із зразками на дошці. Тож до Землі відносяться тигр-слон, до
води: риба – медуза, до повітря: орел – метелик.
- Чи хтось знає, якісь цікаві факти про цих тварин?
- Я зачитаю декілька:
3.5. Зупинка 5 «Правила поведінки»
- Я бачу, що ви багато знаєте про довкілля. Але його потрібно вміти берегти. Зараз ми зможемо з вами скласти пам'ятку «Поведінка учня в природному оточенні»
(Декілька учнів зачитують з дошки правила.)
1. Не топчи, не зривай рослин, квітів. ( Кожний зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя.)
2. Не ламай дерев, кущів!
3. Не вбивай комах, не лови барвистих метеликів.( Вони літають над квітами і схожі на казкові літаючі квіти, вони нікому не завдають шкоди.)
4. Дбай про тварин.
5. Не галасуй у весняному лісі. (Ти злякаєш пташку – вона залишить гніздо)
6. Не руйнуй пташиних гнізд.(Краще послухай щедрий голос лісу.)
7.Не розпалюй багаття.
8.Не сміти
9.Не забруднюй джерельця, озера та струмочки. Очищай їх.
10.Бережи природу!
- Ось і склали ми всі правила. Сьогодні ви усі отримуєте від мене такі пам'ятки, але в кінці заняття. Я сподіваюся, що ви ніколи не будете забувати та порушувати ці правила.
3.6. Зупинка 6 «Так-ні»
- А зараз перевіримо, як ви засвоїли правила поведінки на природі. Будьте уважними: якщо я завдаю шкоду природі – тупайте ногами, якщо користь – плескайте в долоні. Приготувалися, починаймо.
(Зачитую)
Якщо я зірву ромашку в лісі, або й цілий букет зроблю?(Тупають ногами)
Якщо з’їм цукерку, а папірець викину не в смітник?(Плескають в долоні)
Якщо я залишу шматочок хлібчика для собаки?(Плескають в долоні)
Якщо я зламаю в саду гілочку вишні?(Тупають ногами)
Якщо позбираю сміття у своєму дворі?(Плескають в долоні)
Якщо розпалю вогонь, і гасити не буду?(Тупають ногами)
Якщо я закопаю сміття, а не спалю його?(Тупають ногами)
Я люблю свою природу і про неї дбаю!
- Ви всі гарно постаралися і, тепер я впевнена, що ви вмієте себе поводити в природному середовищі.
3.7. Зупинка 7 «Подарунок Землі»
3.7.1. Прикрашання Землі.
- Давайте ми зробимо подарунок нашій планеті.
- У кожного з вас є чи то квіточка, листочок, чи годівничка. Давайте напишемо побажання Землі та прикрасимо її ними.(Діти пишуть)
А зараз слухайте уважно, про кого буде йти мова, і тоді підійдіть до "Планети"
- Земля стане набагато здоровішою і красивішою, якщо:
1. - Кожен посадить квіточку. (Підходять ті, у кого квіти)
2. - Кожен виростить дерево (У кого листочки)
3. - Збудує годівничку.(У кого годівнички)
Підсумок:
- Подивіться, як змінилася Земля. А таких справ ще є багато. Тож робіть їх, бережіть планету!
4.Підсумок заняття
4.1.Підсумкова бесіда
- Отже, наша планета Земля потребує допомоги. Та не тільки , ще - любові, охайності, бережного ставлення, охорони. Бо ми усі – мешканці Землі. Вона - єдиний наш дім, спільний дім. І ми повинні берегти братів своїх менших – рослин і тварин. І саме 22 квітня започатковане свято, присвячене цьому.
Оберігаймо нашу планету!
4.2.Прощання з класом
- Мені було приємно з вами працювати, дітки. Як я і обіцяла, ви отримуєте подарунки, які знаходяться в чорній скрині. До побачення!