: Познайомити учнів з загрозами, які підстерігають їх в мережі Інтернет, сформувати правила безпечного поводження в Інтернеті, розвивати усне мовлення, ораторські, акторські здібності, виховувати відповідальність за свої дії.
Вистава «Небезпечний Інтернет»
Вчитель Ковальчук Н.М.
2018р.
Мета: Познайомити учнів з загрозами, які підстерігають їх в мережі Інтернет, сформувати правила безпечного поводження в Інтернеті, розвивати усне мовлення, ораторські, акторські здібності, виховувати відповідальність за свої дії.
Шановні учні!
Як Ви вже здогадалися ми сьогодні поговоримо про небезпеку, яка підстерігає нас під час мандрів всесвітньою павутиною. Майже в кожного з Вас є комп’ютер, ноутбук, планшет чи телефон, які під’єднані до мережі Інтернет.
• А як Ви чи Ваші батьки використовують Інтернет? (Очікувані відповіді: ігри, спілкування у соціальних мережах, пошук друзів, перегляд відео та прослуховування музики тощо)
• А чи знаєте Ви, на яку небезпеку можна наразитися?(Очікувані відповіді: віруси, небажане знайомство, спам тощо)
Я пропоную Вам переглянути виставу. Ви уважно дивіться, слухайте і помічайте, які дії наших героїв були неправильними, і ми з’ясуємо як зробити Інтернет безпечним і корисним.
Дійові особи: Поросятко Чок, Матуся Чока, Зайчик, Їжачок, Вовк.
( Хатинка на галявині. Матуся Поросятка Чока прополює грядки, співає під фонограму).
Матуся.
Ось і наше сонце встало.
Б’є промінчик з-за ріки.
І щоб гарно все родило,
Я прополюю грядки.
Вставай, синочку любий мій,
Вставай і не барись.
П’ятачок ти свій помий,(двічі)
Вставай, причепурись.
Чок (позіхаючи, потягуючись)
Доброго ранку, рідна Матусю!
Зараз я, зараз причепурюся.
Вийду вмиватись,
Вийду вдягатись,
Вийду із сонечком радо вітатись.
(Вибігає із хатинки, співає під фонограму)
Я слухняний Чок-Чок-Чок.
Гарний в мене п’ятачок!
Чок-Чок-Чок,
Чок-Чок-Чок ,
Я веселий п’ятачок.
Чок-Чок-Чок ,
Чок-Чок-Чок ,
Я слухняний Чок.
Матуся.
Чоку, рідненький, до лісу я йду.
Поїсти до столу смачненьке знайду.
Ти квіти полий, посуд помий.
Ну і звично, ти ж пам’ятай-
У хатку нікого дивись не впускай.
Чок.
От Матуся люба пішла.
Ну й мороки мені завдала.
Я за комп’ютер сяду хоч трішки,
В гру ось пограю: «Котик і Мишки»
А ось в Інтернеті ще якась гра.
Ось ще, і ось ще, і ще ось одна.
Я в ігри пограюб – тоді все зроблю.
Я ж дуже-дуже Матусю люблю.
(Чок сидить і грає в ігри за комп’ютером).
Що це? Хто це? Чую я,
Наче Матуся пісню співа.
(Звучить фонограма).
Матуся
Ой у лісі я була, їстоньки шукала,
Жолудів у кошик сину назбирала.
Ягідок, малини принесла дитині,
Хай росте здоровий і щодня, і нині.
Чок, синок! І ли біжи – мерщій сюди! (двічі)
Глянь, які чудові жолуді!
Чок.
Ой лишенько! Що робить?
Я ж мав квіти всі полить,
Посуд вимити чистенько,
А мій час пройшов марненько!
Як же соромно мені_
Час прогаяв в Інтернеті!
Що робити тепер маю?
Що буде мене і незнаю!
(Засмутившись, похитує голівкою)
Так-так-так!
Що сталось?
За комп’ютером сидів!
Знов нічого не зробив!
Домовляємось з тобою:
Півгодини ти щодня
Можеш ігри грати,
І такі що допоможуть
Більш кмітливим стати.
Ну, гаразд! Час до роботи.
В мене є свої турботи.
Чок.
Я, Матусю, зрозумів.
Слухатись я буду,
І твої поради, Мамо,
Повік не забуду!
Я б до Зайчика зайшов.
Як він поживає?
Чи змінився він, чи все себе вихваляє?
Я побіг, Матусю,
Довго я не забарюся!
(Зайчик стрибає і пісеньку співає)
Зайчик.
Я сміливий Зайчик,
Ось я, пострибайчик!
Не боюся вовка злого,
Маю лапи – о-го-го!
Я хоробрий Зайчик,
Ось такий – буханчик.
НЕ боюсь хитрюгу-лиса,
Маю вуха, довші списа!
За комп’ютером сиджу –
Все на світі знаю,(двічі)
І тому, і тому – себе вихваляю!
Чок.
Привіт, Зайчик – вихваляйчик!
Знов ти за своє!
Що новенького у тебе?
Як життя твоє?
Зайчик.
Привіт,друже! Привіт,Чоку!
А чому ти сам прийшов?
Ти б «ВКонтакт» увійшов,
Все про мене б там знайшов!
Ну, гаразд, якщо ти тут –
Щось тобі я покажу.
Друг з’явився в мене новий
Він такий вже пречудовий!
Всіх зайців охороняє
І вовків не підпускає.
Ось дивись, це лист від нього:
Пише,що сумує знову.
Хоче з друзями зустрітись,
Погуляти й веселитись,
Чок.
Зайчику, мій любий друже!
Це цікаво мені дуже!
Ти про зустріч запитай,
Швидше лист ти відправляй!
Зайчик.
Так. Дивись, знов лист від нього.
Ми зустрінемось вже скоро.
На галявину мерщій, і сховаймось під кущі.
(На галявину виходить Вовк і співає пісню)
Вовк.
Вже три тижні я не їв,
Схуд страшенно і змарнів.
Підманув Зайчиську
Ось малого,
Певно, певно геть дурного.
Бо погодився він щиро
Ось на зустріч! Як це мило!!!
Зайчик і Чок (разом)
Це так друг! Це захисник?!
«УКонтактах» щоб він зник!
Він на фото – зайчик милий,
А насправді – хижий – хижий!
Вовк.
Ось смачненький мій обід!
Зайчик.(тремтить)
Я т-т-так р-р-радий,
Що аж з-з-зблід!
Вовк.
І товстенький, й не один!
Як матуся пильнувала!
Славно так відгодувала!
Чок.
Ой, рятуйте всі, хто зможе!
Хто нам бідним допоможе!
Ой, у пастку ми попали,
Ой пропали вже, пропали!
Їжачок.
Чую, чую, вже кочуся,
Я біжу, не забарюся!
Голки я свої гострив,
Ними тіло я накрив.
У клубочок я згорнуся,
Нумо, Вовче, вже рятуйся!
( Коле голочками Вовка, відганяючи від учнів)
Вовк.
Ой, болить, я більш не буду!
Цього вам я не забуду!
Ну тепер, як не тужи –
Маю те, що заслужив.
Чок.
Краще я піду додому,
Не напишу більш нікому!
Вірить всьому, що напишуть,
Не дозволю навіть Миші!
Їжачок.
Ні, мій друже, зачекай.
І ти, Зайчик, пам’ятай:
В Інтернеті безпечним будь!
Цю пригоду не забудь!
Демонстрація презентації«Правила безпечного Інтернету для дітей»
1. Не розголошуй особисті дані в Інтернеті.
2. Пам'ятай, що багато людей розповідають про себе в Інтернеті неправду.
3. В Інтернеті та соціальних мережах старайся спілкуватися тільки з тими, з ким ти знайомий особисто. Подумай і порадься з батьками, перш ніж додати незнайому людину до себе в список «друзів».
4. Поважай співрозмовників в Інтернеті. Ніколи і ні за яких обставин не загрожуй іншим, не розміщуй агресивний і провокаційний матеріал. Будь дружелюбний.
5. Пам'ятай, що існують сайти, непризначені для дітей, не заходь на сайти «для тих, хто старше 18 років», на непристойні і агресивно налаштовані сайти. Якщо ти потрапив на такий сайт за посиланням, закрий свій браузер, використовуючи клавіші "ctrl + alt + delete".
6. Розкажи все, що ти побачив, вивчив чи дізнався нового дорослому.
7. Якщо тобі прийшло повідомлення з незнайомої адреси, його краще не відкривати, а зразу ж видалити.
8. Якщо тобі здалося, що твої друзі відправляють тобі «дивну» інформацію або програми, перепитай у них, відправляли вони тобі ці файли. Іноді шахраї можуть діяти від імені знайомих тобі людей.
9. Не завантажуй файли, програми або музику без згоди дорослих – вони можуть містити віруси, заподіють шкоду комп'ютеру.
10. Попроси батьків встановити на комп'ютер антивірус і спеціальне програмне забезпечення, яке буде блокувати поширення вірусів.
11. Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.
12. Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви особисто не знаєте або не довіряєте.
13. Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
14. Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!
Вчитель пропонує учням висловити своє рішення: "Якої поведінки Я буду дотримуватись в Інтернеті".